Tuleeko siitä riita, tappelus, konfliktifestarit vai kapina?
Osaammeko riidellä rakentavasti? Uskallammeko olla erimieltä?
*kysyy viattomana*
Osaammeko olla erimieltä?
12
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sanon mielipiteeni jos jonkun kanssa tulee keskustelu. Jos hän on eri mieltä, totean että näin me ollaan ja jätän siihen. En jaksa miettiä ovatko muut kanssani samaa mieltä. Näin se on helppoa kun ei ole vaikuttaja. En minä mielipiteiden junttaajaksi, esim. poliitikoksi sopisikaan. Jos toinen alkaa jankuttaa ja vähän kuin pakottaa minut olemaan kanssaan samaa mieltä, lakkaan vain väittelemästä, ehkä muutan aihetta.
Joskus on toki käynyt niin että toisen henkilön järkevän perustelun takia olen muuttanut mielipidettäni. Se on sitä rakentavuutta. Silloin on ollut sellainen kohta tapauksessa jota en ole ennen tiennyt.- Anonyymi00004
Mummunen kirjoitti:
Tietolisää tuskaa, sanotaan ? Käykö näin?
Ei tietenkään lisää mitään tuskaa, olen kiitollinen että korjaamisen jälkeen tiedän asian oikean laidan.
Tosin minusta tuo kysymys ei oikein sovi tähän ollenkaan mutta ehkä en snaijaa. - Anonyymi00007
Mummunen kirjoitti:
Voi lisätä, mutta silti se on tarpeellista, ellei aivan välttämätöntä.
- Anonyymi00008
Mummunen kirjoitti:
Olen kai tyhmä, en ole huomannut riitelyä ja erimielisyyttä kuin päiväkodissa alta 5 vuotiaissa.
Sielläkin opetin muutamalle vieraalle lapselle, kun omiani vein päikkyyn.
Käyttäytykää kaverille niin kuin haluaisit että he käyttäytyvät sinulle.
Kymmeniä toistoja, kyllä lapsetkin oppi ja ymmärsi.
Meillä ei lapsiakaan oikeastaa juuri lainkaan kielletty. Aina kysyttiin mikä olisi oikea vaihtoehto ja kerrottiin ja soviteltiin yhdessä.
Mutta kyllä siinä niin kävi, kun sanottiin. Kun lapsiin panostaa ensimmäisen 10 vuotta 110% sen jälkeen heistä ei tarvi huolta kantaa. Osaavat ajatella itsenäisesti.
Lapsia opetin painimaan ja vaikka tappelemaan, mutta aina, kysykää ensin toiselta, haluavatko he painia. Ja painikaa aina sopusoinnussa.
- Anonyymi00002
Todellakaan emme. Joka iikka on oikeassa, vaikkei olisi ikinä kuullutkaan koko käsiteltävästä asiasta mitään.
- Anonyymi00006
Mummunen kirjoitti:
BezzzerWizzerit rulez:)
Meitsiä on joskus kutsuttu tuollaiseksi. Todella kummallista. Vahva mielipide jostain asiasta ei ole sama kuin vahva t i e t o aiheesta. Mielipiteet sen sijaan osoittautuivat ajan kuluessa oikeiksi, että vähän voisin röyhistellä rintaa. Ei tee mieli kylläkään.
- Anonyymi00003
Mielipiteitä voi olla kaikenlaisia. Lait kuitenkin ratkaisevat, kun yhteiskunnassa elämisestä on kyse.
Lainkuuliaisuus, eli velvollisuus noudattaa lakeja on yksi keskeisimmistä kansalaisvelvollisuuksista. Kaikkien, jotka asuvat tai oleskelevat Suomessa, täytyy noudattaa Suomen lakeja.Millainen on luottumus Suomen oikeuslaitokseen? Siitähän sitä on lähdettävä että on tietyt säännöt joita pitää noudattaa. Mutt jos jättää noudattamatta tai rikkoo lakeja, niin minkälaisen rangaistuksen tulee saamaan, vai saako laisinkaan - kohtuullista rangaistusta?
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?- Anonyymi00005
Mummunen kirjoitti:
Millainen on luottumus Suomen oikeuslaitokseen? Siitähän sitä on lähdettävä että on tietyt säännöt joita pitää noudattaa. Mutt jos jättää noudattamatta tai rikkoo lakeja, niin minkälaisen rangaistuksen tulee saamaan, vai saako laisinkaan - kohtuullista rangaistusta?
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?Lait ovat laaditut lähinnä niille, jotka eivät osaa eivätkä ymmärrä ilman ohjetta mitään. Siksi pitäisi vihdoin laatia laki, joka kieltää roskaamisen. Esimerkiksi.
- Anonyymi00009
Mummunen kirjoitti:
Millainen on luottumus Suomen oikeuslaitokseen? Siitähän sitä on lähdettävä että on tietyt säännöt joita pitää noudattaa. Mutt jos jättää noudattamatta tai rikkoo lakeja, niin minkälaisen rangaistuksen tulee saamaan, vai saako laisinkaan - kohtuullista rangaistusta?
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?On luottamusta. Olen ollut 2 kertaa ja vastapuolena ekonomi/maisteri ja joitain hänen kavereitaan ja kaupungin oikeusavustaja.
Tuomio oli aivan sellainen jota odotin ja hovissa vielä parani minun näkökannaltani, kun lisättiin minun kulujani.
Ja molemmissa tapauksia sain korvaukset, toisessa 12v ja toisessa 17 v jälkeen.
Molemmissa tapauksissa "ketkut" välttelivät maksuja, mutta molemmissa tapauksissa joutuivat ennenaikaiselle eläkkeelle ja siitä alkoi perintä sujumaan. Toinen 42 vuotiaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2442165- 1891644
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461302Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501005- 41816
- 14800
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25746Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647