Voisiko Mikkeli houkutella uusia asukkaita etätyöllä?
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Mikkeli voisi mainostaa että on ainakin kerrostaloja tarpeeksi ja lisää halutaan rakentaa! Sellainen on elinvoimaa mikkeliläisittäin!
- Anonyymi00003
Mikkelissä halutaan hävittää vanha rakennuskanta, Ylimitoitettuja rakennushankkeita.
Mm ns Romu-Salmisen tontti. Museovirastokaan ei puolla Tenholankadun varrella olevan
keltaisen kaupparakennuksen säästämistä, koska kaupparakennus ei ole "kaupunkikuvallaisesti arvokas." Miksi, jos rakennus on ollut paikoillaan jo lähes 100v, tämä seikka on Mikkelin kaupungin päättäjille myrkkyä. Vaikka kaupunki ei purettuja rakennuksia omistaisikaan, sillä on valta myöntää purkulupa. Romu-Salmisen tontti on jo myyty, talojen (4 suurta ylimitoitettua taloa pienelle alalle) piti olla valmiina jo 2024, vanhat talot ovat yhä pystyssä. Pitäs päättäjienkin jo ymmärtäää miten ihmiset eivät ainakaan halua asua, mutta se ei mene heille jakeluun, koska Mikkelissä ei saa olla aukiota kukkamyynti kojuineen, ei saa olla pientä puutalo ryhmää joenrannalla PARHAALLA PAIKALLA. Vaikka talot olisikin purettu ja talot rakennettu, vain pieni osa ostajista olisi saanut näkymän joelle. Suurin osa olisi joutunut katsomaan vastapäisen talon naapuria juomassa aamukahviaan samaan aikaan. Suurimmalle osalle olisi jäänyt näkymä joko Tenholan tai Porrassalmen kadulle. Takimmaisen talon asukkaille olisi (ehkä) jäänyt näkymä metsikköön, jolta purettiin pois pari vanhaa taloa,koska
niiden tilalle piti tulla rivitalo, ei tullut sitäkään. Mikkelissä puretaan vanhaa rakennuskantaa ikäänkuin varmuuden vuoksi.
- Anonyymi00002
Kyllä voisi
- Anonyymi00004
Niin, voisi, mutta mikäli tulija haluaa muuttaa kesäasuntonsa vakituiseen käyttöön
tulijoille sanotaan vain että: "teistä on pelkkiä kuluja." Miten, jos tulijat ovat varakkaita
perusterveitä, alle 70v, käyttävät rahaa mm. kulttuuripalveluihin, käyvät vaikka torilla
kahvilla tsm. Nurmijärveläispariskunnan taannoinen kohtelu oli kyllä typerää.
- Anonyymi00005
kyllähän etätyöt ovat tulevaisuutta, joten mahdollistaa ainakin pitäisi
- Anonyymi00006
Etätyöntekijät yleensä asuvat Espanjan Fuengirolassa, monet työttömätkin asuvat siellä kun on halpaa, ja nostavat työttömyyskorvaukset Suomesta ja kirjat Suomessa.
Vaikka vakituinen asuinpaikka onkin Espanja.- Anonyymi00007
Ajoittainhan näitä yli kymmenien tuhansien eurojen KELA-työttömyyshuijareita jotka oikeasti asuvat Espanjassa jääkin kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511231Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215788En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 64732
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 135696
- 44631
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554