Outokummun ympäristön upeille, yli kuntarajojen marjanpoiminta tiloiden keruihin ei "paikalliset Ukrainalaiset" hakeudu?!!
Edelleen ko. tilat saa "Upeita Ukranalaisia" kausisityöläisiä mansikoisita keräämään.
Heille Kiitos.
Näille paikallisille "loisille" ajolähtö kotimaahan.
Miksi työt ei kelpaa? ?
17
335
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Minä ajattelin ihan samaa, liian suuret päivärahat taas.
- Anonyymi00002
Onkohan teistä kukaan tehnyt 8 - 10 tuntisia päiviä marjanpoimijana? Kaikki eivät kerta kaikkiaan pysty siihen. Vähänkin selkävaivaa, niin ei onnistu. Mutta onhan se mukava toisten tekemisiä arvostella, varsinkin näin anonyyminä.
- Anonyymi00003
Mutts ajatella miten suomalaiset lökäpöksy peräkammarin pojat toi venäjltä morsiamia kun suomalaiset naiset ei kiinnostunu,ne vasta naistenmiehiä oli.
Aika monet tilukset meni sitten erossa kun nämäkin älysivät surkimusten laadun. - Anonyymi00004
Mene keräämään älä inise. Herkkua ei mansikoidenpoiminta ole, noin 45 vuotta sitten kersana sitä tein useampana kesänä joten tiedän homman kujeet hyvin.
Palkka on pieni ja työ raskasta, leikatut tuet voittaa palkka toki tullen mennen... - Anonyymi00005
Monet ovat sitä mieltä, että miksi tehdä töitä, kun voi lorvia veronmaksajien piikkiin. Hyvin selviää elämästä tekemättä yhtään mitään. Liian hyvät tuet ilmeisesti, kun niin voi toimia läpi elämän.
- Anonyymi00006
Yleistuki on työttömälle maksettava etuus, joka korvaa aiemmat peruspäivärahan ja työmarkkinatuen. Tuen suuruus on 37,21 € päivässä (noin 800 € kuukaudessa). Yleistuki on yksilökohtainen, ja puolison tulot vaikuttavat siihen aiempaa vähemmän.
800*20% vero = 160€ Puhtaaksi tuloksi jää 640 € jolla maksat vuokrat puhelimen, sähkön, veden, ruuan...
Joudut kerjäämään toimeentulotukea pysyäksesi hengissä.
Kokeile piruuttaan selviääkö tuilla hyvin ?? - Anonyymi00007
Kohta kelpaa. Uusi laki sen velvoittaa.
Oli kansallisuus mikä tahansa.
"Kielitaito / opiskelu mahdollisuus sille jo vuosien ajan. Jos ei kiinnosta, Ajolähtö maasta!
"Asuinpaikan haku.Seuraamuksena työnhaku /haluttomuus. Jos ei kiinnosta, Ajolähtö maasta!
Koulutus ei kiinnosta.Ajolähtö maasta.
Elikkä: Jos ahkerat Ukrainalaiset marjanpoimijat tulee töihin vuosi toisensa jälkeen, ja samaanaikaan nämä "elätit" täällä tallustaa tukien myötä, niin sen täytyy loppua.
Jätkät rintamalle!- Anonyymi00008
Siinä joutuu aika moni kantasuomalainenkin vääjäämättä käpälälautaan..
Suomessa oli vuoden 2026 keväällä Tilastokeskuksen mukaan noin 336 000 työtöntä. Työttömyysaste on pysynyt korkealla, ja esimerkiksi toukokuussa koko maan työttömyysaste oli 11,9 %
Kerropa kuinka kyseiset työttömät työllistetään kun tuntuu sulla tuota viisautta riittävän muillekin jakaa...
- Anonyymi00009
Ei työttömyys pelkästään riitä "Ajolähtöön suomesta"!
-Kielitaidon opiskelu
-Yhteyskunnan perusasioiden /lakien / kulttuurin /uskonnon ymmärrys ja halu niitä ymmärtää!
- Koulutuksiin hakeutuminen ja osallistuminen!
- Kotipaikkakunnan hakemin, joka johtaa sduraavaan!
- Työnhakeminen samoin ehdoin, kuin kantasuomalaiset joutuvat tekemään!
-PELKKIÄ TUKIA HAKEMALLA, OSALLISTUMATTA MM. EDELLÄMAINITTUIHIN TOIMINTOIHIN:
NÄKEMIIN IÄKSI!! - Anonyymi00010
Kyykäärmeitä metsät täynnä, täytyy olla marjojen poimijoila paksu kumihaarniska päällä.
Eivät ihmiset lähde metsiin kyykäärmeiden purtaviksi.- Anonyymi00011
Tänään tuli kyy vastaan metsässä. Se kysyi
- mussstikoitakosss etsssissskelet?
- Anonyymi00012
Jos työt ei kelpaa, palkka on liian huono. Ihan kapitalismin periaate
- Anonyymi00013
Ihan hyvin hankkii mustikoilla mut kun ei kehdata kun ilmankin pärjää.
- Anonyymi00014
Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä..
Hapantukoon marjat metsään ja pelloille, mulla on rahaa ostaa niitä jos tarve on..
Ukrainalaisetkaan eivät saa töitä kun suomessa ennätystyöttömyys. Mikäs leima se ulkomaisuus on että paskahommia heidän pitäisi tehdä.. - Anonyymi00015
Eikun kotiin takaisin ja jätkät rintamalle.
- Anonyymi00016
Mee sinäkin sotimaan Ukrainan puolesta älä joutavaa nillitä...
- Anonyymi00017
Puolustan Suomea, en Ukrainaa. Omat miehet ensin sotaan, sitte vasta vieraat, jos tarve.
60 milj.väestä täytyy löytyä riittävästi väkeä, mutta jos ei, silloin heidän järjestelmässä suuri valuvika.
Vai onko "loisia" niin paljon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791762
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109923Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo110783En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209674- 133638
- 52601
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä20590Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 37556