Olen nyt syönyt puoli vuotta Seroxat-lääkettä ahdistukseen ja se on auttanut hyvin. Ainoastaan seksihalut ovat menneet, joten haluaisin pärjätä ilman kyseistä tuotetta. Olen ollut nyt kuukauden päivät puolikkaalla annoksella, eli 10mg ja ahdistus-oireet palaavat pikku-hiljaa. Mitä tästä voi päätellä? Enkö vielä voi lopettaa vai onko nämä kenties vieroitusoireita vähentämisestä? Kokemuksia kaivataan!! Kiitos!
Apua SSRI-lääkkeen lopetukseen
Seroxat
111030
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 11
Vanhimmat
itse tohtoroimaan itseäsi.
Voit päätyä loppuiäksesi suljetulle osastolle.
Itse olen käyttänyt lääkärin ohjeen mukaan vastaavaa lääkitystä 15 vuotta ja voinut kohtuullisen hyvin.
Yhtenä kesänä alussa yritin, kuten sinä, lopettaa itse lääkityksen, mutta oireet pamahti heti pahaksi, mutta onneksi pistoolini oli takavarikoitu sairaalahoidon yhteydessä. Koska olen huumevastainen, en yrittänyt hamppua edes köysi-muodossa.
Sain tämän saman ohjeen: käytä lääkkeitäsi psykiatrin ohjeen mukaan tai voit saada loppuiäksi ilmaisen täysihoidon. Tarvittaessa astiakin tuodaan alle.
Kotikunta maksaa sairaalmaksun ja sossu loput. Mut ainakin Lapinlahdessa oli ristikot ikkunoissa. Aika tylsää katsottavaa. Ja hulluja talo täysi.
sano
kaiken maailman pelotteluja!nuo on ehkä niitä paljon puhuttuja lopetus oireita!ota yhteys lääkäriin ja kysy tosta lopetuksesta.Minä syön samaalääk.tehoaa hyvin juuri mainitsemiisi oireisiin,mut lopetus ei nopeaa tahtia onnistu.
lintu.
Ja sinä olet idiootti.
Et ymmärrä lukemaasi.
Minä kerroin mitä minulle TAPAHTUI.
Sinä kerrot mitä sinä LUULET.
Tyhmään päähän eli umpiluuhun menee vain pora.
sano
kokeilla jotain muuta lääkettä.
Itselleni ssri:t ei sopineet ollenkaan. Mulle sopi Efexor. Se ei lihota eikä vie seksihaluja/-kykyjä. Ei ole ainakaan multa vienyt. En pärjää ilman mielialalääkitystä, ainakaan vielä.
Muitakin löytyy, mitkä ei vaikuta juurikaan seksihaluihin. Pyydä lääkäriltä vaihtoa. Jos ei suostu, vaihda lääkäriä.
monenlaisia.
Tälläkin palstalla.
Efexsor on samainen SSRI-lääke, on vain toisenlainen kemiallinen kokokoonpano.
Älkää puhuko SSRI-lääkkeistä, kun ette ymmärrä mitä se tarkoittaa.
SSRI on lyhynne englannista = Selective Serotonin Retake Inhibitor = valikoiva serotoniinin takaisinoton estäjä (hermosynapseseissa).
KUKKUU ja OHOI. "ONKO MIKKELLIIN MÄNIJÖITÄ? JUNA MÄN JO! ! !
sano
(jälki lisäys, lat.)
Kuten kerroin, olen käyttänyt vastaavia lääkkeitä jo 15 vuotta. Eri nimisiä valmisteita. Joillakin on ollut liikaa sivuvaikutuksia, toisista on ajan mittaan laskenut teho.
Nyt olen Käyttänyt samaa EFEXSORIA kuin sinä kohta viisi (5) vuotta. Vaikuttaa potensiin. En tarvitse Viagraa, vaikka minulla on diabetes ja ikää 60 v.
sanoi
ja vilkaisi mulkkuunsa
MUTTA SE ON PSYKIATRI JOKA VALVOO LÄÄKKEIDEN KÄYTTÖÄ mielenterveyspotilailla (aikaisemmin suomeksi: hulluilla) Psykiatrilla on näes 6:n vuoden lääket. lisensiaattikoulutus ja päälle 6 vuotta erikoistumista psykiatriaan. On yhteensä (=) 12 vuotta.
Se voi tarkoittaa, että net ymmärtää vähän enempi hulluista ja hullun lääkkeistä kuin tavallinen hullu, joka vaikertaa ja valehtelee internetin palstoilla.
on SNRI lääke ja hieman erilainen kuin SSRI lääke.
Luepa vaikka täältä:
http://www.samianttila.net/tyo/masennuslaakkeista/
Mutta Efexsorista en sitten tiedä. Ei löytynyt esim. Google haulla.
haittavaikutukset yksilöllisiä, myös lopetettaessa lääkitystä. AINA pitää lopettaa pikku hiljaa annostusta pienentämällä, ei koskaan itse, eikä kerrasta. Kommenntuna HÖRHÖR:lle: Efexorilla tilastoitu laajempia yleisiä haittavaikutuksia kuin Seroxatilla, mukaanlukien anorgasmia ja miehillä erektiohäiriöt. Eli: ei voi mennä sanomaan, että jos lääkäri ei vaihda lääkitystä, vaihda lääkäriä! Näillä lääkkeillä erilaiset määräys kriteerit riippuen oirekuvatsa. Aina yksilöllistä mikä lääke sopii kenellekin.
se on kun valehtelee ja puhuu paskaa häiriköi nettipalstalla...äkkiä jäit kiinni. Et taida tietää SSRI lääkkeistä MITÄÄN. Tai sitten et osaa tavata. Nimimerkkisi sopii sinulle loistavasti.ääliö.
enkä suosittele ihan tuosta vain muuttelemaan annostustakaan. Itse lopetin juuri seroxatin muutama vuosi sitten ja menin ojasta allikkoon. Sairaus paheni entisestään ja lääkkeitä tuli lisää, kun alettiin etsimään uudelleen tasapainoa. Ajan kanssa seksuaaliset halutkin palaavat, mutta alussa voi olla hankalaa. Muutenkin kehottaisin rauhoittumaan odotuksin kanssa. Mielenterveydelliset sairaudet vievät usein vuosia, joillakin loppuelämän.
Älä lopeta omin päin sillä kuten olet huomannut oireet palaavat, se vielä että jos lopetat seroksatit, voi lääkkeen vaikutus loppua vaikka aloitetaan uudestaan. Miksi sinulla on kiire nyt lopettaa auttanut lääkitys,erektio häiriöiden vuoksi sinä kuvittelet vaan.Kokemusta on että kun nainen on halukkaana, sinulla on kykyjä vaikka mihin
kestätkin tuntikaupalla ja hyvää tekee molemmille