Suomalaisilta perittäviin terveysmaksuihin isot muutokset – Näin paljon ne voivat kasvaa
STM:n lakiluonnos toisi korotuksia ja uusia maksuja suomalaisten terveydenhuoltoon ensi vuoden alusta alkaen. Vaikutusarvio kertoo, paljonko korotukset voivat tuoda lisää maksettavaa yksittäiselle suomalaiselle.
Lakiluonnos korottaisi tervesykeskusmaksuja 20 prosenttia.
Eilen klo 13:59
Sosiaali- ja terveysministeriö antoi 16. kesäkuuta lausuntokierrokselle lakiluonnoksen, jossa esitetään muutoksia suomalaisten sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuihin.
Lakiluonnoksessa ehdotetaan uutta erityistutkimusmaksua ja leikkaus- ja toimenpidemaksua.
Terveyskeskusmaksuja aiotaan korottaa asetuksella 20 prosentilla ja poliklinikkamaksua sekä hammashoidon maksuja 10 prosentilla. Päiväkirurgian uusi maksu olisi 10 prosenttia korkeampi kuin nykyinen.
Lisäksi lainmuutoksella säädettäisiin lääketieteellisen kuolemansyyn selvittämisen maksusta ja vainajan säilyttämisestä perittävästä maksusta.
Lakiluonnoksessa on arvioitu uusien asiakasmaksujen ja asiakasmaksukorotusten vaikutusta suomalaisiin.
– Esitetyt terveydenhuollon asiakasmaksumuutokset kasvattaisivat henkilötasolla tarkasteltuna asiakasmaksuja noin 34 prosentilla väestöstä ja kotitaloustasolla noin 53 prosentilla kotitalouksista, kerrotaan lakiluonnoksessa
Terveyskeskusmaksut nousevat 2027
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Kenen syy? No Marinin hallituksen tietysti!
- Anonyymi00005
Sitähän tämä nykyinen hallitus ja persut syyttää kaikesta. Vaikka oma toiminta on ajanut maan talouden surkeaan jamaan. Kukaan ei halua käyttää rahaa mihinkään kun työpaikka voi mennä alta milloin vain. Sakset kädessä iloisella naamalla esitetään uusia leikkauskohteita millä voidaan ihmisten elämää huonontaa.
- Anonyymi00003
Valtiolle sen asukkaat näyttävät tulevan yhä suuremmaksi rasitukseksi.
Kustannuksia aiheuttavat saavat maksaa yhä suuremman osan niistä itse, jotta rahaa riitää kohteisiin, joista ei säästetä ja jotka käyvät kalliimmiksi vielä muita nopeammin.
Sellaisia ovat s-s:
-Sotamenot, hävittäjät, Nato ja Ukraina ym.
-Siirtolaisuus, maahanmuutto lieveilmiöineen
Lisäksi EUlle on maksettava thä enemmän kun se joutuu meitä valvomaan ja asettamaan tarkkailuluokalle huonon taloudenpidon takia.
Niin terveysmaksuja on nostettava ja myös kuolemasta aiheutuvia kuluja.
Vastuullinen kansalainen siis kieltäisisi hoitotahdossa kaikki hoidot ja antaisi luvan säilyttää ruumistaan energian säästämiseksi lämpimässä. - Anonyymi00004
Kun edellinen hallitus.
- Anonyymi00006
Persut ja Kokoomus nämäkin korotukset tekee. Muistakaa seuraavissa vaaleissa.
- Anonyymi00007
Käynti maksaa aina. Hyvä,että palvelun käyttäjä maksaa vähän enemmän.
- Anonyymi00008
Meidän perussuomalaisten tavoitteena on nostaa hinta niin ylös ettei opposition äänestäjillä ole varaa enää käydä vastaanotolla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1751932Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1561364Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2221002- 71897
- 58858
- 47783
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus66776- 93757
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200677Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151646