Ihan tiedoksi vaan että seuraavan kerran en väistä. Tuli tilanne jossa ajoin risteyksen yli lidlin parkkipaikkaa kohti mopopoika perässä, ja kun laitoin vilkun että pääsen parkkiin, liikkeen eteen, niin sieltä mopopoika lähtee ohittamaan vasemmalta puolelta....koittakaa nyt neuvoa näille valopäille edes ne perus liikennesäännöt, ei se minuun satu jos ajan autolla mopopojan ja mopon yli. Vakuutus hoitaa.
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Koita sinäkin tajuta, ettei teini-ikäisillä bälttämättä aina ajatus ole tärppinä jika hetki. Etköhän itsekkin ole ollut joskus teini, hajamielinen, vielä lapsenomainen jne. Meidän aikuisten tehtävä on ymmärtää nuoria ja lapsia likenteessä. Ja ei ole tervepäisen ajattelutapa tuo "seuraavalla kerralla en väistä". Mee oikeesti puhumaan jollekkin, sulla ei kaikki kammarit lämpene jos ymmärrät mitä tarkoitan.
- Anonyymi00002
Kyllä on nuo mopoilijat mikkelissä sellaisia pellejä, että kohta väistämättä joku ottaa osumaa. Ajetaan ihan miten sattuu ja toisinaan auton puskurissa kiinni.... Äly hoi älä jätä, annetaanko darwin palkinto ja puinen palttoo jo odottelemaan kotiin? On sitten joku paikka mihin kaapia ne palat siitä asfaltilta. On enimmäkseen sellaista ajamista, että ei mitään asiaa liikenteeseen.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kyllä on nuo mopoilijat mikkelissä sellaisia pellejä, että kohta väistämättä joku ottaa osumaa. Ajetaan ihan miten sattuu ja toisinaan auton puskurissa kiinni.... Äly hoi älä jätä, annetaanko darwin palkinto ja puinen palttoo jo odottelemaan kotiin? On sitten joku paikka mihin kaapia ne palat siitä asfaltilta. On enimmäkseen sellaista ajamista, että ei mitään asiaa liikenteeseen.
Niimpä! Kyllä nuoruuteen kuuluu myös tietty vastuu..varsinkin liikenteessä. Ei voi syyttää teini itseään nuoruudesta jos ajelee miten sattuu ja tuleekin onnettomuus. Ei auta kertoa poliisille että sori..näin kävi mutta hei!mä oonkin tällänen teini! Ei ole mun syy! Toi boomeri ei vaan itse osaa itse toimia oikein liikenteessä! ETTÄ NÄIN..KOITETAAMPA JOKAINEN LIIKKUA TURVALLISESTI NIIN MAALLA,MERELLÄ KUIN ILMASSAKIN. KIITOS !!
- Anonyymi00003
Aloittaja on oikea MINÄ ITSE tapaus.
Tämä juttu olisi paljon mukavampi, kun okisot nyt tahallaan ajanut sen yli ja kirjoittanut tekstin tänne.
Noin menettelemällä rikot itsekin lakia. Jos ajat yli ja väität ettet nähnyt mopoa, silloinkin rikot lakia.- Anonyymi00005
Minkä sille mahtaa jos ei näe mopoa joka ajelee miten sattuu? Liikenteessä on säännöt siksi, että kaikki tapahtuisi odotetulla tavalla, eli sääntöjen mukaan. Jos siellä joku kanuunan kuula syöksyy 60km/h risteykseen ja sattuu ajamaan rekan kylkeen, kun ei ymmärrä sääntöjä, niin se on oma moka.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Minkä sille mahtaa jos ei näe mopoa joka ajelee miten sattuu? Liikenteessä on säännöt siksi, että kaikki tapahtuisi odotetulla tavalla, eli sääntöjen mukaan. Jos siellä joku kanuunan kuula syöksyy 60km/h risteykseen ja sattuu ajamaan rekan kylkeen, kun ei ymmärrä sääntöjä, niin se on oma moka.
Ei ollut kyse siitä, etteikö näkisi mopopoikaa vaan siitä, että aikoo ajaa mopopojan päälle, jos tämä ei syystä tai toisesta noudata liikennesääntöjä. Tuollainen autoilija ei ainakaan fiksumpi ole kuin tuo mopoilija.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei ollut kyse siitä, etteikö näkisi mopopoikaa vaan siitä, että aikoo ajaa mopopojan päälle, jos tämä ei syystä tai toisesta noudata liikennesääntöjä. Tuollainen autoilija ei ainakaan fiksumpi ole kuin tuo mopoilija.
Ei sanonut ajavansa tahallaan päälle, vaan totesi että ajaa sääntöjen mukaan, eikä luovu omista oikeuksista. Siinä on iso ero. Sekin on totta, että eipä se auton alla oleva mopo ja kuski paljon autoilijaa satu. Ehkä joutuu pajalla käymään.
- Anonyymi00008
Ärsyttäviä myöskin nämä etupyörä ilmassa ajelevat nassikat. Monasti joutuu pyörätiellä siirtymään pientareen puolelle kun näitä tulee muutama ohjauskyvytöntä vastaan. Joskus tekisi mieli olla väistämättä.
- Anonyymi00010
Tää kommentti on vielä ärsyttävämpi
- Anonyymi00011
Tuosta tulee sakkoa niin pyörän kuin mopon kuljettajalle. Kevarikuski menettää kortin välittömästi, mikäli nähdään ajelemassa eturengas ilmassa.
- Anonyymi00009
Karenit taas messuamassa, poliisi on se taho joka hoitaa tälläiset asiat. Yksi puhelin soitto ei se niin vaikeaa ole hyvät tuntomerkit ni missä ja milloin!!! Ykäily on pelkkää kusipäisyyttä oman elämän epäonnistumisen purkautumista menkää hoitoon
- Anonyymi00012
Niin se on se elämän voittaja se mopokuski 😁 ai sattana mikä vitsi!
- Anonyymi00013
Näitä virheitä sattuu kaikille, myös sinulle aloittaja.
Välillä ajatus jossain muualla, ajat risteyksessä väärin tai et huomaa pyöräilijää joka jää katveeseen, et huomaa lähteä liikenteeseen vaikka valot vaihtuu tai muuta.
Vittuako täällä iniset meinaatko että jonkun liikenne käyttäytyminen avautumisestasi muuttuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494