Suomalaisten mielestä Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman olisi selvästi paras pääministeriksi

Anonyymi-ap

Suomalaisten mielestä Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman olisi paras henkilö toimimaan Suomen seuraavana pääministerinä, paljastuu Maaseudun Tulevaisuuden kyselystä.

Häntä mieluisimpana vaihtoehtona piti 17 prosenttia vastaajista.

Toiseksi suosituin vastausvaihtoehto oli, ettei kukaan eduskuntapuolueiden puheenjohtajista olisi paras pääministeriksi. Näin vastasi 13 prosenttia.

– Siitä voi olla pikkaisen huolissaan. Sehän on toiseksi korkein prosentti Lindtmanin jälkeen, politiikan tutkija Kimmo Elo kommentoi Maaseudun Tulevaisuudelle.

Kakkossijalle tulivat keskustan Antti Kaikkonen ja perussuomalaisten Riikka Purra, joista kumpikin sai 11 prosenttia äänistä. Nykyistä pääministeri Petteri Orpoa (kok) piti parhaana yhdeksän prosenttia vastaajista.

Tulos ei ole yllättävä, kun sitä vertaa puolueiden kannatusmittauksiin.

Sosialidemokraatit on mittauksissa systemaattisesti suosituimman puolueen paikalla. Kesäkuun Helsingin Sanomien selvityksessä Sdp saisi 24,1 prosenttia äänistä.

Kyllä kansa tietää 🇫🇮

35

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Mitä se hyödytää arvuutella pääministeriä, kun se kuitenkin määräytyy siitä, miten puolueet ovat valmiita muodostamaan enemmistön.

      • Anonyymi00011

        Milloin eniten ääniä/paikkoja saanut puolue on jäänyt oppositioon?


    • Anonyymi00002

      Mummonmies älkää nyt unta nähkö!!

    • Anonyymi00003

      Jos Lintmanni pääsee tekemään budjettia, niin ei ole enää sen jälkeen suosituin.

      • Anonyymi00004

        Yhtä lailla on sen jälkeen mittaushistorian suosituin tai jaetulla sijalla Marinin kanssa 👍


    • Anonyymi00005

      Jos Purrasta tulee pääministeri joskus, niin minä muutan maasta ja vien omaisuuteni ja tuloni muualle.

      • Anonyymi00008

        Voin tulla auttamaan muutossa. Yksikin demaripunikki vähemmän on loistava alku!


    • Anonyymi00006

      Tietysti Antti on paras. Vaikka Avensista kadehtiva väärinpäin olevan ämpärin päällä istuva perstrolli yrittääkin haukkua Anttia vähän väliä.

    • Anonyymi00007

      Taas on punikkihomppeli nähnyt Antti-neidistä märän unen. Nyt on housussa vähän kakkaa ja piti tulla tänne satuja kertomaan. Peruspunikin juhannus voivoi

    • Anonyymi00009

      Helsingin Sanomat / tutkimusyhtiö Verian SDP 24,1 prosenttia vs KOK 17,4 prosenttia

      Yle / Taloushutkimus Oy SDP 23 prosenttia vs KOK 18,3 prosenttia

      Huomaa että kokoomusomisteinen Taloushutkimus Oy aloitti vaalinostelun.

      Puoluegallupkannatusmittaukset tulisi siirtää sitoutumattomille ja riippumattomille toimijoille esim. yliopistoille. Puoluepoliitikko-omisteisille toimijoille monopolisoidut gallupit muuttuvat vaaliaseiksi, koska tiedetään että osa kansanlampaista haluaa asettua voittajien puolelle.

      • Anonyymi00010

        71 prosenttia suomalaisista arvioi Petteri Orpon (kok) ja Riikka Purran (ps) hallituksen onnistuneen melko tai erittäin huonosti ja 25 prosenttia melko tai erittäin hyvin, selviää Uutissuomalaisen kesäkuun 2026 USU-gallupista.

        Tulos on heikentynyt vuoden takaisesta, jolloin vastaavassa USU-gallupissa 68 prosenttia arvioi hallituksen onnistuneen huonosti ja 28 prosenttia hyvin.

        Jokin ei nyt täsmää puoluegalluppeihin. Hieman ruiskukkalisää.


      • Anonyymi00012

        Kansa vihaa gallupit rakastaa 😆👌


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kansa vihaa gallupit rakastaa 😆👌

        Risusavotta persu polkuautollaan taas vähän "ajattelemassa".


    • Anonyymi00013

      Eikä. Demarit tuhoaa maatalouden. He aikovat lyödä lyötyä. Ei pienintäkään empatiaa ruuantuottajia kohtaan jotka pitävät demarit kun hengissä. Lopunajan ihminen on tällainen, kiittämätön

      • Anonyymi00014

        Demaritkin. Kännykkä sekoilee taas


      • Anonyymi00015

        Hirveetä kattoo kun tollasen hirveen aatteen tyypit johtaa maata. Vassuaatteesta puhun. Ei tuo natsismi ole yhtään sen parempi.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Hirveetä kattoo kun tollasen hirveen aatteen tyypit johtaa maata. Vassuaatteesta puhun. Ei tuo natsismi ole yhtään sen parempi.

        Juuri kun talouden tila on alkanut nousta, tulee demukat ja pistää paskaksi kaiken.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Juuri kun talouden tila on alkanut nousta, tulee demukat ja pistää paskaksi kaiken.

        Onhan tämä hittoa kun nyt talous nousee ja sitten tulee nämä hyväkkäät ja pistää taas kaiken ranttaliksi.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Onhan tämä hittoa kun nyt talous nousee ja sitten tulee nämä hyväkkäät ja pistää taas kaiken ranttaliksi.

        Kun nyt tiedetään millä talous on saatu kasvuun, ja kun sitten tiedetään että ketkä sen tuhosivat, tätä ei kansa todellakaan kiitä. Demukat ja muut vassut löytää itsensä opposition penkiltä viiden vuoden päästä.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Kun nyt tiedetään millä talous on saatu kasvuun, ja kun sitten tiedetään että ketkä sen tuhosivat, tätä ei kansa todellakaan kiitä. Demukat ja muut vassut löytää itsensä opposition penkiltä viiden vuoden päästä.

        Tämä viimeistään todistaa että vassuja ei talous kiinnosta. Johan he olisivat iloisia että edes joku taho on saanut nousun aikaan. Jos he oikein toimisivat, he iloitsivat hallituksen kanssa että suunta on ylöspäin. Mutta ei sinnepäinkään. Heillä on aate joka vaikuttaa kaiken pahan. Heille valta on tällä tavoin todistettuna tärkein asia.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Tämä viimeistään todistaa että vassuja ei talous kiinnosta. Johan he olisivat iloisia että edes joku taho on saanut nousun aikaan. Jos he oikein toimisivat, he iloitsivat hallituksen kanssa että suunta on ylöspäin. Mutta ei sinnepäinkään. Heillä on aate joka vaikuttaa kaiken pahan. Heille valta on tällä tavoin todistettuna tärkein asia.

        Jos seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tekisi oikein, he jatkaisi tämän hallituksen viitoittamalla tiellä. Silloin talous vaan jatkaisi kasvuaan. Silloin vassut saisi myös niitä kuuluisia sulkia hattuun nykyisen hallituksen toimien johdosta.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Jos seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tekisi oikein, he jatkaisi tämän hallituksen viitoittamalla tiellä. Silloin talous vaan jatkaisi kasvuaan. Silloin vassut saisi myös niitä kuuluisia sulkia hattuun nykyisen hallituksen toimien johdosta.

        Eikä heidän kannatus silloin myöskään luhistuisi. Maahanmuutto on oma lukunsa joka tulee romahduttamaan heidän kannatuksen.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Eikä heidän kannatus silloin myöskään luhistuisi. Maahanmuutto on oma lukunsa joka tulee romahduttamaan heidän kannatuksen.

        He kun avaavat kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla, niin tämä viitoittaa heidän tietään oppositioon.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        He kun avaavat kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla, niin tämä viitoittaa heidän tietään oppositioon.

        Mahdollisesti pitemmäksi aikaa, olettaen että kansan poliittinen muisti olisi edes viisi vuotta.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Mahdollisesti pitemmäksi aikaa, olettaen että kansan poliittinen muisti olisi edes viisi vuotta.

        Juuri kansan poliittisen muistin olemattomuudesta kertoo se että he valitsee vassut yhä uudelleen hallitukseen teki he mitä tahansa edellisessä hallituksessa ollessaan. Ei vaikuta mitään vaikka edellinen hallitus toi maailman vaarallisimman järjestön henkilöitä maahan.


      • Anonyymi00026 kirjoitti:

        Juuri kansan poliittisen muistin olemattomuudesta kertoo se että he valitsee vassut yhä uudelleen hallitukseen teki he mitä tahansa edellisessä hallituksessa ollessaan. Ei vaikuta mitään vaikka edellinen hallitus toi maailman vaarallisimman järjestön henkilöitä maahan.

        Persut ”unohtavat” että nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin yksikään aikaisempi ja ulkomaalaisiakin tulee liki 200.000kpl.


      • Anonyymi00027
        lahtimies86 kirjoitti:

        Persut ”unohtavat” että nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin yksikään aikaisempi ja ulkomaalaisiakin tulee liki 200.000kpl.

        Tottakai aina seuraavan hallituksen täytyy ottaa enemmän velkaa kuin edellisen koska tilanne yleensä pahenee. Mutta nyt on ensi kertaa valoa tunnelin päässä. Älkää rakkaat vassut tuhotko nyt tätä hyvää kehitystä tai sitten teitä ei talous kiinnosta pätkääkään. Eihän yleensä lypsävää lehmää tapeta.


      • Anonyymi00034
        lahtimies86 kirjoitti:

        Persut ”unohtavat” että nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin yksikään aikaisempi ja ulkomaalaisiakin tulee liki 200.000kpl.

        250 000.


    • Persujen kirjoittelun perusteella kansa suorastaan kerjää Purraa pääministeriksi.

    • Anonyymi00028

      Antti & Antti voi voi vielä pelastaa maan. Toivpttavasti Kaikkonenkin tuntee vastuunsa.

      • Anonyymi00033

        Poliitikot eivät Suomea pelasta, sen voi pelastaa vain yksityinen sektori.


    • Anonyymi00029

      Tätä otsikkoa myös yle on jo hehkuttanut pitkään.

      • Anonyymi00032

        YLE kertookin totuuden, Suomen Uutiset ei.


    • Anonyymi00035

      Sulkeeko silmänsä, jos näkee Suomalaisille käyvän kuten briteille?
      Ei ole ottanut kantaa uhreihin Suomessa....

    • Anonyymi00036

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe