Kenellä on tietoo

Anonyymi-ap

Kun citymarketista lähdetään pois niin ovilta saakka alkaa sellainen valkoisin levein viivoin merkitty käytävä joka jatkuu Aleksis kiven kadulle saakka. Niin onko se pelkkä jalkakäytävä vai pyörätie ja jalkakäytävä.
Menin nimittäin sitä reittiä cittariin ja pyörän alle melkein käveli mummo,ei katsonut yhtään eteensä, sanoin että voisiko vähän katsoa eteen niin silloin mummo melkein hyppi tasajalkaa ja huusi että tämä on jalkakäytävä.
Taisin sitten olla väärässä, mutta siitä on pyöräilijät aina menneet, eikä siinä ollu edes mitään merkkiä kun katselin. Kiitos vastauksista

31

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suojatie, ei ajoneuvvoille.

    • Anonyymi00002

      Ei ole mitään väliä, koska kyseessä on yksityisalue. Yksityisalueen merkintöjä ei tarvitse kenenkään noudattaa, ei pysäköintipaikkoja invoille, lapsiperheille, sähköautoille, ei valkoisia leveitä raitoja maassa, ei liikennemerkkejä, eikä mitään muutakaan.

      Tieliikennelaki ei ole voimassa yksityisalueilla.

      • Anonyymi00003

        Höpö,höpö.


      • Anonyymi00004

        Viidakonlaki.


      • Anonyymi00006

        Olet täysin oikeassa. Kaupan piha ei ole yleiselle liikenteelle tarkoitettua taikka yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta. Se näkyy esim. Väyläviraston kartasta. Citymarketin ja Prisman piha-alueita ei ole merkitty tieverkostoon, joten ne eivät kuulu lain piiriin.

        Samasta syystä yksityisillä alueilla käytetään yksityisiä pysäköinninvalvojia, koska tieliikelaki ei ole voimassa eli kunnallisella pysäköinninvalvojalla ei ole oikeutta sakottaa väärin pysäköinnistä tiestön ulkopuolella. Sen vuoksi yksityisalueilla ei saa sakkoja, vaan yksityisen pysäköinninvalvojan valvontamaksun.


      • Anonyymi00009

        Kyllä on tarkista tietosi.


      • Anonyymi00019

        Näin se on, siksi ajan autolla aina valkoisilla poikkiviivoilla merkittyjä väyliä.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kyllä on tarkista tietosi.

        Tarkista sinä pääsi.


    • Anonyymi00005

      Siinä on koko matkalla leveät valkoiset raidat ja ihan cittarin ovien edestä Aleksis kiven kadulle,

    • Anonyymi00007

      Kyllä siellä lakia noudatetaan esim. Oikealta tulevaa pitää väistää.

      • Anonyymi00026

        Vasuria pitää läimäyttää. Ne tulevat varkaista tai ovat menossa varkaisiin.


    • Anonyymi00008

      Kyllä kyllä näin tehdään, mutta ajan nyt ainoastaan sitä takaa että onko TÄMÄ JALKAKÄYTÄVÄ vai PYÖRÄTIE vaiko molemmat

      • Anonyymi00011

        Mitä väliä sillä on, kun et mitään tajua kuitenkaan.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on, kun et mitään tajua kuitenkaan.

        Täällä on outoa porukkaa.... Haukutaan ja solvataan


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Täällä on outoa porukkaa.... Haukutaan ja solvataan

        Se on juu tätä Loimaan (piilo)henkeä, eikä varmaan yhtään keskustelulankaa missä ei haukuttaisi. Mutta eipä sitä saa aina edes psykoterapeutti oman lapsen päätä pidettyä kondiksessa: Tampereella hiljattain suunnitteli kouluattentaattia pari jäbää, joista toisen äiti on kai terapeutti!

        Kirurgeja, terapeutteja, poliiseja, armeijaa, yrittäjiä/yritysjohtajia on perinteisesti pidetty aika psykopaattisina/narsistisina/sosiopaattisina piirteiltään. Eräässä tanskalaisessa tutkimuksessa (luin vain tiivistelmän), mutta tässä lähinnä yrittäjät/johtajat nousi esiin, kun taas sosiaalissa töissä olevien pisteet oli matalat. Löytynee mm. hakusanoilla prof. Ingo Zettler, D-factory, narcism/psychopathy ym.

        En tiedä mutta paljon on tullut tavattua lääkäreitä ja myös kallonkutistajia, jotka ollu röyhkeitä, ylimielisiä, ilkeitä, kirjoitaneet höpöjä ja ongelmatilanteiden, kritiikin sekä virheiden käsittely on kaikkea muuta kuin ammattimaista, saatikka symppis/emppistasoa!😡 Ihmekö sitten jos monissa tavan tallaajissa on noita. Itse olen saanu aivan pa**an kasvatuksessa em. mielessä mutta eipä ole tollasta tullu, vaikka osaan ilkeästikin sanoo. Sekin on äärettömän harvoin suoraan henkilökohtaista terveyteen perustuvaa, vaan pikkusen fiksumpaa.

        lajijasuris


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Se on juu tätä Loimaan (piilo)henkeä, eikä varmaan yhtään keskustelulankaa missä ei haukuttaisi. Mutta eipä sitä saa aina edes psykoterapeutti oman lapsen päätä pidettyä kondiksessa: Tampereella hiljattain suunnitteli kouluattentaattia pari jäbää, joista toisen äiti on kai terapeutti!

        Kirurgeja, terapeutteja, poliiseja, armeijaa, yrittäjiä/yritysjohtajia on perinteisesti pidetty aika psykopaattisina/narsistisina/sosiopaattisina piirteiltään. Eräässä tanskalaisessa tutkimuksessa (luin vain tiivistelmän), mutta tässä lähinnä yrittäjät/johtajat nousi esiin, kun taas sosiaalissa töissä olevien pisteet oli matalat. Löytynee mm. hakusanoilla prof. Ingo Zettler, D-factory, narcism/psychopathy ym.

        En tiedä mutta paljon on tullut tavattua lääkäreitä ja myös kallonkutistajia, jotka ollu röyhkeitä, ylimielisiä, ilkeitä, kirjoitaneet höpöjä ja ongelmatilanteiden, kritiikin sekä virheiden käsittely on kaikkea muuta kuin ammattimaista, saatikka symppis/emppistasoa!😡 Ihmekö sitten jos monissa tavan tallaajissa on noita. Itse olen saanu aivan pa**an kasvatuksessa em. mielessä mutta eipä ole tollasta tullu, vaikka osaan ilkeästikin sanoo. Sekin on äärettömän harvoin suoraan henkilökohtaista terveyteen perustuvaa, vaan pikkusen fiksumpaa.

        lajijasuris

        Korkeakoulut ja yliopistot on juuri niitä ihmisiä varten, jotka ei kykene ja osaa sijoittua normaaliin tuottavaan työelämään. Siitä syntyy joillakin heistä kateus ja katkeruus osaavia ja pystyviä ihmisiä kohtaan, jota täällä sitten puretaan ilkeilyllä ja vähättelyllä. Ihminen voi vielä jossain prosessiteollisuudessa onnistua työskentelemään liukuhihnalla, mutta vähänkin teknistä ymmärrystä tai kädentaitoja vaativaa tekemistä, kun ei kykene tuottamaan, lähdetään kouluttautumaan ja saadaan itselle siitä oman egon nostetta. Tässä tarkoitan perusterveitä, joilla on työelämä mahdollisuus. Sitten on sekin, että normaalisti henkisesti/fyysisesti terveillä ja työssäkäyvillä ihmisillä on tuota empatiaa myös vähempiosaisia kohtaan. Mieleltään vinksahtaneet ja sosiaalisesti syrjäytyneet täällä jakelee toisille tuomioita. Tuo pelko, ihmisarkuus ja viha syntyy yksinäisyydessä ja nettifoorumeita selatessa.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Korkeakoulut ja yliopistot on juuri niitä ihmisiä varten, jotka ei kykene ja osaa sijoittua normaaliin tuottavaan työelämään. Siitä syntyy joillakin heistä kateus ja katkeruus osaavia ja pystyviä ihmisiä kohtaan, jota täällä sitten puretaan ilkeilyllä ja vähättelyllä. Ihminen voi vielä jossain prosessiteollisuudessa onnistua työskentelemään liukuhihnalla, mutta vähänkin teknistä ymmärrystä tai kädentaitoja vaativaa tekemistä, kun ei kykene tuottamaan, lähdetään kouluttautumaan ja saadaan itselle siitä oman egon nostetta. Tässä tarkoitan perusterveitä, joilla on työelämä mahdollisuus. Sitten on sekin, että normaalisti henkisesti/fyysisesti terveillä ja työssäkäyvillä ihmisillä on tuota empatiaa myös vähempiosaisia kohtaan. Mieleltään vinksahtaneet ja sosiaalisesti syrjäytyneet täällä jakelee toisille tuomioita. Tuo pelko, ihmisarkuus ja viha syntyy yksinäisyydessä ja nettifoorumeita selatessa.

        Kyllä edelleen ainakin ylempi korkeakoulututkinto toimii suojaavaana tekijänä työttömyyttä vastaan vaikka tällä hetkellä kaikki eivät työllistykään. Samoin vanhempien koulutustasolla on usein vaikutusta lasten aspiraatioihin ja asenteisiin, ja tätä kautta on mahdollista ihan jo ylisukupolvisestikin suojata omaa perhettään ja jälkipolveaan köyhyydeltä.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kyllä edelleen ainakin ylempi korkeakoulututkinto toimii suojaavaana tekijänä työttömyyttä vastaan vaikka tällä hetkellä kaikki eivät työllistykään. Samoin vanhempien koulutustasolla on usein vaikutusta lasten aspiraatioihin ja asenteisiin, ja tätä kautta on mahdollista ihan jo ylisukupolvisestikin suojata omaa perhettään ja jälkipolveaan köyhyydeltä.

        Lahjattomat opiskelee.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Lahjattomat opiskelee.

        Ihan selkeää projisointia.


    • Anonyymi00012

      Itse et tajua.

    • Anonyymi00013

      Olisit voinut myös kohteliaasti pyytää anteeksi, että melkein ajoit päälle.

      • Anonyymi00017

        No pysähdyin hän minä kun mummeli käveli laidasta laitaan ja sit suoraan eteen, hän vois itse katsella mihin kävelee


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        No pysähdyin hän minä kun mummeli käveli laidasta laitaan ja sit suoraan eteen, hän vois itse katsella mihin kävelee

        Joo mutta mummoikäistä nuorempi teitittelee ja pyytää silti anteeksi. Eikö kotona opetettu käytöstavoille?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Joo mutta mummoikäistä nuorempi teitittelee ja pyytää silti anteeksi. Eikö kotona opetettu käytöstavoille?

        Juuri näin pitää toimia. Vaikka ei olisi kotona opetettu, sen pitäisi olla aikuiselle tervejärkiselle ihmiselle selvä asia.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Joo mutta mummoikäistä nuorempi teitittelee ja pyytää silti anteeksi. Eikö kotona opetettu käytöstavoille?

        Taidettiin molemmat kyl olla samanikäisiä mummeleita


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Taidettiin molemmat kyl olla samanikäisiä mummeleita

        Mummelit törmäyskurssilla?


    • Anonyymi00015

      Ihan selvästi siinä on ajoväylien kohtaalla suojatiet. Ei ole pyörätie.

      • Anonyymi00016

        Tämä on omakin muistikuva mutta ajattelin onko tullu jotain uusia katumaalauksia. Ihmettelen vähän aloitusta ts. eikö kaikki kulkijat tiedä ja tunnista kävelyyn ja/tai pyöräilyyn liittyviä selviä eroja ajoratamerkinnöissä. En sano, että itsekään osaan tulkita täysin oikein kaikkia liikennemerkkejä yms näin yleisesti esiintyvät kyllä.

        lajijasuris


      • Anonyymi00018

        Ok. Kiitos tiedosta


    • Anonyymi00024

      No , kysyin cittariin myyjältä kun niin hän sanoi että siitä hänkin pyöräilee kun tulee tai menee,ei hän tonne autojen sekaan lähde jälkeen. Eikä muuten ole liikennemerkkejä.
      Kierrän ensi kerralla sieltä mistä autotkin menee

    • Anonyymi00028

      Kun on leveitä valkoisia viivoja sitä sanotaan suojatieksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe