ja kristittyjen vale jolla he oikeittavat juutalaisten vainot rooman valtakunta on syyllinen jeesuksen murhaan tämä matteus siirtää syyn juutalaisten niskoille että niitävoidaan vainota
Vastaukset 30
- Anonyymi00001
Näin jeesus sanoo "Sinulla ei olisi minuun mitään valtaa, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä."
- Anonyymi00002
Jeshua sanoi hänelle, ”sinulla ei ole minua vastaan yhtäkään käskyvaltaa, ellei sinulle olisi ylhäältä annettu. Tämän tähden hänen, joka luovutti minut sinulle, syntinsä on suurempi kuin sinun.” se siitä jumalan säätämästä esivallasta jota paavali ylistää
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jeshua sanoi hänelle, ”sinulla ei ole minua vastaan yhtäkään käskyvaltaa, ellei sinulle olisi ylhäältä annettu. Tämän tähden hänen, joka luovutti minut sinulle, syntinsä on suurempi kuin sinun.” se siitä jumalan säätämästä esivallasta jota paavali ylistää
vai että paavali vielä veistelee että ei turhaa miekkaa kanna
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
vai että paavali vielä veistelee että ei turhaa miekkaa kanna
sinne meni jeesus ristille
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
sinne meni jeesus ristille
synnin tekijä
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
synnin tekijä
tämä on joku vitsi
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
tämä on joku vitsi
jumala antaa esivallan kiellä uskosi jos et kiellä viemme sinut ristille tottele meitä niin säästyt vankilalta keltä se esivalta oikeesti on jumala joka haluaa sun uskovan sanoo että tottele esivaltaa pitääkö niille sanoa kuten jeesus että teillä ei ole mitään valtaa jos ylhäältä ei olisi annettu paavalihan oli kunnon paskiainen ei turhaan miekkaa kanna jeesuksen vihollinen numero yksi varmaan samassa synnissä pilatuksen kanssa
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
jumala antaa esivallan kiellä uskosi jos et kiellä viemme sinut ristille tottele meitä niin säästyt vankilalta keltä se esivalta oikeesti on jumala joka haluaa sun uskovan sanoo että tottele esivaltaa pitääkö niille sanoa kuten jeesus että teillä ei ole mitään valtaa jos ylhäältä ei olisi annettu paavalihan oli kunnon paskiainen ei turhaan miekkaa kanna jeesuksen vihollinen numero yksi varmaan samassa synnissä pilatuksen kanssa
no pahantekijältä katkastiin pää
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
joku näissä raamatun teksteissä mättää
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
nii jos ne juonittwli paavalia vastaan
- Anonyymi00011
Pilastus pelasti itsensä juuri tuolla käsien pesimisellä.
Ja juutalaiset ottivat Jeesuksen veren päälleen.
Seuraukset tiedämme. - Anonyymi00012
Aloittaja valehtelee.
Käsien pesu oli roomalainen oikeuskäytäntö, jolla tuomion määrännyt osoitti toimivansa yksin Rooman lakien mukaan, mutta henkilökohtaisesti "pesi omat kätensä" asiasta.
Pilatukselle jäi trauma Jeesuksen tuomiosta ja hän sai pakkomielteen jatkuvasti pestä käsiään. Hän ilm. teki itsemurhan laivamatkalla Roomaan, selvittämään asiaa keisarin kanssa.
Ilm. myös Lutherilla oli loppuvaiheessaan tämä sama trauma.- Anonyymi00013
ai käsien pesu on tapa livetä asiasta murhaaja on murhaaja
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
ai käsien pesu on tapa livetä asiasta murhaaja on murhaaja
kun tuomitsee viattoman ihmisen kuolemaan siitä voi vaan pestä kädet
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
kun tuomitsee viattoman ihmisen kuolemaan siitä voi vaan pestä kädet
Ja kun Pilatus kuuli nämä sanat, hän oli peloissaan. Ja Pilatus hiljensi väkijoukon, joka vieläkin huusi, ja sanoi heille: Niin, tämäkö se on, jota Herodes etsi? Juutalaiset sanoivat: Kyllä, hän se on. Ja Pilatus otti vettä ja pesi kätensä auringossa, sanoen: Ymmärtäkää se, että minä olen viaton tämän pyhän miehen vereen. Taas juutalaiset huusivat: Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle.
Sitten Pilatus komensi vetämään verhon sen tuomioistuimen eteen, jolla hän istui, ja sanoi Jeesukselle: Kansasi on tuominnut sinut kuninkaana olemisesta: siksi olen julistanut, että ensimmäiseksi sinut on ruoskittava hyväntahtoisten keisareiden lain mukaan, ja sen jälkeen sinut nostetaan ristille puutarhassa, jossa sinut otettiin kiinni, ja kanssasi ristiinnnaulitaan pahantekijät Dysmas ja Gestas. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ja kun Pilatus kuuli nämä sanat, hän oli peloissaan. Ja Pilatus hiljensi väkijoukon, joka vieläkin huusi, ja sanoi heille: Niin, tämäkö se on, jota Herodes etsi? Juutalaiset sanoivat: Kyllä, hän se on. Ja Pilatus otti vettä ja pesi kätensä auringossa, sanoen: Ymmärtäkää se, että minä olen viaton tämän pyhän miehen vereen. Taas juutalaiset huusivat: Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle.
Sitten Pilatus komensi vetämään verhon sen tuomioistuimen eteen, jolla hän istui, ja sanoi Jeesukselle: Kansasi on tuominnut sinut kuninkaana olemisesta: siksi olen julistanut, että ensimmäiseksi sinut on ruoskittava hyväntahtoisten keisareiden lain mukaan, ja sen jälkeen sinut nostetaan ristille puutarhassa, jossa sinut otettiin kiinni, ja kanssasi ristiinnnaulitaan pahantekijät Dysmas ja Gestas.itsekö se sen tuomion teki
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sitten Pilatus komensi vetämään verhon sen tuomioistuimen eteen, jolla hän istui, ja sanoi Jeesukselle: Kansasi on tuominnut sinut kuninkaana olemisesta: siksi olen julistanut, että ensimmäiseksi sinut on ruoskittava hyväntahtoisten keisareiden lain mukaan, ja sen jälkeen sinut nostetaan ristille puutarhassa, jossa sinut otettiin kiinni, ja kanssasi ristiinnnaulitaan pahantekijät Dysmas ja Gestas.Pilatus pelkäsi ja pakeni Rooman lain taakse.
Ehkä hän olisi voinut vapauttaa Jeesuksen mutta huutelijat tunsivat Rooman lait ja vetsosivat siihen.
Tuomiolla jokainen, Rooman lakia noudattamaan pakotettu tuomari pesi aina näkyvästi omat kätensä, tämän henkilökohtaisen vapauden Rooman laki salli tuomion julistajalle.
Pilatus yritti pelastaa Jeesuksen, mutta tällöin häntä itseä syytettiin keisarin vihollisuudesta.
Uskon Pilatuksen vilpittömyyteen ja rukoilen hänen sielunsa puolesta. Itsemurha todistaa, että hän katui syvästi ja "tuomitsi itse itsensä". Jumala olkoon hänelle armollinen. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Pilatus pelkäsi ja pakeni Rooman lain taakse.
Ehkä hän olisi voinut vapauttaa Jeesuksen mutta huutelijat tunsivat Rooman lait ja vetsosivat siihen.
Tuomiolla jokainen, Rooman lakia noudattamaan pakotettu tuomari pesi aina näkyvästi omat kätensä, tämän henkilökohtaisen vapauden Rooman laki salli tuomion julistajalle.
Pilatus yritti pelastaa Jeesuksen, mutta tällöin häntä itseä syytettiin keisarin vihollisuudesta.
Uskon Pilatuksen vilpittömyyteen ja rukoilen hänen sielunsa puolesta. Itsemurha todistaa, että hän katui syvästi ja "tuomitsi itse itsensä". Jumala olkoon hänelle armollinen.entä jos minä yritän pelastaa lestadiolaiset ja epäuskoiset painostaa mua tappamaan lestadiolaiset tuomitsen ne kuolemaan ja pesen käteni
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
entä jos minä yritän pelastaa lestadiolaiset ja epäuskoiset painostaa mua tappamaan lestadiolaiset tuomitsen ne kuolemaan ja pesen käteni
kylläkin pilatus teki sen ilman keisarin lupaa ja menetti asemansa
- Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
Pilatus pelkäsi ja pakeni Rooman lain taakse.
Uskon Pilatuksen vilpittömyyteen ja rukoilen hänen sielunsa puolesta. Itsemurha todistaa, että hän katui syvästi ja "tuomitsi itse itsensä". Jumala olkoon hänelle armollinen.ei se tuominnut itseäänvaan vältti tulevat kärsimykset
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
entä jos minä yritän pelastaa lestadiolaiset ja epäuskoiset painostaa mua tappamaan lestadiolaiset tuomitsen ne kuolemaan ja pesen käteni
Et ole muinaisroomalainen etkä sen ajan lainoppinut tuomari.
Suomen laki ei tunne tuollaista menettelyä, - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Suomen laki ei tunne tuollaista menettelyä,rukous auttaa
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
rukous auttaa
oikeesti mua ei kiinnosta
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
oikeesti mua ei kiinnosta
mua vaan kiinnostaa oikeasti ettei vastun pakoilu minkään lain taakse ole ratkaisu
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
mua vaan kiinnostaa oikeasti ettei vastun pakoilu minkään lain taakse ole ratkaisu
noudattakaa vaan niitä sääntöjä
- Anonyymi00030
Anonyymi00023 kirjoitti:
Suomen laki ei tunne tuollaista menettelyä,se on hyvä en ole vastuussa lestadiolaisista
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
se on hyvä en ole vastuussa lestadiolaisista
lestadiolaisuus on antikristillinen liike se tarvitsee aina jonkun ihmisen kenen veret se imee ja heittää temppelin harjalle
- Anonyymi00017
Raamattu sanoo että szpattisääntö on ikuinen!
2,Mooses 31
Herra puhui Moosekselle sanoen: "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät. Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa. Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla. Ja pitäkööt israelilaiset sapatin, niin että he viettävät sapattia sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona. Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."- Anonyymi00024
Mutta kuka Raamatussa: Mooses sanoi.
Kristityt tunnustavat sitä mitä Jeesus sanoi ja sanoo.
- Anonyymi00025
Juutalaisten ja heidän sapattinsa päällä Jeesuksen veri on yhä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511289Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1201059Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215808Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä31796En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58782- 64752
- 141724
- 46664
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss61581