Suomalaisten mielestä Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman olisi paras henkilö toimimaan Suomen seuraavana pääministerinä, paljastuu Maaseudun Tulevaisuuden kyselystä.
Häntä mieluisimpana vaihtoehtona piti 17 prosenttia vastaajista.
Toiseksi suosituin vastausvaihtoehto oli, ettei kukaan eduskuntapuolueiden puheenjohtajista olisi paras pääministeriksi. Näin vastasi 13 prosenttia.
– Siitä voi olla pikkaisen huolissaan. Sehän on toiseksi korkein prosentti Lindtmanin jälkeen, politiikan tutkija Kimmo Elo kommentoi Maaseudun Tulevaisuudelle.
Kakkossijalle tulivat keskustan Antti Kaikkonen ja perussuomalaisten Riikka Purra, joista kumpikin sai 11 prosenttia äänistä. Nykyistä pääministeri Petteri Orpoa (kok) piti parhaana yhdeksän prosenttia vastaajista.
Tulos ei ole yllättävä, kun sitä vertaa puolueiden kannatusmittauksiin.
Sosialidemokraatit on mittauksissa systemaattisesti suosituimman puolueen paikalla. Kesäkuun Helsingin Sanomien selvityksessä Sdp saisi 24,1 prosenttia äänistä.
Kyllä kansa tietää 🇫🇮
Suomalaisten mielestä Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman olisi selvästi paras pääministeriksi
35
56
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mitä se hyödytää arvuutella pääministeriä, kun se kuitenkin määräytyy siitä, miten puolueet ovat valmiita muodostamaan enemmistön.
- Anonyymi00011
Milloin eniten ääniä/paikkoja saanut puolue on jäänyt oppositioon?
- Anonyymi00002
Mummonmies älkää nyt unta nähkö!!
- Anonyymi00003
Jos Lintmanni pääsee tekemään budjettia, niin ei ole enää sen jälkeen suosituin.
- Anonyymi00004
Yhtä lailla on sen jälkeen mittaushistorian suosituin tai jaetulla sijalla Marinin kanssa 👍
- Anonyymi00005
Jos Purrasta tulee pääministeri joskus, niin minä muutan maasta ja vien omaisuuteni ja tuloni muualle.
- Anonyymi00008
Voin tulla auttamaan muutossa. Yksikin demaripunikki vähemmän on loistava alku!
- Anonyymi00006
Tietysti Antti on paras. Vaikka Avensista kadehtiva väärinpäin olevan ämpärin päällä istuva perstrolli yrittääkin haukkua Anttia vähän väliä.
- Anonyymi00007
Taas on punikkihomppeli nähnyt Antti-neidistä märän unen. Nyt on housussa vähän kakkaa ja piti tulla tänne satuja kertomaan. Peruspunikin juhannus voivoi
- Anonyymi00009
Helsingin Sanomat / tutkimusyhtiö Verian SDP 24,1 prosenttia vs KOK 17,4 prosenttia
Yle / Taloushutkimus Oy SDP 23 prosenttia vs KOK 18,3 prosenttia
Huomaa että kokoomusomisteinen Taloushutkimus Oy aloitti vaalinostelun.
Puoluegallupkannatusmittaukset tulisi siirtää sitoutumattomille ja riippumattomille toimijoille esim. yliopistoille. Puoluepoliitikko-omisteisille toimijoille monopolisoidut gallupit muuttuvat vaaliaseiksi, koska tiedetään että osa kansanlampaista haluaa asettua voittajien puolelle.- Anonyymi00010
71 prosenttia suomalaisista arvioi Petteri Orpon (kok) ja Riikka Purran (ps) hallituksen onnistuneen melko tai erittäin huonosti ja 25 prosenttia melko tai erittäin hyvin, selviää Uutissuomalaisen kesäkuun 2026 USU-gallupista.
Tulos on heikentynyt vuoden takaisesta, jolloin vastaavassa USU-gallupissa 68 prosenttia arvioi hallituksen onnistuneen huonosti ja 28 prosenttia hyvin.
Jokin ei nyt täsmää puoluegalluppeihin. Hieman ruiskukkalisää. - Anonyymi00012
Kansa vihaa gallupit rakastaa 😆👌
- Anonyymi00031
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kansa vihaa gallupit rakastaa 😆👌
Risusavotta persu polkuautollaan taas vähän "ajattelemassa".
- Anonyymi00013
Eikä. Demarit tuhoaa maatalouden. He aikovat lyödä lyötyä. Ei pienintäkään empatiaa ruuantuottajia kohtaan jotka pitävät demarit kun hengissä. Lopunajan ihminen on tällainen, kiittämätön
- Anonyymi00014
Demaritkin. Kännykkä sekoilee taas
- Anonyymi00015
Hirveetä kattoo kun tollasen hirveen aatteen tyypit johtaa maata. Vassuaatteesta puhun. Ei tuo natsismi ole yhtään sen parempi.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hirveetä kattoo kun tollasen hirveen aatteen tyypit johtaa maata. Vassuaatteesta puhun. Ei tuo natsismi ole yhtään sen parempi.
Juuri kun talouden tila on alkanut nousta, tulee demukat ja pistää paskaksi kaiken.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Juuri kun talouden tila on alkanut nousta, tulee demukat ja pistää paskaksi kaiken.
Onhan tämä hittoa kun nyt talous nousee ja sitten tulee nämä hyväkkäät ja pistää taas kaiken ranttaliksi.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Onhan tämä hittoa kun nyt talous nousee ja sitten tulee nämä hyväkkäät ja pistää taas kaiken ranttaliksi.
Kun nyt tiedetään millä talous on saatu kasvuun, ja kun sitten tiedetään että ketkä sen tuhosivat, tätä ei kansa todellakaan kiitä. Demukat ja muut vassut löytää itsensä opposition penkiltä viiden vuoden päästä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kun nyt tiedetään millä talous on saatu kasvuun, ja kun sitten tiedetään että ketkä sen tuhosivat, tätä ei kansa todellakaan kiitä. Demukat ja muut vassut löytää itsensä opposition penkiltä viiden vuoden päästä.
Tämä viimeistään todistaa että vassuja ei talous kiinnosta. Johan he olisivat iloisia että edes joku taho on saanut nousun aikaan. Jos he oikein toimisivat, he iloitsivat hallituksen kanssa että suunta on ylöspäin. Mutta ei sinnepäinkään. Heillä on aate joka vaikuttaa kaiken pahan. Heille valta on tällä tavoin todistettuna tärkein asia.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tämä viimeistään todistaa että vassuja ei talous kiinnosta. Johan he olisivat iloisia että edes joku taho on saanut nousun aikaan. Jos he oikein toimisivat, he iloitsivat hallituksen kanssa että suunta on ylöspäin. Mutta ei sinnepäinkään. Heillä on aate joka vaikuttaa kaiken pahan. Heille valta on tällä tavoin todistettuna tärkein asia.
Jos seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tekisi oikein, he jatkaisi tämän hallituksen viitoittamalla tiellä. Silloin talous vaan jatkaisi kasvuaan. Silloin vassut saisi myös niitä kuuluisia sulkia hattuun nykyisen hallituksen toimien johdosta.
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tekisi oikein, he jatkaisi tämän hallituksen viitoittamalla tiellä. Silloin talous vaan jatkaisi kasvuaan. Silloin vassut saisi myös niitä kuuluisia sulkia hattuun nykyisen hallituksen toimien johdosta.
Eikä heidän kannatus silloin myöskään luhistuisi. Maahanmuutto on oma lukunsa joka tulee romahduttamaan heidän kannatuksen.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Eikä heidän kannatus silloin myöskään luhistuisi. Maahanmuutto on oma lukunsa joka tulee romahduttamaan heidän kannatuksen.
He kun avaavat kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla, niin tämä viitoittaa heidän tietään oppositioon.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
He kun avaavat kaikki portit jokaisen halukkaan tulla tänne viettämään lokoista elämää veronmaksajien rahoilla, niin tämä viitoittaa heidän tietään oppositioon.
Mahdollisesti pitemmäksi aikaa, olettaen että kansan poliittinen muisti olisi edes viisi vuotta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mahdollisesti pitemmäksi aikaa, olettaen että kansan poliittinen muisti olisi edes viisi vuotta.
Juuri kansan poliittisen muistin olemattomuudesta kertoo se että he valitsee vassut yhä uudelleen hallitukseen teki he mitä tahansa edellisessä hallituksessa ollessaan. Ei vaikuta mitään vaikka edellinen hallitus toi maailman vaarallisimman järjestön henkilöitä maahan.
Anonyymi00026 kirjoitti:
Juuri kansan poliittisen muistin olemattomuudesta kertoo se että he valitsee vassut yhä uudelleen hallitukseen teki he mitä tahansa edellisessä hallituksessa ollessaan. Ei vaikuta mitään vaikka edellinen hallitus toi maailman vaarallisimman järjestön henkilöitä maahan.
Persut ”unohtavat” että nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin yksikään aikaisempi ja ulkomaalaisiakin tulee liki 200.000kpl.
- Anonyymi00027
lahtimies86 kirjoitti:
Persut ”unohtavat” että nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin yksikään aikaisempi ja ulkomaalaisiakin tulee liki 200.000kpl.
Tottakai aina seuraavan hallituksen täytyy ottaa enemmän velkaa kuin edellisen koska tilanne yleensä pahenee. Mutta nyt on ensi kertaa valoa tunnelin päässä. Älkää rakkaat vassut tuhotko nyt tätä hyvää kehitystä tai sitten teitä ei talous kiinnosta pätkääkään. Eihän yleensä lypsävää lehmää tapeta.
- Anonyymi00034
lahtimies86 kirjoitti:
Persut ”unohtavat” että nykyhallitus ottaa enemmän velkaa kuin yksikään aikaisempi ja ulkomaalaisiakin tulee liki 200.000kpl.
250 000.
Persujen kirjoittelun perusteella kansa suorastaan kerjää Purraa pääministeriksi.
- Anonyymi00028
Antti & Antti voi voi vielä pelastaa maan. Toivpttavasti Kaikkonenkin tuntee vastuunsa.
- Anonyymi00033
Poliitikot eivät Suomea pelasta, sen voi pelastaa vain yksityinen sektori.
- Anonyymi00029
Tätä otsikkoa myös yle on jo hehkuttanut pitkään.
- Anonyymi00032
YLE kertookin totuuden, Suomen Uutiset ei.
- Anonyymi00035
Sulkeeko silmänsä, jos näkee Suomalaisille käyvän kuten briteille?
Ei ole ottanut kantaa uhreihin Suomessa.... - Anonyymi00036
Britanniassa huonoja päättäjiä,joita ei kiinnosta oman kansan turvallisuus.
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1649145770551091&id=rmx.news
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 127917
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504