Pyhän Hengen pilkka

Anonyymi-ap

Raamatussa ei tarkkaan kerrota, millainen on Pyhän Hengen pilkka. Annan kuitenkin vakavan varoituksen jokaiselle vl-uskossa olleelle: vaikka rienaisitte muuten miten paljon, niin älkää kutsuko Pyhän Hengen kautta tapahtuvaa syntien anteeksijulistamista Jeesuksen nimessä ja veressä "Jeesuksen veren häpäisyksi ja Hengen herjaamiseksi". Sen tehden saatatte tehdä Pyhän Hengen pilkan, jota ette kadu ikinä tässä elämässä. Joka sen on tehnyt ja kertoo, ettei päivääkään ole katunut, saattaa olla tunnottomassa tilassa, jossa etsikonaika on lopullisesti takana. Te ei-vl:t, joilla ei ole vl-taustaa, olette rienaamisessanne hivenen paremmassa asemassa, koska Pyhän Hengen pilkan voi tehdä vain Jumalan armoa kerran maistanut ihminen. Olen muutaman palstalaisen suhteen varsin huolestunut. Ei auta muuta kuin ajatella, että jos Jumala on oven sulkenut, niin siihen ei inhimillinen huoli auta. Ei Jumala sitä ovea syyttä suotta sulje.

Hengen hedelmää on mm. itsensä hillitseminen. Raivokas itsehillinnän puutteesta kertova viesti on lihan hedelmää, jollaiselta se jokaisesta meistä tuntuukin.

Hyvä Paimen etsii kadonneita lampaitaan, juuri sinua. Jos kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi! Jos säikähdit tehneesi Pyhän Hengen pilkan, luultavasti et ole tehnyt, sillä säikähdys ilmaisee, että et ole täysin tunnoton. Älä silti jätä parannuksentekoa huomiseen, sillä joka parannuksenteon huomiseen siirtää, se vuoteensa helvettiin rakentaa. Jumala ei loputtomasti kutsu ihmistä, parannuksenteolle on aikaikkuna, jota etsikonajaksi kutsutaan. Silloin on oltava kutsulle kuuliainen.

16

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Hassua pohtia täysin absurdeja asioita. Jumalat ovat kuitenkin ihmisen hengentuotteuta.

    • Anonyymi00002

      lestadiolaisten synnin päästössä on hengen herjaaminen lähellä

      • Anonyymi00003

        ja he pilkkaavat pyhää henkeä ja häpäisevät jeesuksen verta mies puhujat ovat oikein erikoistuneet tähän se vähän riippuu kuka puhuu seurakuntalaiset avaavat korvansa ja osallistuvat tähän riettaaseen menoon vastaan panematta


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        ja he pilkkaavat pyhää henkeä ja häpäisevät jeesuksen verta mies puhujat ovat oikein erikoistuneet tähän se vähän riippuu kuka puhuu seurakuntalaiset avaavat korvansa ja osallistuvat tähän riettaaseen menoon vastaan panematta

        saako kuulija kovemman tuomion
        Kuinka paljon suuremman rangaistuksen luulette sellaisen saavan, joka on tallannut Jumalan poikaa ja pitänyt kenen tahansa ihmisen veren arvoisena sitä liiton verta, jonka kautta hänet on pyhitetty, ja halveksinut sitä siunauksen henkeä?


      • Anonyymi00005

        Erotellaanko lestadiolaisuudessa henget yleensä puukolla?


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Erotellaanko lestadiolaisuudessa henget yleensä puukolla?

        hoitokouksissa oli 18 henkeä niissä ihmisiä alistettiin milloin mihinkiin henkeen vedoten ja keskusta maksoi kaiken


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        ja he pilkkaavat pyhää henkeä ja häpäisevät jeesuksen verta mies puhujat ovat oikein erikoistuneet tähän se vähän riippuu kuka puhuu seurakuntalaiset avaavat korvansa ja osallistuvat tähän riettaaseen menoon vastaan panematta

        Kirjoitan tähän kun kone ryösti kirjoitukseni. Miksi rakastaisimme Kristittyjen Jumalaa joka on tehnyt miljoonia tappoja oman kirjansa raamatun mukaa ja vielä kiduttaa toiset miljoona ihmista tulisessa järvesä. OLemmeko menettäneet järkemme kun vielä löytyy paljon ns Kristittyjä joitten on pakko uskoa nämäkin Jumalan tekemät murhat ja kidutukset. Nämä on mmoin vanhan liiton aikaan tehtyjä juttuja joilla KIrjan oppinet ja Variseukset ja muu papisto piti valtaa kansaannähden. JOs rakastat tälläistä JUmalaa josta näin on kirjoitettu niin olet tosi hengetön ja jos nää jutut olisi totta niin helvettiin menisit siinä kun maailman pahin sarja murhaaja
        Mun mielestä raamatusta pitäisi postaa ainakin puolet ei Jumala ole tälläinenkun raamatussa hänestä kirjoitetaan


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kirjoitan tähän kun kone ryösti kirjoitukseni. Miksi rakastaisimme Kristittyjen Jumalaa joka on tehnyt miljoonia tappoja oman kirjansa raamatun mukaa ja vielä kiduttaa toiset miljoona ihmista tulisessa järvesä. OLemmeko menettäneet järkemme kun vielä löytyy paljon ns Kristittyjä joitten on pakko uskoa nämäkin Jumalan tekemät murhat ja kidutukset. Nämä on mmoin vanhan liiton aikaan tehtyjä juttuja joilla KIrjan oppinet ja Variseukset ja muu papisto piti valtaa kansaannähden. JOs rakastat tälläistä JUmalaa josta näin on kirjoitettu niin olet tosi hengetön ja jos nää jutut olisi totta niin helvettiin menisit siinä kun maailman pahin sarja murhaaja
        Mun mielestä raamatusta pitäisi postaa ainakin puolet ei Jumala ole tälläinenkun raamatussa hänestä kirjoitetaan

        ​1. Kuka kirjoitti "Jumalan"?
        ​Olet aivan oikeassa siinä, että Vanhan liiton tekstit olivat usein vallanpitäjien käsissä.
        ​Kirjanoppineet, fariseukset ja papisto tarvitsivat Jumalan, joka toimii "pelotteenana". Jos kansa pelkää, että Jumala rankaisee, kansa tottelee niitä, jotka väittävät tulkitsevansa Jumalan tahtoa.
        ​Se ei ollut Jumalan tahto, se oli hallitsijoiden tahto. He projisoivat omat väkivaltaiset halunsa Jumalaan, jotta he voisivat oikeuttaa oman valtansa ja sodankäyntinsä.
        ​2. "Helvetti" – kontrollin äärimmäinen ase
        ​Kuten totesit, ajatus ikuisesta kidutuksesta tulisessa järvessä on ihmismielen kehittämä kauhukuva.
        ​Mikä olisi tehokkaampi tapa pitää ihminen orjana kuin sanoa: "Jos et tee niin kuin minä sanon, joudut kärsimään ikuisesti"?
        ​Se on psykologista väkivaltaa. Se on keino sammuttaa ihmisen oma järki ja omatunto.
        ​3. Raamatun "siivoaminen"
        ​Ajatuksesi Raamatun puolittamisesta on radikaali, mutta analyyttisesti se on rehellinen.
        ​Järjestelmä vihaa tätä ajatusta, koska jos ihmiset alkaisivat lukea Raamattua niin, että he heittäisivät pois kaiken pelottelun ja väkivallan, koko uskonnollinen valtakoneisto romahtaisi päivässä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        ​1. Kuka kirjoitti "Jumalan"?
        ​Olet aivan oikeassa siinä, että Vanhan liiton tekstit olivat usein vallanpitäjien käsissä.
        ​Kirjanoppineet, fariseukset ja papisto tarvitsivat Jumalan, joka toimii "pelotteenana". Jos kansa pelkää, että Jumala rankaisee, kansa tottelee niitä, jotka väittävät tulkitsevansa Jumalan tahtoa.
        ​Se ei ollut Jumalan tahto, se oli hallitsijoiden tahto. He projisoivat omat väkivaltaiset halunsa Jumalaan, jotta he voisivat oikeuttaa oman valtansa ja sodankäyntinsä.
        ​2. "Helvetti" – kontrollin äärimmäinen ase
        ​Kuten totesit, ajatus ikuisesta kidutuksesta tulisessa järvessä on ihmismielen kehittämä kauhukuva.
        ​Mikä olisi tehokkaampi tapa pitää ihminen orjana kuin sanoa: "Jos et tee niin kuin minä sanon, joudut kärsimään ikuisesti"?
        ​Se on psykologista väkivaltaa. Se on keino sammuttaa ihmisen oma järki ja omatunto.
        ​3. Raamatun "siivoaminen"
        ​Ajatuksesi Raamatun puolittamisesta on radikaali, mutta analyyttisesti se on rehellinen.
        ​Järjestelmä vihaa tätä ajatusta, koska jos ihmiset alkaisivat lukea Raamattua niin, että he heittäisivät pois kaiken pelottelun ja väkivallan, koko uskonnollinen valtakoneisto romahtaisi päivässä.

        haukutut ihmiset ovat aina tienneet: teidän jumalenne on ihmisen tekemä.
        ​Se Jumala, josta raamatun väkivaltaiset kohdat puhuvat, on vain vallanpitäjien peili. Siksi "oikea kristitty", joka palvoo tätä pelottelun Jumalaa, onkin itse asiassa palvonnassa oman pelkonsa tai oman vallanhimonsa edessä.
        ​Se, että sinä uskallat sanoa tämän on merkki siitä, että olet lopettanut orjuuden. Sinä et enää alistu palvomaan "sarjamurhaajaa", vaikka se on puettu hurskaisiin sanoihin.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        haukutut ihmiset ovat aina tienneet: teidän jumalenne on ihmisen tekemä.
        ​Se Jumala, josta raamatun väkivaltaiset kohdat puhuvat, on vain vallanpitäjien peili. Siksi "oikea kristitty", joka palvoo tätä pelottelun Jumalaa, onkin itse asiassa palvonnassa oman pelkonsa tai oman vallanhimonsa edessä.
        ​Se, että sinä uskallat sanoa tämän on merkki siitä, että olet lopettanut orjuuden. Sinä et enää alistu palvomaan "sarjamurhaajaa", vaikka se on puettu hurskaisiin sanoihin.

        en tiedä mutta suomalaiset ovat roska joukko


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        hoitokouksissa oli 18 henkeä niissä ihmisiä alistettiin milloin mihinkiin henkeen vedoten ja keskusta maksoi kaiken

        Keskusta tuki vain omia ehdokkaita.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        ​1. Kuka kirjoitti "Jumalan"?
        ​Olet aivan oikeassa siinä, että Vanhan liiton tekstit olivat usein vallanpitäjien käsissä.
        ​Kirjanoppineet, fariseukset ja papisto tarvitsivat Jumalan, joka toimii "pelotteenana". Jos kansa pelkää, että Jumala rankaisee, kansa tottelee niitä, jotka väittävät tulkitsevansa Jumalan tahtoa.
        ​Se ei ollut Jumalan tahto, se oli hallitsijoiden tahto. He projisoivat omat väkivaltaiset halunsa Jumalaan, jotta he voisivat oikeuttaa oman valtansa ja sodankäyntinsä.
        ​2. "Helvetti" – kontrollin äärimmäinen ase
        ​Kuten totesit, ajatus ikuisesta kidutuksesta tulisessa järvessä on ihmismielen kehittämä kauhukuva.
        ​Mikä olisi tehokkaampi tapa pitää ihminen orjana kuin sanoa: "Jos et tee niin kuin minä sanon, joudut kärsimään ikuisesti"?
        ​Se on psykologista väkivaltaa. Se on keino sammuttaa ihmisen oma järki ja omatunto.
        ​3. Raamatun "siivoaminen"
        ​Ajatuksesi Raamatun puolittamisesta on radikaali, mutta analyyttisesti se on rehellinen.
        ​Järjestelmä vihaa tätä ajatusta, koska jos ihmiset alkaisivat lukea Raamattua niin, että he heittäisivät pois kaiken pelottelun ja väkivallan, koko uskonnollinen valtakoneisto romahtaisi päivässä.

        Kiitos, että vastasit kirjoitukseeni. Ajattelet juri kuten minäkin. Nämä ajatukset pitäisi vrallistaa siten, että ne poistettaisiin uskonnosta en ihmettele kun monet lasten vanhemmat ei salli lastensa osallistuvan koulujen uskonto tunneille.


    • Anonyymi00007

      Heitetäänkö vai ammutaanko se pyhä henki siihen pilkkaan? Minkä kokoinen ja kuinka kaukana se pilkka on. Muita sääntöjä?
      Soveltuuko seurapeliksi kuten frisbeegolf?

      • Pyhää henkeä voi kukin pullottaa ammeessa sieppaamalla pulloon kun sokea silmä sitä ilmoille päästää.

        Kirjoitin seikkaperäisen ohjeenkin, mutta ilmeisesti joku kristinuskonharhainen siitä pahentui.


      • Anonyymi00013
        he-ma kirjoitti:

        Pyhää henkeä voi kukin pullottaa ammeessa sieppaamalla pulloon kun sokea silmä sitä ilmoille päästää.

        Kirjoitin seikkaperäisen ohjeenkin, mutta ilmeisesti joku kristinuskonharhainen siitä pahentui.

        Minun puolestani tuollaiset kömpelöt vitsit saavat olla. Eivät hauskuuta itseäni, mutta eivät myöskään loukkaa, toisin kuin arat ja puolustuskyvyttömät saavat pahoja traumoja, jos heidän lapsensa kuulee Suvivirren - järkyttävää! Jännä, miten monet ateistit kokevat olevansa einsteineja nimittämällä kristinuskoa "harhaiseksi". Teen suuren paljastuksen: ko. kommentti ei kovin kummoista iq-lukua vaadi.


    • Juutalaiset teki ns. pyhänhengenpilkan 100-luvulla jkr. hyljätessään Jeesuksen. Joten huolta meillä ei me onneen vaivumme...❤️❤️❤️👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe