Parikymmentä vuotta sitten, vaihtaessamme ok:sta kerrostalon kolmioon, oli vaimoni terveydetilan kehitys uhkaava ja, jostakin syystä, mieleeni tuli, että perikunnalle pitäisi saada velkaa.
Kiersin kolme pankkia kyselemässä ehtoja. Vakiopankkini virkailija kysyi tarvettani mutta eihän minulla mitään varsinaista ollut.
Minulta kysyttiin summaa johon vastasin, että paljonkos annat. Vakuutena ostamamme asunto. Tarjosi noin 75% kolmion ostohinasta.
Lainan tarkoitus?
Pupelsin perikuntajutun.
Laina-aika? Mites pitkää ehdotat?
Hyväksyin ehdotetun 10 vuotta.
Korko?
Euribor +0,4%
Lyhennykset?
En ajatellut lyhentää.
Haluan maksaa sen kerralla 10:n vuoden kuluutua ja aikaisemmin jos on tarvetta.
Laina tuli. Sitten ryhdyimme miettimään sen käyttökohdetta ja tarkoitusta.
Käydessämme läpi vaihtoehtoja valitsin rahastosidonnaisen säästöhenkivakuutuksen edunsaajina lapsemme.
10:n vuoden kuluttua maksoin lainasumman pois ja poikinut raha jäi muhimaan.
Vähäiseenkään realisoimiseen ei ole ollut tarvetta.
Nyt saman pankin naapurikaupungin konttorin varainhoitaja heppu otti yhteyttä ja kysyi mielipidettäni josko katsoisimme koko tilanteen mahdolliset muutostarpeet.
Pienistä eläkkeistämme huolimatta oli välillä kertynyt tarpettoman paljon tilirahaa jota olin maallikkona sijoitellut.
Varainhoitaja tuli sopimksen mukaisesti. Yhden tilierän sijoitti johonkin indeksirahastoon ja kävi läpi säästövakuutuksen jokaisen position tehden joitakin tarkennuksia joita en maallikkona ymmärtänyt.
Täydellisellä amatöörillä moukan tuuria vai oikea pankin valinta?
Joustavaa pankkitoimintaa
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542864
- 88974
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!12955- 49876
- 83823
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 94710
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85596- 48575