Esittelyssä tarinasieppojen alalaji salaliittosieppo. Salaliittosieppo viihtyy erityisesti anonyymeillä nettipalstoilla. Salaliittosiepon reviirilaulu kuulostaa jotakuinkin "tämä on pimitetty teiltä, titityy". Varoitusääni on lyhyempi "todisteet on hävitetty". Kanta on elinvoimainen eikä suojelutoimia tarvita. Havainnot voi ilmoittaa määrälaskentaa varten BirdLife Finlandiin.
Ornitologiaa
53
173
Vastaukset
- Anonyymi00002
hyökkäis venäjä tänne pian suomalaiset on salaliitossa venäjää vastaan niillä on palloteoria johon ne uskoo sokeasti näitä salaliittoja ne viljelee että kansa uskoisi ja myisi suomen venäjälle
- Anonyymi00004
suomalaisten lasten teurastus on ensi arvoisen tärkeää kun nämä jumalan lahjat ammutaan seulaksi voi ampua miehiä päähän ja kun ne on tapettu voi polttaa koko suomen
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
suomalaisten lasten teurastus on ensi arvoisen tärkeää kun nämä jumalan lahjat ammutaan seulaksi voi ampua miehiä päähän ja kun ne on tapettu voi polttaa koko suomen
ei tarvi kuin odotella sitä ilmestys kirjaa jossa ydin pommit tekevät maailmasta selvän
- Anonyymi00003
Linnut sentään lentävät vapaasti – kun taas muut istuvat omissa häkeissään, joita he kutsuvat "seurakunniksi" ja "puolueiksi".
- Anonyymi00006
Ilmoitin BirdLifeen ison salaliittosieppoesiintymän tällä saitilla. On kuulemma tyypillisestikin parvilintu. Visertelee virsiään hivenen uhkarohkeasti huuhkajille.
- Anonyymi00007
putin tietää
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
putin tietää
se ei välitä sala seuroista
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
se ei välitä sala seuroista
kaikki yhdistykset on tarkan valvonnan alaisena
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
kaikki yhdistykset on tarkan valvonnan alaisena
parempi kirjata kailki havainnot ylös
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
se ei välitä sala seuroista
Hän on julkisen salaseuran entinen agentti. Eräs johtaja kertoi katsoneensa Putinia syvälle silmiin ja nähneensä siellä inhimillisyyttä. Toinen vaikuttaja kertoi nähneensä kolme kirjainta: KGB.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hän on julkisen salaseuran entinen agentti. Eräs johtaja kertoi katsoneensa Putinia syvälle silmiin ja nähneensä siellä inhimillisyyttä. Toinen vaikuttaja kertoi nähneensä kolme kirjainta: KGB.
Ei, hänen silmistään näkyy SRK ja se selittää kaiken . .
- Anonyymi00013
onko saalemi tämän sala liityo seuran jäsen
- Anonyymi00014
mun veli väitti että juutalaisille plikeslitus leirillä uima altaat
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
mun veli väitti että juutalaisille plikeslitus leirillä uima altaat
keskitys leirillä
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
keskitys leirillä
jotkut on pihalla
- Anonyymi00017
Ainakin hänet on tunnistettu varmuudella salaliittosiepoksi.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ainakin hänet on tunnistettu varmuudella salaliittosiepoksi.
uskookohan saalemi synnit anteeksi
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
uskookohan saalemi synnit anteeksi
riivattu se ainakin on joten en tiedä uskooko
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
riivattu se ainakin on joten en tiedä uskooko
onkohan se totuus joka saa riivaajan elämään
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
onkohan se totuus joka saa riivaajan elämään
kun sano minä uskon synnit anteekas saalemi huutaa ei apua ja silmät pyörii villisti päässä
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
kun sano minä uskon synnit anteekas saalemi huutaa ei apua ja silmät pyörii villisti päässä
ni okiko seniin että riivaaja uskoo jeesukswen nutta ei syntejä anreeksi
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
ni okiko seniin että riivaaja uskoo jeesukswen nutta ei syntejä anreeksi
kyklö tässä joju piirre on koska jos syntien anteeksi uskominen hwrättää tomnosen reaktuon niin pitää sen olla riivaaja
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
kyklö tässä joju piirre on koska jos syntien anteeksi uskominen hwrättää tomnosen reaktuon niin pitää sen olla riivaaja
ni oliko se niin että riivaaja tietää että synnit saa anteeksi muttei usjo sitä omalle kohdalle
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
ni oliko se niin että riivaaja tietää että synnit saa anteeksi muttei usjo sitä omalle kohdalle
luuk 4:41
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
ni oliko se niin että riivaaja tietää että synnit saa anteeksi muttei usjo sitä omalle kohdalle
vai missä menee ero
- Anonyymi00027
On mielenkiintoista, miten käytät ornitologista pilkkaa suojautuaksesi siltä faktalta, että et pysty vastaamaan yhteenkään esitettyyn kysymykseen. Pilkka on tunnetusti niiden ase, joiden oma maailmankuva ei kestä tarkastelua. Onko sinulla jotain substanssia, vai onko tämä 'sieppo-analytikka' ainoa tapa, jolla uskallat kohdata maailman, joka on monimutkaisempi kuin mihin sinut on ohjelmoitu uskomaan?"
- Anonyymi00028
Pilkka on perinteinen vl-menetelmä kun halutaan vaientaa kysymykset ja esille tuodut epäkohdat!
Hoitokokouksissa pilkattiin uhreja paljon! - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pilkka on perinteinen vl-menetelmä kun halutaan vaientaa kysymykset ja esille tuodut epäkohdat!
Hoitokokouksissa pilkattiin uhreja paljon!tuntuu kummalliselta että tuli joku tv kielto kun eiväthän he erota edes oikeaa väärästä
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
tuntuu kummalliselta että tuli joku tv kielto kun eiväthän he erota edes oikeaa väärästä
no se oli toisaalta oikein etvlt katso luokan taka seinää kun muuut katso tvtä
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
no se oli toisaalta oikein etvlt katso luokan taka seinää kun muuut katso tvtä
olisi myös kieltäytyneet historian biologian maantieteen kemian ja fysiikan opinnoista
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
olisi myös kieltäytyneet historian biologian maantieteen kemian ja fysiikan opinnoista
matematiikka ja äidinkielikin ovat kyseenalaisia mutta kielet ovat ihan jees
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
matematiikka ja äidinkielikin ovat kyseenalaisia mutta kielet ovat ihan jees
pakollinen venäjän kieli kyllä olisi pitänyt olla ei ruotsi eikä englanti eikä salsa
- Anonyymi00034
Anonyymi00029 kirjoitti:
tuntuu kummalliselta että tuli joku tv kielto kun eiväthän he erota edes oikeaa väärästä
Kun keskitytään höpösynteihin, saat tehdä salassa oikeita syntejä.
Pedofiliasta ei ole järjestetty hoitokokouksia! - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
pakollinen venäjän kieli kyllä olisi pitänyt olla ei ruotsi eikä englanti eikä salsa
maailma keksittiin uudestaan 1800 luvulla olemme kivikaudella
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
maailma keksittiin uudestaan 1800 luvulla olemme kivikaudella
maailma on järjestetty niin että ne jotka tämän on kehittänyt käyttää ihmistä työkaluna ajamaan heidän asioita syöttämällä heille valheita eli se mitä ne tekevät salassa ihmisen toiminta on vain palvelemassa sitä ihminen koodaa koneistolle tietoja jotka ne sitten muuttaa omalle kielelleen olemme vain heidän testi laboratorio
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
maailma on järjestetty niin että ne jotka tämän on kehittänyt käyttää ihmistä työkaluna ajamaan heidän asioita syöttämällä heille valheita eli se mitä ne tekevät salassa ihmisen toiminta on vain palvelemassa sitä ihminen koodaa koneistolle tietoja jotka ne sitten muuttaa omalle kielelleen olemme vain heidän testi laboratorio
kun tiede sanoo tekevänsä tutkimusta se tekee sen heille olemme vain orjia
- Anonyymi00038
En ole havainnut esitetyn kysymyksiä, vaan väitteitä, joista "todisteet on hävitetty". Salaliittoparanoiaa vastaan selvästi puhuvia seikkoja ovat seuraavat:
- Salaliittoteorian mukaan Artturi Jämsen olisi murhattu. Hänen syntymänsä 100-vuotismuistokirjoituksessa v. 2025 kuolinsyyksi kerrottiin sydänkohtaus. Koska Jämsen kuoli Moskovassa, jossa äkillisiä kuolemia tapahtuu, kuolinsyy on varmasti tutkittu Suomessa huolellisesti.
- Salaliittoteorian mukaan Kekkonen olisi määrännyt vl-johtoon kuuluneisiin henkilöihin kohdistuneen esitutkinnan päätettäväksi. Historiantutkijat eivät ole raportoineet Kekkosen päiväkirjoista eikä virallisista asiakirjoista mitään esitutkinnan päättmismääräystä. Kekkosen ei tiedetä puuttuneen riippumattoman esitutkintaviranomaisen tai oikeuslaitoksen toimintaan, vaikka politiikassa hän käytti toiveineen presidentin silloisia valtaoikeuksia laajempaa valtaa.
Salaliittoteorian tueksi esitetyillä väitteillä todistusarvo on heikko, kuten seuraavissa:
- Salaliittoteorian mukaan Lepistön maatalouskalusto olisi uusittu kerralla ja se osoittaisi hänen saaneen jostain yhtäkkiä ylimääräistä rahaa, joka osoittaisi salaliittoteorian mukaan CIA-miljoonia saadun. Kaluston uusimista ei edes ole osoitettu tapahtuneen kerralla tai ylipäätään tapahtuneen, mutta jos Lepistö on toiminut viljelijänä ennen v. 1960 alkanutta SRK:n pääsihteerin tointaan, se on mahdollista ja uskottavaa. Pankkilainalla maatalouskalustoa uusittiin 1950 - 70-luvuilla useilla tiloilla ilman CIA-miljoonia, joten maatalouskaluston uusiminen ei todista mitään väitetyistä CIA-miljoonista.
- Jos Lepistö on vuosien 1958-59 saarnamatkalla saanut kulukorvauksia silloiselta vl-liilkkeen järjestöltä OALC:lta dollareissa ja elänyt vieraanvaraisuuden ansiosta lähes nollakuluilla, hän olisi voinut tulla Suomeen mukanaan esim. kahden miljoonan inflaatiomarkan arvosta dollareita (6250 $, sillä sen aikaisella vaihtokurssilla 1 $=130 mk), mikä on voitu sekoittaa kahteen miljoonaan dollariin. 2 milj. vuoden 1959 inflaatiomarkkaa on nykyrahassa n. 58000 e ja ko. summa on realistista saada kasaan kilometrikorvauksista, päivärahoista ja puhujanpalkkioista pitkien etäisyyksien Pohjois-Amerikassa. Esim. uusi Valmet olisi maksanut v. 1959 noin 500 000 mk, joten maatalouskaluston uusiminen kerrallakin puhujamatkan jälkeen on täysin realistista normaalitienesteillä ilman CIA-miljoonia.
- Salaliittoteorian mukaan Kimpimäen takassa (toisen version mukaan kiukaassa) olisi poltettu dollareita todisteiden hävittämiseksi todistajien läsnäollessa. Kukaan ei ole kyennyt nimeämään todistajia. Yhdessä viestissä väitettiin todistajiksi Lepistöä ja Saarta, mutta kun kysyttiin, missä ja milloin he ovat sellaisesta kertoneet, ei tullut vastausta. Jossain viestissä väitettiin poliisienkin käyneen paikalla ihmettelemässä asiaa, mutta kukaan ei ole kyennyt nimeämään edes ajankohtaa. Ylipäätään rahan polttaminen olisi typerää, ja vielä typerämpää tai todella huolimatonta olisi tehdä se todistajien läsnäollessa. Dollarien poltto todisteiden hävittämiseksi hädissään kuulostaa elokuvakohtaukselta, ja se saattaa hyvin olla elokuvista lainattu rikaste CIA-tarinaan. Jotta tällaisia todisteita tarvitsisi hävittää kuvatulla tavalla, pitäisi poliisin olla aivan kintereillä eli käytännössä piiritystilanne, jollainen olisi takuuvarmasti ylittänyt uutiskynnyksen. Sellaisesta piirityksestä kertovasta poliisioperaatiosta ei ole raportoitu.
- Palstalla Saalemin pastori-ko on kertonut nähneensä v. 1993 esitutkintapöytäkirjat, joissa SRK:n johtoa olisi allekirjoituksillaan vahvistanut miljoonalähetykset Amerikasta. Ollessaan miljoonia dollareita niitä olisi tosiaan vaikeaa pitää OALC:n lähetystoimen kulukorvauksina, mutta todennäköisesti kyse on kuitenkin vain vuoden 1963 rahauudistusta edeltäneiden miljoonien inflaatiomarkkojen arvoisista dollarilähetyksistä. Varmuutta tällaisesta valuutan maahantuontiin kohdistuneesta esitutkinnasta ei ole. Pastorikaan ei ole kysyttäessä kyennyt nimeämään tutkintavuotta eikä tapahtumavuosia. Se on kuitenkin koko tarinassa ainoa oikeasti uskottava osio, mutta sekään ei viittaa CIA-rahoitukseen, vaan mahdollisesti puhujamatkojen kulukorvauksia on tuotu maahan dollareissa. Jos ne on asianmukaisesti ilmoitettu Tullissa ja vaihdettu määräajan kuluessa pankissa Suomen markoiksi, mitään rikosta ei ole tapahtunut. Jos sen sijaan dollarit on tuotu maahan ilmoittamatta rahalähetyksestä Tullissa, silloin on ollut kyse valuutan laittomasta maahantuonnista.
Jatkuu seuraavassa tilan loppumisen vuoksi. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
En ole havainnut esitetyn kysymyksiä, vaan väitteitä, joista "todisteet on hävitetty". Salaliittoparanoiaa vastaan selvästi puhuvia seikkoja ovat seuraavat:
- Salaliittoteorian mukaan Artturi Jämsen olisi murhattu. Hänen syntymänsä 100-vuotismuistokirjoituksessa v. 2025 kuolinsyyksi kerrottiin sydänkohtaus. Koska Jämsen kuoli Moskovassa, jossa äkillisiä kuolemia tapahtuu, kuolinsyy on varmasti tutkittu Suomessa huolellisesti.
- Salaliittoteorian mukaan Kekkonen olisi määrännyt vl-johtoon kuuluneisiin henkilöihin kohdistuneen esitutkinnan päätettäväksi. Historiantutkijat eivät ole raportoineet Kekkosen päiväkirjoista eikä virallisista asiakirjoista mitään esitutkinnan päättmismääräystä. Kekkosen ei tiedetä puuttuneen riippumattoman esitutkintaviranomaisen tai oikeuslaitoksen toimintaan, vaikka politiikassa hän käytti toiveineen presidentin silloisia valtaoikeuksia laajempaa valtaa.
Salaliittoteorian tueksi esitetyillä väitteillä todistusarvo on heikko, kuten seuraavissa:
- Salaliittoteorian mukaan Lepistön maatalouskalusto olisi uusittu kerralla ja se osoittaisi hänen saaneen jostain yhtäkkiä ylimääräistä rahaa, joka osoittaisi salaliittoteorian mukaan CIA-miljoonia saadun. Kaluston uusimista ei edes ole osoitettu tapahtuneen kerralla tai ylipäätään tapahtuneen, mutta jos Lepistö on toiminut viljelijänä ennen v. 1960 alkanutta SRK:n pääsihteerin tointaan, se on mahdollista ja uskottavaa. Pankkilainalla maatalouskalustoa uusittiin 1950 - 70-luvuilla useilla tiloilla ilman CIA-miljoonia, joten maatalouskaluston uusiminen ei todista mitään väitetyistä CIA-miljoonista.
- Jos Lepistö on vuosien 1958-59 saarnamatkalla saanut kulukorvauksia silloiselta vl-liilkkeen järjestöltä OALC:lta dollareissa ja elänyt vieraanvaraisuuden ansiosta lähes nollakuluilla, hän olisi voinut tulla Suomeen mukanaan esim. kahden miljoonan inflaatiomarkan arvosta dollareita (6250 $, sillä sen aikaisella vaihtokurssilla 1 $=130 mk), mikä on voitu sekoittaa kahteen miljoonaan dollariin. 2 milj. vuoden 1959 inflaatiomarkkaa on nykyrahassa n. 58000 e ja ko. summa on realistista saada kasaan kilometrikorvauksista, päivärahoista ja puhujanpalkkioista pitkien etäisyyksien Pohjois-Amerikassa. Esim. uusi Valmet olisi maksanut v. 1959 noin 500 000 mk, joten maatalouskaluston uusiminen kerrallakin puhujamatkan jälkeen on täysin realistista normaalitienesteillä ilman CIA-miljoonia.
- Salaliittoteorian mukaan Kimpimäen takassa (toisen version mukaan kiukaassa) olisi poltettu dollareita todisteiden hävittämiseksi todistajien läsnäollessa. Kukaan ei ole kyennyt nimeämään todistajia. Yhdessä viestissä väitettiin todistajiksi Lepistöä ja Saarta, mutta kun kysyttiin, missä ja milloin he ovat sellaisesta kertoneet, ei tullut vastausta. Jossain viestissä väitettiin poliisienkin käyneen paikalla ihmettelemässä asiaa, mutta kukaan ei ole kyennyt nimeämään edes ajankohtaa. Ylipäätään rahan polttaminen olisi typerää, ja vielä typerämpää tai todella huolimatonta olisi tehdä se todistajien läsnäollessa. Dollarien poltto todisteiden hävittämiseksi hädissään kuulostaa elokuvakohtaukselta, ja se saattaa hyvin olla elokuvista lainattu rikaste CIA-tarinaan. Jotta tällaisia todisteita tarvitsisi hävittää kuvatulla tavalla, pitäisi poliisin olla aivan kintereillä eli käytännössä piiritystilanne, jollainen olisi takuuvarmasti ylittänyt uutiskynnyksen. Sellaisesta piirityksestä kertovasta poliisioperaatiosta ei ole raportoitu.
- Palstalla Saalemin pastori-ko on kertonut nähneensä v. 1993 esitutkintapöytäkirjat, joissa SRK:n johtoa olisi allekirjoituksillaan vahvistanut miljoonalähetykset Amerikasta. Ollessaan miljoonia dollareita niitä olisi tosiaan vaikeaa pitää OALC:n lähetystoimen kulukorvauksina, mutta todennäköisesti kyse on kuitenkin vain vuoden 1963 rahauudistusta edeltäneiden miljoonien inflaatiomarkkojen arvoisista dollarilähetyksistä. Varmuutta tällaisesta valuutan maahantuontiin kohdistuneesta esitutkinnasta ei ole. Pastorikaan ei ole kysyttäessä kyennyt nimeämään tutkintavuotta eikä tapahtumavuosia. Se on kuitenkin koko tarinassa ainoa oikeasti uskottava osio, mutta sekään ei viittaa CIA-rahoitukseen, vaan mahdollisesti puhujamatkojen kulukorvauksia on tuotu maahan dollareissa. Jos ne on asianmukaisesti ilmoitettu Tullissa ja vaihdettu määräajan kuluessa pankissa Suomen markoiksi, mitään rikosta ei ole tapahtunut. Jos sen sijaan dollarit on tuotu maahan ilmoittamatta rahalähetyksestä Tullissa, silloin on ollut kyse valuutan laittomasta maahantuonnista.
Jatkuu seuraavassa tilan loppumisen vuoksi.- Koska Kekkonen sairastui v. 1981 ja hänen väitetään "dementoituneena" (Kekkonen oli tosiasiassa työkykyinen eroonsa asti) määränneen tutkinnan päätettäväksi, tutkintavuosi on todennäköisesti 1981. Olisi uskottavaa, että tutkintapyynnön on tehnyt joku hoitokokouksissa erotettu. Jos v. 1959 Suomeen on tuotu 6250 dollaria eli kahden miljoonan inflaatiomarkan arvosta dollareita eikä Lepistöllä ole ollut esittää Tullin leimaamaa asiakirjaa asiasta (kuten yli 20 vuoden jälkeen on todennäköistä), poliisilla on ollut syytä epäillä valuutan laitonta maahantuontia. Tutkinnassa rahalähetykset on vahvistettu allekirjoituksin, mutta niissä on oikeasti ollut kyse vain miljoonien inflaatiomarkkojen arvosta dollareita eikä miljoonista dollareista. Poliisi on todennut, että Tullilla ei ole velvollisuutta säilyttää noin vanhoja tullausasiakirjoja eikä pankeilla noin vanhoja valuutanvaihtoasiakirjoja, eikä epäillyllä itselläänkään kumpiakaan em. asiakirjoja. Tutkinta on päätetty tuikitavallisella tutkinnanjohtajan viranomaispäätöksellä syyllä "ei rikosta" ja lisäksi todettu, että syyteoikeus on joka tapauksessa auttamatta vanhentunut.
Edellä selostetuista seikoista johtuen keskusteluissa ei ole esitetty mitään sellaista, joka oikeasti viittaisi CIA-rahoihin. SYT-rahat taas ovat oma kuvionsa. Oikeuskansleri totesi SYT-rahat laillisiksi v. 1982.
CIA-rahat on oppikirjaesimerkki traumaperäisestä paranoidisesta salaliittoteoriasta, jolle ei ole mitään näyttöä, jota vastaan todella monet seikat puhuvat ja johon jotkut ihmiset silti epätoivoisesti haluavat uskoa. Osan erotetuista psyyke tarvitsee CIA-rahat selittämään kokonaan toinen ilmiö eli hoitokokoukset. Kuviossa uskotellaan vl-johdon moraalisen lankeemuksen aiheuttaneen hoitokokoukset. Se, että joillakin ihmisillä on tuollainen psykologinen ilmiön selitystarve osoittaa ilmiön selitystarvetta, mutta ei viittaa vähääkään todellisiin CIA-rahoihin. - Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
En ole havainnut esitetyn kysymyksiä, vaan väitteitä, joista "todisteet on hävitetty". Salaliittoparanoiaa vastaan selvästi puhuvia seikkoja ovat seuraavat:
- Salaliittoteorian mukaan Artturi Jämsen olisi murhattu. Hänen syntymänsä 100-vuotismuistokirjoituksessa v. 2025 kuolinsyyksi kerrottiin sydänkohtaus. Koska Jämsen kuoli Moskovassa, jossa äkillisiä kuolemia tapahtuu, kuolinsyy on varmasti tutkittu Suomessa huolellisesti.
- Salaliittoteorian mukaan Kekkonen olisi määrännyt vl-johtoon kuuluneisiin henkilöihin kohdistuneen esitutkinnan päätettäväksi. Historiantutkijat eivät ole raportoineet Kekkosen päiväkirjoista eikä virallisista asiakirjoista mitään esitutkinnan päättmismääräystä. Kekkosen ei tiedetä puuttuneen riippumattoman esitutkintaviranomaisen tai oikeuslaitoksen toimintaan, vaikka politiikassa hän käytti toiveineen presidentin silloisia valtaoikeuksia laajempaa valtaa.
Salaliittoteorian tueksi esitetyillä väitteillä todistusarvo on heikko, kuten seuraavissa:
- Salaliittoteorian mukaan Lepistön maatalouskalusto olisi uusittu kerralla ja se osoittaisi hänen saaneen jostain yhtäkkiä ylimääräistä rahaa, joka osoittaisi salaliittoteorian mukaan CIA-miljoonia saadun. Kaluston uusimista ei edes ole osoitettu tapahtuneen kerralla tai ylipäätään tapahtuneen, mutta jos Lepistö on toiminut viljelijänä ennen v. 1960 alkanutta SRK:n pääsihteerin tointaan, se on mahdollista ja uskottavaa. Pankkilainalla maatalouskalustoa uusittiin 1950 - 70-luvuilla useilla tiloilla ilman CIA-miljoonia, joten maatalouskaluston uusiminen ei todista mitään väitetyistä CIA-miljoonista.
- Jos Lepistö on vuosien 1958-59 saarnamatkalla saanut kulukorvauksia silloiselta vl-liilkkeen järjestöltä OALC:lta dollareissa ja elänyt vieraanvaraisuuden ansiosta lähes nollakuluilla, hän olisi voinut tulla Suomeen mukanaan esim. kahden miljoonan inflaatiomarkan arvosta dollareita (6250 $, sillä sen aikaisella vaihtokurssilla 1 $=130 mk), mikä on voitu sekoittaa kahteen miljoonaan dollariin. 2 milj. vuoden 1959 inflaatiomarkkaa on nykyrahassa n. 58000 e ja ko. summa on realistista saada kasaan kilometrikorvauksista, päivärahoista ja puhujanpalkkioista pitkien etäisyyksien Pohjois-Amerikassa. Esim. uusi Valmet olisi maksanut v. 1959 noin 500 000 mk, joten maatalouskaluston uusiminen kerrallakin puhujamatkan jälkeen on täysin realistista normaalitienesteillä ilman CIA-miljoonia.
- Salaliittoteorian mukaan Kimpimäen takassa (toisen version mukaan kiukaassa) olisi poltettu dollareita todisteiden hävittämiseksi todistajien läsnäollessa. Kukaan ei ole kyennyt nimeämään todistajia. Yhdessä viestissä väitettiin todistajiksi Lepistöä ja Saarta, mutta kun kysyttiin, missä ja milloin he ovat sellaisesta kertoneet, ei tullut vastausta. Jossain viestissä väitettiin poliisienkin käyneen paikalla ihmettelemässä asiaa, mutta kukaan ei ole kyennyt nimeämään edes ajankohtaa. Ylipäätään rahan polttaminen olisi typerää, ja vielä typerämpää tai todella huolimatonta olisi tehdä se todistajien läsnäollessa. Dollarien poltto todisteiden hävittämiseksi hädissään kuulostaa elokuvakohtaukselta, ja se saattaa hyvin olla elokuvista lainattu rikaste CIA-tarinaan. Jotta tällaisia todisteita tarvitsisi hävittää kuvatulla tavalla, pitäisi poliisin olla aivan kintereillä eli käytännössä piiritystilanne, jollainen olisi takuuvarmasti ylittänyt uutiskynnyksen. Sellaisesta piirityksestä kertovasta poliisioperaatiosta ei ole raportoitu.
- Palstalla Saalemin pastori-ko on kertonut nähneensä v. 1993 esitutkintapöytäkirjat, joissa SRK:n johtoa olisi allekirjoituksillaan vahvistanut miljoonalähetykset Amerikasta. Ollessaan miljoonia dollareita niitä olisi tosiaan vaikeaa pitää OALC:n lähetystoimen kulukorvauksina, mutta todennäköisesti kyse on kuitenkin vain vuoden 1963 rahauudistusta edeltäneiden miljoonien inflaatiomarkkojen arvoisista dollarilähetyksistä. Varmuutta tällaisesta valuutan maahantuontiin kohdistuneesta esitutkinnasta ei ole. Pastorikaan ei ole kysyttäessä kyennyt nimeämään tutkintavuotta eikä tapahtumavuosia. Se on kuitenkin koko tarinassa ainoa oikeasti uskottava osio, mutta sekään ei viittaa CIA-rahoitukseen, vaan mahdollisesti puhujamatkojen kulukorvauksia on tuotu maahan dollareissa. Jos ne on asianmukaisesti ilmoitettu Tullissa ja vaihdettu määräajan kuluessa pankissa Suomen markoiksi, mitään rikosta ei ole tapahtunut. Jos sen sijaan dollarit on tuotu maahan ilmoittamatta rahalähetyksestä Tullissa, silloin on ollut kyse valuutan laittomasta maahantuonnista.
Jatkuu seuraavassa tilan loppumisen vuoksi."sillä sen aikaisella vaihtokurssilla 1 $=130 mk"
Kirjoituksessani on kurssivirhe, 1 dollari oli 320 markkaa. Sen sijaan laskutoimitus 2 000 000 inflaatiomarkkaa jaettuna vaihtokurssilla 320 on oikein eli 6 250 US-dollaria. - Anonyymi00042
Anonyymi00039 kirjoitti:
- Koska Kekkonen sairastui v. 1981 ja hänen väitetään "dementoituneena" (Kekkonen oli tosiasiassa työkykyinen eroonsa asti) määränneen tutkinnan päätettäväksi, tutkintavuosi on todennäköisesti 1981. Olisi uskottavaa, että tutkintapyynnön on tehnyt joku hoitokokouksissa erotettu. Jos v. 1959 Suomeen on tuotu 6250 dollaria eli kahden miljoonan inflaatiomarkan arvosta dollareita eikä Lepistöllä ole ollut esittää Tullin leimaamaa asiakirjaa asiasta (kuten yli 20 vuoden jälkeen on todennäköistä), poliisilla on ollut syytä epäillä valuutan laitonta maahantuontia. Tutkinnassa rahalähetykset on vahvistettu allekirjoituksin, mutta niissä on oikeasti ollut kyse vain miljoonien inflaatiomarkkojen arvosta dollareita eikä miljoonista dollareista. Poliisi on todennut, että Tullilla ei ole velvollisuutta säilyttää noin vanhoja tullausasiakirjoja eikä pankeilla noin vanhoja valuutanvaihtoasiakirjoja, eikä epäillyllä itselläänkään kumpiakaan em. asiakirjoja. Tutkinta on päätetty tuikitavallisella tutkinnanjohtajan viranomaispäätöksellä syyllä "ei rikosta" ja lisäksi todettu, että syyteoikeus on joka tapauksessa auttamatta vanhentunut.
Edellä selostetuista seikoista johtuen keskusteluissa ei ole esitetty mitään sellaista, joka oikeasti viittaisi CIA-rahoihin. SYT-rahat taas ovat oma kuvionsa. Oikeuskansleri totesi SYT-rahat laillisiksi v. 1982.
CIA-rahat on oppikirjaesimerkki traumaperäisestä paranoidisesta salaliittoteoriasta, jolle ei ole mitään näyttöä, jota vastaan todella monet seikat puhuvat ja johon jotkut ihmiset silti epätoivoisesti haluavat uskoa. Osan erotetuista psyyke tarvitsee CIA-rahat selittämään kokonaan toinen ilmiö eli hoitokokoukset. Kuviossa uskotellaan vl-johdon moraalisen lankeemuksen aiheuttaneen hoitokokoukset. Se, että joillakin ihmisillä on tuollainen psykologinen ilmiön selitystarve osoittaa ilmiön selitystarvetta, mutta ei viittaa vähääkään todellisiin CIA-rahoihin.onko poliisin kuulustelupöytäkirjat, jotka Einari ja Eino ovat omakätisesti allekirjoittaneet, myös traumaperäinen paranoija, esim poliisilta?
Paperit tulevat vielä julki, ole huoleti! - Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
- Koska Kekkonen sairastui v. 1981 ja hänen väitetään "dementoituneena" (Kekkonen oli tosiasiassa työkykyinen eroonsa asti) määränneen tutkinnan päätettäväksi, tutkintavuosi on todennäköisesti 1981. Olisi uskottavaa, että tutkintapyynnön on tehnyt joku hoitokokouksissa erotettu. Jos v. 1959 Suomeen on tuotu 6250 dollaria eli kahden miljoonan inflaatiomarkan arvosta dollareita eikä Lepistöllä ole ollut esittää Tullin leimaamaa asiakirjaa asiasta (kuten yli 20 vuoden jälkeen on todennäköistä), poliisilla on ollut syytä epäillä valuutan laitonta maahantuontia. Tutkinnassa rahalähetykset on vahvistettu allekirjoituksin, mutta niissä on oikeasti ollut kyse vain miljoonien inflaatiomarkkojen arvosta dollareita eikä miljoonista dollareista. Poliisi on todennut, että Tullilla ei ole velvollisuutta säilyttää noin vanhoja tullausasiakirjoja eikä pankeilla noin vanhoja valuutanvaihtoasiakirjoja, eikä epäillyllä itselläänkään kumpiakaan em. asiakirjoja. Tutkinta on päätetty tuikitavallisella tutkinnanjohtajan viranomaispäätöksellä syyllä "ei rikosta" ja lisäksi todettu, että syyteoikeus on joka tapauksessa auttamatta vanhentunut.
Edellä selostetuista seikoista johtuen keskusteluissa ei ole esitetty mitään sellaista, joka oikeasti viittaisi CIA-rahoihin. SYT-rahat taas ovat oma kuvionsa. Oikeuskansleri totesi SYT-rahat laillisiksi v. 1982.
CIA-rahat on oppikirjaesimerkki traumaperäisestä paranoidisesta salaliittoteoriasta, jolle ei ole mitään näyttöä, jota vastaan todella monet seikat puhuvat ja johon jotkut ihmiset silti epätoivoisesti haluavat uskoa. Osan erotetuista psyyke tarvitsee CIA-rahat selittämään kokonaan toinen ilmiö eli hoitokokoukset. Kuviossa uskotellaan vl-johdon moraalisen lankeemuksen aiheuttaneen hoitokokoukset. Se, että joillakin ihmisillä on tuollainen psykologinen ilmiön selitystarve osoittaa ilmiön selitystarvetta, mutta ei viittaa vähääkään todellisiin CIA-rahoihin.miksi työkykyinen Kekkonen pakotettiin eroamaan jo ennen puolta väliä viimeistä presidenttikauttaan?
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
miksi työkykyinen Kekkonen pakotettiin eroamaan jo ennen puolta väliä viimeistä presidenttikauttaan?
Siksi kun oli pöpi ja allekirjoitti mitä vaan!
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
miksi työkykyinen Kekkonen pakotettiin eroamaan jo ennen puolta väliä viimeistä presidenttikauttaan?
Hänen työkykyään seurattiin tarkasti loppuun asti ja kun terveys lopulta petti niin, että hän oli estynyt hoitamaan tehtäviään, lääkärit passittivat sairauslomalle. Siihen asti tehdyt päätökset olivat ihan työkykyisen presidentin päätöksiä, mutta niistä huutaa poissaolollaan määräys riippumattomalle esitutkintaviranomaiselle päättää vl-johtajiin kohdistunut esitutkinta ulkopoliittisista syistä. Jos tällainen määräys olisi, siitä tiedettäisiin - Suomessa lähes kaikki on dokumentoitu. "Todisteet on hävitetty, todisteet on hävitetty", varoittaa salaliittosieppo kuin Tirlittanin okariino, mutta eihän sitä kukaan vähänkin salaliittoteorioiden aukkoihin katoaviin todisteisiin perehtynyt usko.
- Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
onko poliisin kuulustelupöytäkirjat, jotka Einari ja Eino ovat omakätisesti allekirjoittaneet, myös traumaperäinen paranoija, esim poliisilta?
Paperit tulevat vielä julki, ole huoleti!Ne kuulustelupöytäkirjat eivät tosiaan ole välttämättä keksitty juttu. Joku hoitokokouksissa erotettu on hyvin saattanut tehdä rikosilmoituksen, joka on ylittänyt syytä epäillä -kynnyksen, mikäli epäilyillä ei ole enää ollut esittää tullausasiakirjoja vanhoista tapahtumista. Tutkinta on päätetty, kun ei ole enää ollut syytä epäillä rikosta. Tuollainen on esitutkinnassa peruskauraa, rikosepäilyjä tulee aina enemmän kuin esitutkinnassa selvitetään rikoksia ja niin tietysti kuuluukin olla.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Ne kuulustelupöytäkirjat eivät tosiaan ole välttämättä keksitty juttu. Joku hoitokokouksissa erotettu on hyvin saattanut tehdä rikosilmoituksen, joka on ylittänyt syytä epäillä -kynnyksen, mikäli epäilyillä ei ole enää ollut esittää tullausasiakirjoja vanhoista tapahtumista. Tutkinta on päätetty, kun ei ole enää ollut syytä epäillä rikosta. Tuollainen on esitutkinnassa peruskauraa, rikosepäilyjä tulee aina enemmän kuin esitutkinnassa selvitetään rikoksia ja niin tietysti kuuluukin olla.
Rikosilmoitus tehtiin ja poliisi varmuudeella kuulusteli ainakin Lepistön ja Kimpimäen. Tunnustus heiltä on ns veret seisauttava. Muistakaa se, että dokumentit ovat tallessa!
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Rikosilmoitus tehtiin ja poliisi varmuudeella kuulusteli ainakin Lepistön ja Kimpimäen. Tunnustus heiltä on ns veret seisauttava. Muistakaa se, että dokumentit ovat tallessa!
Veret seisauttava siitä tulee vasta, jos maahan tuoduissa valuutoissa on oikeasti kyse miljoonista US-dollareista eikä miljoonien Suomen inflaatiomarkkojen arvosta tuoduista muutamasta tuhannesta taalasta. Sitten jos summat oikeasti selviävät tuohon suuruusluokkaan, niin minäkin rupean tosissaan ihmettelemään, että jo on ollut OALC:n lähetystoimi varoissaan.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Veret seisauttava siitä tulee vasta, jos maahan tuoduissa valuutoissa on oikeasti kyse miljoonista US-dollareista eikä miljoonien Suomen inflaatiomarkkojen arvosta tuoduista muutamasta tuhannesta taalasta. Sitten jos summat oikeasti selviävät tuohon suuruusluokkaan, niin minäkin rupean tosissaan ihmettelemään, että jo on ollut OALC:n lähetystoimi varoissaan.
kUKA NYT AMERIKASTA SUOMEN MARKKOJA OLISI SAANUT?
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
kUKA NYT AMERIKASTA SUOMEN MARKKOJA OLISI SAANUT?
Ei Suomen markkoja, mutta miljoonien Suomen inflaatiomarkkojen arvosta Amerikan taaloja. 3 125 USD oli 1 000 000 FIM, 6 250 USD 2 000 000 FIM ja 9 375 USD 3 000 000 FIM. Koska totuus on lähes aina tarua tylsempää, veikkaan tarinan miljoonien roudaamisesta syntyneen siitä, ettei luettaessa miljoonista ole tullut oikeaa kuvaa, minkä valuutan miljoonista on ollut kysymys. Väärinymmärrys on saattanut olla tahaton, tai myös täysin tahallinen CIA-tarinan sepittämiseksi.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Ei Suomen markkoja, mutta miljoonien Suomen inflaatiomarkkojen arvosta Amerikan taaloja. 3 125 USD oli 1 000 000 FIM, 6 250 USD 2 000 000 FIM ja 9 375 USD 3 000 000 FIM. Koska totuus on lähes aina tarua tylsempää, veikkaan tarinan miljoonien roudaamisesta syntyneen siitä, ettei luettaessa miljoonista ole tullut oikeaa kuvaa, minkä valuutan miljoonista on ollut kysymys. Väärinymmärrys on saattanut olla tahaton, tai myös täysin tahallinen CIA-tarinan sepittämiseksi.
Kuulustelupöytäkirjoissa ainakin kolme asiaa on selvästi cia, dollarit, miljoonat dollarit.
Cia,lla oli käsitys lestadiolaisten kommunistisuudesta amerikansiirtolaislestadiolaisista. He olivat kaikki myös kommunisteja (liki). Iso osa heistä matkusti sosialistiseen itäkarjalaan neuvostoliittoon ja Stalin teloitutti heidät.
Mistähän lienee vl-bisnessukujen alkupääoma olla peräisin?!
Aikamoinen lauma hoitokokousuhreja se vaatiikin! - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Veret seisauttava siitä tulee vasta, jos maahan tuoduissa valuutoissa on oikeasti kyse miljoonista US-dollareista eikä miljoonien Suomen inflaatiomarkkojen arvosta tuoduista muutamasta tuhannesta taalasta. Sitten jos summat oikeasti selviävät tuohon suuruusluokkaan, niin minäkin rupean tosissaan ihmettelemään, että jo on ollut OALC:n lähetystoimi varoissaan.
Olen sekoillut lyhenteiden kanssa. Tarkoitin tietysti FALC:ta (heidemanilaiset) enkä OALC:ta (takkislaiset). 1973 hajaannuksessa FALC jäi töröläläisten organisaatioksi ja vl:t perustivat LLC:n.
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kuulustelupöytäkirjoissa ainakin kolme asiaa on selvästi cia, dollarit, miljoonat dollarit.
Cia,lla oli käsitys lestadiolaisten kommunistisuudesta amerikansiirtolaislestadiolaisista. He olivat kaikki myös kommunisteja (liki). Iso osa heistä matkusti sosialistiseen itäkarjalaan neuvostoliittoon ja Stalin teloitutti heidät.
Mistähän lienee vl-bisnessukujen alkupääoma olla peräisin?!
Aikamoinen lauma hoitokokousuhreja se vaatiikin!Mitä olen lestadiolaisuuden historiaa lukenut, niin missään lähteessä en ole törmännyt tuollaiseen tietoon, että Amerikan lestadiolaiset olisivat olleet kommunisteja. Kaikki, mitä löydän aiheesta, vahvistaa esikäsitykseni: missään Amerikan lestadiolaisryhmässä ei ollut kommunisteja, vaan amerikansuomalaiset kommunistit ja amerikansuomalaiset lestadiolaiset vihasivat toisiaan. Lestadiolaiset ja muut kristityt näkivät kommunismin uhkana uskonvapaudelle ja kommunistit taas eivät olisi ottaneet joukkoonsa "hihhuleita". Tuokin väite on siis täysin tekaistu sepitys.
- Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Mitä olen lestadiolaisuuden historiaa lukenut, niin missään lähteessä en ole törmännyt tuollaiseen tietoon, että Amerikan lestadiolaiset olisivat olleet kommunisteja. Kaikki, mitä löydän aiheesta, vahvistaa esikäsitykseni: missään Amerikan lestadiolaisryhmässä ei ollut kommunisteja, vaan amerikansuomalaiset kommunistit ja amerikansuomalaiset lestadiolaiset vihasivat toisiaan. Lestadiolaiset ja muut kristityt näkivät kommunismin uhkana uskonvapaudelle ja kommunistit taas eivät olisi ottaneet joukkoonsa "hihhuleita". Tuokin väite on siis täysin tekaistu sepitys.
Uskottavampaa olisi väittää, että CIA olisi rahoittanut SRK:ta estääkseen 1960-lukulaisen vasemmistoradikalismin tarttumisen silloiseen vl-nuorisoon, koska juuri siitä syystähän SYT:kin rahoitti SRK:ta. Ei kommunismin pois kitkemiseksi vl:ista, koska vl:t eivät olleet kommunisteja, vaan sen varmistamiseksi, ettei ajan vasemmistolainen ilmapiiri tee vl:ista kommunisteja.
CIA-rahoille ei kuitenkaan ole mitään näyttöä. Se, että ilmiselvästi täysin keksitty paranoidinen salaliittoteoria osuisi oikeaan lienee yhtä todennäköistä kuin meteoriitin osuminen päähän. - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Rikosilmoitus tehtiin ja poliisi varmuudeella kuulusteli ainakin Lepistön ja Kimpimäen. Tunnustus heiltä on ns veret seisauttava. Muistakaa se, että dokumentit ovat tallessa!
Se, ettei esitutkintapöytäkirjaa ole julkaistu, voi johtua vain kahdesta syystä:
1. Sellaista esitutkintaa ei ole ollut.
2. Esitutkinnassa ei ole ilmennyt mitään raskauttavaa em. henkilöitä vastaan.
Hoitokokouksissa erotettu ja siitä kyrpiintynyt rikosilmoituksentekijä olisi julkaissut esitutkintapöytäkirjan sakkojen uhallakin ja vaikka maksanutkin sakot julkaisemisen ilosta, jos niissä olisi ollut jotain raskauttavaa hoitokokousajan vl-johtoa kohtaan. Tämä perustuu havaintoihin, että kun kaikki mahdollinen vähänkin negatiiviseen viittaavakin julkaistaan ja väännetään vl-liikettä vastaan, niin sitä enemmän oikeasti raskauttavaa aineisto olisi julkaistu vesi kielellä.
Jos esitutkintapöytäkirja on olemassa, rikosilmoituksen tekijä on jättänyt sen julkaisematta sen vuoksi, että ko. esitutkinta on vienyt pohjan pois CIA-salaliittoteorialta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251308
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488