Kalajoen tori

Anonyymi-ap

En ymmärrä, miksi kalajokiset tekivät kaksi miljoonaa maksavan torin Särkille eivätkä keskustaan. Ketä palvelee siellä? Mikä siinä maksoi niin paljon? Päällystettiinkö laatoilla joidenkin yrittäjien yritysten pihat samalla?

30

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tietysti yrittäjiä palvelee tori siellä ja turisteja ja siellä asuvia. Kalajokiset ovat anteliaita ja ystävällisiä. Tee toisille se, mitä haluaisit itselle tehtävän.

      • Anonyymi00002

        Noin sen pitäis olla. Mut kun ei ole. Eihän se tosiasiassa palvele juuri ketään. Joskus siinä on joku nakkikioski tai jätskivaunu, ei muuta. Siinähän pitäis olla lähes jatkuvasti joitain tapahtumia ja toimintaa, joka keräis ihmiset siihen oleilemaan ja nauttimaan yrittäjien tarjoilusta. Mutta kun kukaan yrittäjä ei järjestä ja kaupungin virkamiehet ei osaa ja lomallahan ne on kesällä. Ja niilä hinnoilla taitas olla niin, että ei monikaan mitään ostaisi?

        Siis turha 2 miljoonan investointi? Samoin Tapion Tuvan 3 miljoonan alikulku? Samoin Marinan 12 miljoonan satama? Minne on järki karannut Kalajoelta?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Noin sen pitäis olla. Mut kun ei ole. Eihän se tosiasiassa palvele juuri ketään. Joskus siinä on joku nakkikioski tai jätskivaunu, ei muuta. Siinähän pitäis olla lähes jatkuvasti joitain tapahtumia ja toimintaa, joka keräis ihmiset siihen oleilemaan ja nauttimaan yrittäjien tarjoilusta. Mutta kun kukaan yrittäjä ei järjestä ja kaupungin virkamiehet ei osaa ja lomallahan ne on kesällä. Ja niilä hinnoilla taitas olla niin, että ei monikaan mitään ostaisi?

        Siis turha 2 miljoonan investointi? Samoin Tapion Tuvan 3 miljoonan alikulku? Samoin Marinan 12 miljoonan satama? Minne on järki karannut Kalajoelta?

        No kato tuulivoima tuo niin paljon verotuloja että järjellistä kohteita ei riitä,niin humputetaan rahat tällaisiin..


    • Anonyymi00003

      Valtava kenttä saatiin tehtyä Farmarin varjolla ja messuvieraat ajatetaan sinne...

      • Anonyymi00004

        Sataman varastokenttä se on.


    • Anonyymi00005

      Hallin meinaa kaupunki sinne rakentaa.

      • Anonyymi00006

        "Raha tule, raha mene, mut älä tee pesää.." näyttää olevan motto.🤣


      • Anonyymi00008

        Hahhaaa... kaupunki tekee ja peittelee jäljet "vuokraamalla" sen itselleen...


    • Anonyymi00007

      Handen tori ja juottola.

      • Anonyymi00009

        Hande laulaa ja Gerlander tanssii. Siinäpä sitä on ohjelmaa.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Hande laulaa ja Gerlander tanssii. Siinäpä sitä on ohjelmaa.

        Voi kun oliskin tuollaista ohjelmaa edes joka toinen ilta, niin väkeä riittäisi.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Voi kun oliskin tuollaista ohjelmaa edes joka toinen ilta, niin väkeä riittäisi.

        Niin, olisi ainakin hauskaa


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Hande laulaa ja Gerlander tanssii. Siinäpä sitä on ohjelmaa.

        Onko tapahtuma joka viikko?
        Tiettynä päivänä?


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Niin, olisi ainakin hauskaa

        Ja kyllä kaupungin pitäisi tarjota kaikille kuuntelijoile ja katsojille hyvät kahvit palkkioksi. Silloin Kalajokiseutu voisi oikeesti kirjoitella, että Hilmantori on huippusuosittu ja miljoonat ei menneet hukkaan. Aivan tahallaan se on päästetty tuohon tilaan, että se on vain läpikulkupaikka.


    • Anonyymi00012

      se on niille rikkaile jotka asuvat siellä särkillä

      • Anonyymi00016

        Kelpaa siellä pörhistellä sulkiaan..


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Kelpaa siellä pörhistellä sulkiaan..

        Meno on kuin Lada-kuskien kokoontumisajoissa - eihän tänne kukaan tule...


    • Anonyymi00018

      Hiekkasärkät on Kalajokea. https://www.google.com/maps/place/Kalajoen+hiekkasärkät/@64.2451568,23.8033043,14z/data=!4m6!3m5!1s0x4680c1abaa31a74f:0xd36a83500ef0a1cb!8m2!3d64.2453452!4d23.8237322!16s/g/1213j9l_!5m2!1e4!1e3?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyMy4wIKXMDSoASAFQAw==

      • Anonyymi00019

        Sama kuin olisi rakentanut torin Mehtäkylään - sielläkin olisi enemmän käyttöä.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Sama kuin olisi rakentanut torin Mehtäkylään - sielläkin olisi enemmän käyttöä.

        Sinähän voit tehdä sen, siihen ravintola viereen ja alat miljonääriksi, onneksi olkoon jo etukäteen.


    • Anonyymi00020

      Ei kai ny Mehtäkyllään kahen milijoonsn toria 😬🫣

      • Anonyymi00022

        Ei yhden yhtä tapahtumaa - tänäkään vuonna.
        Onko tapahtumakiima mennyt ohi?
        Ei sekään enää auta... ei turisteja, ei kotimaisia, ulkomaisia, Pusgagarinin haaveille karu loppu ja häntähemmot samassa liemessä.


      • Anonyymi00023

        Sama meno jatkuu kuin Puolangalla.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ei yhden yhtä tapahtumaa - tänäkään vuonna.
        Onko tapahtumakiima mennyt ohi?
        Ei sekään enää auta... ei turisteja, ei kotimaisia, ulkomaisia, Pusgagarinin haaveille karu loppu ja häntähemmot samassa liemessä.

        Kuule uuvatti, mene käymään siellä särkillä, se on täynnä tapahtumaa koko kesän.


    • Anonyymi00024

      Pitäisi kalajokisten alkaa vaatimaan päättäjiä vastuuseen. Siellä valehdellaan asukkaille ja uskotellaan itsellekkin, että hyvin menee, kyllä me osataan 😬🫣😁

      • Anonyymi00025

        Mistä täällä on meille valehdeltu?


    • Anonyymi00027

      Onhan keskustassa tori, Herkkutori.

      • Anonyymi00028

        Joo ja se riittää, keskustan voisi ihan hyvin siirtää särkille. Toivottavasti pian saadaan se uusi kylpylä.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Joo ja se riittää, keskustan voisi ihan hyvin siirtää särkille. Toivottavasti pian saadaan se uusi kylpylä.

        Mutta rasapuolisuuden nimissä se on tehtävä tänne nykyiseen keskustaan. Jotta sitten Hiekkasärkkien asukkaat joutuvat kulkemaan uimahalliin tänne asti.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Mutta rasapuolisuuden nimissä se on tehtävä tänne nykyiseen keskustaan. Jotta sitten Hiekkasärkkien asukkaat joutuvat kulkemaan uimahalliin tänne asti.

        Saako särkille mennä uimaan polkupyörällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe