Uudet yritykset, investoinnit ja laajennukset ovat kääntäneet Kiteen työmarkkinoiden suunnan. Kehitys näkyy sekä työllisyydessä että kasvavana kiinnostuksena kaupunkia kohtaan.
Kiteelle on viime vuosina tullut useita uusia yrityksiä, ja kehitys näyttää jatkuvan. Uudet toimijat näkyvät myös työpaikkojen määrän kasvuna.
Outomummussa purraan vaan kynttä eikä lyödä tikkuakaan ristiin uusien työpaikkojen luomiseksi. Olemme menettäneet Piipon, moni muu yritys on lakkauttanut toimintansa..
Röitä meillekin
13
209
Vastaukset
- Anonyymi00001
Outokumpu karkoittaa itse yrittäjät ja asukkaat pois paikkakunnalta, Outokummun energia on pahin, ei noilla siirtohinnoilla kukaan investoi tänne, asukkaitakaan ei haluta tänne jos on lieväkin luottotietomerkintä niin 600€ takuu, energialle, olen kuullut ja tiedän että starttirahaa ei Outokumpulaiset aloittavat yritykset saa, johtuu sekin kateudesta, ja loputkin yrittäjät häipyvät täältä kun täällä haukutaan kateuspäissään ennen kuin edes yritys on pystyssä, miten täällä voi yrittää?? Hyvä kysymys, keksikää vastaus kiitos, taitaa kaivoskin häipyä vähin äänin täältä pois vaikkei ole vielä edes aloittanutkaan
- Anonyymi00002
Totta turiset, kateus vie kalatkin vedestä...
Outokumpu hautaa itsensä huonolla ilmapiirillä, kateudella ja katkeruudella. Ihmiset kaikkoaa ja jäljelle jäävät väkisineläjät ja katkerat ihmiset..
Kiteellä menee hyvin, siellä puhalletaan yhteen hiileen...
- Anonyymi00003
Kyllä tekevälle aina töitä löytyy S**tanan löysämulkut
-Heikki S- Anonyymi00007
Kerropa Hessu löysäkalu mistä löydän töitä ?
Outokummussa oli keväällä 2026 yhteensä 507 työtöntä työnhakijaa, mikä vastaa 18,8–20,0 prosentin työttömyysastetta. Tämä on yksi Pohjois-Karjalan korkeimmista työttömyysluvuista.
Menen viivana töihin, olen ollut reservissä pian 2 vuotta ja keskimäärin 5 hakemusta kuukaudessa teen, soittelen, käyn tapaamassa pomoja..
Töitä ei siis löydy etsien.. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kerropa Hessu löysäkalu mistä löydän töitä ?
Outokummussa oli keväällä 2026 yhteensä 507 työtöntä työnhakijaa, mikä vastaa 18,8–20,0 prosentin työttömyysastetta. Tämä on yksi Pohjois-Karjalan korkeimmista työttömyysluvuista.
Menen viivana töihin, olen ollut reservissä pian 2 vuotta ja keskimäärin 5 hakemusta kuukaudessa teen, soittelen, käyn tapaamassa pomoja..
Töitä ei siis löydy etsien..Itse tekisin 20 hakemusta kuussa. Lisäksi kävelen joka päivä 60km pelkällä kahvin voimalla. Se että on Outokummun työttömyys on 20% tarkoittaa vain että löysäkaluja on 20% Outokummun miesväestöstä. Työttömyysprosentit naisilla ja miehillä on suht samaa luokkaa eli tuo 20%. Naisilla vain on eri syyt työttömyyteen kuten paikkakunnan yritysrakenne jossa on vähemmän naisille soveltuvia työpaikkoja (naisten koulutus suunatutuu pääasiassa eri aloille kuin mitä töitä on tarjolla). Miehet taas ovat löysäkaluja joka on pääsyy työttömyyteen
-Heikki S - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Itse tekisin 20 hakemusta kuussa. Lisäksi kävelen joka päivä 60km pelkällä kahvin voimalla. Se että on Outokummun työttömyys on 20% tarkoittaa vain että löysäkaluja on 20% Outokummun miesväestöstä. Työttömyysprosentit naisilla ja miehillä on suht samaa luokkaa eli tuo 20%. Naisilla vain on eri syyt työttömyyteen kuten paikkakunnan yritysrakenne jossa on vähemmän naisille soveltuvia työpaikkoja (naisten koulutus suunatutuu pääasiassa eri aloille kuin mitä töitä on tarjolla). Miehet taas ovat löysäkaluja joka on pääsyy työttömyyteen
-Heikki SOutokummusta kannattaa muuttaa muualle työn perään.. Muutin kun jäin työttömäksi hain töitä pari kuukautta ja sitten napsahti ensin määräaikainen pesti jonka jälkeen sain vakipaikan.
Outokumpuun on turhaa jäädä kynttä puremaan, työpaikkoja vaan ei ole eikä tule...
- Anonyymi00004
Totta tosiaan, kaupunki karkoittaa meidät turistitkin? Tultiin kesän viettoon mökille, vietiin tänään kaatopaikalle muutama roskasäkki peräkärryllä, 50€ huhhuh kalliinpaa kuin meillä Helsingissä, en tarvitse enää palvelustanne, myydään kesämökkimme pois täältä, toin joka kesä Outokumpuun reilusti rahaa mutta se loppui nyt, hyvää kesää, -Juke 1962-
- Anonyymi00005
Mutta. Energiallahan menee onneksi hyvin kun Suomen kallein siirtomaksu niin voi ostella vaikka pojille kaivinkoneen jolla saavat leikkiä kun ei muuta tekemistä ole ja meneehän rahaa mukavasti Laikanlahden kosteikoihin ym muuhun humpuukiin .
- Anonyymi00006
Turistina ei kannata tulla Outokumpuun. Kaivos ja lähes kaikki kohteet ylihinnoiteltuja verrattuna mitä niissä nähtävää.
Muinoin oli Vuorenpeikonmaa joka teki vaikutuksen pikkukakarana, olin myyty ja painostin vanhempani vierailulle peräkkäisinä kesinä.
Minne on kadonnut se leikkimielisyys joka teki minuun ja takuulla moneen muuhunkin teini ikää lähestyvään vaikutuksen ? Nykyinen viritelmä on tylsää ja kankeaa museohömppää joka ei kiinnosta kuin kourallista väkeä.. - Anonyymi00010
Outokummussa on myös kalleinta polttoainetta koko Suomessa, mailmalla kun kriisi niin Okussa nousee ensimmäisenä polttoaineen hinta, nyt kun kriisi helpottaa niin Okussa tippuu viimeisenä hinta, ei ihme että kaikki tankkaa muualla ja tänne pitäisi vielä investoida jotatain, kaupunkikaan ei luota itseensä koska myivät terveyskeskuksen ja palolaitoksen, kertoo aika paljon
- Anonyymi00011
Polttoaineen hinnat lienee kartellissa, sentin parin hintaero ei tunnu ostajan kukkarossa..
Tankkaan työmatkoilla Joensuussa, siellä kilpailu alentaa hintoja ja säästää näin somasti kuluissa.. Ruuankin käyn Pilkon Lidlistä paljon edullisemmin verrattuna okun hintoihin...
Miksi maksaa itsensä kipeäksi oman kunnan hinnoilla kun voi säästää työmatkoillaan...
- Anonyymi00012
Top 5. Yrityksien ja asukkaiden pois ajajat Outokummussa on:
1.
Outkummun energia( Suomen kallein siirtomaksu ja nousee koko ajan)
2. Kaupungintalon hyväveli järjestelmä (annetaan urakat ja hyvät asunnot sukulaisille ja muuten sidoksissa toisiinsa jollain tapaa oleville
3.Kaupungin yleisilme, (johtavien ihmisten osaamattomuus, ei osata pitää kaupunkia siistinä, ei ketään kiinnosta )
4. Kulttuurin hävittäminen ( vaikka itse väittävät että Outokumpu olisi kulttuuri kaupunki niin ei ole, niin pienen piirin juttuja kuin vaan voi olla)
5.Kaupunki pilasi turismin ihan itse (Särkiselän alueen yksityistäminen , hintojen järkyttävä nousu, vanhan Kaivoksen osaamaton kehittäminen, mainostaminen, nämä asiat näivettää tämän kylän lopullisesti, tehkää kiireesti jotain jos meinaatte pelastaa tämän kylän?- Anonyymi00013
Veit jalat suusta...
Paikkakuntalaiset kusee muroihinsa aivan itse joka tasolla. Meillä oli hyvä yhteishenki kun viimeinen kaivos lopetti, syntyi teollisuuskylä, työpaikkoja ja toivoa..
Toivo on mennyt rakkaus paikkakunnan kehitykseen lentänyt pesästä, usko tulevaan hiipunut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481