Ajattelin täältä kysäistä kokemuksia Terolutista ja sen avulla raskaaksi tulemisesta,eli kuinka kauan teillä Terolutia käyttäneillä meni kun tärppäsi jne.?
Itse olen 20 vuotias nainen ja minulla on nyt itsellä ollut Terolut käytössä nyt reilut puoli vuotta,ja sen avulla kiertoni säännöllistyi 24-25kp.tienoille...(sitä ennen todella epäsäännöllinen kierto)
Lasta olemme nyt mieheni kanssa yrittäneet 13kk,ja nyt on menkat tällä hetkellä myöhässä 2vk!
Viime viikolla tein testin joka näytti negaa ja huomenna mainasin uuden testin tehdä,ja toivomme parasta.Oireita kyllä löytyy mm.väsymys,vessassa käynti lisääntynyt ainakin puolella,aamuisin nenä tukossa,vatsaa vihloo,hajuaisti terästynyt ja nyt uusimpana kauhean kipeät rinnat!
Toisaalta toinen puolisko minusta sanoo etten ole raskaana vaan että menkat taas olisivat jääneet jonnekin unholaan,mutta toinen puolisko uskoo vakaasti alkaneeseen raskauteen!
Terolutilla raskaaksi?
13
5383
Vastaukset
- ...
Ehdin murehtia yli kaksi vuotta. Terolutin lisäksi oli myös käytössä Keltarauhashormonivalmiste, jonka nimeä en muista. Sitten löin hanskat tiskiin, ja lopetimme yrittämisen. Puolitoista kuukautta sen jälkeen huomasin yllätyksekseni olevani raskaana. Liekö sitten auttoi tuo asian "unohtaminen", ja opintojen jatkaminen...
Syyt lapsettomuuteen kuitenkin voivat olla hyvin moninaiset, joten suoralta kädeltä älä usko, että juuri sinun kohdallasi ei auttaisi.
Siis tsemppiä yritykseenne, toivottavasti pian tärppää!!- Misu
Sinun tapauksessasi harmi juttu,mutta onnea kuitenkin kun sitten tärppäsi loppujen lopuksi =)
Tiedän kyllä ainakin yhden tapauksen jossa Terolut on auttanut,nimittäin oma äitini on minulle kertonut että minä olen alkuni saanut juuri kyseisen lääkkeen avulla.Tosin en ole viitsinyt äidiltäni asiasta kysellä sen kummemmin kun se ei tiedä meidän lapsenhankinta asioista mitään....halutaam mieheni kanssa pitää asia lähipiiriltä suht salassa siihen asti kunnes on sitten tärpännyt! - Alicea
Misu kirjoitti:
Sinun tapauksessasi harmi juttu,mutta onnea kuitenkin kun sitten tärppäsi loppujen lopuksi =)
Tiedän kyllä ainakin yhden tapauksen jossa Terolut on auttanut,nimittäin oma äitini on minulle kertonut että minä olen alkuni saanut juuri kyseisen lääkkeen avulla.Tosin en ole viitsinyt äidiltäni asiasta kysellä sen kummemmin kun se ei tiedä meidän lapsenhankinta asioista mitään....halutaam mieheni kanssa pitää asia lähipiiriltä suht salassa siihen asti kunnes on sitten tärpännyt!me yritimme lasta 1,5 vuotta sitten sain 3kk kuurin teroluteja ja sen viimeisen terolut kuukauden jälkeen ei sitten menkkoja tullut ja raskaana olin!! nyt mennään jo rv35 =) mulla terolutit auttoi siitä olen ihan varma...kierto säännöllistyi siihen 28... niin se vain auttoi, yllätys oli erittäin suuri ja ihana =)
myös kaverillani terolutit auttoi muuan vuosi sitten hänellä ei tarvinut syödä kuin 1kk niitä ja nyt hänellä jo 3 vuotias poika...
- tänään rv 39+3
Ite söin epäsäännöllisten menkkojen korjaamiseksi (pillereiden jälkeen eivät omat hormoonit oikein osanneet herätä vielä puolessa vuodessa) Teroluteja 3 kk, jonka jälkeen ei kuukautisia kuulunutkaan... Menin hermona yksityiselle, jossa ultra kertoi syyn :)
Vauvalla LA tämän viikon perjantaina!
Onnea!- Misu
Teidän kahden henkilön kirjoitusten jälkeen,joilla teroista siis on ollut apua,olen lähestulkoon jo varma ilman testiäkin että nyt on tainnut tärpätä vihdoinkin!
Vielä kun huomiseen malttaisi odottaa,ajattelin ihan vain varmuudenvuoksi testailla aamuvirtsasta niin näyttääpähän sitten ainakin varmasti oikein jos on näyttääkseen...
Oli kyllä todella helpottavaa lukea,että siitä todellakin on ollut joillekin apua!
- Leila
Jos nyt et ole raskaana, mitä kyllä toivon niin oletko varmistanut että ovuloit?
Minulla määrättiin aikoinana terolutia vuotohäiriöihin. Eli menkat katosivat pari kuukautta e-pillereiden lopettamisen jälkeen kokonaan. Sain yksityiseltä gynegologilta terolut kuurin 3kk ajaksi ja sen jälkeen menkat katosivat taas. Sain uuden kuurin ja lähetteen sairaalaan tutkimuksiin.
Selvisi etten edes ovuloinut ollenkaan. Terolut kyllä lääkkeenä tuo kuukautisvuodon, mutta ei aiheuta ovulaatiota. Siihen on ihan eri niksit ja pillerit.
Jos se raskaustesti sitkeästi pysyy negatiivisena niin sinuna koittaisin seurata ens kierrossa ovulaatiotikuilla sitä että onnistutko bongaamaan ovulaation... Koska muuten syöt terolutia vähän turhaan...- Misu
No tuota noin,en sen kummemmin ole tuota ovulointia tarkistellut...ajatuksena on kyllä ollut kokeilla ovistestejä jos ei kohta ala tärppäämään vauvan suhteen.
Yksityisellä naistentautien- ja synnytysten erikoislääkärillä kävin n.puoli vuotta sitten ja lääkärin mielestä kaikki näytti ultralla olevan ihan kondiksessa,ainoa ongelma oli vain kuukautisteni epäsäännöllisyys johon hän sitten sitä terolutia minulle määräsi.Lääkärin mukaan sen pitäisi edesauttaa raskaaksi tulemista säännöllistämällä kk kierron ja näin ollen aikaansaamalla oviksenkin!
Koska aikaisemmin tuskin edes ovuloin johtuen juuri erittäin pitkästä kierrosta,mutta nyt kyllä uskoisin ovulaation tapahtuneen kun kerran kiertokin on tasoittunut! - ihmeessä
Misu kirjoitti:
No tuota noin,en sen kummemmin ole tuota ovulointia tarkistellut...ajatuksena on kyllä ollut kokeilla ovistestejä jos ei kohta ala tärppäämään vauvan suhteen.
Yksityisellä naistentautien- ja synnytysten erikoislääkärillä kävin n.puoli vuotta sitten ja lääkärin mielestä kaikki näytti ultralla olevan ihan kondiksessa,ainoa ongelma oli vain kuukautisteni epäsäännöllisyys johon hän sitten sitä terolutia minulle määräsi.Lääkärin mukaan sen pitäisi edesauttaa raskaaksi tulemista säännöllistämällä kk kierron ja näin ollen aikaansaamalla oviksenkin!
Koska aikaisemmin tuskin edes ovuloin johtuen juuri erittäin pitkästä kierrosta,mutta nyt kyllä uskoisin ovulaation tapahtuneen kun kerran kiertokin on tasoittunut!Hei1
kannattaa todellakin käydä varmistamassa tuo ovulointiasia! Itse olen aikoinani syönyt Teroluteja myös epäsäännölliseen ja todella ylipitkään kiertoon. Terot tasasivat kyllä kierrot suht säännöllisiksi, mutta ovulaatiota ei edelleenkään tapahtunut. Vuoto oli vain tyhjennysvuotoa.
Minulle määrättiin Terojen lisäksi Clomifenit, joista toisessa kierrossa plussasin. Tarkistuta siis ihmeessä osulointisi, niin asiat menee eteenpäin. Plussaonnea huomiselle! Ilmoittelethan miten kävi! - Misu
ihmeessä kirjoitti:
Hei1
kannattaa todellakin käydä varmistamassa tuo ovulointiasia! Itse olen aikoinani syönyt Teroluteja myös epäsäännölliseen ja todella ylipitkään kiertoon. Terot tasasivat kyllä kierrot suht säännöllisiksi, mutta ovulaatiota ei edelleenkään tapahtunut. Vuoto oli vain tyhjennysvuotoa.
Minulle määrättiin Terojen lisäksi Clomifenit, joista toisessa kierrossa plussasin. Tarkistuta siis ihmeessä osulointisi, niin asiat menee eteenpäin. Plussaonnea huomiselle! Ilmoittelethan miten kävi!Noh,ajattelin joka tapauksessa varata huomenna ajan lääkärille näyttipä se testi sitten mitä tahansa.
Mutta plussaa todellakin odotellaan ja toivotaan,mutta minäpä ilmoittelen sitten kuinka kävi! - hyvä kokemus!
Misu kirjoitti:
Noh,ajattelin joka tapauksessa varata huomenna ajan lääkärille näyttipä se testi sitten mitä tahansa.
Mutta plussaa todellakin odotellaan ja toivotaan,mutta minäpä ilmoittelen sitten kuinka kävi!Heip,
Onko siis niin että syöt vielä Teroluteja?
Minulle määrättiin kolmen kuukauden Terolut satsi, ja lääkäri nimenomaan totesi että todennäköisesti et tule raskaaksi sinä aikana kun käytät valmistetta.
Söin siis Teroluteja kolme kuukautta, koska kuukautiseni jäivät kokonaan pois e-pilsujen lopettamisen jälkeen. Kun viimeinen satsi oli syöty, ja viimeiset Terolut avusteiset kuukautiset tulleet, ihmettelin kun ei "luomu" menkkoja kuulunutkaan päivänä jolloin ne olisi pitänyt tulla. Ehdin jo pelästyä että luonnollinen kuukautiskiertoni ei toimi ilman pillereitä.
Olin raskaana, joten siitä se johtuikin! :)
Mietin vain sitä että mahdatko tosiaan syödä niitä vielä. Kannattaisi koittaa jättää Terot pois, ja katsoa onko kierron rytmi tasaantunut.
TSEMPPIÄ!
- hoitsu..
se kannattaa muistaa että terolutit kannattaa syödä juuri samaan aikaan aina päivästä näin hormoni toiminta pysyy koko ajan tasaisena...
- Misu
Testin tein jo eilen ja negaa näytti =(
Tänään aamulla lääkärissä kävin ja määräsi vielä käymään huomenaamulla verikokeissa joista katsotaan vielä HCG hormoonin määrä (jos sitä nyt edes on) mutta kuitenkin.
Ensi viikolle sain gynegologille ajan jolloin alamme miettimään jonkintyyppistä hormonihoitoa ym.sekä katsotaan ultra jne.(tämä kaikki siis jos en nyt olekaan raskaana)
Mutta pieni toivonkipinä vielä elää...että jospa nyt kuitenkin olis..
Ainakin asiat ovat nyt lähteneet johonkin suuntaan etenemään tämän lapsettomuusasian suhteen!
Kiitos vielä kaikille vastanneille ja onnittelut teille kaikille joilla on onnistanut!
Kyllä se vielä jokin päivä täälläkin suunnassa varmasti onnistaa vaikkakin sitten hieman vaikeamman kautta...
Ai niin ja lääkäri muuten KÄSKI nyt heti lopettaa Terolutien ottamisen kun niistä ei kerran ole sitä apua sitten ollut!
-Misu-- Hyvä kokemus!
Kirjoittelinkin tuossa jo aiemmin, siitä että minulle nimenomaan sanotiiin että näiden Terojen syönnin aikana et todennäköisesti tule raskaaksi.
En tiedä sitten mikä pitää paikkaansa, jos toinen lääkäri sanoo toista ja toinen toista.
Mutta mielestäni ei kannata hätääntyä ennekuin olet lopettanut Teojen syönnin ja toivottavasti todennut että oma kuukautiskiertosi on palannut ennalleen.
Onnea yritykseen ja kaikkea hyvää muutenkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403077- 812904
- 1902479
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 201493
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411406Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251