Kopra vaati demareilta linjaa.

Anonyymi-ap

Mutta vastaus ei tyyduttänyt, koska kysyi:

"Kumpia enemmän, säästöjä vai leikkauksia"?

Lindtman vastasi:

"Harkitsemme tarkkaan, miten asian hoidamme. Syksyn aikana ilmoitamme"!

Sr ei tietysti ole vastaus kysymykseen, koska on puolueita, joissa harkitaan, mitä tehdään.


Kaikissa puolueissa ei näin ole, se on viime aikoina nähty.

Etusijalla on, leikkaamme niiltä, joita eniten inhoamme ja joista toimenpiteistä on kannatulsellemme eniten hyötyä.

41

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kauheeta jos ei enä eliitin veroale jytkyt jatku .

      • Anonyymi00005

        Hehehee joo aivan hirveetä, tulee itku silmään jos Purra lakkaa niille
        rahaa lapioimasta.... :)))))))))))


      • Anonyymi00009

        PS:n kannattajien mielestä hallitus on onnistunut 120 prosenttisesti
        Tuleekohan persuille paha mieli jos ei isotuloisten veroalejytky ja hyysääminen
        ei enää jatkukaan ensi kevään vaalien jälkeen, kun PS on häviäjä ?


      • UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        PS:n kannattajien mielestä hallitus on onnistunut 120 prosenttisesti
        Tuleekohan persuille paha mieli jos ei isotuloisten veroalejytky ja hyysääminen
        ei enää jatkukaan ensi kevään vaalien jälkeen, kun PS on häviäjä ?

        Suurempien tulojen verotusta ei pidä missään tapauksessa kiristää vaan päinvastoin. Se kun on ainoa keino saada kertymään maahamme lisää yksityistä pääomaa. Meillä on pääoma pula koska valtiokin laina ulkomailta ja maksaa korotkin sinne, olisihan se parempi maksaa nekin kotimaan talouden parantamiseen! Hyvätuloisethan ovat se pohja jolla maan talous makaa joten heidän asemaansa on vain parannettava jolloin myös muualta alkaa virtaamaan pääomia maahamme. Eikös vaikka Sveitsi ole maa jonne virtaa pääomia? Miksi ei Suomi olisi pohjolan Sveitsi?


      • Anonyymi00018
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Suurempien tulojen verotusta ei pidä missään tapauksessa kiristää vaan päinvastoin. Se kun on ainoa keino saada kertymään maahamme lisää yksityistä pääomaa. Meillä on pääoma pula koska valtiokin laina ulkomailta ja maksaa korotkin sinne, olisihan se parempi maksaa nekin kotimaan talouden parantamiseen! Hyvätuloisethan ovat se pohja jolla maan talous makaa joten heidän asemaansa on vain parannettava jolloin myös muualta alkaa virtaamaan pääomia maahamme. Eikös vaikka Sveitsi ole maa jonne virtaa pääomia? Miksi ei Suomi olisi pohjolan Sveitsi?

        Ruotsi on jo.


    • Anonyymi00002

      Koko hallituskauden aikana on oppositiolta tivattu ratkaisuja
      vain siksi, että Purra voisi sitten täräyttää niihin:
      "TEILLÄ EI OLE MITÄÄN ANNETTAVAA TÄHÄN ASIAAN !"

    • Anonyymi00003

      Lindtman sai Orpolle jauhot suuhun,
      kun Orpo kysyi miksi et kerro mitä suunnitelmia SDP:llä olisi.

      Lindtman kuittasi Orpolle kertokaa ensin omanne, ei niitäkään ole kuultu.

    • Anonyymi00004

      Onko kenraalien pojilla on luontaisesti liikaa koppavuutta ja itsevarmuutta ?

    • Anonyymi00006

      Onko perskokkareitten poliittisten päätösten motiivi kosto vai mikä ?

    • Anonyymi00007

      Persvakopersujen linja taas johtaa heidät huhtikuussa suoraan risumettään.

    • Anonyymi00008

      Kopra on kuspää ex kapiainen, ei muuta!!

    • Anonyymi00010

      Kopralta voisi kysyä: Miksi et eroa eduskunnasta?. Pellejä on liikaa kokoomusten riveissä.

    • Anonyymi00011

      Lindtman voisi vastata:
      me demarit haluamme itsellemme lisää hitas-asuntoja, joissa voimme asua yhteiskunnan tukemina, kohtuullinen kulukorvaus on vähintään tämä nykyisin voimassaoleva 1809 euroa / kk.

    • Anonyymi00012

      Kopra ei ole ikinä tuonut itse pöytään mitään konkreettista. Kyvyt riittävät vain toisten arvosteluun.

      Kun toiset esittävät hyviä ideoita, Kopra vastaa, ettei riitä. Kopra ei taida ymmärtää, että hyvät ideat kannattaa käyttää.

      Lopputulos tulee valitettavasti kaikille näkyviin. Velkaantuminen jatkuu ja Orpon hallitus tekee ennätysmäiset yli 70 miljardia alijäämää.

    • Eihän meillä ole mitään leikattu! On vain alettu sopeuttamaan menoja lähemmäs sitä paljonko on omaa rahaa käytettäväksi!

      • Anonyymi00013

        Leikkaus ja sopeutus. Siis menojen vähennöstä on tehty niin paljon, että Orpo selitti Suomen muun Euroopan hidasta talouskasvua hitaampaa talouskasvua leikkauksilla, jotka hidastavat talouskasvua. Se oli hänen mukaan suoraan talouden pelikirjasta.

        Velkaantuminen ei kuitenkaan vähene, koska rahat menevät Kokoomuksen etupiireille ja valtion tuloja pienennetään.

        Tulot pitää olla menoja isommat!


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Leikkaus ja sopeutus. Siis menojen vähennöstä on tehty niin paljon, että Orpo selitti Suomen muun Euroopan hidasta talouskasvua hitaampaa talouskasvua leikkauksilla, jotka hidastavat talouskasvua. Se oli hänen mukaan suoraan talouden pelikirjasta.

        Velkaantuminen ei kuitenkaan vähene, koska rahat menevät Kokoomuksen etupiireille ja valtion tuloja pienennetään.

        Tulot pitää olla menoja isommat!

        Jos menoja vähennetään ja siksi tarvitaan vähemmän velkaa niin rahaa ei mene kenellekään mutta sitä vähenee vähemmän kulutuksesta! Menojen vähennys ei laske talouskasvua koska ei noita velkamenoja mihinkään talouskasvuun olisi suunnattu. Enemmän talouskasvua haittaa, jos velan määrä ja siten korkomenot kasvavat, myös velkojen lyhennykset tosin pitää huomioida, sillä lyhentämättä velkoja niistä ei pääse eroon koskaan!


      • Anonyymi00015
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Jos menoja vähennetään ja siksi tarvitaan vähemmän velkaa niin rahaa ei mene kenellekään mutta sitä vähenee vähemmän kulutuksesta! Menojen vähennys ei laske talouskasvua koska ei noita velkamenoja mihinkään talouskasvuun olisi suunnattu. Enemmän talouskasvua haittaa, jos velan määrä ja siten korkomenot kasvavat, myös velkojen lyhennykset tosin pitää huomioida, sillä lyhentämättä velkoja niistä ei pääse eroon koskaan!

        Jos menoja ja tuloja vähennetään, niin miten käy velkaantumisen?

        Olisi hyvä, että leikkaussäästöjä olisi käytetty talouskasvuun,,eikä käytetty Kokoomuksen etupiireille.


      • Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos menoja ja tuloja vähennetään, niin miten käy velkaantumisen?

        Olisi hyvä, että leikkaussäästöjä olisi käytetty talouskasvuun,,eikä käytetty Kokoomuksen etupiireille.

        Perskokkarehallitus "sopeuttaa" isotuloisia rikastumaan lisää :D


      • UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos menoja ja tuloja vähennetään, niin miten käy velkaantumisen?

        Olisi hyvä, että leikkaussäästöjä olisi käytetty talouskasvuun,,eikä käytetty Kokoomuksen etupiireille.

        Mitä tuloja on vähennetty? Ainakin eläke on vaan noussut joskaan ei hirmu vauhtia mutta kuitenkin. Jos tarkoitat avustuksia niin nehän eivät ole tuloja kun siinä otetaan toisesta taskusta ja siirretään toiseen. Vain tuottavalla työllä ansaittu on tuloa ja työeläkekin kuuluu siihen ryhmään koska se on vakuutusmuotoinen eikä valtio sitä maksa mutta saa siitä verot!

        Ei ole mitään leikkaussäästöjä vaan on sopeutusta kunnes tulot muodostuvat menoja suuremmiksi! Säästö ei ole leikkaus!


      • UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Perskokkarehallitus "sopeuttaa" isotuloisia rikastumaan lisää :D

        Tottakai niin pitää tehdä koska siten maahamme ajanmittaan saadaan lisää pääomaa jos muutoin olemme järkeviä taloutemme suhteen! Hommaa itsellesi mahdollisuus/pätevyys isotuloisiin töihin, niin ei tarvitse esittää typeriä lausumia!


      • Anonyymi00021
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Mitä tuloja on vähennetty? Ainakin eläke on vaan noussut joskaan ei hirmu vauhtia mutta kuitenkin. Jos tarkoitat avustuksia niin nehän eivät ole tuloja kun siinä otetaan toisesta taskusta ja siirretään toiseen. Vain tuottavalla työllä ansaittu on tuloa ja työeläkekin kuuluu siihen ryhmään koska se on vakuutusmuotoinen eikä valtio sitä maksa mutta saa siitä verot!

        Ei ole mitään leikkaussäästöjä vaan on sopeutusta kunnes tulot muodostuvat menoja suuremmiksi! Säästö ei ole leikkaus!

        Extyökkärinä olet jo kysynyt,mitä tuloja on vähennetty ja sinulle on vastattu. Muista kiittää vastauksesra tällä kertaa:

        yli 100 000 € tienaaavien veroalennus ei ollut edes hallitusohjelmassa!!!
        - pieni- ja keskituloisten verotus - 405 miljoonaa
        - tulossa yhteisöveroalennus 800 miljoonaa 2027 (jää seuraavan hallituksen maksettavaksi), ei ollut hallitusohjelmassa!!!
        - solidaarisuusveroalennus 60 miljoonaa, ei ollut hallitusohjelmassa!
        - olutveron alennus 25 miljoonaa
        - Turun tunnin juna 460 miljoonaa
        - Kevennetään polttoaineverotuksen CO2-komponenttia 2026-27 (huom. tämä jää seuraavan hallituksen maksettavaksi
        - Nostetaan osakesäästötilin talletuskatto 100 000 euroon, 20 miljoonaa
        - 8 prosenttiset kauppoihin pienensivät Alkon tuloja selvästi. Alkoa lopullinen alasajo tulee maksamaan kymmeniä miljoonia
        - valtion omaisuuden myyntiä 4 miljardilla pienentää osinkotuloja, vaikutusarviointi tekemättä. Esim.. Kemiran osinkoa ei enää tule
        - eläkekassan miljardin vippi lisää korkomenoja 40 miljoonaa vuodessa.


      • Anonyymi00022
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Mitä tuloja on vähennetty? Ainakin eläke on vaan noussut joskaan ei hirmu vauhtia mutta kuitenkin. Jos tarkoitat avustuksia niin nehän eivät ole tuloja kun siinä otetaan toisesta taskusta ja siirretään toiseen. Vain tuottavalla työllä ansaittu on tuloa ja työeläkekin kuuluu siihen ryhmään koska se on vakuutusmuotoinen eikä valtio sitä maksa mutta saa siitä verot!

        Ei ole mitään leikkaussäästöjä vaan on sopeutusta kunnes tulot muodostuvat menoja suuremmiksi! Säästö ei ole leikkaus!

        Kysyn uudestaan. Kun tuloja ja menoja pienennetään, miten käy velkaantumisen.

        Orpon hallitus "sopeuttaa" mutta sopeutusrahat hukataan Kokoomuksen etupiireille. Esim. yksityisten lääkärien kelokorvauskorotukseen hukattiin 120 miljoonaa kahdessa vuodessa.


      • UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Extyökkärinä olet jo kysynyt,mitä tuloja on vähennetty ja sinulle on vastattu. Muista kiittää vastauksesra tällä kertaa:

        yli 100 000 € tienaaavien veroalennus ei ollut edes hallitusohjelmassa!!!
        - pieni- ja keskituloisten verotus - 405 miljoonaa
        - tulossa yhteisöveroalennus 800 miljoonaa 2027 (jää seuraavan hallituksen maksettavaksi), ei ollut hallitusohjelmassa!!!
        - solidaarisuusveroalennus 60 miljoonaa, ei ollut hallitusohjelmassa!
        - olutveron alennus 25 miljoonaa
        - Turun tunnin juna 460 miljoonaa
        - Kevennetään polttoaineverotuksen CO2-komponenttia 2026-27 (huom. tämä jää seuraavan hallituksen maksettavaksi
        - Nostetaan osakesäästötilin talletuskatto 100 000 euroon, 20 miljoonaa
        - 8 prosenttiset kauppoihin pienensivät Alkon tuloja selvästi. Alkoa lopullinen alasajo tulee maksamaan kymmeniä miljoonia
        - valtion omaisuuden myyntiä 4 miljardilla pienentää osinkotuloja, vaikutusarviointi tekemättä. Esim.. Kemiran osinkoa ei enää tule
        - eläkekassan miljardin vippi lisää korkomenoja 40 miljoonaa vuodessa.

        inMinä kysyn aina YXKAXEX:sänä jos jotain kysyn!

        Jos nyt oikein tulkitsen tuota listaasi niin ansaitsijoiden tuloja on lisätty eikä vähennetty! Se on oikea suunta, onhan niin, että mitä enemmän saat ansioistasi itse pitää, sen enemmän kykenet sijoittamaan tuottavaan yritystoimintaan ja sitä enemmän voi syntyä uusia työpaikkoja nyt työttömänä oleville!

        Tähän suuntaan pitää jatkaa!


      • UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kysyn uudestaan. Kun tuloja ja menoja pienennetään, miten käy velkaantumisen.

        Orpon hallitus "sopeuttaa" mutta sopeutusrahat hukataan Kokoomuksen etupiireille. Esim. yksityisten lääkärien kelokorvauskorotukseen hukattiin 120 miljoonaa kahdessa vuodessa.

        Koska sosialistien susi sote ei toimi kunnolla, on sille saatava ohituskaista kunnes se saadaan kuntoon. Tuo pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää! 120 miljoonaa on kuin hyttysen pissi meressä kuin susi soteen menee vuodessa lisää miljardeja ja se on aika monta 120 miljoonaa!


      • Anonyymi00025
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        inMinä kysyn aina YXKAXEX:sänä jos jotain kysyn!

        Jos nyt oikein tulkitsen tuota listaasi niin ansaitsijoiden tuloja on lisätty eikä vähennetty! Se on oikea suunta, onhan niin, että mitä enemmän saat ansioistasi itse pitää, sen enemmän kykenet sijoittamaan tuottavaan yritystoimintaan ja sitä enemmän voi syntyä uusia työpaikkoja nyt työttömänä oleville!

        Tähän suuntaan pitää jatkaa!

        Kyse on valtion tulojen tippumisesta ja velkaantumksen lopettamisesta.

        Kokoomus hukkaa sopeutusrahat etupiireilleen ja velkaantuminen ei käänny, kuten luvattiin.

        Yli 100 000 tienaavien veroale valuu etelän golfkentille ja silloin vähäiset pääomat eivät kohdennu työpaikkoja tuoviin invesrointeihin. Työpaikkoja ei tule, vaikka 100 000 luvattiin.

        Alle 100 000 € tienaavat eivät käytännössä saaneet enemmän käteen. Parilla eurolla ei juhlita.

        Yhteiskuntavero jaetaan kaikille, jotta pankit saavat 140 miljoonaa luomatta yhtään työpaikkaa tai invesrointia. Katainen (kok.) pankin yhteiskuntavaikuttajana ja Orpon kaljakaverina lienee tyytyväinen.


      • UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Kyse on valtion tulojen tippumisesta ja velkaantumksen lopettamisesta.

        Kokoomus hukkaa sopeutusrahat etupiireilleen ja velkaantuminen ei käänny, kuten luvattiin.

        Yli 100 000 tienaavien veroale valuu etelän golfkentille ja silloin vähäiset pääomat eivät kohdennu työpaikkoja tuoviin invesrointeihin. Työpaikkoja ei tule, vaikka 100 000 luvattiin.

        Alle 100 000 € tienaavat eivät käytännössä saaneet enemmän käteen. Parilla eurolla ei juhlita.

        Yhteiskuntavero jaetaan kaikille, jotta pankit saavat 140 miljoonaa luomatta yhtään työpaikkaa tai invesrointia. Katainen (kok.) pankin yhteiskuntavaikuttajana ja Orpon kaljakaverina lienee tyytyväinen.

        Valtion menojahan pitää vähentää, se on ainoa keino selvitä. Nykyisin BKT:n valtaosa uppoa tuottamattomaan byrokratiaan ja siitä pitää ensin riisua jotta rahat alkavat riittää.

        Mille ihmeen etupiireille olisit voinut senkin mainita jotta tietäisin miksi valehtelet!

        Työpaikkoja tulee uusiin yrityksiin kun saadaan yritysmaailma mallilleen jolloin niitä alkaa sikiämään ja vanhan kehtaavat taas alkaa kasvunsa. Julkinen ei voi olla kasvun pohja koska se rahoitetaan juuri sillä mistä on pulaa ja vain tuottava yritystoiminta voi saada asiat kuntoon kunhan sille annetaan mahdollisuus ja tukahdutetaan ay rosvoilu yritysten tileiltä.

        Vaikka joku pelaisi golfia niin en tiedä yhtyäkään joka sinne olisi kaikki rahansa hukannut joten tuskin niitä montaakaan löytyy. Kun lisää rahaa jää käyttöön niin siitä tulee sitä uutta pääomaa jolla me sitten pääsemme eteenpäin, valtiohan tuhlaa suuria määriä vastikkeetta rahaa ilman mitään vaatimuksia sen todellisesta hyötykäytöstä, kuten vaikka työn tekemisestä. Kyllä yleishyödyllistä työtä varmuudella löytyisi niille joilta palkkatyö puuttuu ja jotka haluavat työttömyystukea!

        Kun enemmän ansaitsee niin enemmän pitääkin jäädä käteen, ei lisäansioita pidä liikaa verottaa koska se estää pääoman karttumista ja pääomaa meillä on liian vähän, koska valtiokin lainaa ulkomailta maksaen sinne niin korot kuin lyhennyksetkin. Ollaan siis oikealla tiellä jab siihen suuntaan on vaan mentävä edemmäs!

        Yritykset luovat työpaikkoja kun ne sen katsovat tarpeelliseksi omaa tuottoaan tarkastellen. Vain yritysten työpaikat luovat parempaa tulevaisuutta, julkinen vain osin romuttaa sitä. Julkisella pitäisikin tarkastella soten ja turvallisuuden ulkopuolella paljonko saataisiin menoja kutistettua, nyt kun sillä alalla omaamme Euroopan ennätyksen. Sellainen 40% BKT:n määrästä voisi olla eka tavoite!


      • Anonyymi00027
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Valtion menojahan pitää vähentää, se on ainoa keino selvitä. Nykyisin BKT:n valtaosa uppoa tuottamattomaan byrokratiaan ja siitä pitää ensin riisua jotta rahat alkavat riittää.

        Mille ihmeen etupiireille olisit voinut senkin mainita jotta tietäisin miksi valehtelet!

        Työpaikkoja tulee uusiin yrityksiin kun saadaan yritysmaailma mallilleen jolloin niitä alkaa sikiämään ja vanhan kehtaavat taas alkaa kasvunsa. Julkinen ei voi olla kasvun pohja koska se rahoitetaan juuri sillä mistä on pulaa ja vain tuottava yritystoiminta voi saada asiat kuntoon kunhan sille annetaan mahdollisuus ja tukahdutetaan ay rosvoilu yritysten tileiltä.

        Vaikka joku pelaisi golfia niin en tiedä yhtyäkään joka sinne olisi kaikki rahansa hukannut joten tuskin niitä montaakaan löytyy. Kun lisää rahaa jää käyttöön niin siitä tulee sitä uutta pääomaa jolla me sitten pääsemme eteenpäin, valtiohan tuhlaa suuria määriä vastikkeetta rahaa ilman mitään vaatimuksia sen todellisesta hyötykäytöstä, kuten vaikka työn tekemisestä. Kyllä yleishyödyllistä työtä varmuudella löytyisi niille joilta palkkatyö puuttuu ja jotka haluavat työttömyystukea!

        Kun enemmän ansaitsee niin enemmän pitääkin jäädä käteen, ei lisäansioita pidä liikaa verottaa koska se estää pääoman karttumista ja pääomaa meillä on liian vähän, koska valtiokin lainaa ulkomailta maksaen sinne niin korot kuin lyhennyksetkin. Ollaan siis oikealla tiellä jab siihen suuntaan on vaan mentävä edemmäs!

        Yritykset luovat työpaikkoja kun ne sen katsovat tarpeelliseksi omaa tuottoaan tarkastellen. Vain yritysten työpaikat luovat parempaa tulevaisuutta, julkinen vain osin romuttaa sitä. Julkisella pitäisikin tarkastella soten ja turvallisuuden ulkopuolella paljonko saataisiin menoja kutistettua, nyt kun sillä alalla omaamme Euroopan ennätyksen. Sellainen 40% BKT:n määrästä voisi olla eka tavoite!

        Menojen pienennös ainoa keino selvitä?

        Tiesitkö, että tulotasollanin on merkitystä?

        Kokoomus tuhlaa sopeutusrahat etupiireilleen. Velkaantuminen ei lopu.

        Talouskasvua olisi edistänyt jo asiantuntijoidenkin mukaan pieni- ja keskituloisten ostovoiman kasvu, mutta Orpon hallitus keskittyy yli 100 000 € tienaaviin.

        Lisäksi olisi ollut järkevämpää kohdentaa yhteisöveroalennuksen 800 miljoonaa kasvua ja työpaikkoja tuottaviin investointeihin ja tutkimukseen. Se ei käynyt, kun pankit eivät olisi saaneet 140 miljoonaa. Katainen (kok.) on varmasti tyytyväinen pankin yhteiskuntavaikuttajajohtajana.

        Lisäksi Orpon hallitus loi ilmapiirin, jossa ei kuluteta. Siitä kärsivät kotimaiset yritykset, kun yli 100 000 € tienaavat tuhlaavat samaan aikaan tonnien veroalen etelän golfkentille. Rahaa on, muttei kasvuun.


      • UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Menojen pienennös ainoa keino selvitä?

        Tiesitkö, että tulotasollanin on merkitystä?

        Kokoomus tuhlaa sopeutusrahat etupiireilleen. Velkaantuminen ei lopu.

        Talouskasvua olisi edistänyt jo asiantuntijoidenkin mukaan pieni- ja keskituloisten ostovoiman kasvu, mutta Orpon hallitus keskittyy yli 100 000 € tienaaviin.

        Lisäksi olisi ollut järkevämpää kohdentaa yhteisöveroalennuksen 800 miljoonaa kasvua ja työpaikkoja tuottaviin investointeihin ja tutkimukseen. Se ei käynyt, kun pankit eivät olisi saaneet 140 miljoonaa. Katainen (kok.) on varmasti tyytyväinen pankin yhteiskuntavaikuttajajohtajana.

        Lisäksi Orpon hallitus loi ilmapiirin, jossa ei kuluteta. Siitä kärsivät kotimaiset yritykset, kun yli 100 000 € tienaavat tuhlaavat samaan aikaan tonnien veroalen etelän golfkentille. Rahaa on, muttei kasvuun.

        Mihin työpaikkoihin olisit investoinut? Yhtyeiskunnalla on jo nyt liikaa työpaikkoja koska vievät niin suuren osan BKT:n määrästä, Euroopan ennätystäkin sillä sivuten. Jos tavs yhteiskunta rahoittaisi yrittäjyyttä niin olisiko se oikein? Vasemmisto siitäkin kohta metelöisi. Kuitenkin vain tuottava yritystoiminta voi päästää meidät nykyisestä pulastamme. Me tarvitsemme lisää pääomaa, jolla saadaan aikaan lisää investointeja yritysmaailmaan. Yrityksistähän osa menestyy, osa pärjää ja osa häviää ajan mittaan mutta se on normaalia maailmaa.

        Olen ollut töissä reiluin tusinan työllistävässä yrityksessä vuosia, tulosta tehtiin joka vuosi mutta en huomannut kenenkään lähtevän etelään golfaamaan. Kyllä rahat käytettiin viisaammin oman tuotevalikoiman kehittämiseen. Tuo yritys kun perustettiin -80 luvun puolivälin tienoilla niin se tekee tulosta edelleen kun olen netissä seurannut sen menoa.

        Päätelmäsi voi siis jonkun yrityksen kohdalla olla oikeassa mutta et voi sitä yleistää! Kyllä suuri osa rahasta tuloksen puitteissa käytetään tuloksen kasvattamiseen seuraavina vuosina eli investointeihin. Jos muuta olet havainnut, niin olet tyhmässä seurassa, joka ehkä sopii sinulle oman luontosikin vuoksi!


      • UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Menojen pienennös ainoa keino selvitä?

        Tiesitkö, että tulotasollanin on merkitystä?

        Kokoomus tuhlaa sopeutusrahat etupiireilleen. Velkaantuminen ei lopu.

        Talouskasvua olisi edistänyt jo asiantuntijoidenkin mukaan pieni- ja keskituloisten ostovoiman kasvu, mutta Orpon hallitus keskittyy yli 100 000 € tienaaviin.

        Lisäksi olisi ollut järkevämpää kohdentaa yhteisöveroalennuksen 800 miljoonaa kasvua ja työpaikkoja tuottaviin investointeihin ja tutkimukseen. Se ei käynyt, kun pankit eivät olisi saaneet 140 miljoonaa. Katainen (kok.) on varmasti tyytyväinen pankin yhteiskuntavaikuttajajohtajana.

        Lisäksi Orpon hallitus loi ilmapiirin, jossa ei kuluteta. Siitä kärsivät kotimaiset yritykset, kun yli 100 000 € tienaavat tuhlaavat samaan aikaan tonnien veroalen etelän golfkentille. Rahaa on, muttei kasvuun.

        Menoja on aina sopeutettava tuloja pienemmiksi. Se on helppoa, on kuitenkin syytä myös miettiä sitä miten saadaan lisää tuloja! Siinä huonoin mahdollinen ratkaisu on vasemmiston lisää veroja tapa. Tuo kuin vähentää entisiäkin tuloja verojen muodossa kuin eniten tuottavat alkavat miettimään miten selvitä vähemmillä veroilla. Verotehtailu kun on vain harvan yrityksen päätoimiala!

        Rahaa kyllä tulee kasvuun silloin kun se katsotaan aiheelliseksi tulosten kannalta! Visit vaikka miettiä sitä miksi ay järjestö ei maksa tuloveroja vaikka pienetkin yritykset joutuvat siihen alistumaan!


      • Anonyymi00029
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Mihin työpaikkoihin olisit investoinut? Yhtyeiskunnalla on jo nyt liikaa työpaikkoja koska vievät niin suuren osan BKT:n määrästä, Euroopan ennätystäkin sillä sivuten. Jos tavs yhteiskunta rahoittaisi yrittäjyyttä niin olisiko se oikein? Vasemmisto siitäkin kohta metelöisi. Kuitenkin vain tuottava yritystoiminta voi päästää meidät nykyisestä pulastamme. Me tarvitsemme lisää pääomaa, jolla saadaan aikaan lisää investointeja yritysmaailmaan. Yrityksistähän osa menestyy, osa pärjää ja osa häviää ajan mittaan mutta se on normaalia maailmaa.

        Olen ollut töissä reiluin tusinan työllistävässä yrityksessä vuosia, tulosta tehtiin joka vuosi mutta en huomannut kenenkään lähtevän etelään golfaamaan. Kyllä rahat käytettiin viisaammin oman tuotevalikoiman kehittämiseen. Tuo yritys kun perustettiin -80 luvun puolivälin tienoilla niin se tekee tulosta edelleen kun olen netissä seurannut sen menoa.

        Päätelmäsi voi siis jonkun yrityksen kohdalla olla oikeassa mutta et voi sitä yleistää! Kyllä suuri osa rahasta tuloksen puitteissa käytetään tuloksen kasvattamiseen seuraavina vuosina eli investointeihin. Jos muuta olet havainnut, niin olet tyhmässä seurassa, joka ehkä sopii sinulle oman luontosikin vuoksi!

        Osuit ytimeen. Ei voi yleistää. Orpon hallitus kuitenkin yleistää ja laskee kaikille 800 miljoonalla yhteisöveroa. Hienosti hoksasit Orpon hallituksen yleistyshölmöilyn.

        Pankit saavat 140 miljoonaa luomatta yhtään työpaikkaa. Ja ajatus on, että luodaan uutta ja tuottavaa. Rahaa siis tutkimukseen.


      • Anonyymi00030
        UUSI
        YXKAXEX kirjoitti:

        Mihin työpaikkoihin olisit investoinut? Yhtyeiskunnalla on jo nyt liikaa työpaikkoja koska vievät niin suuren osan BKT:n määrästä, Euroopan ennätystäkin sillä sivuten. Jos tavs yhteiskunta rahoittaisi yrittäjyyttä niin olisiko se oikein? Vasemmisto siitäkin kohta metelöisi. Kuitenkin vain tuottava yritystoiminta voi päästää meidät nykyisestä pulastamme. Me tarvitsemme lisää pääomaa, jolla saadaan aikaan lisää investointeja yritysmaailmaan. Yrityksistähän osa menestyy, osa pärjää ja osa häviää ajan mittaan mutta se on normaalia maailmaa.

        Olen ollut töissä reiluin tusinan työllistävässä yrityksessä vuosia, tulosta tehtiin joka vuosi mutta en huomannut kenenkään lähtevän etelään golfaamaan. Kyllä rahat käytettiin viisaammin oman tuotevalikoiman kehittämiseen. Tuo yritys kun perustettiin -80 luvun puolivälin tienoilla niin se tekee tulosta edelleen kun olen netissä seurannut sen menoa.

        Päätelmäsi voi siis jonkun yrityksen kohdalla olla oikeassa mutta et voi sitä yleistää! Kyllä suuri osa rahasta tuloksen puitteissa käytetään tuloksen kasvattamiseen seuraavina vuosina eli investointeihin. Jos muuta olet havainnut, niin olet tyhmässä seurassa, joka ehkä sopii sinulle oman luontosikin vuoksi!

        Aivan. Tarvitaan lisää pääomaa. Valitettavasti Orpon hallitus jakaa 800 miljoonan yhteisöverolla yhtiöille, jotka ei halua kasvaa ja luoda työpaikkoja.

        Lisäksi rahaa hajautetaan yli 100 000 € tienaavien veroaleen, mikä kuluu etelän gofkentille. Kuluttaisivat sen edes Suomessa.

        Hienoa, kun toit esille, että tarvitaan lisää pääomaa ja ei ole järkevää ripotella vähiä rahoja turhaan. Siihen ei ole varaa!


      • UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Aivan. Tarvitaan lisää pääomaa. Valitettavasti Orpon hallitus jakaa 800 miljoonan yhteisöverolla yhtiöille, jotka ei halua kasvaa ja luoda työpaikkoja.

        Lisäksi rahaa hajautetaan yli 100 000 € tienaavien veroaleen, mikä kuluu etelän gofkentille. Kuluttaisivat sen edes Suomessa.

        Hienoa, kun toit esille, että tarvitaan lisää pääomaa ja ei ole järkevää ripotella vähiä rahoja turhaan. Siihen ei ole varaa!

        Tuohan lisää yhtiöiden pääomaa haluttaessa 800 miljoonan verran. Sehän on hyväksi koska silloin yritykset ovat uuden edessä ja voivat harkita uudistuksia. Monenko noista yhtiöistä hallituksessa sinä olet, kuin moisen väitteen esität! Kai nyt edes oikeasti tiedät mitä kirjoitat jotta et mitään huhuja levittele?


    • Anonyymi00014

      Seli seli dementikko .... yskaxrixrax

    • Anonyymi00017
      UUSI

      Koijarit ne vaatii muilta samaa rosvoilua, mitä itsekin harrastavat.

      Mutta kiitos ei!

    • Anonyymi00019
      UUSI

      "Rötösherrat kuriin", jyrähti Veikko Vennamo SMP:n aikaan,
      mutta SMP:n perilliset siirtyivät rötösherrojen leiriin.

    • Anonyymi00020
      UUSI

      Koska kokoomus puuttuu hyväveli suojatyö virkoihin ? Milloin kokoomuksesta on tullut Rälssipuolue ?

    • Anonyymi00023
      UUSI

      Mitään kiveä ei jätetä kääntämättä ja vielä löytyi 35 miljoonaa

    • Anonyymi00024
      UUSI

      Lindtman parka ei osaa vastata mitään edes yksinkertaiseen kysymykseen.

    • UUSI

      Rahaa on.🌹💶 Suomi on rikas maa.🌹💶🇫🇮

    • Anonyymi00028
      UUSI

      Kopra: "Leikkauksia Soteen tarvitaan, että saadan Turun junan ja Helsiki Gardenin rahat kerättyä2.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe