Uusimpia eriseuroja ovat alajokilaisuus vuonna 2020 Minnesotassa ja okolalaisuus 2025 Keniassa. Onko millään paikkakunnalla viitteitä uuden eriseuran siemenestä?
Miltä paikkakunnalta itää seuraavan eriseuran siemen
17
158
Vastaukset
- Anonyymi00001
Esimerkiksi, onko Perhossa merkkejä pörhöläisyyden noususta ja itämisestä....?
- Anonyymi00002
-00💩
- Anonyymi00003
ja söröläisyys on yksi maailman laajuinen eri seura
- Anonyymi00004
Pohjois-Karjalassa.
Kärsämäellä kuuluu kummija.🐽
- Anonyymi00005
Itse ennustan, että seuraava eriseura ei nouse miltään yksittäiseltä paikkakunnalta, vaan että koko vanhoillislestadiolaisuus on menossa eriseuraan lähivuosina verrattuna vanhaan vanhoillislestadiolaisuuteen.
Hempeyden henki on vallannut koko liikkeen. Enää ei uskalleta puhua selvästi oikeasta opista, seurakuntaopista eikä maailmasta erottautumisesta. Kaikki selitetään rakkaudeksi, ymmärtäväisyydeksi ja ajan mukana kulkemiseksi.
Siksi kysymys ei ehkä ole siitä, missä seuraava eriseura syntyy, vaan siitä, huomaako kukaan enää, että se on jo leviämässä keskellä koko siionia.- Anonyymi00007
En tiedä mutta välillä kun kuuntelen "Raamattuvyöhykkeen" mm.oulunsalo,nivala puhujia, niin tuntuu että on punainen lanka kadonnut seurapuheista, selitetään vain jotain ympäripyöreitä.
- Anonyymi00008
Olen samaa mieltä. Itse yritin omassa " kotisiionissani" puhua esim ekumeniasta, ihmisten mielistelystä ym. , niin siteet vain kiristyi.
Kun puhuin toisen ry: n puhujille, niin syytettiin seurauksena vihaista mulkoilua.
Eli uskon kohde on joillekin se ns kotisiion, ei Kristus. Eikä oikealla opilla ole väliä, ainoastaan kuulisisuudella "kotisiionille". - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Itse yritin omassa " kotisiionissani" puhua esim ekumeniasta, ihmisten mielistelystä ym. , niin siteet vain kiristyi.
Kun puhuin toisen ry: n puhujille, niin syytettiin seurauksena vihaista mulkoilua.
Eli uskon kohde on joillekin se ns kotisiion, ei Kristus. Eikä oikealla opilla ole väliä, ainoastaan kuulisisuudella "kotisiionille".ja synnit uskotaan raamatun vastaisesti anteeksi
- Anonyymi00006
VL:t lähetystyöntekijät olivat naiiveja kuvitellessaan, että Keniassa uskottaisiin samalla tavalla kuin Suomessa. Kulttuurierojakin valtavasti. Ja uskon kasvatus aivan erilaista.
- Anonyymi00010
Myös länttä on syytä epäillä.
- Anonyymi00014
no se
- Anonyymi00011
Muutama vuosi Pielisjärven ry: llä sai minut jättämään koko vanhoillislestadiolaisuudeksi sanotun uskonnon.
- ekumeniaa ( mitä ei edes myönnetä olevan)
- ihmisten mielistely
- tekoitku, valehtelu
- seläntakana puhuminen
- Keskusta- puolueen pitäminen oletusarvona
- humppa- musiikki Whatapissa- Anonyymi00012
Unohdin mainita synnittömyysopin: " en edes ajattele pahaa toisista ihmisistä" .
Eivätkä kaikki olekaan syntisiä? Miten se apostolinen uskontunnustus menikään? - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Unohdin mainita synnittömyysopin: " en edes ajattele pahaa toisista ihmisistä" .
Eivätkä kaikki olekaan syntisiä? Miten se apostolinen uskontunnustus menikään?se vähän riippuu mitä raamatun kohtaa käyttää kunhan muistaa uskoa ne välillä anteeksi
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
se vähän riippuu mitä raamatun kohtaa käyttää kunhan muistaa uskoa ne välillä anteeksi
varmuuden vuoksi raamatun vastaisesti
- Anonyymi00016
jeesua antoi kaksi käskyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429