Persut ei ole nuorena puolueena ehtinyt perustaa erilaisia järjestöjä verorahojen kuppaamiseen.
Sen on helppo tuoda esille kuinka läpeensä korruptoitunut suomalainen järjestökenttä on.
Rahaa ohjataan surutta sulle-mulle periaatteella yhdistyksiin ja säätiöihin, jonka ainoa tehtävä on tuoda rahaa puolueille.
Suomessa ei tarvittaisi neljää eläkeläisjärjestöä, jos jokaisella puolueella ei olisi omaansa.
Persut voivat karsia korruptiota koska eivät ole itse saamapuolella
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Kokoomuksen jakeluprosessi: Sinulle, minulle ja itselle.
- Anonyymi00002
%
SDP ja LaitaVasemmisto ja MYRKYN-Vihreät -KUPPAA- VeronMaksajien RAHOJA
% - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
%
SDP ja LaitaVasemmisto ja MYRKYN-Vihreät -KUPPAA- VeronMaksajien RAHOJA
%KOKOOMUKSEN PROPAGANDAA!
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
KOKOOMUKSEN PROPAGANDAA!
Älä juuda ja ei ole.
Vasemmisto ja RKP eniten parkuu sitä, että etujärjestöjen tukia leikataan.
Selitä miksi, jos kyse ei ole hillotolpista.
- Anonyymi00005
ovatko perussuomalaisten puolueen järjestöt saaneet tukia ?
+8 Kyllä, Perussuomalaisten järjestöt ja niitä lähellä olevat yhdistykset ovat saaneet valtiontukia, mutta niiden saamat summat ovat yleisesti olleet muita puolueita pienempiä.
Puoluetukien ja järjestörahoituksen tilanne jakautuu seuraavasti:
Valtion yleinen puoluetuki: Perussuomalaiset r.p. on saanut eduskuntapuolueille tarkoitettua valtionavustusta (vuodelle 2026 potti on noin 7,95 miljoonaa euroa).
Puolue jakaa tukia edelleen omille piirijärjestöilleen ja yhdistyksilleen puolueen omien sääntöjen ja sisäisen budjetoinnin mukaisesti. Puolue on myös tukenut naisjärjestöään tai käyttänyt varoja suoraan vaalityöhön.
Nuorisojärjestöt: Puolueen nuorisojärjestö (Perussuomalainen Nuoriso) on saanut opetus- ja kulttuuriministeriön nuorisojärjestöavustusta (esimerkiksi ~ 77 600 euroa).
Perussuomalaiset ovat itse vaatineet, että nämä tuet tulisi ohjata puolueiden kautta, jotta muiden puolueiden saamat moninkertaiset tukisummat pienenisivät.
Koulutustoiminta: Perussuomalaisten koulutuskumppanina toiminut Peruskansan Sivistysliitto (Opintokeskus Pekasus) sai vuosina 2015–2024 toimintaansa valtionosuuksina yhteensä noin 1,3 miljoonaa euroa.
Yhdistys päätti kuitenkin purkautua vuonna 2024, ja osa tukirahasta palautettiin valtiolle.
Tukisäätiöt: Puoluetta taustalta tukeva Perussuomalaisten Tukisäätiö ei saa suoraa valtionavustusta, mutta se on rahoittanut puolueen toimintaa ja esimerkiksi puoluetoimiston remontteja.
Valtionavustusten ja puoluetuen käytöstä voi lukea tarkemmin Valtioneuvoston vuoden 2026 puolueavustuspäätöksestä sekä Vaalit.fi -sivustolta.
Toisin sanoen kyllä persut ovat saaneet ison tukipotin. Pelkästään puoluetukea tälle vuodelle toiseksi eniten, eli 7,95 miljoonaa euroa.
Joululahjarahoja persut jakavat valtion verokertymstä samoin kuin muut hallituspuolueet.- Anonyymi00006
Kaikki puolueet saavat tukia.
Se on kuitenkin läpinäkyvää.
Sen sijaan tuet, joita maksetaan etujärjestöille on piilotukea, josta nauttivat muut puolueet ja siellä liikkuu satoja miljoonia.
Katso, mistä tulee suurin parku, niin tiedät pahimmat loiseläjät. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kaikki puolueet saavat tukia.
Se on kuitenkin läpinäkyvää.
Sen sijaan tuet, joita maksetaan etujärjestöille on piilotukea, josta nauttivat muut puolueet ja siellä liikkuu satoja miljoonia.
Katso, mistä tulee suurin parku, niin tiedät pahimmat loiseläjät.Ei persutkaan omaa oksaansa sahaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134896Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48538
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32508- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 34414
- 33413
- 16399
- 82398