Hei!
Olen huomannut muiden ihmisten reagoivan minuun päin aggressiivisesti: pilkaten, vähätellen, torjuen ja syyllistäen. Kirjoittaessani nettiin saan todella kriittistä palautetta takaisin. Ylipäätään nettiympäristössä saan kiusaa osakseni. Videopeleissä muut häpäisevät minun hahmoani.
Kadulla liikkuessani välttelen nuorisoa, oman sukupuoleni edustajia ja muita laumoina kulkevia. Joukkotapahtumat ja avarat paikat ovat karmeita. Ei pääse pakoon muiden katseelta. Tulee epävarma tunne siitä, että mitä ne haluavat toiminnallaan osoittaa. Ihmisten nauru siis nostaa niskakarvat pystyyn. Vihainen ilme, itsetyytyväinen hymy, silmien pyörittely... kaikki tällaiset ilmeet ja eleet saavat minut levottomaksi. Kysymysmerkkejä jää ilmaan. En oikeasti pysty ilman musiikin kuuntelua tai tutun ihmisen seuraa liikkua vapaasti kaduilla.
Kotonakin sitten kelailen päivän antia. Ennen vapaaehtoistyöhön menoa pyörittelen päivän puheenaiheet läpi mielessäni. Sielläkin suosisin, että minulta ei kysyttäisi ja kerjättäisi jatkuvasti huomiota. Siellä ei voi piiloutua muilta ja saada rauhoitettua juttuseuraa.
Kokoajan joutuu olemaan skarppina ja treenata. Se syö jaksamista ja itsestään onkin sitten hankalaa pitää huolta.
En tästä syystä nauti muiden seurasta, vaikka haluan olla muiden seurassa. Tätä viestiä kirjoittaessa on tullut käytyä läpi mielessään muiden reaktiot siihen.
Onko tämä skitsofreniaa?
7
120
Vastaukset
- Anonyymi00001
moi kovin tuttua minullekin noi oirekuvat joista kärsinyt oikeastaan ihan syntymästäni asti . Oon 44v. Tsemppiä!
- Anonyymi00002
Terve!
Kiitos, ja kuin myös sinulle lämmin halaus ja tsemppiä täältä. 🤗 -ap
- Anonyymi00003
Minussakin on jotain joka kutsuu ihmisiä nöyryyttämään ja halveeraamaan. Jo lapsena sain tämän osan itselleni. Kai sitä voi viranomais- ja yhteisöväkivallaksikin kutsua. Ihmisissä on paljon sadismia ja he vaistonvarainen helpon uhrin. Onhan se eettisesti raukkamaista mutta sekö heitä estäisi. Olen luovuttanut jo aikoja sitten ihmisten suhteen. Nyt hankin elämääni sisältöä kasvikunnasta ja eläimistä, heillä kun ei ole tarvetta sadismin, pilkkaan ja nöyryyttämiseen.
- Anonyymi00004
Väärä foorumi?
- Anonyymi00005UUSI
Se että joku uhkailee tai kiusaa, ei ole skitsofreniaa.
Se että kuvittelee että kaikki uhkailee ja kiusaa, saattaa hyvinkin olla. - Anonyymi00006UUSI
Jäin pohtimaan, miten on mahdollista, että pystyy vetämään puoleensa kaikkien huomion. Mikä asia henkilössä saat jopa kaikki uhkailemaan, kiusaamaan, ilkkumaan? En osaa pitää sitä mahdollisena.
Aloittajan tilanne on aika rankkaa vainoharhaluuloisuutta, saattaa liittyä skitsofreniaan. - Anonyymi00007UUSI
Itselleni tuli aloittajan tekstistä mieleen paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko, jännittäminen sosiaalisissa tilanteissa, heikko itsetunto.
Mitä aloittaja ajattelee itse itsestään ? Tunnetko olevasi ihan hyvä tyyppi, tunnetko kelpaavasi muille, muiden joukkoon ? Tykkäätkö itsestäsi, hyväksytkö itsesi ? Ajatteletko, että et kelpaa muille, et riitä muille ? Pidätkö itseäsi jotenkin huonona tai epäonnistuneena ihmisenä ?
Tuollaiset asiat laittaa miettimään, olisiko aiheellista perehtyä, mitä itse ajattelee itsestään, hyväksyykö itsensä juuri sellaisena kuin on.
Jos ajattelee itse itsestään negatiivisesti, saattaa herkästikin kuvitella, että muutkin ajattelevat niin. Vaikka se ei pidäkään paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122034Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211987Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036