Miltä paikkakunnalta itää seuraavan eriseuran siemen

Anonyymi-ap

Uusimpia eriseuroja ovat alajokilaisuus vuonna 2020 Minnesotassa ja okolalaisuus 2025 Keniassa. Onko millään paikkakunnalla viitteitä uuden eriseuran siemenestä?

17

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Esimerkiksi, onko Perhossa merkkejä pörhöläisyyden noususta ja itämisestä....?

      • Anonyymi00002

        -00💩


      • Anonyymi00003

        ja söröläisyys on yksi maailman laajuinen eri seura


    • Anonyymi00004

      Pohjois-Karjalassa.

    • Kärsämäellä kuuluu kummija.🐽

    • Anonyymi00005

      Itse ennustan, että seuraava eriseura ei nouse miltään yksittäiseltä paikkakunnalta, vaan että koko vanhoillislestadiolaisuus on menossa eriseuraan lähivuosina verrattuna vanhaan vanhoillislestadiolaisuuteen.

      Hempeyden henki on vallannut koko liikkeen. Enää ei uskalleta puhua selvästi oikeasta opista, seurakuntaopista eikä maailmasta erottautumisesta. Kaikki selitetään rakkaudeksi, ymmärtäväisyydeksi ja ajan mukana kulkemiseksi.

      Siksi kysymys ei ehkä ole siitä, missä seuraava eriseura syntyy, vaan siitä, huomaako kukaan enää, että se on jo leviämässä keskellä koko siionia.

      • Anonyymi00007

        En tiedä mutta välillä kun kuuntelen "Raamattuvyöhykkeen" mm.oulunsalo,nivala puhujia, niin tuntuu että on punainen lanka kadonnut seurapuheista, selitetään vain jotain ympäripyöreitä.


      • Anonyymi00008

        Olen samaa mieltä. Itse yritin omassa " kotisiionissani" puhua esim ekumeniasta, ihmisten mielistelystä ym. , niin siteet vain kiristyi.

        Kun puhuin toisen ry: n puhujille, niin syytettiin seurauksena vihaista mulkoilua.

        Eli uskon kohde on joillekin se ns kotisiion, ei Kristus. Eikä oikealla opilla ole väliä, ainoastaan kuulisisuudella "kotisiionille".


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Itse yritin omassa " kotisiionissani" puhua esim ekumeniasta, ihmisten mielistelystä ym. , niin siteet vain kiristyi.

        Kun puhuin toisen ry: n puhujille, niin syytettiin seurauksena vihaista mulkoilua.

        Eli uskon kohde on joillekin se ns kotisiion, ei Kristus. Eikä oikealla opilla ole väliä, ainoastaan kuulisisuudella "kotisiionille".

        ja synnit uskotaan raamatun vastaisesti anteeksi


    • Anonyymi00006

      VL:t lähetystyöntekijät olivat naiiveja kuvitellessaan, että Keniassa uskottaisiin samalla tavalla kuin Suomessa. Kulttuurierojakin valtavasti. Ja uskon kasvatus aivan erilaista.

    • Anonyymi00010

      Myös länttä on syytä epäillä.

      • Anonyymi00014

        no se


    • Anonyymi00011

      Muutama vuosi Pielisjärven ry: llä sai minut jättämään koko vanhoillislestadiolaisuudeksi sanotun uskonnon.

      - ekumeniaa ( mitä ei edes myönnetä olevan)
      - ihmisten mielistely
      - tekoitku, valehtelu
      - seläntakana puhuminen
      - Keskusta- puolueen pitäminen oletusarvona
      - humppa- musiikki Whatapissa

      • Anonyymi00012

        Unohdin mainita synnittömyysopin: " en edes ajattele pahaa toisista ihmisistä" .

        Eivätkä kaikki olekaan syntisiä? Miten se apostolinen uskontunnustus menikään?


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Unohdin mainita synnittömyysopin: " en edes ajattele pahaa toisista ihmisistä" .

        Eivätkä kaikki olekaan syntisiä? Miten se apostolinen uskontunnustus menikään?

        se vähän riippuu mitä raamatun kohtaa käyttää kunhan muistaa uskoa ne välillä anteeksi


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        se vähän riippuu mitä raamatun kohtaa käyttää kunhan muistaa uskoa ne välillä anteeksi

        varmuuden vuoksi raamatun vastaisesti


      • Anonyymi00016

        jeesua antoi kaksi käskyä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe