Olen ollut S-pankin asiakas vuosia ja nyt yritin hakea sieltä autoa varten pientä lainaa, 12000 euroa. Luulin että saan sen helposti koska on vain asuntolaina halvasta talosta josta on yli puolet maksettu ja kuukausieräkin on 300 euroa kuussa. En kuluta juuri mihinkään eikä rahaa mene paljoa muualle.
Tulot on 3000euroa kuukaudessa joista suurin osa menee sijoituksiin. Näihin rahoihin en kuitenkaan halua koskea.
Vielä mitä. Netissä tehty hakemus hylättiin heti.
Kuinka paljon oikein pitää olla tuloja että lainaa s-pankista?
En aio heiltä edes kysyä. Pitäkööt rahansa.
No otin sitten autoliikkeen tarjoaman lainan joka tuli Osuuspankilta.
Liike ihmetteli että miksi en saanut lainaa kun pankit myöntävät yleensä paljon pienemmilläkin tuloilla suurempia lainoja.
Taitaa olla pankin vaihto edessä.
Oletteko saaneet S-pankista lainaa?
13
67
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ai niin ja ilmeisesti joku syy pitäisi näkyä jossain mutta ei näy.
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia rahan kanssa eikä ole luottotiedoissa koskaan ollut merkintää. - Anonyymi00002
Ei 12000€ ole mikään pieni määrä lainaa. Jos tulot on 3000€, niin luulisi etukäteen säästöäkin olevan.
- Anonyymi00003
Tämmöiseksi se on mennyt kaikkialla. Mitkään tulot tai vakuudet ei riitä. Hyvin tarkkoja ollaan kuka saa lainaa kuka ei, tiskin alta suhteilla. Vaikka on osoittaa miljoonavakuudet niin ei kelpaa edes muutaman tonnin lainaan.
- Anonyymi00004
Jotta nykyään saa lainaa niin täytyy olla oikean puolueen, liiton tai salaseuran jäsen. Osata nuoleskella oikeita ihmisiä, olla suhteita.
- Anonyymi00005
Muistelenpa itsekin kuinka Osuuspankin sijoitusneuvoja on aina yllättänyt laittamaan pahanpäivän hätävara käteisrahat sijoituksiin, esim 20 000 euroa. Viesti on ollut että pankki lainaa jos tarvitset äkillisesti rahaa, sijoituksia ei tarvitse kotiuttaa huonona hetkenä.
No sitten sattui tilanne että olisin tarvinnut 2000 euroa 2-3 kuukaudeksi. Sijoituksia yli 100 000 euroa Osuuspankissa eli takuita on yllin kyllin, mutta pankki ilmoittaa ettei senttiäkään lainata. Perseestähän nämä pankit on.- Anonyymi00006
Ja ilmeisesti luottokortti tapissa, kun et sitä käyttänyt?
- Anonyymi00007
Mitä W#######
Siis jos sinulla on ”20000€* ”sukanvarressa” niin mihin oikeasti tarvitset kerralla 2000€ kerralla.
Mä uskon, että jos saa omiin tuloihinsa nähden suhteellisen huomattavan summan kasaan, ja pankki näkee sen, niin pankki kyllä järjestää limitiä kunhan asiakas itse ei munaa diiliä. En tiedä mikä asiallisesti hankittu talletus riittää esim. pankin oman luottokorttifirman tonnin korttiin, mutta ehkä reilu 20k on hyvä näyttö. Ihmisen itsensä pitää vain ymmärtää ensin luottojortin idea. Luottokortin menettäminen voi joskus olla yhtä helppoa kuin sen saanti. Mutta pankin pitää varmasti myös nähdä ettei raha lähde lapasesta kuin märkä saippua. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ja ilmeisesti luottokortti tapissa, kun et sitä käyttänyt?
Minulla ei ole ikinä ollut luottokorttia, maksan aina käteisellä depit kortilla. En ole koskaan ottanut mistään lainaa tai ollut kenellekään velkaa. Aina on ollut tilillä rahaa ensin kymmeniä tuhansia markkoja ja nykyisin euroja.
Osuuspankki katsoi tulot, vaikka kaikkiaan sijoituksia on 150 000 euroa Osuuspankissa niin senttiäkään ei anneta lainaa. Ensin Kajaanin konttorin yhteyshenkilö pesi kätensä, siirsi vastuun Sotkamon konttorin viskaalille joka lopullisesti ilmoitti että pankki ei myönnä 2000 euron lainaa pariksi kuukaudeksi. Ei vaikka sijoituksia olisi miljoona niin tulot ratkaisee. Nähtävästi lainaa näytöstää huonolta pankin tuloksessa - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Mitä W#######
Siis jos sinulla on ”20000€* ”sukanvarressa” niin mihin oikeasti tarvitset kerralla 2000€ kerralla.
Mä uskon, että jos saa omiin tuloihinsa nähden suhteellisen huomattavan summan kasaan, ja pankki näkee sen, niin pankki kyllä järjestää limitiä kunhan asiakas itse ei munaa diiliä. En tiedä mikä asiallisesti hankittu talletus riittää esim. pankin oman luottokorttifirman tonnin korttiin, mutta ehkä reilu 20k on hyvä näyttö. Ihmisen itsensä pitää vain ymmärtää ensin luottojortin idea. Luottokortin menettäminen voi joskus olla yhtä helppoa kuin sen saanti. Mutta pankin pitää varmasti myös nähdä ettei raha lähde lapasesta kuin märkä saippua.Minulla ei ole enää 20 000 euroa käyttötilillä. Pidin aikanaan, mutta sijoitin kuten sijoitusneuvoja kehoitti. Pankkitäti kyllä oli tietoinen että minulla on muhkea sijoituspotti, mutta senttiäkään ei heru lainaa. Kainuun Osuuspankilta.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla ei ole ikinä ollut luottokorttia, maksan aina käteisellä depit kortilla. En ole koskaan ottanut mistään lainaa tai ollut kenellekään velkaa. Aina on ollut tilillä rahaa ensin kymmeniä tuhansia markkoja ja nykyisin euroja.
Osuuspankki katsoi tulot, vaikka kaikkiaan sijoituksia on 150 000 euroa Osuuspankissa niin senttiäkään ei anneta lainaa. Ensin Kajaanin konttorin yhteyshenkilö pesi kätensä, siirsi vastuun Sotkamon konttorin viskaalille joka lopullisesti ilmoitti että pankki ei myönnä 2000 euron lainaa pariksi kuukaudeksi. Ei vaikka sijoituksia olisi miljoona niin tulot ratkaisee. Nähtävästi lainaa näytöstää huonolta pankin tuloksessaLuottokortti ja käteinen on eri asia. Jos tiedä niiden eroa, niin on parempi että käytät vain automaatista nostettua käteistä. Debitkortti ja automaatista nostettu käteinen on yksi ja sama. Oikea luottokortti, kuten OP kotipankin kortti vaatii myös huolellisuutta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Luottokortti ja käteinen on eri asia. Jos tiedä niiden eroa, niin on parempi että käytät vain automaatista nostettua käteistä. Debitkortti ja automaatista nostettu käteinen on yksi ja sama. Oikea luottokortti, kuten OP kotipankin kortti vaatii myös huolellisuutta.
Itselläsi on luetun ymmärtämisessä vikaa. Et taida olla kovin välkky.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Luottokortti ja käteinen on eri asia. Jos tiedä niiden eroa, niin on parempi että käytät vain automaatista nostettua käteistä. Debitkortti ja automaatista nostettu käteinen on yksi ja sama. Oikea luottokortti, kuten OP kotipankin kortti vaatii myös huolellisuutta.
Käteisellä maksaminen on sitä että maksat seteleillä ja kolikoilla. Kun varaat käteistä mukaan niin nostat tililtä rahaa lompakkoon. Korttimaksu ei sinänsä ole käteisellä maksamista vaan korttimaksu, se vain maksetaan suoraan tililtä. Selvennys: Maksan käteisellä Depit kortilla, jossa ei luonnollisesti ole luotto ominaisuutta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Itselläsi on luetun ymmärtämisessä vikaa. Et taida olla kovin välkky.
Anonyymi00010
2026-06-18 17:45:12
Kommentoi.
Mä tiedän kyllä oman vajavuuteni ja se riittää.
En muista edes milloin olen käyttänyt käteistä. Debit ja käteinen ovat aika pitkälle yksi ja sama. Jos ihminen ei itse tajua mitä riskejä luottokortin kanssa voi olla, niin korttia ei pidä hankkia. Vaikka kortissa on forcea, niin siitä voi tulla ongelmiakin. Tonnin kerralla käytetty limitti on laskulla ongelma. Nykyään ei kaiketi vapaata limittiä enää ylitetä kuten 15v sitten. Puhun vähän niinkuin kokemuksesta vaikkei itselläni olekaan ollut koskaan luottokorttia. Jos minulla olisi kuvitteellinen varallisuus, niin en tiedä ottaisinko edes luottokorttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2512294- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471349Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 14820
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647