myllyhoito maanpäällinen helvetti?

Remu.

Olen kuullut, että myllyhoidon 28 päivää ovat maanpäällinen helvetti, jossa ajassa ihminen pyritään psyykkisesti murtamaan ja alistamaan, toisin sanoen nollaamaan. Pitääkö paikkaansa?

36

29163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myllyhoidon käynyt

Ei pidä paikkaansa. Menet myllyhoitoon itse, omalla päätökselläsi. Pois saat lähteä vapaasti. Siellä ei alisteta, aivopestä tai muutenkaan tunkeuduta "pääsi sisälle" sillä tavoin jota kutsutaan aivopesuksi. Toki siellä on ihmisiä jotka ovat sinne pakotetut työnantajansa taholta, työpaikan säilyttämisesksi. Heille se voi tuntua aivopesulta. Jos itse haluat päästä sairaudestasi voitolle, viihdyt siellä ja voit hyvin. Monen ei ole senjälkeen ikinä enää tarvinnut juoda alkoholia. Itseltänikin katosi juomahalu myllyhoidon jälkeen enkä ole sen koommin alkoholia juonut, vuosiin.
      Mistä tuollaista olet kuullut?
      Jos myllyyn olet menossa, mene reippain mielin. Kannattaa!

• valvoa päivällä

ja nukkua yöllä, ellet ole yötöissä sairaalassa päivystämässä tms.

• Ola Kalliosta

No taas tulee noita "oon kuullut juttuja".
      Omalla kohdallani koin hoitojakson melkein päinvastaisena, jos nyt ei ihan paratiisina, niin kuitenkin...
      Pitkään vellonut unelma raittiudesta on toteutunut päivä kerrallaan, jossa Myllyhoidolla oli ratkaiseva alkusysäys.
      Poikkeuksetta negatiiviset kokemukset tulevat niiltä, joiden oma hoitomyöntyvyys on nollatasoa ja tuloksetkin sen mukaisia.

• Liabeth

..siitä myllyhoidosta saa tietoa? netistä olen löytänyt tietoja vain kuntomyllystä joka kestää viikon..??? eikä kuukaudeksi pääse jos itse hakeutuu? jos tuo mies vaikka suostuisi lähtemään mitä hieman epäilen..

• Myllyhoidon käynyt

http://www kalliola.fi

• myllyhoidon käynyt
        Myllyhoidon käynyt kirjoitti:

http://www kalliola.fi

Siis nyt on oikein, pistekkin paikallaa

http://www.kalliola.fi

• AnjaV

A- klinikalta saa tietoa hoitopaikoista. Myllyhoidosta on myös avohoitomalli Itä- Pasilassa puh. 09- 77012462

• itsestäsi kiinni

Mistä lienet saanut sellaisen käsityksen, että alkoholismin hoito olisi jotenkin helvetillinen asia?

Totuus voi olla vaikea hyväksyä, jos juoppous on tärkeämpää, kuin raittius. Se on varmaa, ettei pahinta kansansairautta, alkoholismia, ainakaan kitaransoitolla paranneta, vaan siinä on tartuttava viinapaiseeseen täysin voimin.

Kalliolan klinikan työntekijät ovat ammatti-ihmisiä, joilla muutamilla on omakohtainen kokemus alkoholismista. Ammatillinen kokemus on suureksi avuksi, kun kaiken kieltävä potilas on kysymyksessä.

Hoitoon hakeutuminen on täysin vapaaehtoista ja sieltä voi lähteä poiskin, jos siltä tuntuu. Sen voi vielä todeta, että Kalliolan myllyhoidolla on 20v. aikana saavutettu hyviä tuloksia, moni epätoivoinen juomari on saanut elämäänsä uuden asenteen, raittiuden.

• Elmo

Otappa selville kuinka monta prosenttia Kalliolan käyneistä on pysynyt täysin raittiina vuoden ajan hoidon jälkeen.
        Tlanteesta pidettiin ainakin 15 vuotta sitten kirjaa.
        Kun sinulla on tiedossa vastaus, kerro se kaikille tässä viestiketjussa.

• Tupa Jumi

• Kannatti käydä...
        Elmo kirjoitti:

Otappa selville kuinka monta prosenttia Kalliolan käyneistä on pysynyt täysin raittiina vuoden ajan hoidon jälkeen.
        Tlanteesta pidettiin ainakin 15 vuotta sitten kirjaa.
        Kun sinulla on tiedossa vastaus, kerro se kaikille tässä viestiketjussa.

Itse en heti raitistunut hoidon jälkeen kuin kolmeksi kuukaudeksi. Join muutaman päivän, lopetin ja nyt olen ollu raittiina pari vuotta. Taidan myös pysyä jatkossakin,, ,, ,,

• AnjaV

Olen käynyt Myllyhoidon ja itse kutsuisin sitä enemmänkin taivaaksi kuin helvetiksi. Sen myötä sain raittiuteni hyvään alkuun ja uusia eväitä elämässä eteenpäin menoon. Minulla oli siellä hyvä olla. Tunsin olevani turvassa ja sain apua tilanteeni karoittamiseen ja uusien selviytymiskeinojen etsimiseen. Helvetti taitaa olla ihmisen itsensä kehittelemä olotila ja sen kyllä saa aikaiseksi missä vaan on, jos siihen tähtää.

• Töttöskä.

Olen käynyt myllyhodon 20v.sitten.silloin sielä tappoi itsensä eräs henkilö ,kun häneltä otettiin heti kaikki rauhoitavat läkkeet pois.ihmeteli asiaa ja nyt vielä enemmän, kun itse joudun käyttämään ahdistuksen ja paniikihäiriöihin lääkeitä.eihän niitä voi heti katkaista.En uskalla siksi sinne mennä.Onko jollain tietoa nykyisetä käytännöstä.Olen hakeutumassa alkoholin takia hoitoon.Muuten sielä olo oli kyllä raskasta ,mutta aikaa sielä en ole koskaan unohtanut.tuntui että olin turvassa ,mutta ikävä kyllä raitiutta en siltä silloin vielä saanut.

• HarriTurku
        Töttöskä. kirjoitti:

Olen käynyt myllyhodon 20v.sitten.silloin sielä tappoi itsensä eräs henkilö ,kun häneltä otettiin heti kaikki rauhoitavat läkkeet pois.ihmeteli asiaa ja nyt vielä enemmän, kun itse joudun käyttämään ahdistuksen ja paniikihäiriöihin lääkeitä.eihän niitä voi heti katkaista.En uskalla siksi sinne mennä.Onko jollain tietoa nykyisetä käytännöstä.Olen hakeutumassa alkoholin takia hoitoon.Muuten sielä olo oli kyllä raskasta ,mutta aikaa sielä en ole koskaan unohtanut.tuntui että olin turvassa ,mutta ikävä kyllä raitiutta en siltä silloin vielä saanut.

Itse kävin myllyhoidon joskus vuosituhannen vaihteessa. Mitä lääkeisiin tulee niin niistä kans pyritään eroon kuitenkin järkeä käyttäen. Jotkut tarvii lääkehoitoa myöskin sen on ihan ok. kyllä siellä on tietoa et jos "pamit" esim. katkaistaan heti niin sehän johtaa helposti hengenvaaralliseen tilaan. Kyllä nurmijärvellä tiedetään tämä ja siellä toimitaan järkevästi lääkkeiden suhteen.

• Seppo Tampere
        HarriTurku kirjoitti:

Itse kävin myllyhoidon joskus vuosituhannen vaihteessa. Mitä lääkeisiin tulee niin niistä kans pyritään eroon kuitenkin järkeä käyttäen. Jotkut tarvii lääkehoitoa myöskin sen on ihan ok. kyllä siellä on tietoa et jos "pamit" esim. katkaistaan heti niin sehän johtaa helposti hengenvaaralliseen tilaan. Kyllä nurmijärvellä tiedetään tämä ja siellä toimitaan järkevästi lääkkeiden suhteen.

Näin on

• Helvetin läpikäynyt

Olet täysin oikeassa. Minunkin psyyke murtui täydellisesti ja aivopesun ja salaisen toveriseuran vaikutuksesta tarve käyttää päihteitä hävisi. Koen olevani alistettu elämään päihteetöntä elämää hautaan asti.

• Dikkimiesi

Kyllähän se vähän vankilalta kuulostaa; kuukausi jossain perslävessä ilman telkkaria, nettiä tai mitään muutakaan nykyaikaisee normaaliin elämään kuuluvaa. Ja varmaan just se henkinen paska mitä tuputetaan.

Sen takia A-klinikallakin sanon, että en ole juonut, vaikka oikeasti olisinkin, koska en halua että ne alkaa ehdottelemaankaan mulle mitään laitoshoitoa. Kunnon mies päättää itse milloin ottaa ja milloin ei eikä raavasta miestä kuulu kohdella kuin pikkuvauvaa. On kuitenkin pakko nuolla persettä pikkuisen, omien etujen ajamiseksi. Mutta onneksi systeemiä voi kusettaa, kun sen ossoo!

• nuoliainenko oot?

Olet tosi ovela ja itsenäinen doku.
        Miksi sitten käyt A-klinikalla? Etkö osaa juoda kunnolla niin kuin mies. ja lopettaa sitten kun pitää. Alentavaa käydä jossain valehtelemassa ja perseennuolennassa. Ryhdistäydy hyvä mies ja hanki lääkkeesi ja viinasi rehellisellä työllä.

• Dikkimiesi
        nuoliainenko oot? kirjoitti:

Olet tosi ovela ja itsenäinen doku.
        Miksi sitten käyt A-klinikalla? Etkö osaa juoda kunnolla niin kuin mies. ja lopettaa sitten kun pitää. Alentavaa käydä jossain valehtelemassa ja perseennuolennassa. Ryhdistäydy hyvä mies ja hanki lääkkeesi ja viinasi rehellisellä työllä.

Ei ku sen takia just käyn A-klinikalla, että ei tarevis mennä töihin. Viime yönä näin unta, että mut päästettiin eläkkeelle. Voi että vitutti kun heräsin ja tajusin sen olleen vain unta.

Enhän mä mihkään eläkkeelle pääse. Eläkkeelle ei kuulemma pääse kuin aivovammaiset ja vakavasti mielenterveysongelmaiset. Mullakin on vakava fyysinen vamma, mutta ei se auta mitään.

Vaan eipähän sitä tarvii rahaakaan, jos on raittiina. Itse olen nyt 4. viikkoa kuivilla. Juon vain silloin kun on varaa.

• se helevetti

sellaselle, joka ei millään tahdo luopua rakkaimmastaan eli viinasta!

• kunnon kännillä

kerran vuodessa tai jopa viikoittain.

• Selvä Peli

Mitenkö perustelen? Näin, muun muassa:

- Olen myllyhoidon läpikäynyt. Tosissani sen otin, en lonkalta vaan.
      - Olen ollut raittiina yli 20 vuotta.
      - Tunnen useita muita raitistuneita, jotka pitivät myllyhoitoa pätevänä, tehokkaana hoitona.

• toivoa on....

Alkoholi tekee riippuvaiseski kenen tahansa, ja mitä enemmän juo sen vaarallisempaa se on...ja mitä nopeammin juo...meille opetetiin että max 5 -6 annosta ja se on 1 % humala,jossa vielä on kivaa eli muistaa kaiken jne...ja sitte aloin vähentämään eli join joka kerta vain sen verran kun "oli pakko", ja siten vähensin ja lopetin...eli vähentämällä itse...ja se vaati vain päättämisen. aina on mahdollisuus ja se onnistuu jos itse haluaa...aivot tarvtisevat heräämistä päihteiden jälkeen...ja toipumista...sieltä se tavallinen elämän arvossaa palailee pikkuhiljaa, ja ei tarvitse muuta. elämä ilman pelkoja on taivaallista!

• Päivä kerrassaan.

Näin on!

• aikamatkustaja?

Miksi näitä vanhoja aloituksia nostetaan uudelleen...

Remu.
        25.7.2005 10:11

Ovatko kirjoittajat vähissä vai pidetäänkö nostettuja erityisen tärkeinä.

Asiaa sinänsä tässäkin aloituksessa, mutta se ajankohta ..sivun otsikoinnista

saa käsityksen että aloitus olisi tehty eilen joka lienee todellisuudessa

ollut viimeisimman vastauspuheenvuoron ajankohta.

Vai onko Eniron satunnaislukugeneraattori käynnistetty antamaan hatusta

vedettyjä ajankohtia aloituksiin....ja aloituspuheenvuoro olisikin ollut eilen...

jos näin niin miksi ??.

Toivottavasti en ole vaikuttanut pilkunviilaajalta mutta entisenä juoppona

tiedän että 6 vuotta on juomakentillä pitkä aika. Niin pitkä aika että moni

minunkin kentille jäänyt, urhoollisesti jatkanut juomaveikko on ehtinyt kaatua

kuningas Alkoholin joukoissa. Näin raittiiksi karanneena, käpykaartilaisena

näistä joukoista, haluaisin noin yleisellä tasolla tietää että onko kirjoittajien

mielipiteitä kysyvä aloitteentekijä (tässä tapauksessa Remu) yleensä edes

hengissä. Onko asia edelleen relevantti vai jollain tavalla ohitettu tai ratkaistu.

Eipä siinä mitään, asiallisia vastauksia tähänkin aloitukseen on tullut mutta

silti toivoisin selvästi merkittävän aloituksen olevan arkistosta kaivetun jos se

sitä on. Asiallista keskustelua yleisellä tasolla aloituksen esiinnostamasta

tämä ei haitanne.

• Raitis teologi

Vastaus Remulle (jos vielä olet hengissä).

Menin avioeron pelossa Myllyhoitoon kesällä 1985, eikä minulla ollut aikomustakaan luopua alkoholista.
      Olin
      käynyt 10 vuotta miltei kaikki terapiat psykoanalyysia myöten - ilman tulosta.
      Tosin en silloin tiennyt olevani alkoholisti, vaan kahvikuppi- ja jännitysneurootikko, joka tarvitsi alkoholia ja rauhoittavia pystyäkseen toimimaan yhteiskunnassa muiden lailla.

Minulla oli akateeminen loppututkinto ja graduni tarkastanut professori suositteli opintojen jatkamista väitöskirjaan asti. Kuitenkin jännitysoireeni estivät hakeutumisen koulutukseni edellyttämään ammattiin. Mitä minä teen tohtorin hatulla, kun en edes uskalla Yliopiston kuppilassa juoda kahvia käsieni vapinan vuoksi!

Myllyhoidossa tiedostin alkoholismini ja toipumisen mahdollisuuden. Kauan sitten sammunut toivo jännittämisongelman ratkeamisesta oli se porkkana, joka sai minut hyväksymään hoidon ja siihen liittyvät ehdotukset.
      Myllyhoitoaikani oli maanpäällinen taivas, uudelleen herännyt toivo ja toipumisusko toivat elämääni ilon, mielen ja tarkoituksen.

Olen nyt ollut raittiina 27 vuotta, joiden aikana olen kokenut hyviä, parempia ja tuskaisen huonoja tapahtumia ja aikoja. Kuitenkaan mikään asia ei ole ollut niin paha ettenkö viinalla olisi saanut sitä vielä huonommaksi. Esimerkiksi nuorempi veljeni ratkaisi alkoholisminsa itsemurhalla.

Koska Myllyssä ja AA: sssa puhutaan hengellisyydestä, legendaarinen terapeuttini "Mäntti-Antti" (tietäen minut papin pojaksi ja teologian maisteriksi) sanoi: Kun hoidossa ja keskinäisen avun ryhmissä puhutaan hengellisyydestä, se ei ole sama asia kuin uskonto!" Kysyessäni Antilta, kuinka hän määrittelee näiden eron, hän vastasi: "Sanotaan vaikka näin - uskonto on niitä varten, jotka eivät halua joutua helvettiin. Hengellisyys taas auttaa sinne jo joutuneita!"

Raitis elämäni on ollut mielekästä ja rikasta. Avioerokin tuli mutta hoidon vahvistamana kestin sen ja tasan 10 vuotta hoitoni alusta sain uuden vaimon!

Jos ongelmasi on alkoholismi, mene ihmeessä Myllyhoitoon saamaan eväät paremman ja onnellisemman ja elämän rakentamiseksi!

Hannu, raitis teologi

• Apua tarvitseva 810+

Miten Myllyhoitoon pääsee, tuli juuri puhelu poliisilta, poika nyt putkassa, juonut jo kauan ihan tolkuttomasti. Hänen elämässään ei ole mitään, ainoa ihmiskontakti on äiti ja scype-isä Uk;ssa. Siis työtön 26-v mies. Hänellä ollut aina mielenterveysongelmia, putkassa ollut jo monet kerrat, huomen aamulla lupasivat soittaa minulla, jotta menen puhumaan lääkärillee hänen juomisestaan, ja lääkäri sitten tekee lausunnon. Hän varmaan joutuu ensin Kellokoskelle katkaisuun, mutta onko Myllyhoito mahdollista myös työttömälle. Tunnistin Hannu teologin, olit Hyvinkään tk:ssa jonkin aikaa sitten, Jos mahdollisesti luet tämän, anna neuvo, miten saan poikani juuri Myllyhoitoon, Epätoivoinen lab.hoit äiti.

• Myllyn käynyt myös..
        Apua tarvitseva 810+ kirjoitti:

Miten Myllyhoitoon pääsee, tuli juuri puhelu poliisilta, poika nyt putkassa, juonut jo kauan ihan tolkuttomasti. Hänen elämässään ei ole mitään, ainoa ihmiskontakti on äiti ja scype-isä Uk;ssa. Siis työtön 26-v mies. Hänellä ollut aina mielenterveysongelmia, putkassa ollut jo monet kerrat, huomen aamulla lupasivat soittaa minulla, jotta menen puhumaan lääkärillee hänen juomisestaan, ja lääkäri sitten tekee lausunnon. Hän varmaan joutuu ensin Kellokoskelle katkaisuun, mutta onko Myllyhoito mahdollista myös työttömälle. Tunnistin Hannu teologin, olit Hyvinkään tk:ssa jonkin aikaa sitten, Jos mahdollisesti luet tämän, anna neuvo, miten saan poikani juuri Myllyhoitoon, Epätoivoinen lab.hoit äiti.

Jos saat poikasi katkaisuhoitoon ja myös pysymään hoitojakson loppuun, niin yleensä katkaisuhoidossa selvitetään jatkohoitomahdollisuudet. Ainakin kotikunnassani saa sosiaalitoimelta jatkohoidon rahoituksen kuntaosuuden. Olisi erittäin tärkeää että potilas itse asennoituu hoitoon myönteisesti. Näin on helpompi saada hoitopaikka. Myllyhoitoon yms
        haetaan usein katkaisuhoidossa ollessa henkilökunnan toimesta jos potilas haluaa jatkohoitoon.
        Sinulle voimia, toivotaan että pojallesi herää halu raitistua ja hakeutua hoitoon. 26 vuotias on vielä nuori, ja paljon on vielä mahdollisuuksia edessään.

• TampereenMyllyssä

Oma kokemukseni Tampereen Myllyhoidosta oli kaikkea muuta kuin positiivinen. Pyydettiin puhumaan omista tuntemuksista. Kerroin mitä tunsin, niin silloin haukuttiin johtajan, hoitajien ja "aivopestyjen" -potilaiden toimesta.

Aluksi luvattiin, että kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia. Kuitenkin kertomiani asioita lähetettiin sossuun ja tehtiin lastensuojeluilmoitus. Tämän jälkeen ei ole tullut mieleenkään hakea apua, vaikka se olisi ollut tarpeen.

Toivottavasti sote toteutuu, jotta ihmiset pääsevät hyvään hoitoon!

• Äiti2017

Ei lastensuojeluilmoitus ole sinun kiusaksesi vaan lastesi turvaksi.
        Olisipa tämä todellinen sivistysvaltio, jos alkoholistin lasten hyvinvointia ei edes tarkistettaisi.
        Sehän menee niin, että jos avuntarvetta ei ole niin asiakkuus päättyy tähän toteamukseen, mutta monesti tarvetta on... :(

• Anonyymi

Oma kokemukseni Nukarin Kalliolan myllyhoidosta muutaman kuukauden takaa oli myös erittäin negatiivinen, enkä suosittele ainakaan Nukarin myllyhoitoa kenellekään.

Menin hoitoon 6 viikon päihteettömän jakson jälkeen.

Asiakkaana oli henkilö joka harrasti kiusaamista herkässä tilassa olevia muita potilaita kohtaan. Sattumalta meillä oli erittäin pientä historiaa, tasolla että olimme nähneet, emmekä edes jutelleet joskus ”kentällä”.

Hän käänsi lähinnä naispotilaat vastaani valehtelemalla ja manipuloimalla heitä. Kiusaaminen oli konkreettista kuten non-verbaalista monella tasolla,mutta myös sanallista ivailua,vittuilua, ovien paiskomista edestäni, sekä käsittämättömästi: varastamista tavaroita huoneestani. Päivällä huoneiden ovet eivät ole lukossa.

Kerroin negatiivisista tunteistani ja varkaudesta ”luottamuksellisista” keskusteluissa henkilökunnan kanssa, jotka eivät sitten olleetkaan luottamuksellisia. Kerroin negatiivisista tunteistani sekä vihasta jota kiusaaminen ja pelko herätti.

Nämä erittäin sairaat potilaat olivat joukolla kertoneet suunnitelmallisesti että he muka pelkäävät minua. Olin normaalisti mukana toiminnassa, enkä vastannut piiloaggressiiviseen käytökseen. Purin nämä tuntemukset henkilökunnalle.

Kerroin, että minua kiusataan ja koen siitä vihaa, en uhannut itseäni tai muita vaan halusin ratkaista tilanteen yhteisesti tai että henkilökunta keskustelisi henkilöiden kanssa. Voin huonosti ja haluan vain rauhaa kiusaamiselta ja raitistua.

Tulos: 2 tunnin päästä ovellani oli kaksi POLIISIPARTIOTA, koska olin muka pelottava ja uhkaava, (näiden kiusaaja psykopaattien suunnitelmassa) mitä muiden asiakkaiden mielestä en ollut ollut. He olivat joukolla kertoneet valheitaan henkilökunnalle.

Poliisitkin hämmentyneinä lattiaan tuijottelevivat. Minut vietiin psykiatriseen, heitettiin samantien ulos pakkaseen, koska mitään minusta kerrottuihin tarinoihin viittaavaa ei todettu. Ilman asuntoa ja rahaa hotellihuoneeseen tms.

Olimme sopineet että jatkan tukiyhteisössä hoidon jälkeen Samalla kun minut laitettiin psykiatrisen päivystyksestä ulos, sain kuulla että hoitosuhteeni oli katkaistu. Joten kaikki suunnitelmani, toiveeni ja erityisesti haluni raitistua työtätekeväksi normaalia elämää eläväksi vedettiin samantien altani.

Henkilökunta ei havainnut keskusteluissamme mitään ”poikkeavaa”, muuta kuin sen, että he tulkitsivat pyrkimyksenä päästä neg tunteista eroon puhumalla, minua vastaan, koska puhuin miten voisin saada apua vihaan jota koen, koska minua kiusataan yhteisössä.

He siis näin säilyttivät suuremman osan asiakkaistaan, koska olisi ollut taloudellisesti huono ratkaisu laittaa ulos 5-7 naista kuin yksi mies.

Kyseessä on siis osakeyhtiö.

Nämä naiset 23-38-vuotiaat manipuloivat henkilökunnan minut vaaralliseksi henkilöksi ja tuhosivat toipumiseni. Koen tästä katkeruutta ja vihaa. Kuka ei.

Lähettämässäni sähköpostissa klinikan johtajalle kyselin jääneiden tavaroideni perään, joita oli jäänyt huoneeseeni muutaman sada euron arvosta. Klinikan johtaja vastasi, ettei tavaroita ole. Tavarat oli siis varastettu, koska henkilökunta kutsui poliisit, eikä suojannut omaisuuttani tämän jälkeen, ovat he tietenkin vastuussa myös tästä. Harkitsen aidosti asian tutkimista juridisesti.

Muutenkin klinikan toiminta oli mitäänsanomatonta. Henkilökuntaa ei näkynyt kuin hyvin harvoin ja silloinkin laitettiin pinkka papereita eteen täytettäväksi. Toki ryhmätoiminta on homman idea.

Kahden henkilökohtaisen keskustelun perusteella ja manipulaation kohteena he tekivät päätöksen vetää maton jalkojeni alta, poliisi oli ihmeissään, psyk.poli oli ihmeissään että mitä päivystyksessä, poliisisaattueessa teen. Kaiken lisäksi yhteiskunta jätti asunnottomana pakkaseen, koska mielenterveysogelmatonta ei oteta vain lepoilemaan, osastolle, minkä ymmärrän.

Laskun kyllä muistivat laittaa heti seuraavalla viikolla!

Eli en suosittele KALLIOLAN MYLLYHOITOA NUKARISSA, joka on osakeyhtiö, eli tarkoitus on tehdä rahaa.

Suosittelen myös MOT;’n dokkaria areenassa, jossa A-klinikan säätiön johtajan reaktiosta koskien myllyhoitoa ja sen tuloksia voi hänen reaktiotaan vetää johtopäätökset myllyhoidon toimivuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma kokemukseni Nukarin Kalliolan myllyhoidosta muutaman kuukauden takaa oli myös erittäin negatiivinen, enkä suosittele ainakaan Nukarin myllyhoitoa kenellekään.

Menin hoitoon 6 viikon päihteettömän jakson jälkeen.

Asiakkaana oli henkilö joka harrasti kiusaamista herkässä tilassa olevia muita potilaita kohtaan. Sattumalta meillä oli erittäin pientä historiaa, tasolla että olimme nähneet, emmekä edes jutelleet joskus ”kentällä”.

Hän käänsi lähinnä naispotilaat vastaani valehtelemalla ja manipuloimalla heitä. Kiusaaminen oli konkreettista kuten non-verbaalista monella tasolla,mutta myös sanallista ivailua,vittuilua, ovien paiskomista edestäni, sekä käsittämättömästi: varastamista tavaroita huoneestani. Päivällä huoneiden ovet eivät ole lukossa.

Kerroin negatiivisista tunteistani ja varkaudesta ”luottamuksellisista” keskusteluissa henkilökunnan kanssa, jotka eivät sitten olleetkaan luottamuksellisia. Kerroin negatiivisista tunteistani sekä vihasta jota kiusaaminen ja pelko herätti.

Nämä erittäin sairaat potilaat olivat joukolla kertoneet suunnitelmallisesti että he muka pelkäävät minua. Olin normaalisti mukana toiminnassa, enkä vastannut piiloaggressiiviseen käytökseen. Purin nämä tuntemukset henkilökunnalle.

Kerroin, että minua kiusataan ja koen siitä vihaa, en uhannut itseäni tai muita vaan halusin ratkaista tilanteen yhteisesti tai että henkilökunta keskustelisi henkilöiden kanssa. Voin huonosti ja haluan vain rauhaa kiusaamiselta ja raitistua.

Tulos: 2 tunnin päästä ovellani oli kaksi POLIISIPARTIOTA, koska olin muka pelottava ja uhkaava, (näiden kiusaaja psykopaattien suunnitelmassa) mitä muiden asiakkaiden mielestä en ollut ollut. He olivat joukolla kertoneet valheitaan henkilökunnalle.

Poliisitkin hämmentyneinä lattiaan tuijottelevivat. Minut vietiin psykiatriseen, heitettiin samantien ulos pakkaseen, koska mitään minusta kerrottuihin tarinoihin viittaavaa ei todettu. Ilman asuntoa ja rahaa hotellihuoneeseen tms.

Olimme sopineet että jatkan tukiyhteisössä hoidon jälkeen Samalla kun minut laitettiin psykiatrisen päivystyksestä ulos, sain kuulla että hoitosuhteeni oli katkaistu. Joten kaikki suunnitelmani, toiveeni ja erityisesti haluni raitistua työtätekeväksi normaalia elämää eläväksi vedettiin samantien altani.

Henkilökunta ei havainnut keskusteluissamme mitään ”poikkeavaa”, muuta kuin sen, että he tulkitsivat pyrkimyksenä päästä neg tunteista eroon puhumalla, minua vastaan, koska puhuin miten voisin saada apua vihaan jota koen, koska minua kiusataan yhteisössä.

He siis näin säilyttivät suuremman osan asiakkaistaan, koska olisi ollut taloudellisesti huono ratkaisu laittaa ulos 5-7 naista kuin yksi mies.

Kyseessä on siis osakeyhtiö.

Nämä naiset 23-38-vuotiaat manipuloivat henkilökunnan minut vaaralliseksi henkilöksi ja tuhosivat toipumiseni. Koen tästä katkeruutta ja vihaa. Kuka ei.

Lähettämässäni sähköpostissa klinikan johtajalle kyselin jääneiden tavaroideni perään, joita oli jäänyt huoneeseeni muutaman sada euron arvosta. Klinikan johtaja vastasi, ettei tavaroita ole. Tavarat oli siis varastettu, koska henkilökunta kutsui poliisit, eikä suojannut omaisuuttani tämän jälkeen, ovat he tietenkin vastuussa myös tästä. Harkitsen aidosti asian tutkimista juridisesti.

Muutenkin klinikan toiminta oli mitäänsanomatonta. Henkilökuntaa ei näkynyt kuin hyvin harvoin ja silloinkin laitettiin pinkka papereita eteen täytettäväksi. Toki ryhmätoiminta on homman idea.

Kahden henkilökohtaisen keskustelun perusteella ja manipulaation kohteena he tekivät päätöksen vetää maton jalkojeni alta, poliisi oli ihmeissään, psyk.poli oli ihmeissään että mitä päivystyksessä, poliisisaattueessa teen. Kaiken lisäksi yhteiskunta jätti asunnottomana pakkaseen, koska mielenterveysogelmatonta ei oteta vain lepoilemaan, osastolle, minkä ymmärrän.

Laskun kyllä muistivat laittaa heti seuraavalla viikolla!

Eli en suosittele KALLIOLAN MYLLYHOITOA NUKARISSA, joka on osakeyhtiö, eli tarkoitus on tehdä rahaa.

Suosittelen myös MOT;’n dokkaria areenassa, jossa A-klinikan säätiön johtajan reaktiosta koskien myllyhoitoa ja sen tuloksia voi hänen reaktiotaan vetää johtopäätökset myllyhoidon toimivuudesta.

Lisäystä:
        Menin hoitoon omasta vakaasta halustani raitistua ja toipua elämäni osa-alueilla, jotka olivat todella viimeisiä vieden. En ole katunarkki, mutta oman pohjani luulin kokeneeni..

Minulle vakuutettiin yhteisön ja henkilökunnan olevan motivoivaa ja lämmin tunnelma yhteisössä on yksil iso voimavara. Kaikki tuo oli kokemukseni mukaan valhetta. En toivon tälle joukolle kiusaajia, hoidossa joka on toisiaan tukev yhteisöhoito, raittiita päiviä. Toivon että karma tai mikä lie antaa remmistä ja kunnolla.

• Anonyymi

Myllyhoito taitaa olla katkaisuhoidon muodoista se, millä saavutetaan kenties parhaat tulokset.
      Joskus olen kuullut, että on aika rankka hoito. Johtuuko sitten siitä, että olisi henkisesti vaativa.
      Itse en ole myllyhoidossa ollut koskaan, muilla katkoilla kyllä, eikä niiltä reissuilta tarttunut raittius mukaan.

• Anonyymi

Myllyhoito opettaa sinut tuntemaan itsesi ja ymmärrät miten vahingoittavaa riippuvuutesi on sinulle ja läheisillesl. Jos jatkat dokaamista edessäsi on asdn pyllyhoito markettien takapihat,lymyisät pusikot ja menneessään uinuvat tahraiset lakanat…

• Anonyymi

Rahastushoito

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe