SIMO kunnassa eivät antaneet punkkirokotusta

Anonyymi-ap

Olen elämäni aikana kesämökkiläisenä asioinut harvoin Simon terveyskeskuksessa yli45 vuoden aikana alle 10kertaa, joka ikinen kerta vastaanottovirkailija estänyt saamasta asioida lääkärin kanssa. Yhden kerran menin sitten palovamman vuoksi avoinna olevan ovesta sisään jossa oli naislääkäri toimepidehuoneessa kerroin ettei päästetä. Lääkäri totesi hyvä kun tulit, siinä jossain vaiheessa tuli vastaanottovirkailoja perässä että yritti estää, tuoloin ehkä olin alle 30 vuotias.

Nyt maanantaina yritin saada punkkirokotuksen, kieltäytyi taas vastaanottorouva. Sanoi ettei niitä enää järjestetä juhannuksen jälkeen, kysyivät muutenki miksi et ole ottanut kotipaikkakunnalla (minun tiedossa ollut että Simon kunnan on annettava punkkirokotus maksuton kesämökkiläisille).

Kaiken lisäksi melkoinen väite vastaanottovirkailijalta ettei näin myöhään punkkirokotuksen ottamisella olisi enää mitään hyötyä?

Kyllä niillä on Simon terveyskeskuksessa kiirettä kun vastaan otossa ei ollut ketään, yksi mummu tuli kyllä hetken kuluttua sisälle.

Kemissäki vältelty usein vastaanottamista terveyskeskukseen, Kemiin kuitenki päässyt lähes aina jopa sairaalaan, (viimeksi vaikeasta paikasta punkin poisto) ja hammaslääläriin.

SImon kunnan terveyden huollosta olisi syytä valtion ottaa rahat pois, nìin on ikävä sanoa.

2

<50

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kuten kirjoitin ei ole annettu.

• Anonyymi00002

Yle voisi uutisoida seuraavaksi siitä, ettei kesämökkiläinen tai vakiasukas saa edes jäykkäkouristusrokotusta syystä, ettei vastaanotossa tympeänä toljottava hoitaja sitä halua antaa. THL on ohjeistanut, että yli 65-vuotiaalle se annetaan heti ja seuraava pistos 10 vuoden päästä. Tämä ohje ilman tapaturmia.
      Mutta joo, kunnissa on vaihtelevia käytäntöjä naaman mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      976
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      262
      817
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      73
      719
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      71
      681
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      636
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      601
    Aihe