hirvikosken haapatiellä on romanit nyt keksinyt raahata asuntovaunun kadulle, soittavat musiikkia yön päivän kanssa. ja tosi kovin. kuinka voidaan terrorisoida koko ympäristöä. täydellinen öykkäri meininki. nämä romanit näyttää aina, että kaikki ennakkoluulot mitä heistä puhutaan , pitää juuri paikkansa.
Vastaukset 43
- Anonyymi00001
Soita poliisi
- Anonyymi00002
Mene lyömään niitä turpaan.
- Anonyymi00008
Ei ketään lyömään voi mennä
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei ketään lyömään voi mennä
Miksei voi?
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miksei voi?
No saattaa esimerkiksi lähteä lyödyltä osapuolelta henki. Pääset Iltalehteen, linnaan, ja Suomi24 Loimaa palstalle ruodittavaksi muttä luonnollisesti jos nämä eivät haittaa anna mennä vaan.
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
No saattaa esimerkiksi lähteä lyödyltä osapuolelta henki. Pääset Iltalehteen, linnaan, ja Suomi24 Loimaa palstalle ruodittavaksi muttä luonnollisesti jos nämä eivät haittaa anna mennä vaan.
Täytyy lyödä taitavasti. Tai hellästi takakuristusotteella kuristaa tajun pois. Siihen vaimenee typeryksen riehunta.
- Anonyymi00038
Anonyymi00023 kirjoitti:
Täytyy lyödä taitavasti. Tai hellästi takakuristusotteella kuristaa tajun pois. Siihen vaimenee typeryksen riehunta.
Ihan liskoaivotoimintaa, jos ei muuhun kommunikaatioon kykene kuin lyömiseen, puremiseen ja sylkemiseen.
- Anonyymi00003
ilmoita aina heti vaan poliisille. ja taitaa olla siellä lapsiakin, ilmoita myös aina ja jokakerta myös lastenvalvontaan.
- Anonyymi00004
Se on sosiaali- ja kriisipäivystys Sokri Varhassa, ei lastenvalvoja.
- Anonyymi00005
Heti vaan hekilökohtaisesti sanomaan oikein jämäkästi.
- Anonyymi00006
Yllättyneet jonoon. No eikö ketään?
- Anonyymi00007
asun lähellä ja kävin eilen katsomassa. nämä hullut huutaa siellä asuntovaunussa. ihan kahjoa porukkaa. menkää ihmeessä katsomaan. tänään olin lenkillä ja näky olevan poliisiauto pihalla. mitä sekoporukkaa nää on.
- Anonyymi00009
pitääkö sen romani porukan aina ja kaikkialla näyttää joka kerta, että se mitä niistä puhutaan pitää paikkansa. ainasta öykkäröintiä. muitten häirintää. ym. ym.
- Anonyymi00010
Täällä on lähellä mukavat , norm elämää. morjestelee.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Täällä on lähellä mukavat , norm elämää. morjestelee.
Eikö ne suurin osa nykypäivänä ole ihan kunnollista työssäkäyvää väkeä ja siksi heitä ei näy katukuvassa, toisin kun kantaloimaalainen ikilomailija.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Eikö ne suurin osa nykypäivänä ole ihan kunnollista työssäkäyvää väkeä ja siksi heitä ei näy katukuvassa, toisin kun kantaloimaalainen ikilomailija.
En tiedä mutta tuo loppuosa liittyy siihen niin yleismaailmalliseen somealustojen (jota tämäkin on vähän äksän/twitterin tyyliin) keskusteluilmapiiriin, jossa äärilaidat tai ääripäät yms. kinaa. Nyt haittamamu vs. kantis elämäntapatyötön. Totuus löytyy näissä aina siitä välistä jostain.
Ei kukaan voi tuntea suurta määrää noita ikilomailijoita (siis marginaalinen määrä), paitsi soteväki. Ei ihmisen koko terveyttä ja työkykyä voi päätellä yksittäisistä hetkistäkään yms. ja välillä asiat voi olla selvästikin paremmin mutta huomenna ei ts. jotain voi pystyy tekee mutta kuka tämmösen palkkaa. Eikä siitä mitään tule jos aikoinaan huonosti koulunsa käynyt ykskaks pistetään opetteleen uus ammatti. Edes mun kohdalla kaikki ei tunnu tajuavan miten vaikeaongelmainen olen, mutta silti tulee noita asenne- ja laiskuusvihjailuja yms! Mä kyl oon ollu hyvä oppiin mutta se onkin ainut hyvä puoli. Asenteellisuutta vai silkkaa tyhmyyttä tai tietämättömyyttä, niin ihmekös sitten jos ei terveempien kohdalla?
lajijasuris - Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Työssäkäyvä ei ole kunnollisen synonyymi.
- Anonyymi00017
Onko oikeeta häirintää vai tätä nykyaikaa ja kaikki ärsyttää? Mun mielestä tää oli aiemminkin ja sillon joku valitti kotikaraokesta ja huonosta lauluäänestä!
Muuten en osaa sanoo heistä, mut yhden työtä tekevän romanin tiedän täällä. Enpä ole heihin elämäni aikana törmänny juurikaan kuin kaupassa.
lajijasuris - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Työssäkäyvä ei ole kunnollisen synonyymi.
Kyllä se vähän tuppaa olemaan. Jotain vikaa on ihmisessä oltava, jos kaikki muut ympäriltä työllistyvät ja itse vuodesta toiseen ei.
- Anonyymi00022
Anonyymi00017 kirjoitti:
Onko oikeeta häirintää vai tätä nykyaikaa ja kaikki ärsyttää? Mun mielestä tää oli aiemminkin ja sillon joku valitti kotikaraokesta ja huonosta lauluäänestä!
Muuten en osaa sanoo heistä, mut yhden työtä tekevän romanin tiedän täällä. Enpä ole heihin elämäni aikana törmänny juurikaan kuin kaupassa.
lajijasuris...tuli mieleen eräs tilanne Jokioisilta (kuullut). Joku vanhus valitti häkeen naapurin musasta eikä se ollut edes teknopoppia. Noh, tämä popittaja päätti soittaa yhtä kovaa kirkkomusiikkia. Tämä kelpasi!
Tiedä onko totta, mutta onhan noita, ja nykyäänhän on paljo just tota, että vain se käy mistä itse tykätään. Se on sitten eri jos tulee monta päivää aamusta iltaan ja yötä myöten
lajijasuris
- Anonyymi00016
9 kymmenestä on työttömänä, ei juuri käydä kouluja. melkein kaikilla miehillä on rikostaustaa enemmän tai vähemmän. naisiin kohdistuva väkivalta hyvin yleistä. suurin osa on aina kehittelemässä jotain huijausta. mikä yleensä kohdistuu vanhuksiin tai jotenkin vähän heikkolahjaisiin. ja tämä on ihan tilastoihin perustuvaa.
- Anonyymi00021
Tää ei ole puolustus mutta kyl mua vähän häiritsee nuo:
Huijausta vastaan voi suojautua myös kehittämällä omaa ajattelua ja tietämystä sekä tunteiden säätelyä, heikkolahjaisia on sittenkin aika vähän. Dementikot yms. sitten toki oma lukunsa. Joo väkivaltaa on sinänsä varmaan paljon mutta lähinnmä mustelmaa ja tämmöstä. Katukuvassa näkee sittenkin että vakavat fyysiset ja psyykkiset oireet sittenkin aika harvinaisia.
Mutta itselläpä on; avh oma juttunsa mutta muut linkittyy ainakin osaksi päätälleihin (mm. pidätyskyky, hikoilu, lämmönsäätely, vireystila, tarkkaavaisuus, sos. ahd., sos.väsy, puheen ongelmat, huonon. fyys&psyyk. rasituksen sieto), joita tullu kolmella niillä tavallisimmalla tavalla eli kaatuminen, muu hlö, liikenne ja nää kaikki on jotain pysyvää tuonu ja aika vaikee mun olis niitä ollu estää. Jos tekomuoto siis ratkaisee, sitten hyvin lähellä törkeäkin sitten on ja vähä uutta pysyvää mutta omasta mielestä keskeisimmät kumminki muuta. Lisäksi näitä ei ole kirjattu juuri mitenkään, pidetty täysin työkykyisenä ja sanottu ettei vaikuta kuin käsi ja jalka ym!
Silti, oon muutakin kuin valittanut, ja voisin esim. tehdä vaikka yrittäjänä tiettyjä toimistotöitä ja asiakkaiden kanssa pärjäis kasvokkain hyvin ja kaikki tulis tehdyksi sovitusti ajallaan oikein valelaskuttamatta aina ja joka asiakkaan kanssa - siis kaiken em. jälkeen! Mutta eläkkeellä siis olen eikä se muuksi muutu mutta siis periaatteessa!
Sellasten hmisten kanssa ei tartte olla ketä on pelkkää pahaa, itsekin olen etääntynyt. Kaikki eivät vaan osaa käyttäytyä eikä käsitä semmosia yksinkertaisia juttuja kuin vaikkapa ihmissuhde on aina kaksipuolinen eikä se voi perustua manipulointiin, valehteluun, hyväksikäyttöön, päivittäiseen vtuiluun ja nollaamiseen! No joo, on vaanijoita ym. mutta kai niitä on hyvin vähän. Olen sitä mieltä, että oma tunteiden säätely on sitten aikas hyvä eikä kevatasoa mutta sen myönnän että tämä eläkkeellä möllötys kotona kyllä on ei nii mukavaa, että jos sitenb on keva sitten on. Mun mielestä ei vaan voii verrata johonkin muuhun, joka soputunut, riippuu niin paljon mistä kyse.
Jos vois mennä tehdä matkustaa, en mä sitten valittaisi mitään eläkkeellä oloo niinku jotkut tai joku jlkkistopi.
Amen niinku sanotaan 🙂
lajijasuris
- Anonyymi00019
ROMANIEN OPETUS LAPSELLE RUOKAKAUPASSA, " OTA LAPSEIN ETTÄ KÄTES TOTTUU" ROSVOT SAATANA!!!!
- Anonyymi00024
Olet käsittänyt väärin. Se on demarien oppi.
- Anonyymi00020
Todistaa suomalaisten olevan persuja lukuunottamatta orjakansaa jolla alistumisgeeni. Vasemmisto demla oikeuslaitos kokee että näin voi toimia muut muttei suomalaiset. Tätä filosofiaa äänestää 80 prosenttia suomalsista eli kok kesk sdp vihvas rkp äänestäjät. Muutenhan talo ja vaunu palaisi poroksi.
- Anonyymi00025
Eikö täällä joku kirjoitellut yhteiskunnan sääntöjen ulkopuolella elämisestä työttömyyteen liittyen, että ei voisi työt vähemmän kiinnostaa. Eletään rohkeasti off grid kunnes tarvitaan sosiaalitukia/lääkäriä/Kela-kyytiä/asuntoa/lapsilletavaraa/eläkettä jne. Varsinaisia rohkeita ladunraivaajia ja tiennäyttäjä, nämä pelottomat oman elämänsä sankaritarinan päähenkilöt.
- Anonyymi00026
Eikö niitä palakin tämän tästä ja poliisi visiiteeraa kun oloneuvokset riehuvat päihdehuuruissa. Ei siihen romaneja tarvita.
- Anonyymi00027
Poliisihan vastikään kommentoi, ettei ihmisillä ole enää mitään häpyä. Esimerkiksi kuseskelevat hautajaisten aikana hautausmaalla ja ohittavat liikenteessä oikealta.
- Anonyymi00029
vanhemmat asuu aika lähellä. kyllä se huutaminen kuuluu ihan satojen metrien päähän. se on ihan todellista. ei mitään luuloa. poliisit käy aika usein. kaikki asukkaat iäkkäitä ihmisiä. nehän pelkää sitä touhua. miksi pitää kiusata ja häiritä näitä ikäihmisiä.
- Anonyymi00030
Ihan hyvin voisit mennä asiallisesti juttelemaan vanhustesi puolesta. Ihmisiä hekin ovat ja vanhuksia omissakin suvuissaan. Kädetöntä porukkaa kun joka asiaan tarvitaan vähintään paloauto ja poliisi.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ihan hyvin voisit mennä asiallisesti juttelemaan vanhustesi puolesta. Ihmisiä hekin ovat ja vanhuksia omissakin suvuissaan. Kädetöntä porukkaa kun joka asiaan tarvitaan vähintään paloauto ja poliisi.
Ehkä totakin aiempaa enemmän mutta muuten riippuu myös siitä oletko ns. hiirenä menossa vikiseen vai karhuna muriseen.
lajijasuris - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ehkä totakin aiempaa enemmän mutta muuten riippuu myös siitä oletko ns. hiirenä menossa vikiseen vai karhuna muriseen.
lajijasurisNo ehkä kuitenkin evoluutio on ihmiselle opettanut jotakin. Ventovieraita ei kohdata räyhäämäällä vaan jo neandertalilaiset ymmärsivät avoimien käsien merkityksen vilpittömyydestä. Mutta ihmiset ovatkin sittemmin tyhmistyneet vauhdilla, ja nyt perus vuorovaikutustaitoja opetetaan työpaikkojen tyhypäivillä ja kansalaisopistojen syyskursseilla ikäänkuin tähtitieteellisenä materiaalia.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
No ehkä kuitenkin evoluutio on ihmiselle opettanut jotakin. Ventovieraita ei kohdata räyhäämäällä vaan jo neandertalilaiset ymmärsivät avoimien käsien merkityksen vilpittömyydestä. Mutta ihmiset ovatkin sittemmin tyhmistyneet vauhdilla, ja nyt perus vuorovaikutustaitoja opetetaan työpaikkojen tyhypäivillä ja kansalaisopistojen syyskursseilla ikäänkuin tähtitieteellisenä materiaalia.
Ihan totta, mutta tuo räyhäherkkyys on kumminkin aiempaa herkempää ja kovempaa noilla keitä kritisoidaan elikkä jos menet valittaan melua niin ei tiedä heilahtaako samantien jopa puukko. LIsääntynyt sekakäyttö lisää arvaamattoman käytöksen riskiä, etenkin jos tulee harhoja, kun muuten ihmisen peruspersoona määrittää paljon.
lajijasuris - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ihan totta, mutta tuo räyhäherkkyys on kumminkin aiempaa herkempää ja kovempaa noilla keitä kritisoidaan elikkä jos menet valittaan melua niin ei tiedä heilahtaako samantien jopa puukko. LIsääntynyt sekakäyttö lisää arvaamattoman käytöksen riskiä, etenkin jos tulee harhoja, kun muuten ihmisen peruspersoona määrittää paljon.
lajijasurisAika harvassa on puukolla heiluva huumehörhö Loimaan peräkylissä. Lajisaurus viettää päivänsä katsellen katurikossarjoja.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Aika harvassa on puukolla heiluva huumehörhö Loimaan peräkylissä. Lajisaurus viettää päivänsä katsellen katurikossarjoja.
No, piti laittaa just tuo että tuskin täällä eli pidän aika epätodennäköisenä!
Mutta kuka haluu olla se tilastopoikkeus, jonka kohdalle osuu? Ja olipa se cittarin puukkojuttukin tässä jokunen kk sitten. Sitäpaitsi romanimiehet on liian usein kunnostautuneet puukkojunkkareina.
lajijasuris
- Anonyymi00036
siis romanit voi huutaa ja riehua. eikä tarvitse käyttäytyä normaalisti. muiden sopeuduttava. tai sitten mentävä puhumaan romaniporukoille, että olkaa nyt normaalisti. hei haloo. älkää huutako. pelotelko vanhuksia. jokainen voi mennä puhumaan niille. en minä ainakaan. ei kukaan halua riitoihin niiden kanssa. viisaampi jättää poliisin tehtäväksi.
- Anonyymi00037
Ihmiset pelkäävät ihan liikaa toisiaan. Vaikka joukossa olisi 1-2 tavoittamattomissa olevaa henkilöä, yleensä muut ympärillä eivät mitään härdelliä halua ja ymmärtävät järkipuhetta. Eikö se nyt ole nähty jo näissä esim pääkaupunkiseudun talvipakkasella ryöstöissä, että joku repii vaatteet päältä ja loput menevät kotiin itkemään äidilleen, joka kertoo poliisille.
- Anonyymi00042
Niin ja ja taitaa olla Poliisin ohjeistuskin ettei kannata mennä heti esim. mekkalasta valittaan.Turvallisuussyistä! Maailma on muuttunut ja riskit on aiempaa suurempia. Monta kertaa jos ollaan porukalla, sanomisille vaan naureskellaan ja vedetään volumee isommalle tms.
Pitää olla todella ymmärtämätön tai jollain alueella on aivan eri sietokyky mihin on tottunut ym, etteikö tajuaisi mikä on liikaa meteliä tai huonoa käytöstä. Sekakäyttö lisääntynyt, samoin syrjäytyminen ja narsismi, vapaus ja vapaa kasvatus ilman riittävää vastuuta seurauksista mitkä mm. selittää muista välittämisen vähenemistä - joskaan päihteet ei likikään niin usein kuin noi muut.
Samasta syystä en itsekään esim. sano mitään sillonkaan kun pitäisi, ja mä tarkoitan nyt suoraan ja tarkoituksella itseen kohdistettua, en mitään epämääräistä meteliä minkä kukin kokee häiriöksi kuka mitenkin. Itse tuskin pitäisi mitään huutamisia ja muuta ellei nukkumista haittaa yhtä tai kahta yötä pidempään.
Tässä on toksi sekin ero että mä oon helppo, liian helppo kohde, noille pikku porukoille, joille on turha sanoo mitää! Jotain jämäkkää kun parametrit ylittyy sen mitä saa. Tässä on se jännä piirre, että esiintyy vain Loimaan seudulla, kun muualla ihan yhden käsin sormin laskien. En nyt kauheesti ole missään ollu ja kulkenu mutta kuitenkin.
Harrastan vähän ns. puhejudoo täällä netissä, kun ei tämäkään ihan tuuleen huutamista ole ollu ja hyvä niin. Hiljaa olemalla ongelmat ei muutu, ne pitää korjata ja tarvittaessa riittävän jämäkästi. Tiedä kenen fraasi mutta "jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu"!
lajijasuris
- Anonyymi00039
siis se mekkalointi ja häiritseminen on ok. tai vaatteiden vieminen puukolla uhaten. 10 nuorta tulee viemään stadissa sun kännykkää puukolla uhaten. varmaan tulee poliisia ikävä.
- Anonyymi00040
Romaneilta voi varmaan tätä ihan kysyä mutta enpä usko, että asiallisen valkolaisen kimppuun kävisivät. Itse en ainakaan ole tätä väkeä koskaan pelännyt olivat sitten rymysakkia tai eivät. Mutta toki elämänsä voi elää myös ulkoistamalla vastuun ihan kenelle tahansa muulle kuin itselle. Se ainakin Loimaan aihepiirien kirjoittelusta alleviivautuu ensimmäisenä.
- Anonyymi00041
Niin mutta entäs sitten jos meetki sanoon vaikka sellaselle, joka on vetänyt esim. peukkua tai piriä, tai mitä vaan ja sekaisin kaikkee? Tarkotan nyt tilannetta, jossa ei tunne etukäteen millaisia jotkut on.
En minäkään lähtökohtaisesti pelkää mitää rotua tai ketään tiettyjä. Kenties on joitain parametreja (ptsd-historiaa ym. on - ja hyvin mulla tod.näk. oksitosiinin puutos lisännee sos.pelkotiloja)) mutta eniten on ns. turhaa säpsähtelyä vaikka jo äänistä, viikon vähän huonomman nukkumisen jälkeen (olen myös nähny sisällä ihmisiä joita ei ole, lumisadetta kesällä ulkona yms🤔)
Itse asiassa itsekin olen meinannut puukolla tempaista muutaman kerran (oikeastaan tänään viimeksi, ei täällä), eikä näissä ole edes kyse rodusta ym, ihan vaan tarpeetonta huonoa käytöksestä - jotka ylittää omat parametrit. En ole edes ns. prototyyppi mikä tavallaan helpottaa, eikä sellaista ole, kyllä sen jälkeen yleensä oppii käyttäytyyn, niinkun vaikka hellän kuristamisen jälkeen. Ei perusterveelle aikuiselle tartte käytöstapoja opettaa.
Mä lähde siitä, että aikuinen joka aidosti välittää muista, tajuaa kyllä ihan sanomattakin liian häiritsevän mekkalan tms rajan. Vastuu on tietysti metelöitsijällä eikä sanojalla, vai kuinka tarkoitit. Toisaalta tässä kyseissä tapauksessa ihmettelen miten hyvin noiden huutajien ääni kestää, jos todella ovat riesa eikä satunnaishuutoa tai epävireinen lauluääni. Kuitenki, poliisin sanalla on vähän enemmän painoarvoa ja heillä on muitakin keinoja, mutta kelaelätille sellasilla ei välttämättä ole merkitystä eli on aivan sama jättää esim sakot maksatta.
lajijasuris
- Anonyymi00043
siellä se hullu juuri nytkin huutaa täysillä. kalja ja huumepäissään. siis tää romaniporukka on oikeesti täysin sikaporukka. lastenvalvontaan menee nyt kyllä ilmoitus.
- Anonyymi00044UUSI
tee se. nin minäkin teen. ihan täysin kahjoa sakkia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082072
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491237Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1851130- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56871- 71803
- 100792
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.348695- 33685