Hallituksen kaatuminen?

Timo Soinikin kertoo nyt, että tällä kertaa hänkin pitää tilannetta sellaisena, missä hallitus saattaa hyvinkin kaatua.

Tämä asia tuli aika puskista ja yllättäen. Itse ajattelin, että tapaus Rydman saattaa saada aikaan hallituksen sisäisen kriisin ja hallitus voi kaatua sen myötä. Näin voi edelleen olla, mutta sitten tulikin puskista Helsinki Garden -hanke, joka on osoittautumassa korruptio- ja hyvä veli -hankkeeksi. Tämä on jotakuinkin käsittämätön töppäys Petteri Orpolta. Eikö hän tosiaan ole tullut ajatelleeksi, että näistä tuppaa lopulta jäämään kiinni. On paljastunut tietoja, joiden perusteella Orpo on satuillut julkisuudessa ja eduskunnassa ja jättänyt kertomatta olennaisia asioita. Pullataikina on alkanut paisumaan keskellä kesää.

Nyt oppositossa alkaa jo esiintyä vaatimuksia eduskunnan koolle kutsumiseksi asiaa käsittelemään. Tässä voi olla kiusaus myös persuilla irtaantua hallituksessa tavalla, mikä laittaa koko kriisin Kokoomuksen niskaan. Tästä voi tulla melkoinen poliittinen tappio nimenomaan Kokoomukselle. Ihmettelen, miten kykypuolue voi sortua tällaiseen, mutta kai se ahneus kasvaa syödessä samoin kuin ylimielinen asenne. Orpo on puheenjohtana tietysti tavanomaista heikkolahjaisempi, joten siinä on yksi syy.

21

77

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eik sanaakaan taaskaan palstan aiheesta.

• Eikö? Itse ole ollut siinä uskossa, että Antti Kaikkonen olisi Kepun puheenjohtaja ja hänen kannanottonsa olisivat sitä Kepun politiikkaa. Jos puheenjohtajan julkiset kannanotot eivät kuulu Kepun politiikkaan, niin mikä sitten kuuluu. Kirjoitin, että oppositiossa alkaa kuulua vaatimuksia eduskunnan kutsumiseksi koolle asiaa käsittelemään. Antti Kaikkonen on yksi tällainen opposition edustaja, joka siis minun tietääkseni on edelleen myös Kepun puheenjohtaja.

Katso ja ihmettele: https://www.is.fi/politiikka/art-2000012126603.html

• Anonyymi00006
        mielipidepankki kirjoitti:

Eikö? Itse ole ollut siinä uskossa, että Antti Kaikkonen olisi Kepun puheenjohtaja ja hänen kannanottonsa olisivat sitä Kepun politiikkaa. Jos puheenjohtajan julkiset kannanotot eivät kuulu Kepun politiikkaan, niin mikä sitten kuuluu. Kirjoitin, että oppositiossa alkaa kuulua vaatimuksia eduskunnan kutsumiseksi koolle asiaa käsittelemään. Antti Kaikkonen on yksi tällainen opposition edustaja, joka siis minun tietääkseni on edelleen myös Kepun puheenjohtaja.

Seliseliseliseli... MPP, tämän sinä osaat, osaatko muuta

• mielipidepankki kirjoitti:

Eikö? Itse ole ollut siinä uskossa, että Antti Kaikkonen olisi Kepun puheenjohtaja ja hänen kannanottonsa olisivat sitä Kepun politiikkaa. Jos puheenjohtajan julkiset kannanotot eivät kuulu Kepun politiikkaan, niin mikä sitten kuuluu. Kirjoitin, että oppositiossa alkaa kuulua vaatimuksia eduskunnan kutsumiseksi koolle asiaa käsittelemään. Antti Kaikkonen on yksi tällainen opposition edustaja, joka siis minun tietääkseni on edelleen myös Kepun puheenjohtaja.

Se on häirikkötrolli luultavasti Venäjältä. Ei sille pidä vastata muuta kuin että painu v..n syömään vaikka kaalisoppaa.
        Koska olet soccerin ystävä heitän veikkauksen että Belgia nostaa pokaalin New Jerseyssä.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Pistähän Pietarin Poika piste lauseen loppuun.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Joo, koen osaavani muutakin kuin yhteiskunnallisten ja poliittisten asioiden ymmärtämistä. Olen tainnut jonkun kerran kertoa, että harrastan sijoitustoimintaa ja koen olevani siinä aika hyvä ihan tulosten perusteella. Voihan se olla hyvää tuuriakin, mutta itselleni olen kuitenkin tahtonut kertoa, että se on selvitystyöni ja siihen kytkeytyvien ratkaisujeni tulosta.

Olen myös menetystynyt opiskelussa ja työssä paljon keskimääräistä paremmin, jos asiaa mitataan saavutuksilla ja vaikkapa työelämässä palkan ja muiden ansioiden määrällä. Nuorena oli vähän urheilutaustaakin ja siitä tuloksena kokonainen yksi kultamitali kansallisessa sarjassa. Pari- ja sosiaalisissa suhteissakin koen menestyneeni. Laulutaitoni on kaikesta suihkussa harjoitellusta huolimatta jäänyt omastakin mielestäni varsin surkeaksi, joten se nyt ainakin vastakohtana menestykselle. Eikähän sitä kaikessa voi menestyä. Menestykseni on monen tekijän ansiota. Kaiketi olen saanut biolgisena perintönä riittävästi älyä ja sen ansiosta opinnot ja työ ovat sujuneet hyvin. Kiitollinen on siitä, että satuin syntymään sellaiseen maahan sellaiseen aikaan, jolloin tasa-arvon edistäminen on ollut suosittua. Se mahdollisti köyhänkin perheen vesan kouluttautumisen ja sosioekonomisen aseman nousun. Tietysti myös se, että elänyt kannustavassa perheessä, ei ole ollut terveysongelmia yms. Myös tuurilla ja sattumuksilla lienee suurikin vaikutus. Mihinkään yliluonnolliseen johdatukseen en jaksa uskoa kunnes toisin todistetaan.

Toivottavasti sinäkin olisit menestynyt. Katkeruutesi kertoo valitettavasti muusta.

• Anonyymi00009

Joo, koen osaavani muutakin kuin yhteiskunnallisten ja poliittisten asioiden ymmärtämistä. Olen tainnut jonkun kerran kertoa, että harrastan sijoitustoimintaa ja koen olevani siinä aika hyvä ihan tulosten perusteella. Voihan se olla hyvää tuuriakin, mutta itselleni olen kuitenkin tahtonut kertoa, että se on selvitystyöni ja siihen kytkeytyvien ratkaisujeni tulosta.

Olen myös menetystynyt opiskelussa ja työssä paljon keskimääräistä paremmin, jos asiaa mitataan saavutuksilla ja vaikkapa työelämässä palkan ja muiden ansioiden määrällä. Nuorena oli vähän urheilutaustaakin ja siitä tuloksena kokonainen yksi kultamitali kansallisessa sarjassa. Pari- ja sosiaalisissa suhteissakin koen menestyneeni. Laulutaitoni on kaikesta suihkussa harjoitellusta huolimatta jäänyt omastakin mielestäni varsin surkeaksi, joten se nyt ainakin vastakohtana menestykselle. Eikähän sitä kaikessa voi menestyä. Menestykseni on monen tekijän ansiota. Kaiketi olen saanut biolgisena perintönä riittävästi älyä ja sen ansiosta opinnot ja työ ovat sujuneet hyvin. Kiitollinen on siitä, että satuin syntymään sellaiseen maahan sellaiseen aikaan, jolloin tasa-arvon edistäminen on ollut suosittua. Se mahdollisti köyhänkin perheen vesan kouluttautumisen ja sosioekonomisen aseman nousun. Tietysti myös se, että elänyt kannustavassa perheessä, ei ole ollut terveysongelmia yms. Myös tuurilla ja sattumuksilla lienee suurikin vaikutus. Mihinkään yliluonnolliseen johdatukseen en jaksa uskoa kunnes toisin todistetaan.

Toivottavasti sinäkin olisit menestynyt. Katkeruutesi kertoo valitettavasti muusta.

Oletko vasuri vai sosialisti. Vasemmistoliitto on osin SKP johon liittyi 1990. Nato vastustajan SKP osa tuli esille.
        Kerrot rikkaudestasi, sijoituksista, mihin olet sijoittanut ?
        Varmaan vakuutuksesi on Varmassa; kommunisti sosialisti yhtiössä.
        Meillä vakuutukset on OP Pohjolassa, jotka nyt ei ihan pieniä olekkaan.
        Vanhojen ihmisten sijoitukset ei oikein mieltäsi lämmitä, jos omaisia, niin jakaa heille, nyt voi olla verotta enin kolmenvuoden välein 6499 €.
        Verovapaasta lahjasta ei tarvitse tehdä lahjaveroilmoitusta.
        Lahjan verovapauden raja on kuitenkin lahjoittajakohtainen. "Voit saada kolmen vuoden välein alle 7 500 euron lahjat sekä äidiltäsi että isältäsi ja vielä mummulta, papalta ja kummitädiltäkin. Lahjoittaja voi olla muukin kuin sukulainen."
        -tämä aikaan pohditutti, jonka nyt näkee vero sivulta. Myös tähän lisä;
        Ennakkoperintö otetaan aina perintöverotuksessa huomioon.
        Lahja huomioidaan perintöverotuksessa vain, jos se on saatu kolmen vuoden sisällä ennen kuolemantapausta.
        Ja jos vielä lisään; "
        *Ennakkoperintönä pidetään yleensä tavanomaista suurempaa lahjaa, jonka isä tai äiti antaa lapselleen. **Isovanhempien lastenlapsille antamaa lahjaa ei yleensä lueta ennakkoperinnöksi, jos lasten vanhemmat ovat elossa lahjoitushetkellä.

Lahjaa ei myöskään pidetä ennakkoperintönä, jos lahjanantaja on lahjakirjassa ilmoittanut, että kyseessä ei ole ennakkoperintö tai jos asia käy muulla tavoin ilmi."

Niin ei joudu sitten lahjan saaja verolle myöhemmin kun ottaa asioista selvän.

Nämä lakikiemurat on aina syytä tarkistaa, vaikka tämä alle 7500 € kolmenvuoden välein ei annakkaan siihen aihetta.
        ""Lahja huomioidaan perintöverotuksessa vain, jos se on saatu kolmen vuoden sisällä ennen kuolemantapausta"" -siinäkin yksi "kompa". Juuri näitä tarkoitin -niin ottaa asioista selvä ennakkoon. Myös olen lahjan saajille tehnyt "kuitin, niin jos tulee epäselvää, saa siitä tiedot. Sillalailla vielä, että kirjekuoreen ja kehoitus pitää tallessa.

Lasten lapset jne. myös kuuluu lahjan piiriin. kts * **
        -vaikka lahja ja ennakkoperintä on eriasioita, nekin kohtaa siinä sitten kuin ilmi tuli verottajalta.

Vähän pohdintaa, Kun itseä koskenut ja yhä koskee. Tällä saa myytyä omaisuus verotusta kevennettyä, kun sitä kertynyt voi sanoa "liikaa" kun ajoissa tekee. -näin muun lomassa. Nyt nukkumaan.

• Anonyymi00013
        Oikeiston.SosDem kirjoitti:

Se on häirikkötrolli luultavasti Venäjältä. Ei sille pidä vastata muuta kuin että painu v..n syömään vaikka kaalisoppaa.
        Koska olet soccerin ystävä heitän veikkauksen että Belgia nostaa pokaalin New Jerseyssä.

Olipa surkea veikkaus. Ei ole sinun lajisi näköjään tuo jalkapallokaan jota mm-kisoissa pelataan.

• Anonyymi00002

Tämä on aluepoliitiikkaa tyypillisimmillään.

Hesinkiin halutaan HIFK:n (jonka taustalla RKP + Kokoomus + SDP) areena. Muualla on vastaavia hankkeita, Vantaalla lähin. Koska aluepolitiikan vuoksi areena halutaan juuri Helsinkiin ja tietysti eritoten RKP:tä lähellä olevan HIFK:n toimesta, sille junaillaan 35 miljoonaa vähän niinkuin tiskin alta. Kokoomus hoitaa homman, saihan halliyhtiö joukkueenseensa Vapaavuoren, jolla ei osaamista ole bisneksistä, mutta suhteet, ne suhteet.

Tämmöistä se on aluepolitiikka tämän päivän Suomessa.

• Eihän siinä mitään pahaa ole, jos HIFK haluaa Helsinkiin uuden jäähallin ja areenan, jos se tapahtuisi hankkeen yksityisten osallisten omilla rahoilla. Kaupunki myi aikoinaan tontin tälle Garden-yritysryppäälle ja sitä vastusti muistaakseni vain Vasemmistoliitto (mahdollisesti myös Hjallis). Perusteena oli kaiketi epäily alihinnasta ja epäselvyys valtion tuista, joiden osalta Vasemmistoliitto vaati EUn notifikaatiota.

RKP ja Kokoomus saattavat olla lähellä HIFKta, mutta epäilen sitä, että mitään kytköksiä olisi muiden puolueiden osalta. Itse en vastusta hanketta sen vuoksi, että olin aina stadin derbyissä Jokerit-fani silloin, kun vielä seurasin lähinnä 60- ja 70-luvuilla kotimaista lätkää. Jokerit toimi aiemmin nimellä Töölön Vesa. Sitten kun Jokerit nousi pääsarjaan, rahaa alkoi sataa jostain suunnasta sille ja joukkue oli pian mestasi, kun se hankki Joensuusta myös seilloisen superkejun L.Mononen - S.Repo - E.Mononen ja puolustukseen Suomen paras pakki Ilpo Koskela. Myöhemmin remmiin tul Vellu Ketola ja ennen muuta Timo Sutinen ja Henry Leppä. Kaikki nämä olivat muutaman muun ohella maajoukkueen runkopelaajia. Seurauksena oli sarja mestaruuksia. Sen jälkeen joukkkue kasvatti nuoristaan mm. Jari Kurrin ja Teemu Selänteen maailmantähdksi. HIFK:llä ei ollut koskaan vastaavaa tähtisikermää paitsi tietysti kandalainen Carl Brewer. Jokerit perusti tällä nimellä rakennusmestari Aimo Mäkinen ja myöhemmin Hjallis Harkimo omisti Jokerit. Jokerien KHL-aikoja on turha muistella, se oli suuri vrhe.

En nyt pitäisi erityisemmin aluepolitiikkana, vaan kokoomuslaisena hyväveli-projektina. Jääkiekolle ei varsinkaan ole tarvetta millekään valtion rahalle. Jäähalleja Suomessa riittää ja mm. Hartwall -areena lienee taas jatkossa käytössä suuremmillekin kisoille. Tunnetuin HFK-poliitikko lienee presidentti Stubb, jonka isä hääri HIFK -organisaatiossa.

• Anonyymi00011

Eihän siinä mitään pahaa ole, jos HIFK haluaa Helsinkiin uuden jäähallin ja areenan, jos se tapahtuisi hankkeen yksityisten osallisten omilla rahoilla. Kaupunki myi aikoinaan tontin tälle Garden-yritysryppäälle ja sitä vastusti muistaakseni vain Vasemmistoliitto (mahdollisesti myös Hjallis). Perusteena oli kaiketi epäily alihinnasta ja epäselvyys valtion tuista, joiden osalta Vasemmistoliitto vaati EUn notifikaatiota.

RKP ja Kokoomus saattavat olla lähellä HIFKta, mutta epäilen sitä, että mitään kytköksiä olisi muiden puolueiden osalta. Itse en vastusta hanketta sen vuoksi, että olin aina stadin derbyissä Jokerit-fani silloin, kun vielä seurasin lähinnä 60- ja 70-luvuilla kotimaista lätkää. Jokerit toimi aiemmin nimellä Töölön Vesa. Sitten kun Jokerit nousi pääsarjaan, rahaa alkoi sataa jostain suunnasta sille ja joukkue oli pian mestasi, kun se hankki Joensuusta myös seilloisen superkejun L.Mononen - S.Repo - E.Mononen ja puolustukseen Suomen paras pakki Ilpo Koskela. Myöhemmin remmiin tul Vellu Ketola ja ennen muuta Timo Sutinen ja Henry Leppä. Kaikki nämä olivat muutaman muun ohella maajoukkueen runkopelaajia. Seurauksena oli sarja mestaruuksia. Sen jälkeen joukkkue kasvatti nuoristaan mm. Jari Kurrin ja Teemu Selänteen maailmantähdksi. HIFK:llä ei ollut koskaan vastaavaa tähtisikermää paitsi tietysti kandalainen Carl Brewer. Jokerit perusti tällä nimellä rakennusmestari Aimo Mäkinen ja myöhemmin Hjallis Harkimo omisti Jokerit. Jokerien KHL-aikoja on turha muistella, se oli suuri vrhe.

En nyt pitäisi erityisemmin aluepolitiikkana, vaan kokoomuslaisena hyväveli-projektina. Jääkiekolle ei varsinkaan ole tarvetta millekään valtion rahalle. Jäähalleja Suomessa riittää ja mm. Hartwall -areena lienee taas jatkossa käytössä suuremmillekin kisoille. Tunnetuin HFK-poliitikko lienee presidentti Stubb, jonka isä hääri HIFK -organisaatiossa.

Vielä vastaan ennen nukkumaan menoa: Juuri olen kanssasi samaa mieltä.
        Minunkin mielestä siitä tehtiin "härkänen. Ei muuten halleja saada, jos ei jotain tälläistä ole mukana, ainakaan niin helposti, jos ei niin rahoittajia löydy. Kyllä nämä täytyy vähän runtata, nyt oli näin, jota kannatan, huonompaakin rahaa ja tukeja laitetaan. Sekin aina laittaa samaan laskelmaan mitä se valmistuttuaan antaa. Hallin käyttöaika on pitkä, edes osaa sanoa aikaa. Jos aika on sukupolvessa, niin yli voi hyvin mennä. Jos vaikka Helsingin asujaimistoa -talojen ikää katsoo, joka tukevasti tehty satojavuosia sitten, se siinä vielä palvelee monet ajat, joka voi olla sukupolvia.
        Kas kun kello paljon, tai oikeastaan vähän. Moro !

• Anonyymi00012

Eihän siinä mitään pahaa ole, jos HIFK haluaa Helsinkiin uuden jäähallin ja areenan, jos se tapahtuisi hankkeen yksityisten osallisten omilla rahoilla. Kaupunki myi aikoinaan tontin tälle Garden-yritysryppäälle ja sitä vastusti muistaakseni vain Vasemmistoliitto (mahdollisesti myös Hjallis). Perusteena oli kaiketi epäily alihinnasta ja epäselvyys valtion tuista, joiden osalta Vasemmistoliitto vaati EUn notifikaatiota.

seliseliseli taas...

Aluepolitiikkaa se on kun rahaa jaetaan valtion toimesta hankkeille, jotka eivät ole kannattavia, mutta jotka pitää saada juuri meidän kuntaan. Olkoon se kunta vaikka Helsinki.

Aivan samoin on Kepu suosinut omien keskeisten kannatusalueidensa kannattamattomia hankkeita kun on ollut rahaa jakamassa. Helsinki on kokoomuksen vahvaa aluetta.

• Anonyymi00003

Valehtelet taas, ei Soini ole sellaista sanonut. Teillä kommukoilla kumma tapa puhua toisten suulla. "se sano !

• Anonyymi00005

Mutta miten tää liittyy Suomen Keskustaan?

• Anonyymi00007

Ei kaadu hallitus, turhaa levitetlet sitä keksustan åpalstalle komamri. Men omalle palstallesi leviteleen ideologiaasi- Keskustan palsta ei ole sitä varten komukoiden vallankumouksen levittämiseen.

• En minä ole Timo Soini enkä pidä häntä edes kommarina. Soinihan sai luvan osallistua Kepun puoluekokoukseenkin ja kaiketi harkitsee ryhtymistä Kepun jäseneksi ja eduskuntaehdokkaaksi. Jos Soini uskoo hallituksen hajoavan ja hänestä tulee kepulainen, tarkoittaako se siis, että Kepu muuttuu kommunistiseksi puolueeksi. Vai miten tuo kirjoituksesi on ymmärrettävä?

• Anonyymi00008

Hallitukset harvemmin ovat kaatuneet ns. kunniaongelmiin, varsinkaan mikäli kaikilla hallituskumppaneilla on puolustettavanaan samankaltainen oma kunnia kuin viime viikkoina kokoomuksella ja persuilla.

Kokoomus on perinteisesti selviytynyt ministereidensä töppäyksistä hyvin, kiitos kannattajakuntansa uskollisuuden.

• Näinhän se voi tavallisesti olla, mutta tässä paine voi muuttua ylivoimaiseksi. Vaalit alkavat olla lähellä ja se maine voi heijastua niihin varsinkin, kun pollittiset kilpialijat tulevat muistuttamaan näistä töppäyksistä. Kokoomus kannatus on laskusuhdanteessa ja Kokoomuksessa on sisäistettu naiskannattajien vähentymistä koskeva ongelma. Se voi kiihtyä tällaisten uutisten vuoksi entisestään. Voi tulla sellainen huono kierre epäosopivaan aikaan. Asian lakaiseminen maton alle ei silloin ehkä riitä, koska ei sonta siellä maton alla sula minnekään.

On totta, että Kokoomuksen kannattajat ovat uskollisimpien kärkeä, mutta luulen, että naispako koetaan kuitenkin isona ongelmana, joka voi muuttua pysyvämmäksi. Se että tämä Helsinki Garden sotku on juuri sitä perinteistä äijien saunanlaudepolitiikkaa voi ärsyttää erityisesti naisäänestäjiä.

• Anonyymi00010

Kyllä me suomalaiset otetaan vielä muutama Orpon vale ennenkun jupistaan vaimolle keittiöön.

• Anonyymi00014

heikkolahjainen, kyllä on orpo

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      167
      2720
    2. 84
      1177
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      237
      1025
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      996
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      82
      878
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      88
      731
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      103
      632
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      53
      598
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      562
    10. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      95
      520
    Aihe