Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyhien muuttamista palkattomiksi tai siirtämistä viikonloppuun.
Järjestö haluaa myös lyhentää julkisen sektorin vuosilomia sekä siirtää sairauspoissaolojen sekä perhevapaiden kustannuksia nykyistä enemmän veronmaksajien piikkiin.
Järjestö esittää, että työnantajan lakisääteinen velvollisuus järjestää työterveyshuolto poistetaan.
Kyseessä on siis kokoomuksen seuraavan hallitusohjelman toimepidelistaa.
Sdp:n Pinja Perholehdon mukaan yrittäjäjärjestön esitykset ovat jatkoa ”tutulle linjalle, jossa työntekijöiden oikeuksia ja turhaa heikennetään häpeilemättä”.
"Oikeistolainen buffet näyttää vasta avautuneen. Elinkeinoelämän järjestöt käyvät vuorollaan kertomassa, mitä työntekijöiltä pitäisi seuraavaksi ottaa pois, ja ei epäilystäkään, etteikö kokoomus kuuntelisi herkällä korvalla", Perholehto ennustaa tiedotteessaan.
Suomalaisilla on oikeus kysyä, missä tämän politiikan raja kulkee
Perholehdon mielestä Suomen Yrittäjien esitykset ovat osa laajempaa linjaa, jossa talousongelmiin haetaan ratkaisuja ”työntekijöiden kustannuksella”.
"Hallituskauden alussa luvattiin kasvua, investointeja ja työllisyyttä. Nyt käsissä ovat ennätyskorkea työttömyys, heikentynyt ostovoima ja jatkuvasti uusia vaatimuksia työntekijöiden kustannuksella. Kun tuloksia ei synny, EK:n ja Yrittäjien resepti on sama: lisää työelämäheikennyksiä", Perholehto sanoo tiedotteessaan ja jatkaa:
"Jos sunnuntailisät, työntekijän turva ja nyt jopa työterveys ovat kaikki kaupan, suomalaisilla on oikeus kysyä, missä tämän politiikan raja kulkee".
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
284
2123
Vastaukset
- Anonyymi00001
Duunarien vuosityöajaksi 4386 tuntia kuten hiilikaivoksissa oli 1800 -luvun alussa. Näin saadaan Suomen talous nousuun kun ihmiset tekevät työsuorituksia eivätkä ajattelisi haitallisia kommariajatuksia.
- Anonyymi00004
Vähän lisäarvoa tuottavaa työtä, jota Suomen elinkeinoelämä on tottunut pääosin teettämään.
- Anonyymi00023
Bää🐑, olen hallitusta kannattava lammas 🐑. Bää🐑. Hyvä idea. Bää🐑. Hallitus on duunarien puolella, bää🐑
- Anonyymi00030
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vähän lisäarvoa tuottavaa työtä, jota Suomen elinkeinoelämä on tottunut pääosin teettämään.
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
- Anonyymi00064
Muistutuksena että äänestämällä Persuja tai Kokoomusta äänestät tätä:
>Suomen Yrittäjät julkaisi 15-kohtaisen listan työmarkkinoiden uudistamiseksi.
>Suomen suuri elinkeinoelämän keskusjärjestö esittää muun muassa sunnuntaityön korotetun korvauksen poistamista ja haluaa alentaa ylityöstä maksettavia korvauksia. Suomen Yrittäjien mukaan sunnuntai- ja ylityökorvauksesta tulisi voida sopia työnantajan ja työntekijän välillä.
>Järjestö haluaa myös, että suomalaiset tekisivät nykyistä enemmän työtä.
>Vuotuista työaikaa tulisi lisätä julkisella ja yksityisellä sektorilla siten, ettei se kasvata työnantajien kustannuksia. Yrittäjien mukaan tähän keinona olisi muun muassa se, että osa arkipyhistä muutettaisiin palkattomiksi vapaiksi tai niitä siirrettäisiin viikonloppuun.
>Lisäksi Suomen Yrittäjät väläyttää julkisen sektorin vuosilomien lyhentämistä.
>Lisäksi Yrittäjät vaatii, että sairauspäivärahan omavastuuaikaa lyhennetään kymmenestä kolmeen päivään ja työnantajan lakisääteinen velvollisuus työterveyshuollon järjestämiseksi poistetaan.
>Suomen Yrittäjien mukaan nykyinen järjestelmä on kallis, sillä se on keskittynyt muutamalle suurelle toimijalle. Lisäksi palveluiden laskutus ei ole järjestön mielestä läpinäkyvää.
>Perhevapaalla olevien toimeentulon Yrittäjät haluaisi rahoittaa pääosin verovaroista ja osin työnantajien yhteisillä vanhempainvapaarahastoilla.
>Työsopimuslakia järjestö uudistaisi luopumalla työn tarjoamis- ja takaisinottovelvollisuudesta. Suomen Yrittäjät haluaisi, että työttömyysturva olisi universaali: näin se kuuluisi kaikille vakuutetuille, ei vain työttömyyskassan jäsenmaksua maksaville henkilöille.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d856e6d-c421-4389-859f-b33acdd786c1
Lisäksi bonuksena äänestät ennätyssuurta maahanmuuttoa Suomeen, jossa hieman aiempaa suurempi prosentti on työperäisiä halpatyöaasialaisia joiden palkan jatkeena ja isäntäyritysten palkkatukena toimii suomalainen sosiaaliturva. - Anonyymi00067
Omassa työssäni kun teen lauantain ja sunnuntain 8 tuntia molempina päivinä , niin palkka on lauantailta 8 tuntia +100 % , sunnuntailta 8 tuntia + 300 % . Eli kokonaisuutena 48 tunnin palkka .
- Anonyymi00069
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Taidat olla kokkari.
- Anonyymi00074
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Minulle ei ole maksettu. Minä olen saanut palkan työpäivistä + korotettuna, jos on juhlapyhä tai arkipyhä. En suostuisi orjaksi.
- Anonyymi00080
Anonyymi00067 kirjoitti:
Omassa työssäni kun teen lauantain ja sunnuntain 8 tuntia molempina päivinä , niin palkka on lauantailta 8 tuntia 100 % , sunnuntailta 8 tuntia 300 % . Eli kokonaisuutena 48 tunnin palkka .
Loppujen lopuksi asiakkaat tai tuotteen käyttäjät ne maksaa, palkkakustannukset kun hinnoitellaan niihin. Onko se oikein tai väärin tai miten se pitäisi olla en tiedä mutta laskennallisesti se on noin. Muutoin jokin vapaarytmitys on terveydelle edullista, kuten yötyöstäkin saa haittalisää tai vastaavasti pidemmät vapaat. Paikallisesti voisi sopia haluaako tekijä tehdä palkkansa eteen töitä arkipyhinä, vai pitää palkatonta. Kaikki työt ei tietenkään salli mitään vapaata sooloilua. Jos suomalaiset osaisi diskuteerata, eikä menisi tappeluksi, ei työnantajan tarvitseisi kylmästi sanella kaikkea.
- Anonyymi00083
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vähän lisäarvoa tuottavaa työtä, jota Suomen elinkeinoelämä on tottunut pääosin teettämään.
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!! - Anonyymi00086
Anonyymi00074 kirjoitti:
Minulle ei ole maksettu. Minä olen saanut palkan työpäivistä korotettuna, jos on juhlapyhä tai arkipyhä. En suostuisi orjaksi.
Minä ajan taxia minulle ei makseta ilta-yö eikä pyhälisiä , kaikista ajoista sama palkka.
- Anonyymi00089
Anonyymi00083 kirjoitti:
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!!Hyviä ajatuksia.
Jos arkipäivinä tekee 16 h, niin ei tarviste la ja su tehdä kuin kymmentuntisia päiviä ja saa 100 viikkotuntia rikki. Sillä pärjää!
(Pärjää lähinnä sen takia, että ei ehdi kuluttaa mitään...) - Anonyymi00094
Anonyymi00083 kirjoitti:
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!!Kyllä! On hyvä, että lapsille on töitä.
- Anonyymi00106
Anonyymi00083 kirjoitti:
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!!ja 7-päiväinen työviikko, eikä mitään joululomia tai palkkalisiä!!!!!
MENKÄÄ TÖIHIN !!!
Terv. EK-pentikäinenmenninkäinen, RKP-eliitti - Anonyymi00127
Anonyymi00069 kirjoitti:
Taidat olla kokkari.
Olit sitten kokkari ,persu tai jokin muu aatteenkannattaja.Teen sinulle vain yhden kysymyksen:Mistä etuuksistasi olisit valmis leikkaamaan?-Palkastasi,palkkioista,asunto-taikka puoluetuestasi päästäksesi eduskuntaan?
- Anonyymi00131
Anonyymi00106 kirjoitti:
ja 7-päiväinen työviikko, eikä mitään joululomia tai palkkalisiä!!!!!
MENKÄÄ TÖIHIN !!!
Terv. EK-pentikäinenmenninkäinen, RKP-eliittiOn tehtykin jopa 40000h työvuosia jopa 4 vuottakin peräkanaa.Pyri siihen vaikka terveystesi siihen sitten menisikin.
- Anonyymi00137
Anonyymi00131 kirjoitti:
On tehtykin jopa 40000h työvuosia jopa 4 vuottakin peräkanaa.Pyri siihen vaikka terveystesi siihen sitten menisikin.
ja kommari ei tajua että sillä rahalla voi palkata uusia työttömiä ja tehokkuus nousee.
- Anonyymi00144
Anonyymi00064 kirjoitti:
Muistutuksena että äänestämällä Persuja tai Kokoomusta äänestät tätä:
>Suomen Yrittäjät julkaisi 15-kohtaisen listan työmarkkinoiden uudistamiseksi.
>Suomen suuri elinkeinoelämän keskusjärjestö esittää muun muassa sunnuntaityön korotetun korvauksen poistamista ja haluaa alentaa ylityöstä maksettavia korvauksia. Suomen Yrittäjien mukaan sunnuntai- ja ylityökorvauksesta tulisi voida sopia työnantajan ja työntekijän välillä.
>Järjestö haluaa myös, että suomalaiset tekisivät nykyistä enemmän työtä.
>Vuotuista työaikaa tulisi lisätä julkisella ja yksityisellä sektorilla siten, ettei se kasvata työnantajien kustannuksia. Yrittäjien mukaan tähän keinona olisi muun muassa se, että osa arkipyhistä muutettaisiin palkattomiksi vapaiksi tai niitä siirrettäisiin viikonloppuun.
>Lisäksi Suomen Yrittäjät väläyttää julkisen sektorin vuosilomien lyhentämistä.
>Lisäksi Yrittäjät vaatii, että sairauspäivärahan omavastuuaikaa lyhennetään kymmenestä kolmeen päivään ja työnantajan lakisääteinen velvollisuus työterveyshuollon järjestämiseksi poistetaan.
>Suomen Yrittäjien mukaan nykyinen järjestelmä on kallis, sillä se on keskittynyt muutamalle suurelle toimijalle. Lisäksi palveluiden laskutus ei ole järjestön mielestä läpinäkyvää.
>Perhevapaalla olevien toimeentulon Yrittäjät haluaisi rahoittaa pääosin verovaroista ja osin työnantajien yhteisillä vanhempainvapaarahastoilla.
>Työsopimuslakia järjestö uudistaisi luopumalla työn tarjoamis- ja takaisinottovelvollisuudesta. Suomen Yrittäjät haluaisi, että työttömyysturva olisi universaali: näin se kuuluisi kaikille vakuutetuille, ei vain työttömyyskassan jäsenmaksua maksaville henkilöille.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d856e6d-c421-4389-859f-b33acdd786c1
Lisäksi bonuksena äänestät ennätyssuurta maahanmuuttoa Suomeen, jossa hieman aiempaa suurempi prosentti on työperäisiä halpatyöaasialaisia joiden palkan jatkeena ja isäntäyritysten palkkatukena toimii suomalainen sosiaaliturva.""Järjestö haluaa myös, että suomalaiset tekisivät nykyistä enemmän työtä.""
Tämähän on helppo.... kun se kerran tulee suomen yrittäjiltä..
Suomessa on tällä hetkellä virallisesti lähes 400 0000 työtöntä ja epävirallisesti lähes 500 000..
Suomen yrittäjien jäsenet voisi palkata vaikka 100 000 uutta tekijää niin toteutuisi toi tahto Siinä suomalaiset tekisi noi 165 000 000 tuntia lisää töitä.. riittäisikö .... jos ei niin palkatkaa toinen 100 000 ... reserviä on.. - Anonyymi00145
Anonyymi00086 kirjoitti:
Minä ajan taxia minulle ei makseta ilta-yö eikä pyhälisiä , kaikista ajoista sama palkka.
oma valintasi.. tosin kyllä sinulle maksetaan lisiä..
saat kuitenkin prosenttipalkkaa.. ja kun lähtöhinnat on illalla ja yöllä ja pyhinä enemmän kuin arkipäisin niin saat ,yös enemmän palkkaa. - Anonyymi00146
Anonyymi00131 kirjoitti:
On tehtykin jopa 40000h työvuosia jopa 4 vuottakin peräkanaa.Pyri siihen vaikka terveystesi siihen sitten menisikin.
""On tehtykin jopa 40000h työvuosia jopa 4 vuottakin peräkanaa.Pyri siihen vaikka terveystesi siihen sitten menisikin""
oot sitten ollut jossain toisessa Galaksssa töissä.. maapalolla kun tunteja on alle 9000 vuodessa... - Anonyymi00147
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Lomaraha kompensoi pieneltä osin sitä, että useimmissa Suomen verrokkimaissa maksetaan loma-ajan palkan lisäksi kuukauden ylimääräinen palkka. Meillä vain puolen kuukauden, eli lomaraha.
- Anonyymi00154
Anonyymi00069 kirjoitti:
Taidat olla kokkari.
👺👺👺💩💩💩💩💩
Onko ymmärrettävä niin, että oikeistolaisuus on valtion yhteisten varojen ryöväämistä
Kaikki mahdollinen on ainakin kohta ryövätty ja hallitus ryövää lisää ottamalla
lisää ja lisää velkaa veronmaksajien piikkiin. Piikki on koko ajan auki eliitille veronmaksajien laskuun. Tavallinen kansa velat tulee maksamaan.
Oikeistolaiset haluaa kaikki kansan verovarat itselleen ja ohjata ne moni miljonääreilleSinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.
Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Jotkut täällä ei suvaitse keskusteluu
Anonyymi-ap
2025-05-16 05:11:15
Ilmoita
Eikös tämä olekaan keskutelu palsta tästä aiheesta
Miksi jatkuvasti halutaan tyrehdyttää ja oikeastaan kieltää keskustelu. Paneeli aijeesta
Aika outoo , ei tänne ole pakko tulla , jos kesustelu ei kiinnosta,
Aktiivinen panelisti kesksuteiija - Anonyymi00155
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Eihän monessa ravintolassa enää makseta sunnuntaikorvausta nytkään
Jis valitat siitä sanotaan ettei tatvii sitten huimenna tulla ollenkaan - Anonyymi00161UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!!Vaipat, Tenat, käyttöön.
Työaikana ei toiletissa käydä.
Se on työnantajan aikaa.
MINÄ VAADIN.
Torpparilait takaisin käyttöön heti. - Anonyymi00165UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Lahjoita saamasi etuudet takaisin työnantajalle.
- Anonyymi00177UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vähän lisäarvoa tuottavaa työtä, jota Suomen elinkeinoelämä on tottunut pääosin teettämään.
Tämän päivän yrittäjät on yhteiskunna pohja sakkaa ,joka on keskittynyt loisimaan yhteiskunna kustanuksella ,ei pitämään sitä pystyssä.
- Anonyymi00179UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Outo .Et sitten taida tietää mitään kyseisestä asiasta. Nimittäin loma raha kerrytetään palkasta ja se on palkan osa/osa palkkaa.
Näet aikaisemmin maksettiin osa lomarahasta lomalle lähtiessä ja osa kun lomilta palattiin. Asiasta oli sovittu kyseisellä tavalla, syytä että ihmiset eivät päässeet mihinkään lomilla ja se kasasi ongelmia perheissä joka toisinaan purkautui perheväkivaltana. Asiaa ratkaistiin liittojen välisin neuvotteluin purkaen myös työnantajien ongelmia .heidän ongelma oli se että ongelmien kasautuessa työvoima ei palannut tehtäviinsä ja kilpailija saattoi saada hyvän työmiehen . Tehtäviin kun on pätevöidyttävä tuo tuottaa luonnollisesti haittaa yrityksen toiminalle. Eli kaikelle on syynsä. - Anonyymi00188UUSI
Anonyymi00179 kirjoitti:
Outo .Et sitten taida tietää mitään kyseisestä asiasta. Nimittäin loma raha kerrytetään palkasta ja se on palkan osa/osa palkkaa.
Näet aikaisemmin maksettiin osa lomarahasta lomalle lähtiessä ja osa kun lomilta palattiin. Asiasta oli sovittu kyseisellä tavalla, syytä että ihmiset eivät päässeet mihinkään lomilla ja se kasasi ongelmia perheissä joka toisinaan purkautui perheväkivaltana. Asiaa ratkaistiin liittojen välisin neuvotteluin purkaen myös työnantajien ongelmia .heidän ongelma oli se että ongelmien kasautuessa työvoima ei palannut tehtäviinsä ja kilpailija saattoi saada hyvän työmiehen . Tehtäviin kun on pätevöidyttävä tuo tuottaa luonnollisesti haittaa yrityksen toiminalle. Eli kaikelle on syynsä.Tuossa on juuri se ongelma mikä oikeistolla on.
Oikeisto katsoo vain lukuja, ei ilmiöitä ja yhteiskuntaa niiden takana.
Oikeistolainen on yhtä kuin hölmöläinen. Oikeistolainen ajattelee että kun hevonen jaksaa vetää yhden rungon metsästä, se tietenkin jaksaa vetää toisenkin rungon, koska eihän se ole kuin yksi runko.
Oikeistopuolueet ovat olleet jokaisessa hallituksessa vuodesta 2007 lähtien ja alamäkeä on menty hirvittävällä vauhdilla.
On myyty kaikki tuottava omaisuus, on yksityistetty palveluita niin että niiden hinnat ovat pilvissä ja siitä huolimatta palvelun laatu on pohjalukemissa. ”Ilmaisesta” hoidosta on tullut jo niin kallista että köyhissä on selkeästi rajattavissa oleva joukko, joka joutuu päättämään mihin hoitoihin pystyy osallistumaan ja mitä lääkkeitä ostamaan koska yksinkertaisesti tukia ei ole tarpeeksi ja omavastuut ovat järkyttävän korkeat. Sen lisäksi jos ei ole varaa maksaa teveysmaksuja, lääkkeitä ja hoitoja, perinnän hoitaa perintätoimistot järkyttävän korkeilla koroilla ja potilas menettää luottotietonsa!
Kaiken tuon, ihan kaiken tuon, on saanut KOKOOMUS aikaiseksi!
Kertokaa nyt sitten mitä HYVÄÄ Kokoomus on muka näiden vuosien aikana saanut aikaiseksi! Ei taida kokkeleiden kannattajilla kovin suurta listaa hyödyistä löytyä, kun kerran Orpo itse vesitti jopa Panamapapereista syntyneen kohun jäljissä veronkiertäjiä kohtaan luodun lakialoitteen vaatimalla että veronkiertäjät hoitavat valvonnan ns. Itsevalvonnalla ja koska asiat ovat niin monimutkaisa, ei niistä veronkierroista ja verorikoksista vaadita mitään rangaistuksia! Siinä on Orpon ”lahja” yhteiskunnalle ja veronkieräjille jotka kuppaavat miljoonittain rahaa joka vuosi omiin taskuihinsa!
Huomatkaa myös näissä keskusteluissa sellainen asia että täällä syytetään aina Persuja. Tosiasiassa Persujen valta on ollut hyvin lyhytaikaista. Suurimmat tuhot tälle yhteiskunnalle on aiheuttanut vain ja ainoastaan Kokoomus! Persut ovat tämän hallituskauden aikana olleet Kokkareiden käsinukke, jota Kokkareiden trollitehdas on täällä syyttänyt. Mutta älkää missään tapauksessa kuvitelko sitä että Kokkareet olisivat muka vain seisseet tumput suorina. Orpo on nauranut paskaista naurua kun Purra on joutunut pääsyytetyksi vaikka kaikki nuo hallituksen päätökset ovat nimenomaan Kokkareiden kynästä ja Purra on toiminut pelkkän bulvaanina! - Anonyymi00190UUSI
Anonyymi00177 kirjoitti:
Tämän päivän yrittäjät on yhteiskunna pohja sakkaa ,joka on keskittynyt loisimaan yhteiskunna kustanuksella ,ei pitämään sitä pystyssä.
En koe yksinyrittäjänä olevani mitään pohjasakkaa, olen 20 vuotta tehnyt töitä kuusi päivää viikossa, ja lomaa pidän vuodessa viikosta kahteen viikkoon.
Veroni ja velvotteeni olen hoitanut, enkä ole ikinä ollut työtön, ennen yrittäjyyttä olin palkansaajana.
Vuoden päästä jään eläkkeelle. - Anonyymi00193UUSI
Anonyymi00131 kirjoitti:
On tehtykin jopa 40000h työvuosia jopa 4 vuottakin peräkanaa.Pyri siihen vaikka terveystesi siihen sitten menisikin.
Kaikille "taxi "kuskeille lomat kotimaassa kasi kertaa vuodessa yhden sijaan.
Kaikki ns. työttömät "paketti kirje lafkaan töihin.
ALV etu pois hupityöpaikoista !!!
Kaupoista kassakoneet tunkiolle !!! - Anonyymi00195UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Taidat olla hiukan yksinkertainen.
- Anonyymi00197UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Jumalauta jotkut vielä oikeen työnantajan perseenseensä haluavia lampaita,
on lomaraha!
voi jeesus mitä kilipukkiaivottmioa asseja.
Lukekaa ensin työehtosopimuslakia ennen kuin tänne mitään avaudutaan, ja jos kaikki hyvät asiat menetetään mitäs saadaan kohta itketään ns, pekkasista jotka saatiin kun palkkaa ei jälleen kerran "pystynyt" duunareille nostamaan.... - Anonyymi00198UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Taidat olla kokkari.
Ne pärjää duunareinakin pienemmällä ,,,niinkö?
Satosella varmaan seisoo kun tälläisiä ehdotuksia luodaan, vai miten siellä vammalassa? - Anonyymi00201UUSI
Anonyymi00089 kirjoitti:
Hyviä ajatuksia.
Jos arkipäivinä tekee 16 h, niin ei tarviste la ja su tehdä kuin kymmentuntisia päiviä ja saa 100 viikkotuntia rikki. Sillä pärjää!
(Pärjää lähinnä sen takia, että ei ehdi kuluttaa mitään...)Kulutusyhteiskuntaan kuuluu että duunarikin ostaa jotain kaupallisilta toimijoita ja menee ravinteliin syömään taksilla ja asuu omistusasunnossaan jne.
- Anonyymi00202UUSI
Anonyymi00155 kirjoitti:
Eihän monessa ravintolassa enää makseta sunnuntaikorvausta nytkään
Jis valitat siitä sanotaan ettei tatvii sitten huimenna tulla ollenkaanSitten ihmetellään mihin ammattiyhdistystä ja liittoa tarvitaan kun kaikista tulee kokoomuksen tai populistien syöttilampaita....
- Anonyymi00203UUSI
Anonyymi00177 kirjoitti:
Tämän päivän yrittäjät on yhteiskunna pohja sakkaa ,joka on keskittynyt loisimaan yhteiskunna kustanuksella ,ei pitämään sitä pystyssä.
Kummaa kun tuo " pohjasakka" kuitenkin omistaa enemmän kuin duunari.....
- Anonyymi00204UUSI
Anonyymi00190 kirjoitti:
En koe yksinyrittäjänä olevani mitään pohjasakkaa, olen 20 vuotta tehnyt töitä kuusi päivää viikossa, ja lomaa pidän vuodessa viikosta kahteen viikkoon.
Veroni ja velvotteeni olen hoitanut, enkä ole ikinä ollut työtön, ennen yrittäjyyttä olin palkansaajana.
Vuoden päästä jään eläkkeelle.Onnea siitä, niin minäkin jään tarpeeksi palvelleena 45 v työssä koneasentaja ,,,,samassa firmassa (hullu)
- Anonyymi00214UUSI
Anonyymi00131 kirjoitti:
On tehtykin jopa 40000h työvuosia jopa 4 vuottakin peräkanaa.Pyri siihen vaikka terveystesi siihen sitten menisikin.
Aika paljon ottaen huomioon ettei vuodessa ole edes 10 000 tuntia .
- Anonyymi00219UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Omassa työssäni kun teen lauantain ja sunnuntain 8 tuntia molempina päivinä , niin palkka on lauantailta 8 tuntia 100 % , sunnuntailta 8 tuntia 300 % . Eli kokonaisuutena 48 tunnin palkka .
Ja töytä teet ihan maksimissaa 4-6 tuntian koko viikonloppuna, loppu tuolle duunarien lorvimiselle on tehtävä.
- Anonyymi00225UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Ei hätää. Kohta ei tarvi ihmetellä, kun ne poistetaan. Se tietenkin näkyy sinun lompakossa, mutta entä sitten?
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olen itsekin ihmetellyt, miten minulle on maksettu arkipyhäkorvaus vapaapäivästä. Onhan se kiva juttu, mutten kyllä pidä sitä mitenkään peusteltuna. Lomaraha on toinen outo juttu. Jos olisin työnantaja, saattaisinpa ihmetellä asiaa vielä enemmän.
Lomarahan poistaminen olisi palkan alennus, samoin arkipyhäkorvauksen poistaminen. Tähän tuskin työntekijäpuoli suostuisi, ellei palkkaa sitten vastaavasti nosteta.
Palkat ehkä tulevat itsestään alas, sitä mukaa kun Suomen talous kuihtuu ja kurjistuu. Tämä ei kuitenkaan saa aikaan talouskasvua.- Anonyymi00235UUSI
Anonyymi00155 kirjoitti:
Eihän monessa ravintolassa enää makseta sunnuntaikorvausta nytkään
Jis valitat siitä sanotaan ettei tatvii sitten huimenna tulla ollenkaanKuitenkaan enään mitään suurten ikäluokkien joukkovoimaa millä älyttömätkin uudistukset sitten tehtiin.
- Anonyymi00236UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!!Taidat olla vihervasemmistolainen, joka ei töissä käy?
- Anonyymi00237UUSI
Anonyymi00147 kirjoitti:
Lomaraha kompensoi pieneltä osin sitä, että useimmissa Suomen verrokkimaissa maksetaan loma-ajan palkan lisäksi kuukauden ylimääräinen palkka. Meillä vain puolen kuukauden, eli lomaraha.
Suomessa on täysin yksiselitteisisti työntekijän kannalta paras lomarahasysteemi kansainvälisesti ja esim. Norja Ruotsi Viro ja Tanska jäävät kauas taakse, Norja lähimpänä kärkkyjänä. Briteissä ja USAssa ei lomarahoja edes ole.
Kuukauden "ylimääräinen palkka" Välimerenmaissa on sisällytetty kokonaisansioon, eikä ole mikään ylimääräinen, kuten Suomessa. - Anonyymi00249UUSI
Ja kuolevat kaksikymmisenä
- Anonyymi00251UUSI
Anonyymi00106 kirjoitti:
ja 7-päiväinen työviikko, eikä mitään joululomia tai palkkalisiä!!!!!
MENKÄÄ TÖIHIN !!!
Terv. EK-pentikäinenmenninkäinen, RKP-eliittiSY pomo on uskovainen, ei kyllä uskoisi sen puheista miten viikolle sattuvia pyhäpäiviä pitäisi siirtää viikonlopulle. Uskovaiset ne pahimpia verenimijöitä tuppaa olemaan, hyötyvät muista ja kohtelevat muita kuin alemman luokan roskasakkia.
- Anonyymi00252UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
16 tunnin työpäivä, ilman taukoja, ja lapsityövoima käyttöön !!!
saatana täällä ei lorvailla !!!Ja pennut kadulle huomaamaan se on persujen unelma.
- Anonyymi00253UUSI
Anonyymi00089 kirjoitti:
Hyviä ajatuksia.
Jos arkipäivinä tekee 16 h, niin ei tarviste la ja su tehdä kuin kymmentuntisia päiviä ja saa 100 viikkotuntia rikki. Sillä pärjää!
(Pärjää lähinnä sen takia, että ei ehdi kuluttaa mitään...)Eikä nähdä perhettään.
- Anonyymi00254UUSI
joopajoogi kirjoitti:
Lomarahan poistaminen olisi palkan alennus, samoin arkipyhäkorvauksen poistaminen. Tähän tuskin työntekijäpuoli suostuisi, ellei palkkaa sitten vastaavasti nosteta.
Palkat ehkä tulevat itsestään alas, sitä mukaa kun Suomen talous kuihtuu ja kurjistuu. Tämä ei kuitenkaan saa aikaan talouskasvua.Pitäisi siirtyä takaisin niihin aikoihin jolloin kaupat oli lyhyempää auki, sunnuntaina olivat kiinni ja kaikki juhlapyhät ne oli kiinni. Tehtaissa myös viikonloput olisi tehtaat kiinni, ei tarvitsisi maksaa viikonloppulisiä ja työt tehtäisiin päivävuoroissa, ei enää olisi ilta- tai yövuoroja, johan palkat tippuisi ja työntekijöitäkään ei tarvitsisi enää niin paljoa kuin nykyään. Ei taitais ahneille yrittäjille paluu entisiin aikoihin kelvata.
- Anonyymi00274UUSI
KETÄ nää suomen yrittäjät on... suoemssahan on aika paljon yritäjiä
- Anonyymi00275UUSI
Anonyymi00177 kirjoitti:
Tämän päivän yrittäjät on yhteiskunna pohja sakkaa ,joka on keskittynyt loisimaan yhteiskunna kustanuksella ,ei pitämään sitä pystyssä.
joo EU-satanismia porvairen rikollisissa s alaseuroissa jaetaan yhteiskunnan arahat ?
- Anonyymi00276UUSI
Anonyymi00190 kirjoitti:
En koe yksinyrittäjänä olevani mitään pohjasakkaa, olen 20 vuotta tehnyt töitä kuusi päivää viikossa, ja lomaa pidän vuodessa viikosta kahteen viikkoon.
Veroni ja velvotteeni olen hoitanut, enkä ole ikinä ollut työtön, ennen yrittäjyyttä olin palkansaajana.
Vuoden päästä jään eläkkeelle.ei tässä oikeita yrittäjiä tarkotetakaan... vaan niitä jotka elelee yritystuki ym keplukonsteilla
- Anonyymi00277UUSI
Anonyymi00201 kirjoitti:
Kulutusyhteiskuntaan kuuluu että duunarikin ostaa jotain kaupallisilta toimijoita ja menee ravinteliin syömään taksilla ja asuu omistusasunnossaan jne.
OrpiPurrit köyhsiti kasnan... ei oo ostovoimaa joten koko valtio pysäuýksissä konkurssi EU-liittovaltioon on tarkoituksenakin heillä
- Anonyymi00278UUSI
Anonyymi00177 kirjoitti:
Tämän päivän yrittäjät on yhteiskunna pohja sakkaa ,joka on keskittynyt loisimaan yhteiskunna kustanuksella ,ei pitämään sitä pystyssä.
https://www.yrittajat.fi
Suomen Yrittäjien johtoryhmä: · Mikael Pentikäinen · Harri Jaskari · Päivi Puonti · Atte Rytkönen-Sandberg · Riikka Järvenpää · Janika Tikkala · Kimmo Ilmavirta. - Anonyymi00279UUSI
Anonyymi00278 kirjoitti:
https://www.yrittajat.fi
Suomen Yrittäjien johtoryhmä: · Mikael Pentikäinen · Harri Jaskari · Päivi Puonti · Atte Rytkönen-Sandberg · Riikka Järvenpää · Janika Tikkala · Kimmo Ilmavirta.= Seitsemän 7 älykääpiöö....'
nämäkö on koko Suomen yrittäjät? - Anonyymi00280UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Minä ajan taxia minulle ei makseta ilta-yö eikä pyhälisiä , kaikista ajoista sama palkka.
Siinä se syy miksi Suomalaiset eivät enää aja taksia. Eivätkä tee vuorotyötä jos tuo ehdotus menee lävitse.
- Anonyymi00002
Kuolema noille yrittäjille.
- Anonyymi00032
Kuolema on jokaisen ihmisen päämäärä, sanoo Raamattu niin työntantajan kuin -tekijänkin. Harvapa työntekijä kuitenkaan toisia työllistää, että siunausta jokaiselle tämän maan "yrittäjälle", joka jaksaa ryöstöverotuksesta huolimatta yrittää.
- Anonyymi00090
Eli vähän myöhemmin nälkäkuolema "duunareille".
- Anonyymi00095
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kuolema on jokaisen ihmisen päämäärä, sanoo Raamattu niin työntantajan kuin -tekijänkin. Harvapa työntekijä kuitenkaan toisia työllistää, että siunausta jokaiselle tämän maan "yrittäjälle", joka jaksaa ryöstöverotuksesta huolimatta yrittää.
Päämäärä vai määränpää?
- Anonyymi00140
Sekä kesälomat korvauksistta.
- Anonyymi00191UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kuolema on jokaisen ihmisen päämäärä, sanoo Raamattu niin työntantajan kuin -tekijänkin. Harvapa työntekijä kuitenkaan toisia työllistää, että siunausta jokaiselle tämän maan "yrittäjälle", joka jaksaa ryöstöverotuksesta huolimatta yrittää.
👍👍👍
- Anonyymi00003
Suomen Yrittäjät EK:n kanssa ovat voimansa tunnossa, koska Orpo-Purran oikeistohallitus antaa heille kaiken tahdotun. Työläisten oikeuksia puolustavaa AY-liikettä on saatu heikennettyä, eikä vähiten YTK:hon siirtyneiden palkansaajien avulla.
- Anonyymi00070
Ei Purra vaan Orpo tyhjäpää.
- Anonyymi00084
Anonyymi00070 kirjoitti:
Ei Purra vaan Orpo tyhjäpää.
Purra koplineen on ihan samanlainen palkansaajan vihollinen. "punaliput liehuu.... menkää töihin..."
- Anonyymi00005
Tietävät että nukkuvista äänestäjistä 40 prosenttia äänestäisi SDP:tä, ja äänestämättä jättäessään nuo äänet menevät lyhentämättä omien lobbaripuolueiden kokoomuksen ja RKP:n ääniosuuden kasvuun.
- Anonyymi00075
En ole äänestänyt demareita tai kokkareita sitten 80-luvun. Opin aika äkkiä, minkälaisia nämä paskapuolueet on. Vihreät, vassarit ja rkp on samaa paskaa. Ei minun.ääntä.
Olen jo päätynyt seuraaviin vaaleihin persujen kantaan. - Anonyymi00133
Miksi herätä ja äänestää,kun sama peli jatkuu kuitenkin valinnan vaihdoista huolimatta.
- Anonyymi00200UUSI
Anonyymi00133 kirjoitti:
Miksi herätä ja äänestää,kun sama peli jatkuu kuitenkin valinnan vaihdoista huolimatta.
Sirkus tarvitsee pesunkestävät pellet.
Sotilaskaan ei peräänny vaan kääntyy ympäri ja taas hyökkää..
On ilo herätä ilman vastuuta laillisesti.
JA SITTEN RUOTSIIN. Miksi kysyy hän. Kukaan ei selvittänyt
sotkuja. Niin liian arka paikka JOILLEKKIN.
Piällysmiäs EI ansainnut minun arvostusta.
- Anonyymi00006
Kokoomus yrittää olla ulkopuolinen näistä heille sydäntään lähellä olevista työntekijöiden heikennyksistä. Olisikin reilua jos kokoomus allekirjoittaisi julkisesti nämä Pentikäisen ja Ek: n ulostulot, että reilusti kannattaisivat että äänestäjät tietävät. Nyt kokoomus pimittää omaa agendaa ja vaalien jälkeen taas nähdään petetyt lupaukset.
- Anonyymi00036
Millä ihmeellä sinäkin tyhjäntoimittaja voit perustella sitä, että jonkun pitäisi maksaa sinulle siitä, ettet tee mitään? Minun päähäni se ei mene, ei sitten millään.
Sosialismi on sotkenut suomalaisten todellisuudentajun totaalisesti. - Anonyymi00076
Anonyymi00036 kirjoitti:
Millä ihmeellä sinäkin tyhjäntoimittaja voit perustella sitä, että jonkun pitäisi maksaa sinulle siitä, ettet tee mitään? Minun päähäni se ei mene, ei sitten millään.
Sosialismi on sotkenut suomalaisten todellisuudentajun totaalisesti.Jos sinä tekisit töitä, niin olisit mielelläsi vaikka sunnuntaina, jouluaattona ihan normihinnalla töissä? Minä en. En ole orja.
- Anonyymi00098
Anonyymi00036 kirjoitti:
Millä ihmeellä sinäkin tyhjäntoimittaja voit perustella sitä, että jonkun pitäisi maksaa sinulle siitä, ettet tee mitään? Minun päähäni se ei mene, ei sitten millään.
Sosialismi on sotkenut suomalaisten todellisuudentajun totaalisesti.Aivan. KV-yritysten tappiot sosialisoidaan veronmaksajille.
- Anonyymi00141
Anonyymi00076 kirjoitti:
Jos sinä tekisit töitä, niin olisit mielelläsi vaikka sunnuntaina, jouluaattona ihan normihinnalla töissä? Minä en. En ole orja.
Olin yrittäjä,mutta alihankkija.joten aina oli mentävä suurimman käskyttäjän mukaan,taikka sai kenkää.
- Anonyymi00150
Anonyymi00076 kirjoitti:
Jos sinä tekisit töitä, niin olisit mielelläsi vaikka sunnuntaina, jouluaattona ihan normihinnalla töissä? Minä en. En ole orja.
Katkeamattoman kolmivuorotyön tekijänä alkaan pitämään vuosilomani viikonloppuisin. Miltäs päivävuorolaiset kuulostaa?
Tulisitteko tuuraamaan yövuoron lauantaina? Varmaan Kivaa nuorelle perheelliselle, kun olisi aikaa olla läheisten kanssa. - Anonyymi00256UUSI
Samoin tekee persut
- Anonyymi00257UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Jos sinä tekisit töitä, niin olisit mielelläsi vaikka sunnuntaina, jouluaattona ihan normihinnalla töissä? Minä en. En ole orja.
En suostu minäkään.
- Anonyymi00007
Erikoista kun suuri enemmistö äänestäjistä on keski- tai pienituloisia ja täällä on oikeistohallitus. Onko osalla kadonnut itsesuojeluvaisto täysin?
- Anonyymi00044
Kokoomuksella on vankka hyväosaisten kannatus. PS puolestaan profiloitui suomalaisten ystävänä ja erityisesti duunareiden. Hallitukseen meillä ei ole mitään sananvaltaa.
Nyt kävi sitten näin. - Anonyymi00099
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kokoomuksella on vankka hyväosaisten kannatus. PS puolestaan profiloitui suomalaisten ystävänä ja erityisesti duunareiden. Hallitukseen meillä ei ole mitään sananvaltaa.
Nyt kävi sitten näin.Vankka ja vankka. Parikymmentä prosenttia (tällä hetkellä jopa alle) äänestäjistä. En sanoisi sitä vahvaksi mandaatiksi.
Anonyymi00099 kirjoitti:
Vankka ja vankka. Parikymmentä prosenttia (tällä hetkellä jopa alle) äänestäjistä. En sanoisi sitä vahvaksi mandaatiksi.
Halituksella on kanan manaatti.🐔🦭
- Anonyymi00159UUSI
Mikä hallitus pitäisi olla? Edellinen (vihervassarit) oli myös katastrofi. Onko päässyt jo unohtumaan?
Vaihtoehdot paremmalle hallitukselle on puhdas nolla (0).
Suomessa on ollut aina hallitusvastuussa joku kolmesta suurimmasta; kokoomus, keåut tai demarit. Mitä meillä on? Erittäin hyvin rakennettu korruptioyhteiskunta! Maailmalle mainostetaan "mrillä ei ole korruptiota", mutta maailman suurin PIILOKORRUPTIO rehottaa. Kiitos kolmelle puolueelle!
Onneksi joku tuli ja sohaisi kusiaispesään, sai kansakin tietää tämän koplaamisen. Varsinkin hra Orpo menetti hermonsa, kun oman aatesiskon tekastu korruptiohillotolppa paljastui! - Anonyymi00192UUSI
Anonyymi00159 kirjoitti:
Mikä hallitus pitäisi olla? Edellinen (vihervassarit) oli myös katastrofi. Onko päässyt jo unohtumaan?
Vaihtoehdot paremmalle hallitukselle on puhdas nolla (0).
Suomessa on ollut aina hallitusvastuussa joku kolmesta suurimmasta; kokoomus, keåut tai demarit. Mitä meillä on? Erittäin hyvin rakennettu korruptioyhteiskunta! Maailmalle mainostetaan "mrillä ei ole korruptiota", mutta maailman suurin PIILOKORRUPTIO rehottaa. Kiitos kolmelle puolueelle!
Onneksi joku tuli ja sohaisi kusiaispesään, sai kansakin tietää tämän koplaamisen. Varsinkin hra Orpo menetti hermonsa, kun oman aatesiskon tekastu korruptiohillotolppa paljastui!Ja millähän tavalla edellinen hallitus aiheutti muka katastrofin?
1. Työttömyys laski
2. Suosituin hallitus koskaan, hoiti kaksi globaalia kriisiä loistavasti
3. Köyhä saivat vihdoinkin, useiden vuosien jälkeen korotukset tukiinsa, kun oikeisto oli niitä jäädyttänyt 2000 luvun alusta saakka! Toisinsanoen ostovoima kasvoi
4. Luottoluokitus vahveni.
5. Suomalaisten luotto talouteensa oli huipussaan.
Jne jne
Sitten tuli Orpo joka ratsasti veloilla, joiden ottamista oli itse koronavuosina äänekkäästi vaatinut.
1. Viikko leikkauslistan julkistamisesta ensimmäinen rakennusfirma meni konkkaan kun asiakkaat vetivät tilauksensa pois
2. Orpo ja Purra tekivät suomen ennätyksen velanotossa ja ILMAN SYYTÄ! (Huomaa, kaikki oikeistohallinnot ovat lisänneet velkaa!!!)
3.Kansan luotto talouteen laski ennätyksellisen alas.
4. Suomen luottoluokitus laski
5. Suomen ennätys työttömien määrässä.
6. Euroopan suurin työttömyysprosentti!
7. Köyhien määrä kasvoi ennätyslukemiin!
8. Lama
9. Luotetun puolueettoman median rahoituksen leikkaaminen, jotta kansa ei saisi tietää oikeiston korruptioista!
On teilleä kokkareiden trolleilla vain lyhyt muisti! Mutta taisitkin tarkoittaa sitä että edellinen hallitus oli teille kermaperseille katastrofi siksi että edellinen hallitus pyrki kasvattamaan keskiluokkaa, mitä taas oikeisto on pyrkinyt järjestelmällisesti tuhoamaan! - Anonyymi00258UUSI
Tyhmyys vain.
- Anonyymi00259UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kokoomuksella on vankka hyväosaisten kannatus. PS puolestaan profiloitui suomalaisten ystävänä ja erityisesti duunareiden. Hallitukseen meillä ei ole mitään sananvaltaa.
Nyt kävi sitten näin.Huonosti.
- Anonyymi00261UUSI
Anonyymi00192 kirjoitti:
Ja millähän tavalla edellinen hallitus aiheutti muka katastrofin?
1. Työttömyys laski
2. Suosituin hallitus koskaan, hoiti kaksi globaalia kriisiä loistavasti
3. Köyhä saivat vihdoinkin, useiden vuosien jälkeen korotukset tukiinsa, kun oikeisto oli niitä jäädyttänyt 2000 luvun alusta saakka! Toisinsanoen ostovoima kasvoi
4. Luottoluokitus vahveni.
5. Suomalaisten luotto talouteensa oli huipussaan.
Jne jne
Sitten tuli Orpo joka ratsasti veloilla, joiden ottamista oli itse koronavuosina äänekkäästi vaatinut.
1. Viikko leikkauslistan julkistamisesta ensimmäinen rakennusfirma meni konkkaan kun asiakkaat vetivät tilauksensa pois
2. Orpo ja Purra tekivät suomen ennätyksen velanotossa ja ILMAN SYYTÄ! (Huomaa, kaikki oikeistohallinnot ovat lisänneet velkaa!!!)
3.Kansan luotto talouteen laski ennätyksellisen alas.
4. Suomen luottoluokitus laski
5. Suomen ennätys työttömien määrässä.
6. Euroopan suurin työttömyysprosentti!
7. Köyhien määrä kasvoi ennätyslukemiin!
8. Lama
9. Luotetun puolueettoman median rahoituksen leikkaaminen, jotta kansa ei saisi tietää oikeiston korruptioista!
On teilleä kokkareiden trolleilla vain lyhyt muisti! Mutta taisitkin tarkoittaa sitä että edellinen hallitus oli teille kermaperseille katastrofi siksi että edellinen hallitus pyrki kasvattamaan keskiluokkaa, mitä taas oikeisto on pyrkinyt järjestelmällisesti tuhoamaan!Persut ja kokoomus joutaisi hävittää.
- Anonyymi00008
No tämä Pentikäisen ehdotus oli jopa omassa luokassaan täysi pohjanoteeraus. On hyvin vaikeata kuvitella, miten Suomen talous lähtisi nousuun yksipuolisesti työntekijöiden etuja ja oikeuksia leikkaamalla. Mutta kotimaisella kysynnällä ja suomalaisten ostovoimalla ei ole aiemminkaan ollut mitään painoarvoa tämän hallituksen talouspäätöksiä tehdessä. Kuluttaa pitäisi, mutta aika monella on tullut taloudelliset realiteetit vastaan.
- Anonyymi00014
Pentikäinen on vielä dessanttien jälkeläisiäkin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vilho_Pentikäinen - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Pentikäinen on vielä dessanttien jälkeläisiäkin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vilho_PentikäinenDesantti taitaa olla nykyinenkin.
- Anonyymi00046
Ne haluavat uskotella, että minkä palkoissa säästää, sen sijoittaa investointeihin, kehitykseen ja lisätyövoimaan.
Käytäntö näyttää, että se jaetaan sijoittajille voittoina. - Anonyymi00077
Aivan. Itse näen niin, että jos firmat ei pärjää, olisi syytä vaihtaa johto eikä rangaista työntekijöitä. Vika on silloin johdossa!
- Anonyymi00081
Talous on matematiikkaa, ei filosofiaa kenenkään oikeuksista.
- Anonyymi00093
Anonyymi00077 kirjoitti:
Aivan. Itse näen niin, että jos firmat ei pärjää, olisi syytä vaihtaa johto eikä rangaista työntekijöitä. Vika on silloin johdossa!
Ihan perusteltu ajattelumalli. Sitten vaan uusi johto ilman omaatuntoa irtisanoo puolet työntekijöistä.
- Anonyymi00135
Anonyymi00093 kirjoitti:
Ihan perusteltu ajattelumalli. Sitten vaan uusi johto ilman omaatuntoa irtisanoo puolet työntekijöistä.
Ja toimitusjohtaja saa provikat sekä palkankorotuksen moisesta tempauksesta.
- Anonyymi00194UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Ne haluavat uskotella, että minkä palkoissa säästää, sen sijoittaa investointeihin, kehitykseen ja lisätyövoimaan.
Käytäntö näyttää, että se jaetaan sijoittajille voittoina.Jokainen joka tietää talouden rakenteista jotain, ymmärtää että tuo uskottelu on ihan silkkaa roskaa. Ei talous toimi niin.
Jos yhteiskunnan keskiluokalta ja köyhiltä leikataanm silloin myös kaikilta asiakkailta leikataan, silloin ei tarvitse myöskään investoida koska tuotteiden myynti ei kasva, mutta samalla hintoja voidaan nostaa.
Osakeyhtiölait ovat maailman suurin kusetus. Osakeyhtiöt sinällään ovat toimiva ratkaisu, mutta oikeisto on aikoinaan vaatinut että lakiin lisätään kohta jossa osakeyhtiöiltä vaaditaan sitä että niiden on tehtävä aina voittoa. Kuulostaa alkuun ihan hyvältä idealta?
Väärin. Idea on äärimmäisen tuhoisa yhteiskunnalle! Yritykset eivät voi toimia niin että ne vain kasvavat. Osakeyhtiöt olisi pitänyt toteuttaa niin että niillä on esimerkiksi kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden osakeyhitöaika, jonka jälkeen osakkeet tulee ostaa takaisin!
Mutta, sitä ei ole haluttu luoda, koska nimenomaan sijoittajat tekevät tuolla järjestelmällä bisnestä ja nimenomaan, välistävetämällä!
Sijoittajat vaativat että lakiin lisätään kohta jossa sijoittajalle turvataan osakeyhtiöön sijoitettuaan, että tappiovuosina tappiot korvaa yhteiskunta (veroilla!) Toisinsanoen, vaikka pieni riskisijoittaja voi menettää rahojaan, suuret riskisijoittajat tietyn marginaalin jälkeen tulevat vain voittamaan!
Koko järjestelmä on luotu palvelemaan vain veronkiertäjiä ja superrikkaita, yhteiskunnasta välittämättä! - Anonyymi00262UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Pentikäinen on vielä dessanttien jälkeläisiäkin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vilho_PentikäinenJa hihhuli lahkolainen.
- Anonyymi00009
Oikeisto ja työnantajapuoli ovat koko hallituskauden soittaneet yhtä ja ainoaa säveltä, kuin kaksi identtistä kaiutinta. Tällainen on oikeiston tarjonta tavalliselle suomalaiselle. Jos ei tuollaista törkeilyä puolusta, ei kannata äänestää oikeistoa. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Mitä yrittäjät ehdottavat tänään, sitä oikeistopuolueet kannattavat huomenna.
- Anonyymi00010
"Suomen Yrittäjät esittää muun muassa työterveyshuollon lakisääteisyyden ja sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista."
Suomen yrittäjien kirjoittaman hallitusohjelman mukaan on menty jo kolme vuotta mutta työttömyys on vain kasvanut eikä ketään ole työllistetty. Suomen yrittäjien maksama Orpon hallitus on pystyssä jo 200 000 työpaikkaa. Ei tätä enää. - Anonyymi00011
Jos yrittäjä ei halua maksaa sunnutaikorvausta tai iltalisiä, niin yrittäjä voi sulkea liikkeen sunnutaisin ja iltaisin. Voi vaikuttaa liiketoiminnan tulokseen, mutta sellaista se on.
- Anonyymi00015
Kyllä. Hoivakoti voi olla omillaan iltaisin ja sunnuntaisin.
Huolehtikoon toisistaan tai omaiset käyköön.
Voidaanhan toki peruspalkkaa nostaa 20% ja lisistä sitten luopua.
Kustannuksia ei kuitenkaan säästy. Kenties palkanlaskenta on yksinkertaisempaa?
Jos työnteko ei kannata tai alkaa olemaan pelkkä "elämä", niin tehkööt yrittäjä sitten itse. - Anonyymi00043
Minusta työntekijä voi suksia kilometritehtaalle, jos haluaa rahaa työstään, jota ei tee. Eikös, muuten, sunnuntait ole kristillisen etiikan mukaan olleet vapaata? Miten te punikit sellaisen viettämiseen olette koskaan suostuneet? Kunnon stahanovilainen painaa 7-päiväistä viikkoa, ja on siitä ylpeä!
- Anonyymi00071
Tää oli hyvä,kannatan.
- Anonyymi00096
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kyllä. Hoivakoti voi olla omillaan iltaisin ja sunnuntaisin.
Huolehtikoon toisistaan tai omaiset käyköön.
Voidaanhan toki peruspalkkaa nostaa 20% ja lisistä sitten luopua.
Kustannuksia ei kuitenkaan säästy. Kenties palkanlaskenta on yksinkertaisempaa?
Jos työnteko ei kannata tai alkaa olemaan pelkkä "elämä", niin tehkööt yrittäjä sitten itse.Niinhän me tehdään. Vihervasemmisto vie silti kaikki rahat.
- Anonyymi00012
Työntekijöiltä vaaditaan entistä enemmän sitoutumista työhönsä. Pienemmällä palkalla. Yrittäjien sitoutuminen työntekijöihinsä puolestaan loistaa poissaolollaan Pentikäisen ulostulossa. Kuka sellaisella työnantajalla haluaa olla töissä joka ei näytä välittävän työntekijöistään rotanpaskan vertaa?
- Anonyymi00059
Ei työnostaja ole sinun lohduttaja ja terapeutti. Mene äitisi syliin itkemään.
- Anonyymi00078
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ei työnostaja ole sinun lohduttaja ja terapeutti. Mene äitisi syliin itkemään.
Inisee perusloinen. Siis PERUS ei "persu".
- Anonyymi00196UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Inisee perusloinen. Siis PERUS ei "persu".
Väärin meni olen demari.
- Anonyymi00265UUSI
En menis koskaan.onneksi on reilu työnantaja.
- Anonyymi00013
Palkansaajien on syytä tietää, että sydän on vasemmalla. Ei siis oikealla kuten kokoomus väittää.
EK sai tahtonsa läpi nyky hallituksen aikana ja Pentikäinen uskoo, että seuraava hallitus ajaa vuorostaan heidän toive listansa läpi.- Anonyymi00050
Saarnaajan kirja 10:2: "Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle."
- Anonyymi00017
KAIKKI PASKAHOUSU PENTIKÄISEN ESILLE TUOMAT HEIKENNYKSET ON EK HÄKÄMIEHEN MÄÄRÄYS HÄN JOHTAA HALLITUS POLITIIKKAA JA ISTUU KUN PIRU RATTAILLA. KOKOOMUS KAPITALISTI HALLITUS ON TÄYSIN EK n ORJA JA TYÖTÄTEKEVÄT IHMISET ON KAPITALISTIEN KOK, EK, YRITTÄJIEN ORJIA ...... EI SAATANA OLLA NYT LAKKOA PYSTYYN.
- Anonyymi00052
LAKKO!!!! NYT KAIKKI TYHJÄNTOIMITTAJAT LOPETTAVAT TYHJÄNTOIMITTAMISEN JA MENEVÄT ILKEYKSISSÄÄN TÖIHIN.
- Anonyymi00018
Kokoomus tulee toteuttamaan nämäkin Suomen Yrittäjien ja EK:n toiveet, mikäli pääsee toiselle kaudelle oikeistohallituksessa.
Käsittämätöntä että maassa on työläisiä ihan hitosti ja näyttävät puukottavan itseään jatkuvasti kun vähän huutaa ma mua. Näkehän sen jo YTK:n kasvusta, miten duunarit eivät ymmärrä enää omaa etuaan ja kaikki vuosikymmeniä taistellut edut annetaan nyt pois yksi kerrallaan. Kummastuttaa tämä kovasti. - Anonyymi00019
Elinkeinoelämä on huomannut että nyt vallassa on sellaiset puolueet joilla ei ole mitään mielenkiintoa suojella tavallista palkansaajaa, päinvastoin. Nyt varmaan ostetaan taas suurella rahalla jatkoa nykyiselle hallitukselle ja kirjoitetaan taas sille hallitusohjelma niin asiat saadaan hoidettua loppuun.
- Anonyymi00020
Proletariaatilta edut pois. Se auttaa itse siirtymällä EKokoomustaustaiseen YTK:hon ja jättämällä äänestämättä työläispuolueita kun huudetaan vaan tarpeeksi "ma-mu".
- Anonyymi00021
Ja tämäkö on nyt se kristillinen tasajako??? Ei taida enää löytyä miestä joka ruokkii tuhatpäisen joukon viidellä leivällä ja kahdella kalalla vai oliko toisinpäin. Tarkoitushan on tietenkin että että joku saisi enemmän, enemmän, enemmän ja muut eläkööt pyhällä hengellä.
- Anonyymi00058
Raamatussa on oiva kertomus AY-liikkeestä Jeesuksen sanoin:
"»Taivasten valtakuntaa voi verrata isäntään, joka aamuvarhaisella lähti palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa. Hän sopi miesten kanssa yhden denaarin päiväpalkasta ja lähetti heidät viinitarhaan. Päivän kolmannella tunnilla hän lähti taas ulos ja näki, että torilla seisoi vielä miehiä jouten. ’Menkää tekin viinitarhaan’, hän sanoi heille, ’minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.’ Miehet lähtivät. Kuudennen ja yhdeksännen tunnin aikaan isäntä lähti taas ulos ja teki samoin. Kun hän sitten meni ulos yhdennellätoista tunnilla, hän näki vieläkin muutamia joutilaita ja kysyi heiltä: ’Miksi te seisotte täällä kaiken päivää toimettomina?’ ’Kukaan ei ole palkannut meitä’, he vastasivat. Hän sanoi miehille: ’Menkää tekin minun viinitarhaani.’
»Kun sitten tuli ilta, viinitarhan omistaja sanoi tilanhoitajalleen: ’Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeksi tulleille ensin ja ensimmäisille vasta sitten.’ Ne, jotka oli palkattu yhdennellätoista tunnilla, tulivat ja saivat kukin denaarinsa. Kun ensiksi palkatut tulivat, he luulivat saavansa enemmän, mutta hekin saivat vain denaarin. Silloin he nostivat metelin ja sanoivat isännälle: ’Nämä viimeksi tulleet tekivät työtä yhden ainoan tunnin, ja silti sinä annat heille saman kuin meille, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.’ Mutta isäntä sanoi yhdelle miehistä: ’Ystäväni, enhän minä tee sinulle vääryyttä. Emmekö me sopineet denaarista? Ota omasi ja mene. Minä tahdon maksaa tälle viimeksi tulleelle saman kuin sinulle, ja kai minä saan omallani tehdä mitä haluan? Katsotko sinä karsaasti sitä, että minä olen hyvä?’
»Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.»
Nuo ensiksi tulleet olivat niitä sen ajan AY-miehiä. Anonyymi00058 kirjoitti:
Raamatussa on oiva kertomus AY-liikkeestä Jeesuksen sanoin:
"»Taivasten valtakuntaa voi verrata isäntään, joka aamuvarhaisella lähti palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa. Hän sopi miesten kanssa yhden denaarin päiväpalkasta ja lähetti heidät viinitarhaan. Päivän kolmannella tunnilla hän lähti taas ulos ja näki, että torilla seisoi vielä miehiä jouten. ’Menkää tekin viinitarhaan’, hän sanoi heille, ’minä maksan teille sen, mitä kuuluu maksaa.’ Miehet lähtivät. Kuudennen ja yhdeksännen tunnin aikaan isäntä lähti taas ulos ja teki samoin. Kun hän sitten meni ulos yhdennellätoista tunnilla, hän näki vieläkin muutamia joutilaita ja kysyi heiltä: ’Miksi te seisotte täällä kaiken päivää toimettomina?’ ’Kukaan ei ole palkannut meitä’, he vastasivat. Hän sanoi miehille: ’Menkää tekin minun viinitarhaani.’
»Kun sitten tuli ilta, viinitarhan omistaja sanoi tilanhoitajalleen: ’Kutsu työmiehet ja maksa heille palkka, viimeksi tulleille ensin ja ensimmäisille vasta sitten.’ Ne, jotka oli palkattu yhdennellätoista tunnilla, tulivat ja saivat kukin denaarinsa. Kun ensiksi palkatut tulivat, he luulivat saavansa enemmän, mutta hekin saivat vain denaarin. Silloin he nostivat metelin ja sanoivat isännälle: ’Nämä viimeksi tulleet tekivät työtä yhden ainoan tunnin, ja silti sinä annat heille saman kuin meille, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen.’ Mutta isäntä sanoi yhdelle miehistä: ’Ystäväni, enhän minä tee sinulle vääryyttä. Emmekö me sopineet denaarista? Ota omasi ja mene. Minä tahdon maksaa tälle viimeksi tulleelle saman kuin sinulle, ja kai minä saan omallani tehdä mitä haluan? Katsotko sinä karsaasti sitä, että minä olen hyvä?’
»Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.»
Nuo ensiksi tulleet olivat niitä sen ajan AY-miehiä.Yeshua antaa demarin.🧔♀️🌹
- Anonyymi00022
Suomen yrittäjät vaativat ilmaisia duunareita. Me ei vaan haluta maksaa palkkoja ollenkaan. Itse asiassa heille pitää maksaa työllistämisestä.
- Anonyymi00060
Ei suinkaan, vaan oikeudenmukaisuutta. Miksi pitäisi maksaa kaverille päivän palkka vapaapäivästä? En näe mitään perusteita sille.
- Anonyymi00024
Muissa maissa työntekijöitä yritetään houkutella töihin kannustimilla, Suomessa se koskee lähinnä toimitusjohtajaa ja loppujen työnteosta yritetään tehdä mahdollisimman kamalaa.
- Anonyymi00029
Meillä kannustetaan vain YT-neuvotteluilla.
- Anonyymi00061
Kuinka monessa maassa sinä olet työskennellyt ja todennut tämän?
- Anonyymi00062
Ei sinua kukaan tarvitse. Voit olla rauhassa sossurahoilla.
- Anonyymi00025
Tätä saa, kun ammattiliiton sijaan ”säästää” kuulumalla johonkin Loimaan kassaan ja äänestää perskokkareita. Perästä kuuluu aina.
- Anonyymi00026
Työnantajat perustaa työttömyyskassan ja tollot duunarit kuvittelee että se ajaa heidän asiaa just joo.
- Anonyymi00037
Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.
- Anonyymi00041
Anonyymi00037 kirjoitti:
Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.
Miltä tuntuu olla kieli syvällä työnantajien hanurissa toivottavasti olet duunareissa vähemmistönä.
- Anonyymi00048
Anonyymi00037 kirjoitti:
Itse kuulun YTK:hon ja hyväksyn yrittäjien vaatimuksen ihan sillä että kuulun YTK:hon.
Näinhän se käytännössä menee.
Et halua että etujasi ajetaan niin silloin annat työnantajapuolen päättää työedut ja palkan puolestasi. - Anonyymi00063
EI kai tämä ketään yllättänyt, ensin haluttiin ajaa alas ammattiyhdistykset, koska nämä ovat juurikin nämä meidän kaikki edut meille hankkineet vuosikymmenien kuluessa. On ollut aikoinaan yleislakkoa ja muutakin lakkoa. Siksi meille on tullut lomarahat, lakisäteiset vuosilomat, pyhäpäivien lisät, n 40h työviikko, työterveys ym. nyky-ihmiselle itsestään selvyydet.
Verovähennysoikeus ammattiyhdisys jäsenmaksuista poistettiin viime vuonna ja lyhytnäköiset minäminä ihmiset riensivät eroamaan omista järjestöistään. Yksityispuolella ay-n järjestäytyneitä jäseniä on vain noin 38%. sen sijaan esim Lääkäriliittoon ja OAJhin kuuluu 80-90% jäsenistä. Ja kyllä, he ovat onnistuneet edunvalvonnassaan edelleen melko hyvin.
Vain ja ainoastaan joukkovoimalla on mahdollisuus vastustaa näitä nykyheikennyksiä. Tämän päivän julistus on suora seuraus siitä kun saatiin hallituksen suosiollisella myötävaikutuksella ajettua alas ihmisten kuuluminen omiin ammattiliittoihinsa. Jokainen normaalijärkinen tajusi että mihin tuo "uudistus" tähtäisi. Paluuta 30-luvulla jollon tehtiin työtä lauantaitkin, sosiaalitukia ei ollut, jokainen selvisi omillaan ja yksikin poikkipuolinen sana esimiehelle tiesi potkua persiiseen.
Tähänkö haluatte ihan oikeasti palata. - Anonyymi00266UUSI
Juuri niin.
- Anonyymi00267UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Työnantajat perustaa työttömyyskassan ja tollot duunarit kuvittelee että se ajaa heidän asiaa just joo.
Sitä olen kauan ihmetellyt. On meillä tyhmiä.
- Anonyymi00268UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Miltä tuntuu olla kieli syvällä työnantajien hanurissa toivottavasti olet duunareissa vähemmistönä.
Kyllä pomo nauraa sulle !
- Anonyymi00269UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Näinhän se käytännössä menee.
Et halua että etujasi ajetaan niin silloin annat työnantajapuolen päättää työedut ja palkan puolestasi.Toivottavasti pienentää tuon hölmön palkan puoleen.
- Anonyymi00027
On olemassa kahdenlaisia yrittäjiä.
Ensimmäisessä ryhmässä ovat yrittäjät jotka näkevät työntekijänsä arvokkaana resurssina ja tuloksen mahdollistajana. Nämä yrittäjät yleensä maksavat kohtuullista palkkaa ja tarjoavat työsuhde-etuja.
Toisessa ryhmässä ovat yrittäjät joiden mielestä työntekijä on pakollinen paha ja kuluerä, ei resurssi eikä ainakaan ihminen. Nämä yrittäjät maksavat niin huonoa palkkaa kuin laki ja sopimukset sallivat ja työsuhde-etuja ei ole eikä tipu.- Anonyymi00087
Myös on suuri määrä yksinyrittäjiä.
- Anonyymi00088
Anonyymi00087 kirjoitti:
Myös on suuri määrä yksinyrittäjiä.
Niin on ja myös pariskuntia jotka yrittävät kaksistaan.
Monet hyvinvointiyrittäjät ovat pariskuntia, pärjäävät erittäin hyvin kaksistaan, eivätkä haluakaan palkata työntekijöitä. - Anonyymi00111
Anonyymi00087 kirjoitti:
Myös on suuri määrä yksinyrittäjiä.
Suomessa on tällä hetkellä noin 185 000 – 230 000 yksinyrittäjää tilastointitavasta riippuen. He muodostavat noin 70 % kaikista maamme yrittäjistä ja yli 95 % kaikista yrityksistä. Yksinyrittäjien osuus työllisistä on Suomessa Pohjoismaiden korkein.
- Anonyymi00028
Työterveys tuo selviä säästöjä yrityksille, jotka ovat selvästi suuremmat kuin työterveyshoidon kulut yrityksille.
- Anonyymi00031
Hassusti asiat alkaa vääntymään. Järjestelmät on olleet olemassa ihmisiä varten, pikku hiljaa ne alkaa kääntymään et ihmiset on järjestelmää varten.
- Anonyymi00033
Sopiihan tuo. Minimipalkka kk 37,5 tuntia viikossa 3 700 euroa. Yritysveroa voi nostaa ja yritystuet pois. Yrityksiä tuettu miljardeilla vuosikausia eikä kasvua näy. Yritysjohtajat ja yrittäjät eivät osaa kuin valittaa.
- Anonyymi00109
Mistä niitä tukiaisia saa, olen ollut yksinyrittäjä jo 20 vuotta, enkä ole ikinä mitään tukiaisia saanut, en edes koronatukea saanut.
- Anonyymi00034
TOTUUS: Sunnuntaina ei vaan ole ravintoloilla tarpeeksi asiakkaita. Ei kannata pitää auki muutamaan kokooomuslaisen takia. Normityöläiset valmistautuvat jo sunnuntaina tulevaan työviikkoon, ja rauhoittuvat kotiinsa tai menevät enintään äitinsä luokse syömään. Kyllähän kaupatkin on sunnuntaina auki tuplaliksoilla. Ravintoloiden ei kannata olla, koska ei ole tarpeeksi asiakkaita, ja kohta on vielä vähemmän työn halpuutuksen vuoksi. Se on kokoomuslaistenkin opittava pois orja- ja piikayhteiskunnasta. Sitä ei tule ennen kuin robotit kehittyvät tarpeeksi.
- Anonyymi00092
Kaupat vois ihan hyvin olla kiinni sunnuntaisin, ihmiset pärjää ihan hyvin , kun on jääkaapit ja pakastimet, sitten vois olla jotain kioskeja yksinyrittäjiä vetoisija ,jos nyt jotain puuttuu niin sieltä saa.
Keski ja Etelä Euroopassa sunnuntaisin kaupat ovat kiinni. - Anonyymi00110
Anonyymi00092 kirjoitti:
Kaupat vois ihan hyvin olla kiinni sunnuntaisin, ihmiset pärjää ihan hyvin , kun on jääkaapit ja pakastimet, sitten vois olla jotain kioskeja yksinyrittäjiä vetoisija ,jos nyt jotain puuttuu niin sieltä saa.
Keski ja Etelä Euroopassa sunnuntaisin kaupat ovat kiinni.Sairaalat, poliisi ja palokunta pitää olla saatavilla aina, mutta kaupat, kampaamot, parturit, kahvilat ym pikkupuljut voivat pitää ovensa kiinni sunnuntaisin, noistakin monet yksinyrittäjiä, he varmaan haluavat edes yhden päivän olla vapaana viikossa.
- Anonyymi00283UUSI
Anonyymi00092 kirjoitti:
Kaupat vois ihan hyvin olla kiinni sunnuntaisin, ihmiset pärjää ihan hyvin , kun on jääkaapit ja pakastimet, sitten vois olla jotain kioskeja yksinyrittäjiä vetoisija ,jos nyt jotain puuttuu niin sieltä saa.
Keski ja Etelä Euroopassa sunnuntaisin kaupat ovat kiinni.Entiset ajat oli hyvät.9-17 kaupat auki ja lauantaina 9-14.jos joku kuolleet niin kuolkoot.
- Anonyymi00284UUSI
Anonyymi00110 kirjoitti:
Sairaalat, poliisi ja palokunta pitää olla saatavilla aina, mutta kaupat, kampaamot, parturit, kahvilat ym pikkupuljut voivat pitää ovensa kiinni sunnuntaisin, noistakin monet yksinyrittäjiä, he varmaan haluavat edes yhden päivän olla vapaana viikossa.
Juuri noin
- Anonyymi00035
Se on oikeisto, joka puhuu yrittäjistä massana. Se on nimittäin keino saada kannatusta suuryritysten etuja ajavalle politiikalle, mikä on sen ajama asia, ei pienyrittäjien toimeentulo.
- Anonyymi00040
Kokoomusta äänestää myös maanviljelijät, ne isojen tilojen omistajat.
- Anonyymi00286UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kokoomusta äänestää myös maanviljelijät, ne isojen tilojen omistajat.
Nekin joutaa syödä omiaan tuotteita.
- Anonyymi00038
Kokoomus on ottanut tavoitelistalleen jo lomat, palkat ja työajat.
Tulossa on siis aivan todella kova kyytiä, jos valta jatkuu.- Anonyymi00285UUSI
Totta !
- Anonyymi00039
Muista pyhittää lepopäivä sanotaan jo Raamatussakin.
- Anonyymi00042
Kun kerran yrittäjät vaatii että yrittäjän riskit on siirrettävä yhteiskunnalle ja työntekijöille niin kai sitten yrittäjät suostuu laskemaan palkkansa työntekijöiden tasolle kun tähän asti yrittäjät on perustellut kovempia tulojaan yrittäjän riskillä?
- Anonyymi00045
Kokoomuksen ideologian ydin on että riskit sosialisoidaan ja voitot yksityistetään. Siihen tämä Suomen Yrittäjät myös tähtää.
- Anonyymi00047
Sitä saa nyt mitä äänestäessä tilasi.
- Anonyymi00065
Harva saa. Kas kun noiden ei tarvitse pitää sitä, mitä vaalien alla lupaavat. Tästähän onkin nähty räikeä esimerkki tällä vaalikaudella persujen taholta.
- Anonyymi00287UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Harva saa. Kas kun noiden ei tarvitse pitää sitä, mitä vaalien alla lupaavat. Tästähän onkin nähty räikeä esimerkki tällä vaalikaudella persujen taholta.
Pettää persut.
- Anonyymi00049
Niin tän hihhelipentikäisen mielestä on siis ok teettää pyhätyötä, muttei ole ok korvata sitä?
Jopas on taas lessulla mielenkiintoiset tulkinnat Jeesuksen opetuksista ja lähimmäisenrakkaudesta.
Pentikäisellä on kaksi tuntomerkkiä, joista voi päätellä, ettei hän ole mikään älykkö:
1. oikeistolaisuus
2. uskovaisuus
Kumpikin korreloi keskimääräistä matalamman älykkyyden kanssa.
Tainnut se raamattu jäädä lukematta..ajatuksella.- Anonyymi00053
Pentikäinen on elävä todiste siitä, että viralliset uskonnot on huuhaata. Jumala on kyllä olemassa, mutta se ei Pentikäisen käskyjä tottele, eikä varsinkaan jaa Pentikäisen arvoja. Sillä on se vastustajan antikristillinen mammonan epäjumala, josta Jesse monta kertaa varoitteli.
- Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
Pentikäinen on elävä todiste siitä, että viralliset uskonnot on huuhaata. Jumala on kyllä olemassa, mutta se ei Pentikäisen käskyjä tottele, eikä varsinkaan jaa Pentikäisen arvoja. Sillä on se vastustajan antikristillinen mammonan epäjumala, josta Jesse monta kertaa varoitteli.
Pentikäinen on tekopyhä paska. Saatanan riivaama Paholainen.
- Anonyymi00051
Tajuaako suomalaiset yrittäjät, että ulkolaiset firmat rekryää jo nyt Suomesta osaajia paljon paremmilla palkoilla ja työehdoilla kuin mihin suomalaiset yrittäjät suostuvat? Kohta saatte tuhertaa oikeasti niiden kielitaidottomien kvvkereidenne kanssa..eikä teillä ole enää edes maksukykyistä asiakaskuntaa.
- Anonyymi00100
Myös monet yritykset muuttaa Suomesta pois, kun verotus ja työn teettäminen menee yli kipurajan.
- Anonyymi00151
Anonyymi00100 kirjoitti:
Myös monet yritykset muuttaa Suomesta pois, kun verotus ja työn teettäminen menee yli kipurajan.
Oikeiston valhetta. Suomessa ei ole mikään kova verotus, vaikka tämä oikeistohallitus nostikin verotuksen korkeimmalle tasolle tällä vuosituhannella.
- Anonyymi00166UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Myös monet yritykset muuttaa Suomesta pois, kun verotus ja työn teettäminen menee yli kipurajan.
Yhteisöt maksavat Suomessa tuloveroa niiden veronalaisten tulojen ja vähennyskelpoisten menojen erotuksena laskettavasta voitosta 20 prosentin verokannan mukaan.
Orpon hallitus alentaa sen 18%:iin vuonna 2027.
Suomessa jo nyt matalin yritysvero Pohjoismaissa.
- Anonyymi00054
Aivan käsittämätöntä on tämä yrittäjien viha työntekijöitä kohtaan.
Ylimielisiä paskoja ne ovat.
Luulevat raasut, että työntekijöille käy kaikki ja tulevat ilmaiseksi takomaan yrittäjille rahaa.- Anonyymi00102
Ala sinäkin yrittäjäksi, niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista , Suomi on vapaa maa yrittää.
- Anonyymi00055
Suomi on meidän suomalaisten. Jos suomalaiset lait ei käy yrittäjille, niin menkää muualle yrittämään! Hittojako sitä meidän nuorten tarttee aina lähteä muualle töihin.
Ai, eikö onnistu? Ei varmaan, kun puuvillapellotkin muutti diktatuureihin.- Anonyymi00105
Kyllä niitä on lähtenytkin, ei täällä Suomessa mikään kannata.
- Anonyymi00107
Anonyymi00105 kirjoitti:
Kyllä niitä on lähtenytkin, ei täällä Suomessa mikään kannata.
Niinpä, esim, textiili ja vaatetusteollisuus on kokonaan loppunut Suomesta, joku Luhtakin vain viimeistelee vaatteet täällä, että saadaan laittaa merkintä, niinkö työ olis tehty Suomessa.
Kevät 1918 uusiksi!🎖👍❤️
Tällä kertaa KANSA voittaa!🎖❤️👍- Anonyymi00072
Kokkaremulkkuja ampuisin heti jos aseen ja panoksia antaisivat.
- Anonyymi00113
Anonyymi00072 kirjoitti:
Kokkaremulkkuja ampuisin heti jos aseen ja panoksia antaisivat.
Kokoperse mulkkuihin ei kannata ammuksia tuhlata. Niille riittää kunnon läimäytys naamalle, ja viittaus itärajalle, eli alkakaa vipeltää.
- Anonyymi00289UUSI
Minkä maan kansa?
- Anonyymi00066
Kansanedustajat ja Valtiovarainministeriön virkamiehet näyttävät mallia siirtymällä 365/24 -työaikaan nollasopimuksella. Karkauspäivä veepeetä.
- Anonyymi00068
Varmaankin EK,n porukka haluaa tänne Pohjois-Korealaiset työajat,
ja palkat.- Anonyymi00085
Siihen hän nou on pidemmän aikaa pyrkineet .Teettäisivät työt mielellään ilmaiseksikin. Johan sitä kikytettiin EK toiveita toteuttaen. Palais koko paska sakin tölli poroksi ja sakki töllin mukana olisi maassa rauha ja vallitsisi hyvä tahto ihmisten kesken.
- Anonyymi00073
Yrittäjät voisi vaatia ensin eduskunnalta.pois kolmen (3) kuukauden kesälomat, yhden (1) kuukauden syysloman, yhden vai onko peräti jo kaksi (1/2) kuukauden joululoman, kahden (2) viikon hiihtoloman, kahden (2) viikon pääsiäisloman ja sitten rinki alkaakin uudelleen! Jos Suomen yrittäjien vaade menee läpi, vaatikaa 100%:n palkankorotus, jos ette palkankorotusta saa, kiittäkää menneistä vuosista ja haistattakaa vitut lyödessänne ovea perässä kiinni! Ottakoot orjansa "työperäisestä" maahanmuutosta. Niissä loisissa riittää valinnanvaraa.
- Anonyymi00082
Jos pistetään kaikki julkiset virastot, terveysasemat, koulut jne. olemaan auki 24/7/365, niin siinä vaiheessa voidaan puuttua pyhä ynm. korvauksiin ne poistamalla ihan jokaiselta palkansaajalta, ja määrittelemällä kaikille samanpituiset vuosilomat. Ai ei onnistu vai ? Pitäisi onnistua tasa-arvoisen työelämän kannalta katsottuna. Ja perustuslaki määrittelee määrittelee tasa-arvon.
- Anonyymi00108
Miksi kunnan valtion ja seurakunnan työntekijöillä on lähes kaksi viikkoa enempi lomaa, kun yksityisillä, kaikilla pitäis olla tasa-arvon vuoksi yhtä pitkät lomat.
- Anonyymi00091
No hitto, minulle työnantaja ehdotti (vaati) jo 2000-luvun alussa ylitöiden tekemistä normi palkalla. Sanoin ei ja seuraavissa yyteissä sain lähteä. Huokasin helpotuksesta, sillä se oli kauhea selkäänpuukottajien työpaikka, useampi tietää kuinka vttumaisia ihmiset voivat halutessaan olla. Työpaikassa oli myös tarkka kulunvalvonta ja ylimääräisestä vessakäynnistä sai nuhteet ja palkan vähennyksen.
Kyseessä oli laiton irtisanominen ja sain liiton avulla hieman korvauksia. Pulju sitten pyörähti ja omistaja joutui haukkaamaan jotakin muuta kuin suklaata. Jäi siinä sitten yrittäjällekin paha maku suuhun. Eipä käy kateeksi.
Yrittäjien ja työntekijöiden kannattaa ottaa mallia Ruotsista, siellä asiat diskuteerataan.- Anonyymi00291UUSI
Minä sain liitlta hyvät korvaukset 2014.
- Anonyymi00101
Valtio ottakoon kaiken bisneksen haltuun. Ahneille kapitalisteille ei tarvitse jättää mitään. Korkeintaan luu, tehköön sillä mitä huvittaa jos keksii käyttöö.
- Anonyymi00112
Kaipaat vanhaa Neuvostoliittoa, jossa ei ollut yhtäkään yrittäjää, kaikki oli valtiolla töissä, mutta tuokin malli hajosi, eikä siinäkään järjestelmässä kukaan ollut tyytyväinen, paitsi valtion johto voi paksusti.
- Anonyymi00103
Oikea aloite mutta punkin poisto ei onnistu . Työnantaja kärsii aina tappion .
- Anonyymi00104
Jos sunnuntaituplapalkka lopetetaan, niin todella harva viitsii lähteä viikonloppuna ylitöihin.
- Anonyymi00115
Eläkeläiset tekee mielellään töitä, heille ihan sama saako jotain sunnuntailisää, kun on eläke ja lisäksi palkka.
Meilläpäin ainakin kylän kauppias antaa töitä viikonloppuisin eläkeläismyyjille nolla sopimuksella, ja tulijoita on.
- Anonyymi00116
Olen päätynyt ajatukseen,meillä pitää työntekoa lisätä.Vapaita karsia.
- Anonyymi00292UUSI
Työtön sohvalla köllivä ulisee.
- Anonyymi00117
Työttömyydestä on melkoisen paha karsia vapaita. Tänään pätee se että joka miekkaan tarttuu se ei taloudellisesti huku eli on alettava ammattisotilaaksi.
- Anonyymi00118
Minä täräytän että tylttömyyteen on ratkaisuna kunnon maailmansota. Kyllä tulee sata rosenttinen työllistyminen eikä työttömyys palaa pitkään aikaan kun syntyvyys on romahtanut.
- Anonyymi00119
Hetken aikaa ehkä oli joka yrittäjyyteen ja toimeentuloon tarttuu se siihen hukkuu mutta nyt näyttää hukkuvan koko markkinatalouteen.
- Anonyymi00120
Eikös se pitänyt vapaassa markkinataloudessa olla että firmat itse maksaa sen mitä jaksaa. Nykyaika on jotakin kommunismikapitalismia missä on komentotalous ja vapaa kaupasta niin kaukana kuin olla vain voi, mikäli jos joku myy liian halvalla laitetaan siihenkin kapulaa rattaisiin. Lisäksi on se erillinen rikas eliitti joka porskuttaa rahoineen ihan omassa sarjassa veronkiertoineen.
- Anonyymi00121
Duunari kaatuu huonoon palkkaan, stressistä sairastumiseen sekä viimein ulosottoon. Yrittäjät voi kaatua pelkkää YEL-maksuihin. Kaiken huonontaminen on ollut aika tasapuolista mutta rahat ja pääomat ne kasaantuu koristeeksi suuriin kasoihin. 2070 katsellaan rahamuseoissa komeita rahavuoria eli näiltä nämä jäi. Viikatemies/nainenkaan/kaikki sukupuolet ja puolettomuus ei niitä jaksanut kantaa.
- Anonyymi00152
Yel on verovähennyskelpoinen. Miten siihen voi kaatua?
- Anonyymi00122
Maapallo on tosiaan myös asioiltaan ympäripyöreä. Markkinatalous on jo päätynyt siihen että oikein yrittäjien kattojärjestö heikentää yritysten kannattavuutta tuottavuuden säännöstelyllä, horjuttamalla itse tekijän työpanosta. Rahaa ei pysty käyttämään yhä suurempi joukko yritysten palveluihin kun ei ole vapaa-aikaa eikä rahaa, tuskin kohta enään terveyttäkään.
- Anonyymi00123
Tuleeko Suomesta esimerkki koko maailmalle miten elävä ja toimiva yhteiskunta ajettiin hautausmaaksi hyvin järjestäytyneellä politiikalla noin vuosikymmenessä?
- Anonyymi00124
Nykypolitiikalla on tullutkin lähinnä kasvua vain hautausmaille ja ne laajenee kohta ympäriinsä kaikkialle.
- Anonyymi00125
Tuosta voisin sopia paikallisesti koska hyvänsä! Peruspalkka tuplaksi, niin kaikki tuo sopii.
- Anonyymi00126
Kokeileppa olla Yrittäjä ? Mitä se palkkaaminen ja kaikki kulut maksaa?
Se on liian kallista ja VALTIO ON SE SYY !
Töitä olisi mutta ei ole varaa palkata.
Duunari on yleensä hieman saapas kun ei ymmärrä asioita mutta niin on VALTIO MYÖS !
Miksi Sunnuntai työ on muka arvokkaampaa kuin arki? Kaikki voi sopia.
Liitot on hyvä ja paha.
Muistakaa,ilman yrittäjiä ei ole töitä ja Valtio ei saa verotuloja,eli Valtion pitää alentaa työntekijämaksuja nyt.Euron sinä saat,se on yrittäjälle 1.8e ja muut kulut päälle.
En tiedä auvauttuuko jotka ei ymmärrä muuta kuin sdp/vasukki liitto.Ihan sama,kohta kellään ei ole työtä ja ollemme kehitysmaa.- Anonyymi00169UUSI
Jos myy myytäkin kuin reiän kohtia puuhevosille, ja se myytävä tuote on tarpeeksi laadukasta ja tarpeellista, ei yrittäjän tarvitse kitistä kuten sinä.
- Anonyymi00128
oikeastaan kaikkien yrittäjien avustaja on valtio kaikkien ,,, ihan sama mitä kukin sanoo tästä asiasta ja tämä on yksin kertainen asia kaikki saadaan anteeksi joko verotuksessa tai muussa eli haetaan tukia ,, tietenkin yrittäjä on yksi osa tästä kokonaisuudesta mutta kun me kanstalaiset jätettäsimme tämä kokonaisuuden,, alakisi uusi halpatyö voima joka on niin ja näin tullaan ku halutaan ja sitten sanotaan ei voi kun selkä jumissa ,, olisin ihmeissäni jos liitot lopettaisi tomintansa ,, mutta ei tämä mikään ihme ole koska tuntuu ettei monikaan ole liiton jäsen ja kuka muu hoitaa näitä asioita jos he eivät tee sitä ,, mutta voi olla että nuorena yrittäjänä jos vielä näet nämä kaikki ,, ehkä silloin itse alat haaveilemaan näistä ajoista,,
- Anonyymi00129
Alkaa näyttämään siltä että työnteosta ei saa palkkaa kohta enään ollenkaan ja tuskin eläkettäkään. Ainakin sitäkin heikennetään oikein hartiavoimin.
- Anonyymi00130
Hyvin pyhkii Hallituksen aikaansaannokset. Paisuhde väkivalta ja työttömyys 2000-luvun ennätyslukemissa ellei peräti jo maailmanennätys. Ruumiita tulee kohta päivittäin ja vainajatorneja saa rakentaa kuin tuulimylllyjä konsanaan. Kohta ei muuta maisemissa enään nääkkään.
- Anonyymi00132
Erikoista että yhteiskuntaa yritetään saada ihan sekaisin ja pois kaikesta tolkusta oikein hallituksen hartiavoimin. Jälki on kyllä jo nyt sen mukaista. Totta se on että ysärin laman kelluvasta markasta vellovaksi kaatopaikkojen ja hautausmaiden valtakunnaksi.
- Anonyymi00134
Kokoomuksen pikku paska tuhoaa Suomea parhaansa mukaan.
- Anonyymi00136
Riikka Purra sanoi että "SE EI MEILLE KÄY".
Tämä persunkielinen sanonta tarkoittaa tietenkin että se käy vallan hyvin persuille. Mä jokapäivä töitä teen.🎼🕺🎵🎶🎙🕺🎵🎶🎙🎹🎵🎶🎸🎵🎶🥁🎵🎶🎷🎵🎶🎸🎵🎶🎻🎵🎶🎶🪕🎵🎶🪘🎶🎵🪇🎵🎶🪈🎵🎶🪗🎵🎶
- Anonyymi00138
Mä jokapäivä töitä teen. Joka ikinen päivä Perussuomalaisten trollitehtaalle meen..🎼🕺🎵🎶🎙🕺🎵🎶🎙🎹🎵🎶🎸🎵🎶🥁🎵🎶🎷🎵🎶🎸🎵🎶🎻🎵🎶🎶🪕🎵🎶🪘🎶🎵🪇🎵🎶🪈🎵🎶🪗🎵🎶
Demokrates on mr perfectin uusi nimimerkki.
- Anonyymi00139
Minä täräytän Suomen tulevaisuuden nykypolitiikan päätteeksi. Tulee elävien ja kuolleiden jättimäiset hautausmaat. Työnteossa päätyyy ulosottoon ja parisuhteessa hautuumaalle. Paljon muuta elämää ei sitten olekkaan.
- Anonyymi00142
Pelkkää sanahelinää, jota on mediassa jokavuosi.Ei vaikuta mihinkään,ei päätöksiin.
- Anonyymi00143
kyllä ne sunnuntailisät on hinnoiteltu tuotteisiin.. ei se palkanmaksu yrittäjän pussista ole pois, asiakas maksaa.
- Anonyymi00156
Entä jos asiakas ei maksa.
- Anonyymi00167UUSI
Tänään yksi valitteli radiossa, kun silloin kun on paljon asiakkaita pitäisi laittaa ovet kiinni, kun työntekijät vaatii tuplapalkkaa. Hehheh!! Puhui itsensä pussiin
- Anonyymi00168UUSI
Anonyymi00156 kirjoitti:
Entä jos asiakas ei maksa.
kyllä sinäkin vaan maksat jatkuvasti kun täällä kerran kirjoittelet.
esim. jokaisessa elintarvikehinnassa on sisäänleivottuna myös ne sunnuntailisät.. vaikka ostat keskiviikkona..
Jos sunnuntai lisät poistettaisiin niin hinnat ei kuitenkaan laskisi.
- Anonyymi00148
Yrittäjän unelmatyöntekijä on sellainen, jolle maksetaan mahdollisimman vähän palkkaa (mielummin ei mitään.).
Siksi yrittäjät lobbaavat myös työperäistä maahanmuuttoa. Maahanmuuttajat eivät tiedä oikeuksistaan yhtä hyvin kuin kantasuomalaiset, niin heitä on helpompi huijata joka käänteessä eri lisistä.- Anonyymi00164UUSI
Mitä sinä sanoa, minen ummarra.
Do you speak english?
- Anonyymi00149
Mikäs siinä, mulle sopii jos palkka korotetaan vastaavasti 40%
- Anonyymi00157
Suomessa on ennätys työttömyys. Todella korkea verotus ja eläkemaksut. Palkalla tulisi kuitenkin tulla toimeen ja ainakin duunarin palkat ovat jo tarpeeksi matalat suhteessa julkisen alan palkkoihin ottaen huomioon että duunareiden palkoilla rahoitetaan julkinen sektori kaiken laisella verotuksella ja oheismaksuilla. tuntuuhan tuo käsittämättömältä idealta. Tällä kehityksellä maa voi ajautua anarkiaan.
- Anonyymi00158
Se suhteutettuna mihin ollaan menossa ja mitä rahalla saa on vertailukelpoisin pohja esihistoriallisella ajalla eikä kituminen kestänyt niin kauan. ¨Se kai lienee asian ydin että saako rahalle mielekästä elämän vastinetta? Vai saavutetaanko raihinaisen kituuttamisen maailmanennätys. Sanoisin ett' eipä ole köyhyyttä saatu poistettua vaikka on miten hienot korkeakoulut ja teknologiat tahansa. Lisäksi näyttäisi olevan jonkinlainen ikiliikkuja Jumalaton ja Retuinen elämä.
- Anonyymi00160UUSI
SDP ja Keskusta huutaa jakuvasti lisää maahanmuutoa ja halpatyövoimaa eivätkä välitä yhtään lähes 400000 työttömästä pätkän vertaa. SDP ja Kepu pettää aina ja kaikessa
- Anonyymi00162UUSI
Yrittäjät ovat lähes rikollisjärjestön veroista porukkaa jotka käyttää laittomatkin keinot lompakkonsa paksuntamiseen…. Mones saavat yritystukia mm silti työvoiman pitää olla halvoista halvin
- Anonyymi00163UUSI
Jatkoa seuraa: Työntekijöiden alaikärajat pois, työajat pitemmiksi, palkat puoliksi, kaikki lomat pois, 7 päivän työviikko.
- Anonyymi00171UUSI
Jukisella puolella perus duunareilla isommat palkat, pidemmät lomat ja vähemmän töitä. Eli hyvin voi lomia lyhentää. Samat tes kuin yksityisellä sekä lomat👍
- Anonyymi00222UUSI
👍👍👍👍👍👍
- Anonyymi00172UUSI
Jos esim pyhälisät poistetaan , ei oo enää tungosta kassavuoroihin Ja jos on ihan pakko noista säästää niin siirrytään vähitellen tähän uuteen systeemiin Mutta sitten eduskunnassa edustajille 4 viikon loma kesällä ja 1 viikko talvilomaa ja koulujen lomia lyhemmäksi
- Anonyymi00205UUSI
Samoin valtion ja kunnan työntekijöille, nyt heillä lähes kaksi viikkoa enempi lomaa, kun yksityisillä aloilla.
- Anonyymi00173UUSI
Suomen Yrittäjät.
Tehkää duuninne ihan itse!
Tuosta näkee, mikä on työntekijöihin kohdistuva arvostus.
Mikael Penttinen taitaa olla puuteripylly.- Anonyymi00176UUSI
Moraalittomia paskiaisia ,jotka pyrkivät ihmisarvoa toisille antamatta käyttämään heitä hyväkseen ja mistä sellainen oikeutus on otettu ?
Jatkuvalla syötöllä mangutaan tukia yhteiskunnasta toimintaan ,vinkuen että mikään ei kannata ja päälle pitäisi tehdä ilmaiseksi työtä kikyttäen tai puoli ilmaiseksi jolloin teettäjä korjaisi kaiken hyödyn tehdystä työstä ja tekijälle jää vain työn ilo ja toimeentulon hakeminen toimeentulotukea anoen. Eiköhän se ole yhtäläillä tarkoitus pärjätä sillä yrittämisellä kuin työnteolla ja jos se yrittäminen ei kannata panna lappu luukulle. Yhteiskunnan tehtävä eikä yksilöiden ole pelkästään tuottaa hyvää yrittäjille. Yrityksien toiminasta on kerryttävä veroja ja sen on oltava yhteiskuntaa tukevaa ,eli työllistävää ja maksetuilla palkoilla tulee tulla toimeen ,että niitä kertyä myös veroa jotta yhteiskuntaa voidaan ylläpitää.
Maksaa vaan nyt kiltisti palkkaa siitä tehdystä työstä ja jollei jaksa maksaa ja yrittää yhteiskunnan ,sekä työehtoneuvotteluissa yhteisesti sovituilla ehdoilla on hyvä pistää lappu luukulle nykyisessä hommassa ja tehdä jotain uutta, joka kannattaa.
- Anonyymi00174UUSI
Rahan ahneus kokoomus yrittäjät taas vauhdissa!
Itsekkäät sellaiset. Mulle kaikki yrityksen rahat.Työntekijöille ei mitään- Anonyymi00175UUSI
No sinne menee rahat hautaan. Ei nallekaan kerkiä mitenkään miljardiaan käyttämään ennen hänen pois menoaan. .
Rikkaiden käyttäytymistä en ymmärrä. Mitä tekee rahalla jota ei koskaan käytä yhtään mihinkään? Eikö se ylimääräinen raha pitäisi tarjota juuri työllä muillekin? Tai edes osa niistä! - Anonyymi00180UUSI
Voit perustaa yrityksen heti huomenna !
Ehkä saat kokeilla oppejasi ihan kantapään kautta. - Anonyymi00183UUSI
Anonyymi00180 kirjoitti:
Voit perustaa yrityksen heti huomenna !
Ehkä saat kokeilla oppejasi ihan kantapään kautta.Mitä varten luulisit palkkasuhteisten työsuhteiden Suomessa kadonneen ja syntyneen yhden miehen yrityksiä ja ali urakoinnin kasvaneen?
- Anonyymi00178UUSI
No eihän meillä ole enää sunnuntaita sanan varsinaisessa merkityksessä. Ei tarvita mitään lisiä silloin töissä käymiseen, koska siitä on tehty arkipäivä kaikkine aukiolevine palveluineen!
- Anonyymi00206UUSI
👍👍👍
- Anonyymi00181UUSI
Perustakaa työläiset yrityksiä!
Pääsette nauttimaan heti rikkautta ja onnea, heti ens viikolla laittakaa työhönottoilmotuksia !
Odotan jo töihin pääsyä $- Anonyymi00182UUSI
Lupaan ahkerasti kaivaa esiin kaikki etuni ja kitistä niistä päivittäin !
Työni teen hitaasti ja varmasti.
- Anonyymi00184UUSI
Voishan tuohon duunarina jopa suostua, kunhan näiden johtajien palkoista ja eduista otetaan myös puolet pois. Tuskinpa yksikään johtaja tähän suostuu
- Anonyymi00185UUSI
Kyse on viikonloppu ja ylityökorvauksista. Ei niitä ole yrittäjälläkään.
Jos joku saa ylityökorvauksena 50-150% lisää palkkaa tunnilta niin käytännössä yhdenkään yrityksen ei kannata tällaista työtä teettää. Sunnuntaiaukioloja tuttavani yritys ei tästä syystä pitänyt lainkaan.
Kyse on myös siitä että jos joku työntekijä haluaisi tehdä pidempää päivää, pyhäpäivät ja lomat jotta saisi paremmat tulot elämään ja velkojen maksuun niin nykyiset SAK työehtosäännöt eivät tätä normaali tuntipalkalla salli. Ainoa keino on mennä sivutyönä johonkin toiseen yritykseen työtä tekemään normipalkalla. Tässä on kyse ihan maalaisjärjestä kuten yritystoiminnassakin. - Anonyymi00209UUSI
Anonyymi00185 kirjoitti:
Kyse on viikonloppu ja ylityökorvauksista. Ei niitä ole yrittäjälläkään.
Jos joku saa ylityökorvauksena 50-150% lisää palkkaa tunnilta niin käytännössä yhdenkään yrityksen ei kannata tällaista työtä teettää. Sunnuntaiaukioloja tuttavani yritys ei tästä syystä pitänyt lainkaan.
Kyse on myös siitä että jos joku työntekijä haluaisi tehdä pidempää päivää, pyhäpäivät ja lomat jotta saisi paremmat tulot elämään ja velkojen maksuun niin nykyiset SAK työehtosäännöt eivät tätä normaali tuntipalkalla salli. Ainoa keino on mennä sivutyönä johonkin toiseen yritykseen työtä tekemään normipalkalla. Tässä on kyse ihan maalaisjärjestä kuten yritystoiminnassakin.Että tällaisia YRITTÄJIÄ SUOMESSA🤮🤮.
Menkää oikeisiin töihin, jos yrittäjyys ei kannata. - Anonyymi00223UUSI
Anonyymi00209 kirjoitti:
Että tällaisia YRITTÄJIÄ SUOMESSA🤮🤮.
Menkää oikeisiin töihin, jos yrittäjyys ei kannata.Sillon sinä jäät työttömäksi.😄
- Anonyymi00186UUSI
Joka alalla ei voi työaikaa lisätä,ajo ja lepoajat määrää ja jos ajat esim bussia,linja alkaa ja päättyy tiettynä aikana,auto alalla ei arkipyhistä makseta
- Anonyymi00208UUSI
Ei niin, ainakaan täällä Satakunnassa ei taxikuski saa mitään ilta, yö, tai sunnuntailisiä, sama palkka kaikilta päiviltä.
- Anonyymi00187UUSI
Oikeistolainen buffet näyttää vasta avautuneen. Elinkeinoelämän järjestöt käyvät vuorollaan kertomassa, mitä työntekijöiltä pitäisi seuraavaksi ottaa pois, ja ei epäilystäkään, etteikö kokoomus kuuntelisi herkällä korvalla.
Millaisen laskun suomalaiset joutuvat maksamaan, jos tämä politiikka jatkuu vielä neljä vuotta. Työterveyden heikentämisen sijaan pitäisi panostaa ihmisten työkykyyn, jaksamiseen ja hyvinvointiin.
Ensin halutaan poistaa sunnuntaityön tuplapalkka ja kun sekään ei riitä, uhrataan seuraavaksi jopa työterveyshuolto. Mikä ihme siinä on, ettei työelämää voida kehittää koskaan positiivisen kautta?
Jos sunnuntailisät, työntekijän turva ja nyt jopa työterveys ovat kaikki kaupan, suomalaisilla on oikeus kysyä, missä tämän politiikan raja kulkee.
Ja nyt vielä perussuomalaisilta on tullut peukkua Suomen Yrittäjien toimille. - Anonyymi00189UUSI
Rikkailla ja kovapalkkaisilla demareilla omat tapansa kusettaa. Juuri nyt julkaistu että Tuppuraisella, Eero Heinäluomalla ja SAK:n superpalkkaisella johtajalla, Elorannalla HITAS-kämppiä taskussa varmuuden varoiksi.
- Anonyymi00199UUSI
SUOMESSAKIN ON " parveke, suojatie, katoamis HOMMIA KUKA VAAN TEKISI ON NIMITTÄIN KOKOPÄIVÄ HOMMA JA KOHTEITA ON.
- Anonyymi00207UUSI
Suomen Yrittäjät voisi vaihtaa nimensä Suomen kusettajat ry.
Haluavat ILMAISTA työvoimaa yrityksiin.- Anonyymi00212UUSI
Just samanlaiset edut meille kuin muillekin eun alueella, ei siis yhtään enempää eikä vähempää. Ei me Suomalaiset olla yhtään parempia työläisiä, kuin muutkaan eurooppalaiset, taidetaan olla laiskempaa porukkaa kuin esim. Saksalaiset ja Unkarilaiset ja Tsekit, sekä Slovenialaiset. Ei niissä maissa ainakaan työttömiä juuri ole.
Ei meidän yrittäjät pysty kilpailemaan, jos ei olla kaikissa asioissa samalla lähtöviivalla muiden maiden kanssa. Se ei ole yrittäjien, eikä hallituksen vika, vaan kanen vika ja syy, jos yrittäjämme eivät pärjää kilpailussa. Sitä jokainen voi kysyä hiljaa hoopolta itseltään. - Anonyymi00215UUSI
Anonyymi00212 kirjoitti:
Just samanlaiset edut meille kuin muillekin eun alueella, ei siis yhtään enempää eikä vähempää. Ei me Suomalaiset olla yhtään parempia työläisiä, kuin muutkaan eurooppalaiset, taidetaan olla laiskempaa porukkaa kuin esim. Saksalaiset ja Unkarilaiset ja Tsekit, sekä Slovenialaiset. Ei niissä maissa ainakaan työttömiä juuri ole.
Ei meidän yrittäjät pysty kilpailemaan, jos ei olla kaikissa asioissa samalla lähtöviivalla muiden maiden kanssa. Se ei ole yrittäjien, eikä hallituksen vika, vaan kanen vika ja syy, jos yrittäjämme eivät pärjää kilpailussa. Sitä jokainen voi kysyä hiljaa hoopolta itseltään.Esim. Saksassa yli kolme miljoonaa työtöntä!
- Anonyymi00234UUSI
Anonyymi00215 kirjoitti:
Esim. Saksassa yli kolme miljoonaa työtöntä!
Siellä on työttömyysprosentti alle 6.5 %, eli suhteellisesti paljon vähemmän kuin Suomessa.
- Anonyymi00210UUSI
Hyviä ehdotuksia, joilla Suomi saadaan nousuun. Lisäksi julkisen puolen ylipitkiä lomia on syytä lyhentää samalle tasolle yksityisen puolen kanssa. Opettajille lisätyötä esim. kerhojen vetämistä loma-aikoina. Opettajillahan on mahtavat palkat ottaen huomioon 10 viikon kesälomat. Tietääkseni esim. Ruotsissa opettajilla on kesäkerhojen pitovelvollisuuksia.
- Anonyymi00211UUSI
👍👍👍
- Anonyymi00250UUSI
Jep jep, jotkut opettajat tekevät about 4 kk 8-16 h duunia ja saavat vuoden palkan, eivätkä tarvitse enää tunteja valmistella kun on ennalta määrätyt sisällöt netissä. Tuossa olisi säästöjen paikka!
- Anonyymi00213UUSI
Sunnuntaina työmaalla olisi sitten vain firman omistaja. Olisiko se hyvä? tilalle toki haluttaisiin wolttikuskeja, mutta kuka ne opettaa siihen duuniin?
- Anonyymi00216UUSI
saattaa viikonloppu työntekijöitä joutua etsimään, kuka peruspalkalla asuu työmaalla kolmessa vuorossa, tai muuten. Loma on yksityisellä puolella huonoimmillaan 3vko, julkisella parhaimmillaan 6-8 vko? Olisiko syytä keksiä kuinka maailman suurin julkinen puoli supistetaan koska se ei enää tuota edullisia palveluja eikä edes kelvollisia.
- Anonyymi00217UUSI
Joillakin aloilla arkipyhistä maksetaan sekä sunnuntaityökorvaus että arkipyhäkorvaus. Jos kyse on vielä kolmivuorotyöstä, iltavuorosta saa tuplana iltavuorolisän ja yövuorosta tuplana yövuorolisän. Yhdestä arkipyhävuorosta voi saada yhteensä noin neljän vakiotyöpäivän korvauksen.
- Anonyymi00218UUSI
Hyvä, loisduunarit ovat saaneet järjetöntä palkkaa tekeemäänsä työhön nähden, pelkästään nuo todella oikeudenmukaiset leikkaukset ei riitä, vaan lisäksi palkkoja on laskettava 50%. On se perkele jos työläis-mätisäkit ei pysy kurissa.
- Anonyymi00242UUSI
Yrittäjiltä jos lopetetaan yritystuet on niitä suurin osa työttöminä soppajonossa.
- Anonyymi00220UUSI
Menkää Töihin !
- Anonyymi00221UUSI
Suomen yrittäjien politiikkaa jos lähdetään mukailemaan, niin Suomen valtaa aivan uudenlainen ennen näkemätön työttömyys aalto, ne vähätkin tuotannot kaikkoaa eikä ketään kiinnosta Suomi joka lukeutuu kaikella tapaa maailman kalleimpiin valtioihin elää ja toimia ja jossa työtä teetetään orjatyömallilla ja pakkopolitiikan kautta. Jopa Björn Wahlroos ymmärtää ihan julkisesti lausuttuna, että duunari ansaitsee palkkansa ja hyvin voiva duunari on koko valtakunnan etu ja sekin toteutuu monen asian kautta kuten kulutus, verojen maksu, kykenevyys ottamaan isompia lainoja, vähemmän tarvetta avustuksien maksuille yms.
Suomea vaivaa lyhytnäköinen porvaripolitiikkaa jossa tarjotaan vain verojen korotuksia, julkisen hyvinvoinnin leikkauksia, pakkopolitiikkaa ja työmarkkinoiden kurjistamista ja yksipuoleistamista ja kaikilla noilla keinoilla vain vauhditetaan Suomen konkurssia. - Anonyymi00224UUSI
Ei ole valtaa Suomen yrittäjillä ajaa ylitse yleissitovien TESsien jotka on yhdessä taisteltu puolustamaan juuri näitä työntekijöiden oikeuksia mitkä koskettaa palkkoja, lisiä, lomia yms.
Onnea matkaan yrittää valtiovallan kautta ajaa ammattiliitot ja TES:sit historiaan. Siitä seuraa niin massiivinen sairaslomien, työkyvyttömyyseläkehakemusten, työtaisteluiden ja lakkojen ja tuotantojen alasajot, että Suomi on konkurssissa jo samana vuonna.
Ei voi kun ihmetellä tätä järjettömintä lyhytnäköistä porvaripolitiikkaa ja pakkomallia, että miten voi olla noin idioottia sakkia??- Anonyymi00228UUSI
Mutta jos työläiset perustaa yrityksen niin silloinhan ei noin mene, vaan kaikin rikastuvat ja palkat vain nousee vaikka kukaan ei tekisi mitään !
- Anonyymi00231UUSI
Eli Suomi nousuun palkkoja nostamalla, erityisesti paperitehdas- ja satamaduunarien palkkoja, siivoojista jne. niin viis väliä.
- Anonyymi00239UUSI
Kyllä minä ihmettelen paljon enemmän politiikkaa, jossa esimerkiksi Minja Koskela tai Sofia Virta tai Tytti Tuppurainen ovat jonkinlaisina keulakuvina.
Heitä eivät voi kannattaa muut kuin täydelliset idiootit, sain tuon sanan sinulta! - Anonyymi00241UUSI
Anonyymi00231 kirjoitti:
Eli Suomi nousuun palkkoja nostamalla, erityisesti paperitehdas- ja satamaduunarien palkkoja, siivoojista jne. niin viis väliä.
Tuo on SAK:n kovapalkkaisten johtajien ja (SDP:n) tahto ollut vuosikymmeniä)?
- Anonyymi00244UUSI
Yhteiskunnan loisia ,imemässä toisten selkärangasta kaiken minkä irti saa ja mielellään antamatta minkäänlaista vastinetta itse työn tekijälle. Sairasta porukkaa joka kokee jotenkin olevansa etuoikeutettuja riistämään toisia.
- Anonyymi00226UUSI
Kuten sanottua, jokainen työläinen on vapaa perustamaan yrityksen ja palkata siihen väkeä!
Lupaan olla kallis työläinen !- Anonyymi00227UUSI
Kaikki työttömät liittykää yhteenperustakaa hyväpalkkaisia yrityksiä kaikilla herkuilla, olen heti aamulla oven takana valmiina !
- Anonyymi00238UUSI
Se on "palkkaamaan" ei "palkata"! Puupäät kielellisesti vajaat ovat valloittaneet Suomen!
- Anonyymi00245UUSI
Ethän sä osaa tehdä itte mitään. Muiden pitäs tehdä sun työt ilmaseks ja elättää sut .Sää oot kuule ihan turhaa väliporrasta. Ei työn teettäjän ja tekijän välillä tarvita mitään tekemätöntä rahastajaa.
- Anonyymi00229UUSI
Aikoinaan suomen punakaartilaiset lähtivät malakosaarelle toteuttamaan noita sosialistisia utopioitaan ja jonkin aikaa onnenkaltainen kukoistikin kunnes joukon juudas katosi kassakaapin kanssa.
Vähitellen porukka hiipi takasin lähtöviivalle 100 pros työttömyydellä rikastetuneena. - Anonyymi00230UUSI
Sehän tässä ihmeellistä on kun on niin kauheita ne yrittäjät, mutta mitään ryntäystä ei ole yrittäjyyden klondikeen noilla työttömillä, joista ihan pursuaa kaikki viisaus !
Eikö ole ihme !? - Anonyymi00232UUSI
Työterveyshuolto on siksi kallis koska yksityiset terveysasemat laskuttavat ihan sikamaista hintoja.kaikkea ylimääräistä.eivätkä anna selvityksiä.siinä vika
- Anonyymi00240UUSI
Tuo on ilmeistä, laskutus on varmasti yläkanttiin, koska voittoa takovista firmoista on kysymys!
- Anonyymi00243UUSI
No mitäs jos samantien poistettais työntekijöiltä palkat kokonaan? Arbeit Macht Frei
- Anonyymi00246UUSI
Joo mitä duunari rahalla tekisi, dokaa vain itsensä huonoon kuntoon ettei pääse edes kuntouttavaan
työhön.
Ruokakuponkeja palkan sijaan ja asuntona hellahuone.
Se on nyt niin ettei ole muuhun varaa. - Anonyymi00247UUSI
Ne on poistettu jo melko pitkäl .Viisaat pisti työntekijät pihalle ja vei työt ja ajo ahneuttas maan talouden lamaan ajamal kulutukse alas. Kun ei ol töitä ei ol pakkojen maksu tarvettakaa .Ny voi sitte yrittäjäkki myhäillä tyytyväisyyttäs ja kattel tyytyväisen kättes tulost palkamasu tarpeen hävites pikkuhiljaa konkursseje myötä. Jatkaa samaa rataa vaa kyl siit hyvä tulee ja loppus se kitinä kokonas palka maksust. Ku kerral heittää kaik pihal ei tartte kitist koko ikäs.
Kattos toi on siit seurauksen kun ei ole riittävää kulutus ei raha kierrä ja raha ei kierrä kun eimaseta sen verta työst et sil eläs ei piretä töis ku juu sillo ku tarttis painaa se lapio maaha.
Pippuri purkin käyttö onnituu semmottis ,mut taloude pyörittämine ei.Ja tost lyhyt näkösyydest tuli nyt sitte lasku.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011753019.html
- Anonyymi00248UUSI
Ihan ovat asiallisia ehdotuksia talousongelmien ratkaisemiseksi! Ei muuta kuin tuumasta toimeen!
- Anonyymi00271UUSI
Nämä ovat kaikki mahdollista koska Suomi on konkurssi kypsä hyväksi käytetty maa
sekä sisältä että ulkoa,
eivät ole kertoneet, eivätkä kehtaa kertoakkaan Euroopan Unionin todellista hintaa
Suomalaisille veronmaksajille jotka vasten tahtoa kompensoivat miljardeilla
muiden maiden puuttuvia tai alhaisia veroituksia/ verokantaa!
Ja vielä enemmän hintana tämän samaisen valheiden unionin järjestämät Euroopan
ulkopuolelta tuhansittain ongelma maista tulevien elämän kustantaminen Suomessa
sinunkin napurikseksi! - Anonyymi00272UUSI
Joulu voitaisiin poistaa satuineen kamelimiehistä.
Realismiahan ihmiset haluavat ja totuutta.
Säästyy kaikilta paljon rahaa näin toimien. - Anonyymi00273UUSI
No ei tää edes ole vitsi, kaveri on iha tosissaan. Suomalainen yrittäjä on ajettu nurkkaan. Ei oo kannattavaa tehdä bisnestä maksamalla duunarille asiaankuuluvaa palkkaa. Pitäisi olla 30 vuoden työkokemus, rautainen terveys, kyky tehdä yötä päivää töitä arkensa pyhänsä samalla palkalla. Ja tietty vain silloin ku yrittäjä tarvitsee työvoimaa. Kohta varmaan pitää maksaa yrittäjälle että pääsee töihin ilmaiseksi. Työttömyys ei tästä ahneiden kusipäiden maasta katoa vaan lisääntyy.
Virolaiset haamufirmat palkkaa tyhmiä ukrainalaisia ja baltteja telakat täyteen, datakeskustyömaat hoitelee polakit ja eestimees. Rakennusliiton vellihousut kyselee palkkojen ja työolojen perään ja Raivo ja Aivar vetää rahat liiviin ja katoaa jäljettömiin. Sama kusetus on menossa tuulivoima työmailla. Tyhmät kunnanpamput myy maansa kieroille bulvaaneille ja tuotot valuu ulkomaisten yritysten tileille.
Vittu tässä maassa on typerä kansa! Lasten kanssa askarrellaan paperikikkeleitä ja toinen juoksee tositeevee kuvauksissa.
Mä itseasiassa toivoisin että tulis joku isompi nappi tuolta taivaalta että tää tyhmä kansa katoaisi tältä pallolta. Hävettää niin helvetisti! - Anonyymi00281UUSI
Ottakaa vaan sunnuntailisät pois, ja ihmetelkää, kun hoitajat ja poliisit ja palomiehet ja lääkärit yhtäkkiä ei tulekaan paikalke, kun on "parempaakin tekemistä" viikonloppuna, kuin tehdä puoli-ilmaista työtä.
- Anonyymi00282UUSI
lisää rahaa kokkareille vaatii kokakreet
- Anonyymi00290UUSI
sanoisin näin lähtekää veks töistä ite lähin vittumaisen työnantajan leivistä ja katunu päivääkään toki ei velkaa ja nuorille sanoisin älkää ottako velkaa kuin nimeksi jos tarttee ja heti pois ja olen viiskymppinen ammattitauteja ei kannata odottaa
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483