Olen käynyt arvioitavana kelan kuntoutusterapiaa varten. Siellä on todettu että minulla olisi psykoottinen häiriö. En itse ole varma asiasta. Tätä on vaikea myöntää itselle. Ahdistuksen ja masennuksen voin myöntää. Voihan henkilö jolla on psykoosi olla tuntematta itseään sairaaksi vaikka olisi. Ehkä kuulen välillä pilkkaavia ääniharhoja. Lujat äänet ehkä kuulee hieman lujempaa minulle kuin muut, olen kai niin sanotusti herkistynyt äänille.
Olen hieman epäluuloinen, en pidä siitä jos minua tuijotetaan liian pitkään. Mietin miksi joku tekee niin. Joskus olen epäillyt että ehkä vuokra asunnossa olisi piilokameroita jostain syystä. Tiedän ettei tuollainen ehkä ole tervettä ajattelua. Jos kuulee ääniä ei välttämättä osaa erottaa niitä oikeista äänistä koska ne kuulostaa yhtä todelta. Luulin että olisin vain traumatisoitunut ja että olisin terveellä tavalla hieman epäluuloinen ja vainoharhainen.
Diagnoosina psykoosi
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Sinusta on siis normaalia kuulla ääniharhoja? Kuka sinua tuijottaa ,missä ja miksi? Miksi sinun asunnossa olisi piilokameroita ja missä epäilet että kamerat sijaitsevat? Tuo ei ole normaalia ja tervettä joten diagnoosi on aiheellinen.
- Anonyymi00003UUSI
Ehkä kuulen ääniharhoja. Ei tarkoita että kuulisin varmasti. Ihminen voi stressaantuneena kuulla ääniä. Ei ehkä psykoosi. Tuli sellainen olo vain että aivan kuin joku tietäisi mitä teen täällä asunnossa. Vaikka kun olen ollut tietokoneella netissä niin joku on ollut kerrostalon ulkopuolella yöllä muutaman kerran.
Ehkä vain sattumaa mutta tällaisen asian vuoksi taisin luulla että vaikka vuokranantaja olisi laittanut piilokameran ja ilmoittaisi mitä teen jollekin joka saapuisi sitten häiritsemään. Piilokamerat voi sijaita vaikka sähkövirran kautta (ei paristo) toimivassa palohälyttimessä, ilmastointikanavan kupin reiässä, uunin digitaalisessa kellossa, kattolampun virtalähteessä jossa ei ole lamppua.
Et kuitenkaan tiedä minua. - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ehkä kuulen ääniharhoja. Ei tarkoita että kuulisin varmasti. Ihminen voi stressaantuneena kuulla ääniä. Ei ehkä psykoosi. Tuli sellainen olo vain että aivan kuin joku tietäisi mitä teen täällä asunnossa. Vaikka kun olen ollut tietokoneella netissä niin joku on ollut kerrostalon ulkopuolella yöllä muutaman kerran.
Ehkä vain sattumaa mutta tällaisen asian vuoksi taisin luulla että vaikka vuokranantaja olisi laittanut piilokameran ja ilmoittaisi mitä teen jollekin joka saapuisi sitten häiritsemään. Piilokamerat voi sijaita vaikka sähkövirran kautta (ei paristo) toimivassa palohälyttimessä, ilmastointikanavan kupin reiässä, uunin digitaalisessa kellossa, kattolampun virtalähteessä jossa ei ole lamppua.
Et kuitenkaan tiedä minua.Ei millään pahalla mutta viittaa psykoosiin.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Et kuitenkaan tiedä minua.Stressi saa ajattelee että asunnossa on piilokameroita? Mistä sinulla on noin kova stressi?
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Et kuitenkaan tiedä minua.Sanot kuulevasi pilkkaavia ääniharhoja ja sitten et tiedä kuitenkaan kuuletko? kuka sen sitten tietää
- Anonyymi00002UUSI
Et ole terveellä tavalla epäluuloinen ja vainoharhainen.
- Anonyymi00004UUSI
Olisiko jotain vähän myönteisempiä viestejä tai kokemuksia psykoosista ja miltä tuntui saada diagnoosi psykoosista.
- Anonyymi00006UUSI
katota, pääsetkö psykologi lehteen
- Anonyymi00009UUSI
Ei se tietysti kiva ole saada dignoosia psykoosista kuten ei mistään muustakaan sairaudesta. Itselleni oli diabetesdiagnoosi kova paikka. Toivoin herääväni pahasta painajaisunesta.
Nyt diabetes on hyvällä hoidolla eikä haittaa elämääni. Uskoisin, että sinunkin tautisi saadaan hallintaan ja voit elää sen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2422111- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461282Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50992- 41816
- 14790
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637