Orava-ongelma!

Tellu

Näin eräänä päivänä taas kerran 3 täysikokoista oravaa sulassa sovussa keskenään samalla orrella minua kyttäämässä.

Mitä nämä 3 oravan kimppakivat ovat? Selvästikään kyseessä EI ole emo poikasineen, kun kaikki ovat aivan samankokoisia (ja tänä vuonna ylen pulleita). Mieleeni tulee lähinnä että jokin viime vuoden poikue olisi pysynyt kimpassa, eli kyseessä olisivat sisarukset.

Tietääkö joku paremmin?

7

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu

      Jos oravat olivat kavereita keskenään. Tai sitten viime vuoden kimpassa pysynyt poikue.

      Ehkä joku muu tietää paremmin kuin minä.

      • Jussi

        Veikkaisin että kyseessä oli naaras ja kaksi tasa-vahvaa urosta,joista kumpikaan ei toisen kimppuun uskaltanut hyökätä...
        Muuten yleensä orava hyvin epätyypillinen "laumaeläin".
        Vaikka olisivat samaakin poikuetta, niin siltikin yleensä pyrkivät lajitoverinsa karkottamaan.
        Tai saattoivat toisaalta olla "yhteismaallakin"... Eli siis reviirien rajoilla joissa ei kellään ole varsinaista omistusta alueeseen kuten usein hyvillä ruokintapaikoilla tapana onkin.

        Tai sitten jos kyttäsivät kysyjää, niin saattoivatkin luottaa yhteishyökkäyksen voimaan saadakseen ihmisen saaliikseen....(se oli vain mielikuvituksellinen ajatus) :)


    • MK

      Vanhemmillani on viime kesästä käynyt kuusi oravaa. Ensin tuli yksi, ilmeisen nuori orava, otsikossa mainittu Orri. Nooo, eihän sitä enään niistä muista Orriksi erota.

      Mutta Orrista tuli niin kesy, että se söi ihan kädestä, saattoi istua jopa sylissä ja tunkipa itsensä jopa työmaakoppiinkin. Äidissäni se kiipeli mieluusti. Ja hyvin säännöllisesti se ilmaantui paikalle. Tiesi siis ruoka- ja kahviajat. Vai opettiko se kenties vanhempani säännöllisiksi??? Se kävi jopa kolkuttelemassa ovenkahvaa jos ei heti sapuskaa tarjottu.

      No, oravia on siis kaiken kaikkiaan kuusi, ja poikkeevat siinä pikkunahinoita lukuunottamatta sovussa. Linnunruokintapaikallehan ne talvella ilmaantuivat, mutta oli niitä jo viime kesänä monta. Vanhempani ruokkivatkin sitten oravia eri paikassa kuin lintuja, että linnutkin saavat rauhassa aterioida.

      • sari

        Viime kesänä olin pessyt villaisia lapasia ym,..kun menin niitä hakemaan narulta,ei ollut kaikille pareja,ihmettelin vähän että kuinka olin parittomia pessyt.No se jäi siihen.
        Isäntä alkoi puhdistaa lintupönttöjä, niin mitäs sieltä löytyikään ,minun parittomille lapasilleni parit.Orkut olivat tarvinneet vähän pesän pehmikettä.Tänä vuonna oravia on kamalasti,sikiäväistä porukkaa ;)


      • MK

        Tämä mainittu erikoisen kesy Orri oli kyllä aikasen röyhkeä. Jos sapuskaa ei heti tullut, tai se oli väärää, niin sepä saattoi näykkäistä tai raapaista. Ja ilmoitti kyllä heti närkästyksensä muutoinkin. Eli oli tavallaan pelottavakin, niinkin pieneksi elukaksi.


    • oravien pilkan kohde

      Mullakin on ongelma orkku-oravista ,kun ne vittuilee ja ilkkuu mulle puun oksilta .
      Usein kun lähden aamulla töihin (oma piha)
      orkku-oravat ilkkuu ja osoittaa mua tassuillaan
      ilkeä katse oravan silmissään..

    • Anonyymi

      kyl oravakin on vaarallinen jos se on uhattu. miettikää miten terävät hampaat sillä on, se pystyy puree koko sormen poikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe