Terveyskeskusmaksut nousevat 2027

Anonyymi-ap

Suomalaisilta perittäviin terveysmaksuihin isot muutokset – Näin paljon ne voivat kasvaa
STM:n lakiluonnos toisi korotuksia ja uusia maksuja suomalaisten terveydenhuoltoon ensi vuoden alusta alkaen. Vaikutusarvio kertoo, paljonko korotukset voivat tuoda lisää maksettavaa yksittäiselle suomalaiselle.

Lakiluonnos korottaisi tervesykeskusmaksuja 20 prosenttia.
Eilen klo 13:59
Sosiaali- ja terveysministeriö antoi 16. kesäkuuta lausuntokierrokselle lakiluonnoksen, jossa esitetään muutoksia suomalaisten sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuihin.

Lakiluonnoksessa ehdotetaan uutta erityistutkimusmaksua ja leikkaus- ja toimenpidemaksua.

Terveyskeskusmaksuja aiotaan korottaa asetuksella 20 prosentilla ja poliklinikkamaksua sekä hammashoidon maksuja 10 prosentilla. Päiväkirurgian uusi maksu olisi 10 prosenttia korkeampi kuin nykyinen.

Lisäksi lainmuutoksella säädettäisiin lääketieteellisen kuolemansyyn selvittämisen maksusta ja vainajan säilyttämisestä perittävästä maksusta.

Lakiluonnoksessa on arvioitu uusien asiakasmaksujen ja asiakasmaksukorotusten vaikutusta suomalaisiin.

– Esitetyt terveydenhuollon asiakasmaksumuutokset kasvattaisivat henkilötasolla tarkasteltuna asiakasmaksuja noin 34 prosentilla väestöstä ja kotitaloustasolla noin 53 prosentilla kotitalouksista, kerrotaan lakiluonnoksessa

7

<50

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kenen syy? No Marinin hallituksen tietysti!

• Anonyymi00005

Sitähän tämä nykyinen hallitus ja persut syyttää kaikesta. Vaikka oma toiminta on ajanut maan talouden surkeaan jamaan. Kukaan ei halua käyttää rahaa mihinkään kun työpaikka voi mennä alta milloin vain. Sakset kädessä iloisella naamalla esitetään uusia leikkauskohteita millä voidaan ihmisten elämää huonontaa.

• Anonyymi00003

Valtiolle sen asukkaat näyttävät tulevan yhä suuremmaksi rasitukseksi.
      Kustannuksia aiheuttavat saavat maksaa yhä suuremman osan niistä itse, jotta rahaa riitää kohteisiin, joista ei säästetä ja jotka käyvät kalliimmiksi vielä muita nopeammin.
      Sellaisia ovat s-s:
      -Sotamenot, hävittäjät, Nato ja Ukraina ym.
      -Siirtolaisuus, maahanmuutto lieveilmiöineen
      Lisäksi EUlle on maksettava thä enemmän kun se joutuu meitä valvomaan ja asettamaan tarkkailuluokalle huonon taloudenpidon takia.
      Niin terveysmaksuja on nostettava ja myös kuolemasta aiheutuvia kuluja.
      Vastuullinen kansalainen siis kieltäisisi hoitotahdossa kaikki hoidot ja antaisi luvan säilyttää ruumistaan energian säästämiseksi lämpimässä.

• Anonyymi00004

Kun edellinen hallitus.

• Anonyymi00006

Persut ja Kokoomus nämäkin korotukset tekee. Muistakaa seuraavissa vaaleissa.

• Anonyymi00007

Käynti maksaa aina. Hyvä,että palvelun käyttäjä maksaa vähän enemmän.

• Anonyymi00008

Meidän perussuomalaisten tavoitteena on nostaa hinta niin ylös ettei opposition äänestäjillä ole varaa enää käydä vastaanotolla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      175
      1932
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      156
      1364
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      222
      1002
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      897
    5. 58
      858
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      783
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      66
      776
    8. 93
      757
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      677
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      646
    Aihe