Venäjänvientiin kelpasi mikä tahansa laatu ja vanhanaikaisuus. Suomen vientiteollisuus nojasi liiaksi venäjänvientiin. Kun Venäjä aloitti sodat ja vienti Venäjälle loppui, Suomen vientiteollisuus oli ongelmissa as per heti. Nyt ollaan tilanteessa, jossa Suomella on aivan liian vähän muuta maailmaa kiinnostavia vientituotteita. Suomi ei kykene kilpailemaan hinnalla, eikä laadulla eikä innovaatioilla.
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Suomi on poikkeuksellisen innovatiivinen kansa.
Suurin ongelma on se
että sdp on yli- verottanut kansan kuivaksi
joten meillä ei ole rahaa investointeihin.
Sdp- haisee
aina vaan.
Äänestä sdp
ja saat asua perunakellarissa
lopun ikäsi.- Anonyymi00002
SDP ei aio muuttaa linjaansa piiruakaan, vaan suunnittelee lisäävänsä verotaakkaa yhä edelleen. Surkeinta tilanteessa on SDP:n raadolliset motiivit. Suomen näivettäminen maahanmuuttajilla ja verorasituksen lisäämistä lupaillaan puolueen kannattajamäärän maksimoimiseksi. SDP:n heikkolahjaiset äänestäjät eivät ymmärrä yhteiskunnan toimintaa ja uskovat että puolueessa hoidetaan asiat parhain päin.
- Anonyymi00003
Suomi kaput
- Anonyymi00004
Onhan meillä "Ukrainan sodan voittanut presidentti Stubb joka sai ukrainalaisen Zelenskyn antaman ansiomitalin ja loikki kaikkien muitten eurooppalaisten sotavoittajien kanssa koloon kuin rotat peläten Venäjän ohjusiskua"!
- Anonyymi00005
Suomella ei ole koskaan ollut mitään muualle kuin Venäjälle kelpaavaa. Ei ole ollut, eikä tule olemaan.
- Anonyymi00006
Aivan ja kiitos EUn. Nyt aletaan maksaa eurooppalaisille lämpö talveksi ja mitä se tarkoittaa meille?
- Anonyymi00007
Ehkei aina kannata sotkeutua kaikkeen .Olisi hyvä ajatella omaa etua ,se on tainnut jäädä toiselle sijalle ja nyt ollaan sitten ns. lirissä. Sotkettu omatkin asiat sotkeutumalla suurvalta politiikkaan, jossa on saatu aikaiseksi hyvät eväät 3:nelle maailman sodalle.
- Anonyymi00008
Suomen vienti on ollut joskus Venäjälle 9 miljardia euroa vuodessa. Enää noin 0.3 miljardia. Ja sekin suurilta osin Norsnickelin konsernin sisäistä laskutusta.
Nyt olemme päässeet irti venäjästä merkittävänä Suomen vientimaana.
Ei enää ikinä saa laskea tilannetta samaan kuin ennen.- Anonyymi00009
Eikä teboilia enää..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62763Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25730- 153717
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98702Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61562
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34508- 39445
- 57445
- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25417sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit74404- 53399
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397