Kumpi hallitsee maailmaa

Anonyymi-ap

Hyvä vai paha, Jumala vai Saatana?

37

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Fysiikka. Musta materia.

      • Anonyymi00003

        Eli sun vakaat uskomukset? 😂


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eli sun vakaat uskomukset? 😂

        No eihän se selvästi jumalakaan ole puikoissa


      • Anonyymi00014

      • Anonyymi00020

      • Anonyymi00021
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        No eihän se selvästi jumalakaan ole puikoissa

        Moten niin selvästi?


    • Anonyymi00002

      Ihminen.

    • Anonyymi00004

      Jatkuvaa taistoa se on. Taivaalliset sotajoukot käyvät kokoajan taistoa pahuutta vastaan.

    • Anonyymi00006

      Riippuu siitä kumpaa ruokit?

      • Anonyymi00007

        Se on juuri noin!


    • Anonyymi00008

      Saatana tällä hetkellä, ihmisen luovuttamalla vallalla. Jos Jumala hallitsisi maailmaa, se ei olisi niin täynnä tunarointia, väkivaltaa, valehtelua jne. Syntiset ihmiset saatanan yllyttämänä tekevät rumaa jälkeä.

      Efesolaiskirje 6:11-12 FB38
      [11] Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. [12] Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.


      1. Korinttilaiskirje 2:6-8 FB38
      [6] Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, [7] vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, [8] sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut — sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet —

      2. Korinttilaiskirje 4:3-4 FB38
      [3] Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, [4] niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

      1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
      [1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

      Jeesus puhui paljon Jumalan kuningaskunnasta ja sen tulosta. Kun se tulee, niin silloin saatanan valta otetaan pois häneltä.

      • Anonyymi00010

        ....
        Eikä saatanan toiminta ole nähtävissä niille jotka ovat sokeita henkimaailmalle. Saatana yllyttää ihmisiä sotiin, laittamalla sanoja ihmisten suuhun ja ajatuksia heidän mieliinsä. Hän yllyttää vihaan, haureuteen, ahneuteen ja kaikkeen pahuuteen.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        ....
        Eikä saatanan toiminta ole nähtävissä niille jotka ovat sokeita henkimaailmalle. Saatana yllyttää ihmisiä sotiin, laittamalla sanoja ihmisten suuhun ja ajatuksia heidän mieliinsä. Hän yllyttää vihaan, haureuteen, ahneuteen ja kaikkeen pahuuteen.

        ....
        Apostolien teot 26:17-18 FB38
        [17] Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän [18] avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

        2. Korinttilaiskirje 5:19 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Korinttilaiskirje 5:20-21 FB38
        [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        1. Johanneksen kirje 5:20 FB38
        [20] Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.


      • Anonyymi00016

      • Anonyymi00017

    • Anonyymi00009

      Maailmaa ei hallitse yksi taho, vaan valta jakautuu useiden toimijoiden kesken kuten suurvallat ja valtiot. Niistä voisi mainita Yhdysvallat, Kiina ja Venäjä käyttävät merkittävää poliittista ja sotilaallista valtaa. Talous ja suuryritykset eli monikansalliset yhtiöt ja finanssialan jättiläiset vaikuttavat voimakkaasti globaaliin talouteen ja poliittisiin päätöksiin. Kansainväliset järjestöt ja niistä YK, Maailmanpankki, IMF ja EU luovat globaaleja sääntöjä. Media, kansalaisjärjestöt ja ihmiset muovaavat arvoja ja mielipiteitä.
      Haluatko syventyä johonkin tiettyyn näkökulmaan, kuten suurvaltapolitiikkaan, talouden rakenteisiin vai teknologiajättien valtaan?

    • Anonyymi00011
    • Anonyymi00012

      Muutama vajaa järkinen jotka korruptoituneet, sekaantuneet epämääräisiin seksikuvioihin jossa hyväksikäytetty alaikäisiä ym. Eli porukka joille epävakaus on pelastus ja oman loppuelämän mahdollisuus. Sekä tyhmentyneet ihmiset jotka katsovat puhelinta päivät pitkät tai istuvat yötä päivää tietokoneella.

    • Anonyymi00015

      Vaaleanpunainen joutsen

    • Anonyymi00018

      Hyvä ja paha, oikea ja väärä, Jumala ja Saatana, ihan sama katsooko uskonnon vai maalaisjärjen kautta asioita, niiden tasapainoilu löytyy joka paikasta. Se on meissä, se on joka paikassa ja tilanteessa. Itse voi aika paljon siihen vaikuttaa ja ottaa opiksi. Onhan tämä maapallo aika helvettiä, mutta siitä voi tehdä myös taivaan.

    • Anonyymi00019

      Siksi et voi saada minua koskaan

    • Anonyymi00022

      No laajassa kuvassa maailmalla menee nyt paljon paremmin kuin ennen

      • Anonyymi00024

        Jep. Ihmisen aiheuttama lajien joukkosukupuutto ja ilmastonmuutoshan eivät kuulu laajempaan kuvaan? Ympäristövelkaa olisi pitänyt alkaa maksaa jo 50-60 vuotta sitten. Esim. öljy-yhtiö BP teki laajan tutkimuksen ilmastonmuutoksen vaikutuksista 1960-luvulla ja alkoi vahvistamaan porauslauttojaan. Mutta drill baby drill!


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Jep. Ihmisen aiheuttama lajien joukkosukupuutto ja ilmastonmuutoshan eivät kuulu laajempaan kuvaan? Ympäristövelkaa olisi pitänyt alkaa maksaa jo 50-60 vuotta sitten. Esim. öljy-yhtiö BP teki laajan tutkimuksen ilmastonmuutoksen vaikutuksista 1960-luvulla ja alkoi vahvistamaan porauslauttojaan. Mutta drill baby drill!

        "Pitkällä aikavälillä maailmassa menee monilla mittareilla tarkasteltuna paremmin kuin koskaan aiemmin. Ihmiset elävät tutkitusti pidempään, terveemmin ja koulutetumpina. Kehityksestä huolimatta uhat ja huolet, kuten ilmastonmuutos ja geopolitiikka, aiheuttavat edelleen laajaa epävarmuutta.Kehitys näkyy erityisesti seuraavilla osa-alueilla:Terveys: Elinajanodote on noussut maailmanlaajuisesti, ja esimerkiksi lapsikuolleisuus on laskenut murto-osaan entisestä. Lääketieteen ja hygienian kehitys ovat pidentäneet elinikää merkittävästi.Koulutus: Äärimmäinen köyhyys on vähentynyt ja lukutaito on lisääntynyt huomattavasti. Yhä useammalla lapsella ja nuorella on mahdollisuus käydä koulua.Turvallisuus: Väkivaltaiset kuolemat suhteessa väestömäärään ovat vähentyneet pitkällä aikavälillä. Ihmiset ovat myös paremmin suojassa luonnonkatastrofeilta paremman tiedon ja varautumisen ansiosta.Tasa-arvo: Ihmisoikeudet, naisten asema ja vähemmistöjen oikeudet ovat kehittyneet merkittävästi verrattuna esimerkiksi vuosisadan takaiseen tilanteeseen.Miksi koemme maailman huonommaksi?Aivomme ovat evoluution myötä kehittyneet tarkkailemaan uhkia. Lisäksi uutisvirta painottuu luonteensa vuoksi kriiseihin ja negatiivisiin tapahtumiin. Esimerkiksi edesmenneen professori Hans Roslingin mukaan ihmisillä on taipumus aliarvioida maailman tilan positiivista kehitystä."


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Pitkällä aikavälillä maailmassa menee monilla mittareilla tarkasteltuna paremmin kuin koskaan aiemmin. Ihmiset elävät tutkitusti pidempään, terveemmin ja koulutetumpina. Kehityksestä huolimatta uhat ja huolet, kuten ilmastonmuutos ja geopolitiikka, aiheuttavat edelleen laajaa epävarmuutta.Kehitys näkyy erityisesti seuraavilla osa-alueilla:Terveys: Elinajanodote on noussut maailmanlaajuisesti, ja esimerkiksi lapsikuolleisuus on laskenut murto-osaan entisestä. Lääketieteen ja hygienian kehitys ovat pidentäneet elinikää merkittävästi.Koulutus: Äärimmäinen köyhyys on vähentynyt ja lukutaito on lisääntynyt huomattavasti. Yhä useammalla lapsella ja nuorella on mahdollisuus käydä koulua.Turvallisuus: Väkivaltaiset kuolemat suhteessa väestömäärään ovat vähentyneet pitkällä aikavälillä. Ihmiset ovat myös paremmin suojassa luonnonkatastrofeilta paremman tiedon ja varautumisen ansiosta.Tasa-arvo: Ihmisoikeudet, naisten asema ja vähemmistöjen oikeudet ovat kehittyneet merkittävästi verrattuna esimerkiksi vuosisadan takaiseen tilanteeseen.Miksi koemme maailman huonommaksi?Aivomme ovat evoluution myötä kehittyneet tarkkailemaan uhkia. Lisäksi uutisvirta painottuu luonteensa vuoksi kriiseihin ja negatiivisiin tapahtumiin. Esimerkiksi edesmenneen professori Hans Roslingin mukaan ihmisillä on taipumus aliarvioida maailman tilan positiivista kehitystä."

        No siinäpä se on. Pessimistit näkee niitä negatiivisuuksia vaikka missä


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        No siinäpä se on. Pessimistit näkee niitä negatiivisuuksia vaikka missä

        Kyseessä lienee tutkivalle mielelle vertailutiedon puute ajan kahleista johtuen. Jotkut uskovat elävään sanaan.


    • Anonyymi00026

      Raha,raha,raha,raha.

    • Anonyymi00028

      Rasistinen apartheid. Epstein verkoston kautta. Nykyään hommaa hoitaa Kushner, jonka tekemisistä ei Yle uskalla sanoa mitään.

    • Anonyymi00030

      Hölmö kysymys

    • Anonyymi00031

      Ovat siinä kuin kaksi marjaa

      Jumala ja Taatana

    • Anonyymi00032

      Maailma hallitsee maailmaa.

      • Anonyymi00033

        ... ja raamattu neuvoo olla mukautumatta maailman menoon....


    • Anonyymi00034

      Miksihän raamatussa sanotaan, että parempi naida kuin palaa?

      • Anonyymi00035

        Kävin lukemassa miksi. Naimisiin pitää kuulemma mennä, jos ei kykene hillitsemään halujaan :)


    • Anonyymi00036

      Jumala🙏🏼

    • Anonyymi00037

      Tämä onneton ihmiskunta ja vain pieni osa siitä, hallitsee tätä maailmaa. Mutta sellaiset ovat kansalaiset, kuten heidän johtajansa, joille he tämän vallan ovat antaneet. Mm. Trumph, Putin, Pohjois-Korean johtaja yms diktaattorit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe