Ohjeet kaikkeen löytyy nykyään netistä. Ei tarvi alkaa idiooteille sanasta sanaan erikseen kirjoitella kaikkea, kun valmistakin on tarjolla.
Mitä sinä tiedät valmistautumisesta maratoniin? Vetelet taas omasta hatusta ideoita.
Ne on aivan yleisiä ohjeita jotka ovat yleisessä tiedossa miten maratoniin valmistaudutaan.
Siihen ei valmistauduta juoksentelemalla maratoneja, eikä varsinkaan kun kyseessä on ikämies jolla ei ole kestävyysjuoksusta muuta taustaa kuin aamulenkkeily. Palautuminen veisi liian kauan aikaa ja palautumisen aikana ei voi juurikaan treenata.
Siksi se on nousujohteinen se treeni, paitsi viimeinen viikko ennen tapahtumaa otetaan varsin relasti. Olen hölkötellyt alle noin 50% enemmän kilometrejä kuin useimmat kevyet ja pikkuiset todelliset harrastajat, joten kilsoista se ei ole kiinni.
En tarkoittanut Stubbin kaikkien aikojen parasta aikaa vaan hänen viimeisintä aikaansa maratonilla, koska muuten se ei ole vertailukelpoinen tähän aikaan. Hän on vuotta nuorempi ja oli 47v juostessaan oman ennätyksensä, joka on ulottumattomissani.
Kysyn vielä kerran; -Mitä sinä tiedät urheilusta? Olet aina sanonut että se ei kiinnosta sinua laisinkaan ja et ole koskaan mitään tehnyt ainakaan 50 vuoteen. Mistä nämä ohjeesi siis kumpuaa?
Minä olen harrastanut järjestäytynyttä urheilua 26 vuotta ja toiminut sen lisäksi 2 vuotta juniorien valmentajana ja harrastanut liikuntaa 45 vuotta ja seuraan kaikkea urheilua ja tiedän ravitsemuksesta, levosta ja treenistä kaiken mitä tarvii tietää.
Mistä sinun "tietämyksesi" siis kumpuaa?
2010
Maratonitietoutta katskin 24/7 maratonikommentoijalta.
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Hauskaa, ikämies jolla ei ole kestävyysjuoksusta muuta taustaa kuin aamulenkkeily, paapattaa Pattayan matkailupalstalla maratonista kuin olisi jokin maratoniasiantuntija.
Hupaisaa tämän hepun hommat. - Anonyymi00002
Täydellinen tietoisuus kaikesta aiheesta maratoni, vaikka ei ole koskaan edes omissa oloissaan lenkkeillyt maratonia.
Menee samaan sarjaan kuin rakentaminen, betoniliemiliipparina yksi suomen tietäväisimmästä ja kokeneimmasta AAA-luokan yrittäjästä sukkinensa ym.- Anonyymi00004
2010 sinun juttusi on täysin skitsofreenisiä, minä en ole ottanut kantaa sinun aktivitteetihisi millään muotoa, ainoastaan todennut sinut vakavasti sairaaksi, paperinukke harrastuksesi takia, ja esiintyminen usealla nikillä, naurettavin oli laiffilan vaimo leipäveitsellä syntymäpäivä kakkua leikaten, ihan uskomattoman sairasta, joka vie pohjan kaikelta mitä olet tänne kirjoittanut, osakaslainat, alv, betoniliemet, yms. 10 vuoden kokemuksella.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
2010 sinun juttusi on täysin skitsofreenisiä, minä en ole ottanut kantaa sinun aktivitteetihisi millään muotoa, ainoastaan todennut sinut vakavasti sairaaksi, paperinukke harrastuksesi takia, ja esiintyminen usealla nikillä, naurettavin oli laiffilan vaimo leipäveitsellä syntymäpäivä kakkua leikaten, ihan uskomattoman sairasta, joka vie pohjan kaikelta mitä olet tänne kirjoittanut, osakaslainat, alv, betoniliemet, yms. 10 vuoden kokemuksella.
No mutta mitä kummaa, etkö olekaan Senssu koska rakkaat niin on päättänyt?
- Anonyymi00003
Olihan se myös Esson baarin kokenein motoristi itseoppineena kun ei voinut keskustella kokeneempien kanssa, ei harjoitella, vaan ainoastaan lukien lehtiään ja vahingossa hoksasi sitten lopulta miten moottoripyörää ohjataan.
Siis kaikkien alojen tietäjä.- Anonyymi00007
Minä olen myös kokenut motoristi. Sinä et ole.
2010
- Anonyymi00006
Siitä se alkoi taas se kopion kopion kopion kopion vääntäminen uudestaan uudestaan uudestaan ja uudestaan. Omituinen pakkomielle ja pakko-oire à la Posso.
Ei kestävyysjuoksu käsitä "kaikkia maailman asioita" eikä niiden "tietämystä".
Edelleen kysynyt sinulta että millaiselta urheilupohjalta sinä paapatat tästä maratonista?
Edelleen kerron sinulle että olen harrastanut urheilua ja liikuntaa monipuolisesti vuodesta 1980 ja jo sitä ennen olen lenkkeillyt, hiihtänyt, pyöräillyt ja rakennellut kotipihaan esteratoja sekä liikkunut koirien kanssa luonnossa.
Meillä seurattiin telkkarista nenät kiinni ruudussa kun Lasse Viren pinkoi Münchenin ja Montrealin olympialaisissa. Kisojen jälkeen lähdin juoksemaan päättömästi kuin Forrest Gump.
Siitä lähtien olen seurannut jokaikiset olympialaiset, varsinkin kesäkisat ja muista kymmeniä nimiä ulkoa, ketkä ennätyksiä ovat rikkoneet. Maratonista kiinnostuin vasta joskus 25 vuotta sitten kun sitä tarjosi minulle sitä harrastava ravitsemusterapeutti.
Urheilu on urheilua ja siinä pätee samat lainalaisuudet monissa lajeissa, nimenomaa perustreenin ja palautumisen suhteen. Thainyrkkeilyleireillä juostiin käytännössä joka päivä aamulenkit ja joskus hikingia Cha amin ja Hua Hinin kukkuloilla.
Olen aina tiennyt kuinka paljon ja miten treenataan kestävyyttä. Myös hiihdossa. Olen aina tiennyt tarkalleen sykealueet ja oman sykealueeni siihen mikä on tavoite. Olen tiennyt aina jostakin vuodesta 1982 millainen juoksutekniikan tulisi olla millekin matkalle.
Nämä tiedot on päivittyneet ja muuttuneet. Minun aamulenkkini eivät ole mitään puudelikoiran kusetusta, vaan keskimäärin kymmenen kilometrin juoksuja alle tuntiin. Usein otan spurtteja ja valitsen myös mäkiä matkalle. Vaihtelu on tärkeää.
Minä tiedän 100% tarkalleen mitä teen ja sinä tuomiopäivän läskimooses rakkikoira et ole edes oikeutettu puhumaan minulle urheilusta tai liikunnasta yhtään mitään.
2010
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831129
- 73942
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut146810- 57680
Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.180613- 43605
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4596- 30592
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t140589Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61565