Kun citymarketista lähdetään pois niin ovilta saakka alkaa sellainen valkoisin levein viivoin merkitty käytävä joka jatkuu Aleksis kiven kadulle saakka. Niin onko se pelkkä jalkakäytävä vai pyörätie ja jalkakäytävä.
Menin nimittäin sitä reittiä cittariin ja pyörän alle melkein käveli mummo,ei katsonut yhtään eteensä, sanoin että voisiko vähän katsoa eteen niin silloin mummo melkein hyppi tasajalkaa ja huusi että tämä on jalkakäytävä.
Taisin sitten olla väärässä, mutta siitä on pyöräilijät aina menneet, eikä siinä ollu edes mitään merkkiä kun katselin. Kiitos vastauksista
Kenellä on tietoo
31
242
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suojatie, ei ajoneuvvoille.
- Anonyymi00002
Ei ole mitään väliä, koska kyseessä on yksityisalue. Yksityisalueen merkintöjä ei tarvitse kenenkään noudattaa, ei pysäköintipaikkoja invoille, lapsiperheille, sähköautoille, ei valkoisia leveitä raitoja maassa, ei liikennemerkkejä, eikä mitään muutakaan.
Tieliikennelaki ei ole voimassa yksityisalueilla.- Anonyymi00003
Höpö,höpö.
- Anonyymi00004
Viidakonlaki.
- Anonyymi00006
Olet täysin oikeassa. Kaupan piha ei ole yleiselle liikenteelle tarkoitettua taikka yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta. Se näkyy esim. Väyläviraston kartasta. Citymarketin ja Prisman piha-alueita ei ole merkitty tieverkostoon, joten ne eivät kuulu lain piiriin.
Samasta syystä yksityisillä alueilla käytetään yksityisiä pysäköinninvalvojia, koska tieliikelaki ei ole voimassa eli kunnallisella pysäköinninvalvojalla ei ole oikeutta sakottaa väärin pysäköinnistä tiestön ulkopuolella. Sen vuoksi yksityisalueilla ei saa sakkoja, vaan yksityisen pysäköinninvalvojan valvontamaksun. - Anonyymi00009
Kyllä on tarkista tietosi.
- Anonyymi00019
Näin se on, siksi ajan autolla aina valkoisilla poikkiviivoilla merkittyjä väyliä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kyllä on tarkista tietosi.
Tarkista sinä pääsi.
- Anonyymi00005
Siinä on koko matkalla leveät valkoiset raidat ja ihan cittarin ovien edestä Aleksis kiven kadulle,
- Anonyymi00007
Kyllä siellä lakia noudatetaan esim. Oikealta tulevaa pitää väistää.
- Anonyymi00026
Vasuria pitää läimäyttää. Ne tulevat varkaista tai ovat menossa varkaisiin.
- Anonyymi00008
Kyllä kyllä näin tehdään, mutta ajan nyt ainoastaan sitä takaa että onko TÄMÄ JALKAKÄYTÄVÄ vai PYÖRÄTIE vaiko molemmat
- Anonyymi00011
Mitä väliä sillä on, kun et mitään tajua kuitenkaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, kun et mitään tajua kuitenkaan.
Täällä on outoa porukkaa.... Haukutaan ja solvataan
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Täällä on outoa porukkaa.... Haukutaan ja solvataan
Se on juu tätä Loimaan (piilo)henkeä, eikä varmaan yhtään keskustelulankaa missä ei haukuttaisi. Mutta eipä sitä saa aina edes psykoterapeutti oman lapsen päätä pidettyä kondiksessa: Tampereella hiljattain suunnitteli kouluattentaattia pari jäbää, joista toisen äiti on kai terapeutti!
Kirurgeja, terapeutteja, poliiseja, armeijaa, yrittäjiä/yritysjohtajia on perinteisesti pidetty aika psykopaattisina/narsistisina/sosiopaattisina piirteiltään. Eräässä tanskalaisessa tutkimuksessa (luin vain tiivistelmän), mutta tässä lähinnä yrittäjät/johtajat nousi esiin, kun taas sosiaalissa töissä olevien pisteet oli matalat. Löytynee mm. hakusanoilla prof. Ingo Zettler, D-factory, narcism/psychopathy ym.
En tiedä mutta paljon on tullut tavattua lääkäreitä ja myös kallonkutistajia, jotka ollu röyhkeitä, ylimielisiä, ilkeitä, kirjoitaneet höpöjä ja ongelmatilanteiden, kritiikin sekä virheiden käsittely on kaikkea muuta kuin ammattimaista, saatikka symppis/emppistasoa!😡 Ihmekö sitten jos monissa tavan tallaajissa on noita. Itse olen saanu aivan pa**an kasvatuksessa em. mielessä mutta eipä ole tollasta tullu, vaikka osaan ilkeästikin sanoo. Sekin on äärettömän harvoin suoraan henkilökohtaista terveyteen perustuvaa, vaan pikkusen fiksumpaa.
lajijasuris - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Se on juu tätä Loimaan (piilo)henkeä, eikä varmaan yhtään keskustelulankaa missä ei haukuttaisi. Mutta eipä sitä saa aina edes psykoterapeutti oman lapsen päätä pidettyä kondiksessa: Tampereella hiljattain suunnitteli kouluattentaattia pari jäbää, joista toisen äiti on kai terapeutti!
Kirurgeja, terapeutteja, poliiseja, armeijaa, yrittäjiä/yritysjohtajia on perinteisesti pidetty aika psykopaattisina/narsistisina/sosiopaattisina piirteiltään. Eräässä tanskalaisessa tutkimuksessa (luin vain tiivistelmän), mutta tässä lähinnä yrittäjät/johtajat nousi esiin, kun taas sosiaalissa töissä olevien pisteet oli matalat. Löytynee mm. hakusanoilla prof. Ingo Zettler, D-factory, narcism/psychopathy ym.
En tiedä mutta paljon on tullut tavattua lääkäreitä ja myös kallonkutistajia, jotka ollu röyhkeitä, ylimielisiä, ilkeitä, kirjoitaneet höpöjä ja ongelmatilanteiden, kritiikin sekä virheiden käsittely on kaikkea muuta kuin ammattimaista, saatikka symppis/emppistasoa!😡 Ihmekö sitten jos monissa tavan tallaajissa on noita. Itse olen saanu aivan pa**an kasvatuksessa em. mielessä mutta eipä ole tollasta tullu, vaikka osaan ilkeästikin sanoo. Sekin on äärettömän harvoin suoraan henkilökohtaista terveyteen perustuvaa, vaan pikkusen fiksumpaa.
lajijasurisKorkeakoulut ja yliopistot on juuri niitä ihmisiä varten, jotka ei kykene ja osaa sijoittua normaaliin tuottavaan työelämään. Siitä syntyy joillakin heistä kateus ja katkeruus osaavia ja pystyviä ihmisiä kohtaan, jota täällä sitten puretaan ilkeilyllä ja vähättelyllä. Ihminen voi vielä jossain prosessiteollisuudessa onnistua työskentelemään liukuhihnalla, mutta vähänkin teknistä ymmärrystä tai kädentaitoja vaativaa tekemistä, kun ei kykene tuottamaan, lähdetään kouluttautumaan ja saadaan itselle siitä oman egon nostetta. Tässä tarkoitan perusterveitä, joilla on työelämä mahdollisuus. Sitten on sekin, että normaalisti henkisesti/fyysisesti terveillä ja työssäkäyvillä ihmisillä on tuota empatiaa myös vähempiosaisia kohtaan. Mieleltään vinksahtaneet ja sosiaalisesti syrjäytyneet täällä jakelee toisille tuomioita. Tuo pelko, ihmisarkuus ja viha syntyy yksinäisyydessä ja nettifoorumeita selatessa.
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Korkeakoulut ja yliopistot on juuri niitä ihmisiä varten, jotka ei kykene ja osaa sijoittua normaaliin tuottavaan työelämään. Siitä syntyy joillakin heistä kateus ja katkeruus osaavia ja pystyviä ihmisiä kohtaan, jota täällä sitten puretaan ilkeilyllä ja vähättelyllä. Ihminen voi vielä jossain prosessiteollisuudessa onnistua työskentelemään liukuhihnalla, mutta vähänkin teknistä ymmärrystä tai kädentaitoja vaativaa tekemistä, kun ei kykene tuottamaan, lähdetään kouluttautumaan ja saadaan itselle siitä oman egon nostetta. Tässä tarkoitan perusterveitä, joilla on työelämä mahdollisuus. Sitten on sekin, että normaalisti henkisesti/fyysisesti terveillä ja työssäkäyvillä ihmisillä on tuota empatiaa myös vähempiosaisia kohtaan. Mieleltään vinksahtaneet ja sosiaalisesti syrjäytyneet täällä jakelee toisille tuomioita. Tuo pelko, ihmisarkuus ja viha syntyy yksinäisyydessä ja nettifoorumeita selatessa.
Kyllä edelleen ainakin ylempi korkeakoulututkinto toimii suojaavaana tekijänä työttömyyttä vastaan vaikka tällä hetkellä kaikki eivät työllistykään. Samoin vanhempien koulutustasolla on usein vaikutusta lasten aspiraatioihin ja asenteisiin, ja tätä kautta on mahdollista ihan jo ylisukupolvisestikin suojata omaa perhettään ja jälkipolveaan köyhyydeltä.
- Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä edelleen ainakin ylempi korkeakoulututkinto toimii suojaavaana tekijänä työttömyyttä vastaan vaikka tällä hetkellä kaikki eivät työllistykään. Samoin vanhempien koulutustasolla on usein vaikutusta lasten aspiraatioihin ja asenteisiin, ja tätä kautta on mahdollista ihan jo ylisukupolvisestikin suojata omaa perhettään ja jälkipolveaan köyhyydeltä.
Lahjattomat opiskelee.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Lahjattomat opiskelee.
Ihan selkeää projisointia.
- Anonyymi00012
Itse et tajua.
- Anonyymi00013
Olisit voinut myös kohteliaasti pyytää anteeksi, että melkein ajoit päälle.
- Anonyymi00017
No pysähdyin hän minä kun mummeli käveli laidasta laitaan ja sit suoraan eteen, hän vois itse katsella mihin kävelee
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
No pysähdyin hän minä kun mummeli käveli laidasta laitaan ja sit suoraan eteen, hän vois itse katsella mihin kävelee
Joo mutta mummoikäistä nuorempi teitittelee ja pyytää silti anteeksi. Eikö kotona opetettu käytöstavoille?
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Joo mutta mummoikäistä nuorempi teitittelee ja pyytää silti anteeksi. Eikö kotona opetettu käytöstavoille?
Juuri näin pitää toimia. Vaikka ei olisi kotona opetettu, sen pitäisi olla aikuiselle tervejärkiselle ihmiselle selvä asia.
- Anonyymi00029
Anonyymi00021 kirjoitti:
Joo mutta mummoikäistä nuorempi teitittelee ja pyytää silti anteeksi. Eikö kotona opetettu käytöstavoille?
Taidettiin molemmat kyl olla samanikäisiä mummeleita
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Taidettiin molemmat kyl olla samanikäisiä mummeleita
Mummelit törmäyskurssilla?
- Anonyymi00015
Ihan selvästi siinä on ajoväylien kohtaalla suojatiet. Ei ole pyörätie.
- Anonyymi00016
Tämä on omakin muistikuva mutta ajattelin onko tullu jotain uusia katumaalauksia. Ihmettelen vähän aloitusta ts. eikö kaikki kulkijat tiedä ja tunnista kävelyyn ja/tai pyöräilyyn liittyviä selviä eroja ajoratamerkinnöissä. En sano, että itsekään osaan tulkita täysin oikein kaikkia liikennemerkkejä yms näin yleisesti esiintyvät kyllä.
lajijasuris - Anonyymi00018
Ok. Kiitos tiedosta
- Anonyymi00024
No , kysyin cittariin myyjältä kun niin hän sanoi että siitä hänkin pyöräilee kun tulee tai menee,ei hän tonne autojen sekaan lähde jälkeen. Eikä muuten ole liikennemerkkejä.
Kierrän ensi kerralla sieltä mistä autotkin menee - Anonyymi00028
Kun on leveitä valkoisia viivoja sitä sanotaan suojatieksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427