Eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho on viime aikoina perehtynyt jo kulttimaineeseen nousseeseen blokiinsa joiden osa kirjoituksista ovat 20 vuoden takaa. Mielenkiintoisena huomiona Halla-aho havaitsee kirjoituksensa ja näkemyksensä muuttuneet valtavirta ajatteluksi. Tässä mielessä perussuomalaiset ovat merkittävissä määrin Jussi "mestari" Halla-ahon johdolla saanut maahanmuutto näkemyksensä markkinoitua koko kansalle. Asiantuntijoiden mukaan Suomi on kuitenkin muusta euroopasta jäljessä jossa jopa demarit ja vasemmiston edustajat ovat hyvinkin maahanmuuttokriittisiä.
"Suomessa on vielä vahva vihervasemmistolainen identiteettipolitiikkaan sitoutunut woke blokki joka keskittää voimavaroja sukupuoli identiteettiin ja monimuotoisuuden statosfääriin"
Halla-aho - 20 vuotta sitten kirjoittamani aiheet ovat nyt valtavirtaa
26
101
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Mies joka ei tiedä lastensa lukumäärää pätemässä ja varastamassa kunnian Soinilta ja Vennamolta.
- Anonyymi00011
Vennamo ja soini aitoja persuja oli koska oli duunarien puolella. Varsinkin Vennamo oli kansanmies ja aidoimmin duunarien puolella.
- Anonyymi00002
Juu, natsivaltion romahduksesta on jo kulunut yli 80 vuotta eli käytännössä natsismin henkilökohtaisesti kokeneet ovat jo poistuneet kertomasta siitä todellisuudesta.
Juutalaiset fiksuna kansana ovat luoneet itselleen oman voimakkaan valtionsa, joten natsismin kannattajien on ollut etsittävä uusia kohderyhmiä vihalleen.
Ja ainahan niitä löytyy, kun tyytymättömyyttä ei voi kohdistaa vallanpitäjiin.
Halla-aho itse on fiksusti hakeutunut vallanpitäjäksi ja suojannut itsensä, ja antaa työväkensä hoitaa likaisen työn siellä alatasollaan. - Anonyymi00003
Adolf Hitler toimi Halla-ahon linjan mukaisesti jo 1930-luvulla.
- Anonyymi00004
Tulihan se sieltä, sinulta ei voi muita sanoja odottaa kuin natsi, sinimusta, kallonmittaaja ja mitäpä muuta, kannattaa opetella nykysuomea kuten sana maahanmuuttokriittinen.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tulihan se sieltä, sinulta ei voi muita sanoja odottaa kuin natsi, sinimusta, kallonmittaaja ja mitäpä muuta, kannattaa opetella nykysuomea kuten sana maahanmuuttokriittinen.
Tottakia natsismin kyseessä ollen puhutaan natsismista ;)
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kuten rasisti ja kehitysvamminen paremminkin!
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tottakia natsismin kyseessä ollen puhutaan natsismista ;)
Tässä tapauksessa fasismi on parempi määre, sillä natsismi viittaa Saksan sisäiseen kansalliseen ajatteluun, kun taas Mussolinin ideoima fasismi on yleismitallisempi.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tässä tapauksessa fasismi on parempi määre, sillä natsismi viittaa Saksan sisäiseen kansalliseen ajatteluun, kun taas Mussolinin ideoima fasismi on yleismitallisempi.
Tottahan tämä aloitus on, kannattaa ottaa asioista selvää. Ei tätäkään Ylen tai Hesarin etusivulla kerrota.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tottahan tämä aloitus on, kannattaa ottaa asioista selvää. Ei tätäkään Ylen tai Hesarin etusivulla kerrota.
Silti persuilla on pedofiili ministerinä Onko parempaa?
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
He-heh,
" vihervasemmistolainen identiteettipolitiikkaan sitoutunut woke blokki ,
sukupuoli identiteetti, monimuotoisuuden statosfääri"
Jaapa jaa, totta tai ei. Kiinnostaa tai ei...
Itse olen termit kuullut toki, erityisesti perspuolueen julistuksissa,
mutta moinen aihe ei ole elämääni millään tavalla koskettanut eikä haitannut.
Taitaa vain soida joidenkin korvien välissä kovalla volyymillä ;))
- Anonyymi00012
Persut suurimmassa vallassa kuin koskaan ja Halla-aho virallisessa kategoriassa Suomen toiseksi korkein! Eikö nyt olisi tekojen aika, miksi lakeja ei muuteta ja miksi kansan pitäisi ensi vaaleissa taas uskos että PS muuttaa kaiken?
Ääni WESTERHOLMILLE ensi vaaleissa: mies joka perustelee miten lupaukset toteutetaan. Hän on aito muutospoliitikko ja ehdoton äänestyskohde niille jotka haluavat muutosta!- Anonyymi00020
Westerholm ei nöyristele porvarin piruille
- Anonyymi00013
Cowboy Allah-aho kaitsee laumaansa aitaukseen erottelua varten, osa teuraaksi, osa lypsettäväksi ja osa saa vielä kerätä elopainoa vastaisen varalle.
Onhan tuo aikamoinen suoritus, että innostaa kansan alimmista kerroksista vastarintaliikkeen eräässä maailman parhaiten kehittynesssä valtiossa, tarkoituksenaan....
-niin mikä se tarkoitus lopulta on? Tuhota aikaansaatu hyvinvointi?
Näin kävi Hitlerin aikaansaamassa kokeilussa. - Anonyymi00014
Mestari on siis persujen Alfred Rosenberg, itse en moista titteliä itselleni haluaisi.
- Anonyymi00015
Itse asiassa Halla-aho on imenyt aatteensa tunnetulta suomalaiselta pesäpallopelin kehittäjältä, eikä niinkään suoraan Aatun kirjoittamasta bestselleristä.
- Anonyymi00027
Eugeniikka tuli meille Ruotsista ja suruthan siihen ensin rakastui.
- Anonyymi00016
Halla-aho "Uppoava länsi" - tästä Yle ja Hesari vaikenee. Bestseller ainesta, kuinka länsimaat antavat mädättää itsensä, miksi islamisaatio kasvaa. Expontetiaalinen terrorismin uhan kasvu, miksi äärivasemmiston terroriuhasta vaietaan.
- Anonyymi00018
Sekopää suurentelee asiaa. Länsimaissa on vahva valtio-organisaatio, joka hoitaa ongelmat, jos ne alkavat kärjistyä.
Tuollainen kriisiytymispelko on tyypillistä tasapainottomille luonteille.
Tai sitten vain vallanhalun motivoimaa mielipiteenmuokkausta. Harmillista ja haitallista joka tapauksessa.- Anonyymi00019
Uhkakuvat on ihan perinteistä populismia.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mutta jännästi ne uhkakuvat toteutuvat. Kuka kirjoitti näistä jo 20 vuotta sitten! On ollut puukotuksia puhumattakaan päivittäin uutisoitavista häveliäistä rikoksista. Kuuletko itse jo minareetin kutsun.
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Populismi on puupäiden öyhötystä.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mutta jännästi ne uhkakuvat toteutuvat. Kuka kirjoitti näistä jo 20 vuotta sitten! On ollut puukotuksia puhumattakaan päivittäin uutisoitavista häveliäistä rikoksista. Kuuletko itse jo minareetin kutsun.
Ei riitä, että kirjoittaa täytyy myös tehdä jotain. Kyllä Westerholm jo 20 vuotta sitten kirjoitti ja puhui monesta asiasta, joista suurin osa toteutunut ja loput odottavat toteutumistaan.
Westerholm ei vain varoita vaan on pyrkinyt korjaamaan tilanteen, poliittiset viholliset vain toistaiseksi onnistuneet estämään toimet. Miksi Halla-aho ei saa/ole saanut juuri mitään aikaiseksi, muuta kuin romuttanut Perussuomalaiset? On sentään ollut puheenjohtaja, EU parlamentaarikko sekä kansanedustaja pitkän aikaa? Mikä on se taikakonsti joka hänellä on taskussa, jotta taas pitäisi äänestää? NYT EI ÄÄNTÄNI ENÄÄ TULE. Helsingissä ei tällä hetkellä ketään jota äänestäisin!
WESTERHOLMIA kyllä, mutta Uudellamaalla!
- Anonyymi00024
mutta jos kuitenkin kannattaa hakata päätä seinään ja vielä ne ihmisoikeudetkin 🤣
- Anonyymi00025
sillain se aina menee , mutta mietippä miten uskovaiset ovat onnistuneet kusettamaan ihmisä vuosisatoja !!!
- Anonyymi00026
Halla-aho ei mitään keksinyt itse. Netistä lukenut ääriioikeisto propagandaa, hedelmälliseen maaperään upposi. Se että kirjoitti suomalaisten olevan jonkinlaisia ja maahanmuuttajien täysin vastakkaisia ei perustunut faktoihin, sai vain kaikkein tyhmimmät uskomaan itseensä, heille kun ei mitään tarvitse perustella. Ja rasismi ei ole valtavirtaa, suurin osa suomalaisista ei kirjoituksiinsa usko. Jos rasismi olisi valtavirtaa, Persut olisivat suurin puolue näin ei ole. Kannattajat olivat myös väärässä siinä, että mitä uusliberalistinen Persupuolue teki suomalaisille!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494