Lakimuutoksella sallittiin Alkojen sunnuntaiaukiolo (kirkonmenojen jälkeen?) sekä alkoholijuomien kotiinkuljetus.
Lakimuutos avaa laajan liiketoimintamahdollisuuden. Aikaisemmin lähiöissä on kulkenut "Jäätelöautoja", joiden kellot kutsuivat eritoten lapsia ostoksille.
Lakimuutoksen myötä, lähiöissä voisi hyvinkin alkaa liikkumaan "Olutautoja", joiden kellot kutsuisivat täysikäisiä kaljaostoksille. Nähtäväksi jää, minkälaista melodiaa olutautot soittaisivat, jotta selkeästi erottuisivat jäätelöautoista.
Alkoholilaki muutokset, 6/2026 päätös
23
97
Vastaukset 23
- Anonyymi00001
Miksi tilata kallista alkoholia suomesta kun eu maista saa paljon halvemmalla?
- Anonyymi00004
Maailman onnellisin maa ei siis ole EU jäsenmaa?
No eihän se ole ...
- Anonyymi00002
Ei minun mielestä nämä uudet lait muuta paljonkaan myyntiä tai aiheuta häiriöitä. Mehän jo saamme sitä alkoholia marketeista kuten muutakin elin tarviketta. Noo mää olen lukenut jotta Suomessa juodaan jo alkoholia toiseksi vähimmän Euroopassa vain Ruotsissa juodaan vähemmän. Mitä minä olen marketeissa huomannut niin ei siellä paljon ihmisiä viini hyllyllä ole. Kaljaa paremmin ostetaan kun viinaa tai viiniä. KOhta alkaa huuto, jotta kun ei viina mene kaupaksi.
- Anonyymi00009
Nuoriso ei enää ryyppää samalla tavalla. Fiksuja ovat.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Hipsterit Suomessa siis fiksuja?
🤣🤣🤣
Ainoa asia missä ovat niin on kirkon jättäminen 🐒🌏 - Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Hipsterit Suomessa siis fiksuja?
🤣🤣🤣
Ainoa asia missä ovat niin on kirkon jättäminen 🐒🌏Somea käyttävät hipsterit siis fiksuja?
Perustele miten kiitos! - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Fiksuja?
Kerro lisää... - Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos se ettei koskaan aja suviseurat paitsi YLE palkkaamana on fiksua niin olkoon!
Ja sitten kaikki YLE Areena ja some mitä näitte siellä! - Anonyymi00019
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ehkä käyttävät jotain muuta mielummin. Fiksu ei ole ykskään nuori. Kuten ei minkään muunkaan ikäinen. Kato vaikka uutisia.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ehkä käyttävät jotain muuta mielummin. Fiksu ei ole ykskään nuori. Kuten ei minkään muunkaan ikäinen. Kato vaikka uutisia.
Mitä sinä siis käytät?
Anaali tappia?
- Anonyymi00003
JAA
Kaikki ei vodka on Jumalan työtä😇🍷 - Anonyymi00005
Energiajuomat ja kaikki proteiini tuotteet ovat toki saatanasta 😈👿👹👺
- Anonyymi00006
Heti kun 🍻🍺 auton kello kilkuttaa niin juoksen pihaan!
Toivottavasti on ihanan jääkylmää ja saa myös lonkeroita ja siideriä!
Ihanaa leijonat ihanaa! - Anonyymi00007
Kaipasin näihin pihaan ajaviin bensaautoihin myös julmasekoituksia ja lähinnä rommi kolaa ja gin tonic
- Anonyymi00008
Ei vaikuta mitenkään. Ne muutamat saunakaljat haen edelleen marketista.
- Anonyymi00011
Itse tilaan ja paljon!
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Itse tilaan ja paljon!
Minä en harrasta kännäämistä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Minä en harrasta kännäämistä.
En minäkään.
Teen sitä kuten ammattimainen 😇🧉🧉🧉 - Anonyymi00024
Montako kaljaa per sauna ja kuinka vahvaa?
- Anonyymi00016
Se oli niin, että alkossa oli se kielletyn hedelmän maku siksi sitä joimme ja ei sitä todellakaan maisteltu vaan siinä juonnissa oli selkeä humala hakuisuus. Oikeastaan miksi sitä sitten kallista viinaa pitäs maistella hukkaanhan se menee jos ei se missään tunnu.
Kun viina on nyt vapautettu ihan riittävästi niin minusta se ei oo hyvää ja kukapa tuota nyt maun tähden ottais. Minusta se on viini ja kalja vaan jotain hapan vettä. Eihän siinä viinan ja kaljan ottamisessa ole enää mitään jännää kun sitä ei niin paljon tarvitse salata. Maku on männy viinasta ja viinistä. Minä kait olen ihan metsäläinen enkä oo sivistyny kun viinit ja viina ruuan kanssa on ihan yököttävää.- Anonyymi00022
Ei se ole häpeä olla tshuhna eikä EU jäsenmaassa
- Anonyymi00018
Huono huono päätös. Kuljettajilla hirvee vastuu ja vaaratilanteita tulee taatusti usein. Kuinka naiiveja voi olla päättäjät? Vai onko oma lehmä ojassa: haluavat alkoholia kotiin niin ettei kukaan näe heidän itse sitä alkosta hakevan.
- Anonyymi00023
Kaikki me haemme sitä joka päivä ja jos tulee myös kotiin niin ihanaa leijonat ihanaa 🍷😇😇
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44867Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl485739Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12721- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30556- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494