Parikymmentä vuotta sitten, vaihtaessamme ok:sta kerrostalon kolmioon, oli vaimoni terveydetilan kehitys uhkaava ja, jostakin syystä, mieleeni tuli, että perikunnalle pitäisi saada velkaa.
Kiersin kolme pankkia kyselemässä ehtoja. Vakiopankkini virkailija kysyi tarvettani mutta eihän minulla mitään varsinaista ollut.
Minulta kysyttiin summaa johon vastasin, että paljonkos annat. Vakuutena ostamamme asunto. Tarjosi noin 75% kolmion ostohinasta.
Lainan tarkoitus?
Pupelsin perikuntajutun.
Laina-aika? Mites pitkää ehdotat?
Hyväksyin ehdotetun 10 vuotta.
Korko?
Euribor +0,4%
Lyhennykset?
En ajatellut lyhentää.
Haluan maksaa sen kerralla 10:n vuoden kuluutua ja aikaisemmin jos on tarvetta.
Laina tuli. Sitten ryhdyimme miettimään sen käyttökohdetta ja tarkoitusta.
Käydessämme läpi vaihtoehtoja valitsin rahastosidonnaisen säästöhenkivakuutuksen edunsaajina lapsemme.
10:n vuoden kuluttua maksoin lainasumman pois ja poikinut raha jäi muhimaan.
Vähäiseenkään realisoimiseen ei ole ollut tarvetta.
Nyt saman pankin naapurikaupungin konttorin varainhoitaja heppu otti yhteyttä ja kysyi mielipidettäni josko katsoisimme koko tilanteen mahdolliset muutostarpeet.
Pienistä eläkkeistämme huolimatta oli välillä kertynyt tarpettoman paljon tilirahaa jota olin maallikkona sijoitellut.
Varainhoitaja tuli sopimksen mukaisesti. Yhden tilierän sijoitti johonkin indeksirahastoon ja kävi läpi säästövakuutuksen jokaisen position tehden joitakin tarkennuksia joita en maallikkona ymmärtänyt.
Täydellisellä amatöörillä moukan tuuria vai oikea pankin valinta?
Joustavaa pankkitoimintaa
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 1331632
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta2031036Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.
Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.161727Olen Aito Narsisti
Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.244570- 31520
- 187509
Outo liikkuja
Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut11474- 186472
- 41436
Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä
Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen18423