Tuleeko siitä riita, tappelus, konfliktifestarit vai kapina?
Osaammeko riidellä rakentavasti? Uskallammeko olla erimieltä?
*kysyy viattomana*
Osaammeko olla erimieltä?
39
108
Vastaukset 39
- Anonyymi00001
Sanon mielipiteeni jos jonkun kanssa tulee keskustelu. Jos hän on eri mieltä, totean että näin me ollaan ja jätän siihen. En jaksa miettiä ovatko muut kanssani samaa mieltä. Näin se on helppoa kun ei ole vaikuttaja. En minä mielipiteiden junttaajaksi, esim. poliitikoksi sopisikaan. Jos toinen alkaa jankuttaa ja vähän kuin pakottaa minut olemaan kanssaan samaa mieltä, lakkaan vain väittelemästä, ehkä muutan aihetta.
Joskus on toki käynyt niin että toisen henkilön järkevän perustelun takia olen muuttanut mielipidettäni. Se on sitä rakentavuutta. Silloin on ollut sellainen kohta tapauksessa jota en ole ennen tiennyt.- Anonyymi00004
Mummunen kirjoitti:
Tietolisää tuskaa, sanotaan ? Käykö näin?
Ei tietenkään lisää mitään tuskaa, olen kiitollinen että korjaamisen jälkeen tiedän asian oikean laidan.
Tosin minusta tuo kysymys ei oikein sovi tähän ollenkaan mutta ehkä en snaijaa. - Anonyymi00007
Mummunen kirjoitti:
Voi lisätä, mutta silti se on tarpeellista, ellei aivan välttämätöntä.
- Anonyymi00008
Mummunen kirjoitti:
Olen kai tyhmä, en ole huomannut riitelyä ja erimielisyyttä kuin päiväkodissa alta 5 vuotiaissa.
Sielläkin opetin muutamalle vieraalle lapselle, kun omiani vein päikkyyn.
Käyttäytykää kaverille niin kuin haluaisit että he käyttäytyvät sinulle.
Kymmeniä toistoja, kyllä lapsetkin oppi ja ymmärsi.
Meillä ei lapsiakaan oikeastaa juuri lainkaan kielletty. Aina kysyttiin mikä olisi oikea vaihtoehto ja kerrottiin ja soviteltiin yhdessä.
Mutta kyllä siinä niin kävi, kun sanottiin. Kun lapsiin panostaa ensimmäisen 10 vuotta 110% sen jälkeen heistä ei tarvi huolta kantaa. Osaavat ajatella itsenäisesti.
Lapsia opetin painimaan ja vaikka tappelemaan, mutta aina, kysykää ensin toiselta, haluavatko he painia. Ja painikaa aina sopusoinnussa. - Anonyymi00019
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olen kai tyhmä, en ole huomannut riitelyä ja erimielisyyttä kuin päiväkodissa alta 5 vuotiaissa.
Sielläkin opetin muutamalle vieraalle lapselle, kun omiani vein päikkyyn.
Käyttäytykää kaverille niin kuin haluaisit että he käyttäytyvät sinulle.
Kymmeniä toistoja, kyllä lapsetkin oppi ja ymmärsi.
Meillä ei lapsiakaan oikeastaa juuri lainkaan kielletty. Aina kysyttiin mikä olisi oikea vaihtoehto ja kerrottiin ja soviteltiin yhdessä.
Mutta kyllä siinä niin kävi, kun sanottiin. Kun lapsiin panostaa ensimmäisen 10 vuotta 110% sen jälkeen heistä ei tarvi huolta kantaa. Osaavat ajatella itsenäisesti.
Lapsia opetin painimaan ja vaikka tappelemaan, mutta aina, kysykää ensin toiselta, haluavatko he painia. Ja painikaa aina sopusoinnussa.Aikuiset riitelee myös, tapa vaan voi olla toinen.
- Anonyymi00029
Anonyymi00007 kirjoitti:
Voi lisätä, mutta silti se on tarpeellista, ellei aivan välttämätöntä.
m.o.t.
- Anonyymi00030
Mummunen kirjoitti:
Ei lisää tuskaa, jos osaa käsitellä asioita.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ei lisää tuskaa, jos osaa käsitellä asioita.
Asioitten käsittelyyn tarvitaan riittävä määrä tietoa. Ehkä vähän taitoakin.
- Anonyymi00002
Todellakaan emme. Joka iikka on oikeassa, vaikkei olisi ikinä kuullutkaan koko käsiteltävästä asiasta mitään.
- Anonyymi00006
Mummunen kirjoitti:
BezzzerWizzerit rulez:)
Meitsiä on joskus kutsuttu tuollaiseksi. Todella kummallista. Vahva mielipide jostain asiasta ei ole sama kuin vahva t i e t o aiheesta. Mielipiteet sen sijaan osoittautuivat ajan kuluessa oikeiksi, että vähän voisin röyhistellä rintaa. Ei tee mieli kylläkään.
- Anonyymi00003
Mielipiteitä voi olla kaikenlaisia. Lait kuitenkin ratkaisevat, kun yhteiskunnassa elämisestä on kyse.
Lainkuuliaisuus, eli velvollisuus noudattaa lakeja on yksi keskeisimmistä kansalaisvelvollisuuksista. Kaikkien, jotka asuvat tai oleskelevat Suomessa, täytyy noudattaa Suomen lakeja.Millainen on luottumus Suomen oikeuslaitokseen? Siitähän sitä on lähdettävä että on tietyt säännöt joita pitää noudattaa. Mutt jos jättää noudattamatta tai rikkoo lakeja, niin minkälaisen rangaistuksen tulee saamaan, vai saako laisinkaan - kohtuullista rangaistusta?
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?- Anonyymi00005
Mummunen kirjoitti:
Millainen on luottumus Suomen oikeuslaitokseen? Siitähän sitä on lähdettävä että on tietyt säännöt joita pitää noudattaa. Mutt jos jättää noudattamatta tai rikkoo lakeja, niin minkälaisen rangaistuksen tulee saamaan, vai saako laisinkaan - kohtuullista rangaistusta?
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?Lait ovat laaditut lähinnä niille, jotka eivät osaa eivätkä ymmärrä ilman ohjetta mitään. Siksi pitäisi vihdoin laatia laki, joka kieltää roskaamisen. Esimerkiksi.
- Anonyymi00009
Mummunen kirjoitti:
Millainen on luottumus Suomen oikeuslaitokseen? Siitähän sitä on lähdettävä että on tietyt säännöt joita pitää noudattaa. Mutt jos jättää noudattamatta tai rikkoo lakeja, niin minkälaisen rangaistuksen tulee saamaan, vai saako laisinkaan - kohtuullista rangaistusta?
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?On luottamusta. Olen ollut 2 kertaa ja vastapuolena ekonomi/maisteri ja joitain hänen kavereitaan ja kaupungin oikeusavustaja.
Tuomio oli aivan sellainen jota odotin ja hovissa vielä parani minun näkökannaltani, kun lisättiin minun kulujani.
Ja molemmissa tapauksia sain korvaukset, toisessa 12v ja toisessa 17 v jälkeen.
Molemmissa tapauksissa "ketkut" välttelivät maksuja, mutta molemmissa tapauksissa joutuivat ennenaikaiselle eläkkeelle ja siitä alkoi perintä sujumaan. Toinen 42 vuotiaana. - Anonyymi00010
Mummunen kirjoitti:
Onko Suomen lait ajankohtaisia tälle vuosikymmenelle?Lakeja päivitetään kyllä ja jopa korvataan uusilla. Päivityksiä tehdään ihan vuositasolla.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Lakeja päivitetään kyllä ja jopa korvataan uusilla. Päivityksiä tehdään ihan vuositasolla.
Sittenhän Suomen lait on ihan turvallisia tähän aikaan ja tähän yhteiskuntaan :)
Mitäs tässä sen kummempia tuskastelee,
kuin luottaa vaan
oikeuslaitoksen päätöksiin ja tuomioihin ja vapauttamisiin.
Maailman onnellisin kansa sentäs ! <3
- Anonyymi00011
Kyllä on mahdotonta keskustella ihmisen kanssa, joka vain jankkaa samaa asiaa, eikä edes yritä miettiä mitä toinen sanoo. Nämä palstalla hallitusta, persuja jne. joka päivä haukkuvat esimerkki sellaisista.
- Anonyymi00012
Sanon mielipitteet painavaan sävvyyn. Tän takia aika moni 2010-luvulla poisti mun facebookissa ystäväpiiristä koska koki mun mielpitteet ehdottomina ja sanoin liikaa mielipiteitä joka päivä. En vain osaa pitää suuta kii =)
- Anonyymi00013
uskon jopa astrologiaan että kax merkkiä on ehdottomia mielipiteissään ja itsepäisiä jotka ovat; härkä ja vesimies. Muuten härkä ja vesimies eroaa toisistaan aika paljon mutta nuo kaksi piirrettä kuvaavat heitä hyvin. Tunnen monia ehdottomia vesimiehiä. Itse olin nuorempana ehdoton , en enää kovin paljoa.
Oon pyrkinyt siihen etten riitelisi. Joskus poltan päreet jos vääristellään mun viestiä, silloin hermostun. - Anonyymi00014
joo ja tollainen lässytys on tosivilttumaista kuulla mitä mummunen pitää
pulittain provoa ja pulittain kopiota jostain lehdestä - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
uskon jopa astrologiaan että kax merkkiä on ehdottomia mielipiteissään ja itsepäisiä jotka ovat; härkä ja vesimies. Muuten härkä ja vesimies eroaa toisistaan aika paljon mutta nuo kaksi piirrettä kuvaavat heitä hyvin. Tunnen monia ehdottomia vesimiehiä. Itse olin nuorempana ehdoton , en enää kovin paljoa.
Oon pyrkinyt siihen etten riitelisi. Joskus poltan päreet jos vääristellään mun viestiä, silloin hermostun.Höpöhöpö!
Anonyymi00014 kirjoitti:
joo ja tollainen lässytys on tosivilttumaista kuulla mitä mummunen pitää
pulittain provoa ja pulittain kopiota jostain lehdestäMistä mä kopsaan juttuja =) ......... Mä en käytä toisten tekstejä ominani. Never!
Linkit on pakko kopsata muuten ne ei ois oikeita_
eikä johdattais sinne minne tarkoitan.
Mitä Kopioita Sinä?? tarkoitat ? Sinulla on aikas persoonallinentapa, kuvailla mun keskustelutaitoja palstalla : Kiitos niistä <3
- Anonyymi00015
Eri mieltä toki uskallan olla. Töissä ollessani olin onneksini osana tyäyhteisöä, jossa sai olla eri mieltä ja keskusteltiin hyvinkin rakentavasti myös ongelmista ymv.
Kotona taas eri mieltä oleminen ei aina ole niin rakentavaa.Puolison kanssa jos oikein otetaan yhteen, niin aika räiskyvää se riitely silloin on. Tosin ikä on siinäkin tehnyt tehtävänsä, eli monta kertaa ajatelen, että "antaa olla" asiasta joka vuosia sitten olisi nostattanut pulssia.
Lasten kanssa ei ole hirveästi tarvinnut riidellä ja jos sellaista on ollut, olen osannut olla aikuinen siinä tilanteessa- Anonyymi00017
Mummunen kirjoitti:
Niin eihän aikuiset riitele =) koskaan. Eihän??
Mikä on riitaa? Siitäkin voi väitellä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mikä on riitaa? Siitäkin voi väitellä.
Erimielisyys, joka eskaloituu. Siksi riitelemään(kin) pitäisi opetella, riidellä voi oikein, väärin tai oikein väärin. Riitely voi olla rakentavaa ja ilmaa puhdistavaa, kun siitä ei tule sotaa muistuttavaa taistelutannerta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Erimielisyys, joka eskaloituu. Siksi riitelemään(kin) pitäisi opetella, riidellä voi oikein, väärin tai oikein väärin. Riitely voi olla rakentavaa ja ilmaa puhdistavaa, kun siitä ei tule sotaa muistuttavaa taistelutannerta.
Kuinka voikaan sellaisen kanssa keskustella rakentavasti joka jankuttaa "persu persu, rasisti rasisti"...?
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuinka voikaan sellaisen kanssa keskustella rakentavasti joka jankuttaa "persu persu, rasisti rasisti"...?
Ja toinen puoli huutaa 'suvakkia'. Siinä touhussa on fiksuus kaukana.
- Anonyymi00022
Osataan vaikka mitä.
- Anonyymi00025
Mummunen kirjoitti:
Ollaanko eri mieltä tästä ?
Ollan samaa mieltä, koska niin se on!
- Anonyymi00023
Suomessa oikea mielipide löytyy kok kesk sdp vihvas rkp äänestäjillä ja heidän vasemmistoliberaali mediallaan ylen johdolla.
Lisäksi ed mainittujen puolueiden palkintovirkaa tekevillä ja yliopistojen ja demla oikeuslaitoksen ns asiantuntijoillla ja heidän vas faktantarkastajilla heidän tuhotes... suomalaisten kotia.- Anonyymi00024
Mummunen kirjoitti:
"oikea" mielipide - mikähän se on =)
Kysytkö aivan oikeasti ja tosissasi tuollaiselta sekolta?
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kysytkö aivan oikeasti ja tosissasi tuollaiselta sekolta?
Yhtä sekopäinen on sekin joka nostelee hallitusvihaketjujaan palstalle joka ikinen päivä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Yhtä sekopäinen on sekin joka nostelee hallitusvihaketjujaan palstalle joka ikinen päivä.
Mitä se(kään) haittaa. Ne on helppo hyppiä yli. Miksi siis vaivaannut?
- Anonyymi00031
Ossa jotkut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4191861- 1501207
- 901131
- 1111110
- 671103
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku168937- 100773
- 45701
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50689En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57664