Olosottoon joutuneiden on yhä vaikeampaa pyristellä eroon velkakierteestä.
Suomessa oli kesäkuun lopussa vajaat 390 000 ihmistä, joilla oli vähintään yksi maksuhäiriömerkintä. Maksuhäiriöisten määrä kasvaa, mutta aiempaa hitaammin.
Pitkäkestoisessa ulosotossa olevien kuluttajien määrä on noussut vuodessa lähes 25 prosenttia. Pitkäkestoinen ulosotto tarkoittaa tilannetta, jossa palkan tai eläkkeen ulosmittaus on jatkunut vähintään 18 kuukautta viimeisen kahden vuoden aikana.
Kesäkuun lopussa pitkäkestoisen ulosoton piirissä oli yli 20 000 ihmistä. Vuotta aiemmin vastaava luku oli 16 500.
Suomalaisten velkaongelmat näyttävät kasautuvan
39
93
Vastaukset 39
- Anonyymi00001
Asiakastiedon maajohtaja Arto Paukku kommentoi tiedotteessa, että kehitys on suora signaali siitä, että jo syntyneet velkaongelmat sitkistyvät ja syvenevät.
- Meidän on yhteiskuntana kiinnitettävä entistä enemmän huomiota siihen, miten talousvaikeuksissa kamppailevia kuluttajia voidaan tukea ja auttaa huomattavasti nykyistä aikaisemmassa vaiheessa – ennen kuin tilanne kriisiytyy näin syväksi.- Anonyymi00009
PETTERI ORPON HALLITUKSEN KASVUTOIMENPITEET TOIMIVAT NÄIN.
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
PETTERILLÄ EO OLE RAHAA.
SIKSI HELSINKI GARDEN! - Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
PETTERI ORPON HALLITUKSEN KASVUTOIMENPITEET TOIMIVAT
- Anonyymi00016
Anonyymi00009 kirjoitti:
PETTERI ON TYYTYVÄINEN.
OSTOVOIMANI ON KASVANUT, HÄN HEHKUTTAA! - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
PETTERILLÄ EO OLE RAHAA.
SIKSI HELSINKI GARDEN!TUKEA PUKANNEE, KUN VAALIT OVAT TULOSSA.
- Anonyymi00019
Anonyymi00009 kirjoitti:
"PETTERI ORPON HALLITUKSEN KASVUTOIMENPITEET TOIMIVAT NÄIN."
AIVAN, MÄÄRÄ ON LASKENUT REILUSTI, KIITOS LASKENEEN KORKOTASON, SEKÄ INFLAATION!!!!
KIITOS ORPOPURRAN HALLITUS!!!!!!! - Anonyymi00020
Anonyymi00009 kirjoitti:
"PETTERI ORPON HALLITUKSEN KASVUTOIMENPITEET TOIMIVAT NÄIN."
Vuoden 2023 lopussa ulosottovelallisia oli yhteensä noin 259 000 henkilöä.
Vuoden 2025 lopussa ulosotossa oli yhteensä noin 256 000 henkilöä.
ELI LASKUSUUNNASSA!!! HYVÄ ORPON HALLITUS!!! - Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
PETTERI ON TYYTYVÄINEN.
OSTOVOIMANI ON KASVANUT, HÄN HEHKUTTAA!"OSTOVOIMANI ON KASVANUT, HÄN HEHKUTTAA!"
NOIN ON TOSIAAKIN KÄYNYT, EKAA KERTAA SITEN 2019!!!! HIENOA ORPON HALLITUS!!!!
LINKKI KERTOO NOIN KÄYNEEN:
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/selvitykset/2025/palkansaajan-ostovoimakatsaus-2026/#de9d9fa4
"Kuoppa täyttyy vihdoin – palkansaajan ostovoima palaamassa 2026 vuoden 2020 tasolle, "
Mutta valitettavasti vielä on matkaa, niin pahasti 2019-2023 kauhukabinetti ostovoiman paskoi 2009 tasolle!!! - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
"OSTOVOIMANI ON KASVANUT, HÄN HEHKUTTAA!"
NOIN ON TOSIAAKIN KÄYNYT, EKAA KERTAA SITEN 2019!!!! HIENOA ORPON HALLITUS!!!!
LINKKI KERTOO NOIN KÄYNEEN:
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/selvitykset/2025/palkansaajan-ostovoimakatsaus-2026/#de9d9fa4
"Kuoppa täyttyy vihdoin – palkansaajan ostovoima palaamassa 2026 vuoden 2020 tasolle, "
Mutta valitettavasti vielä on matkaa, niin pahasti 2019-2023 kauhukabinetti ostovoiman paskoi 2009 tasolle!!!Silti ansiotasot nousivat 2023.
- Anonyymi00026
Anonyymi00012 kirjoitti:
PETTERILLÄ EO OLE RAHAA.
SIKSI HELSINKI GARDEN!HIRVETTÄ ON JUNAILU!
- Anonyymi00032
PETTERISMI PUREE
- Anonyymi00033
Anonyymi00009 kirjoitti:
OHHOH
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
MIKSI ORPON HALLITUS TOIMII NOIN?
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
MIKSI ?
- Anonyymi00002
Sdp 2019-2023 tupakoi Suomen konkurssitilaan.
Raakaa faktaa.
On. - Anonyymi00003
Sitä samaa aina kun oikeisto pääsee huseeraamaan hallitukseen. Rahat häviää johonkin, ja kansa kärsii velkataakan alla. Rikkaiden verotusta kyllä pienennetään, mutta yleisveroja nostetaan. Tietysti, koska jokainen joutuu maksamaan niitä veroja sitten enemmän, mutta köyhemmät suhteessa enemmän tuloihin nähden.
- Anonyymi00006
petteri orpon hallituksen SAAVUTUS .: ON ISO VOITTO!
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
petteri orpon hallituksen SAAVUTUS .: ON ISO VOITTO!
KOKOMUSTA PETTERI ORPON HALLITUS AIHEUTTI TÄMÄNKIN KASVUTOIMENPITEILLÄÄN!
- Anonyymi00004
"Maksuhäiriöisten määrä kasvaa, mutta aiempaa hitaammin."
Ennätyshän nähtiin 2019-2023 hallituskaudella, kuten linkki alla HYVIN OSOITTAA:
https://www.sijoittaja.fi/438831/suomi-on-ollut-taantumassa-kaksi-vuotta-ostovoima-sukelsi-ja-kansa-koyhtyi/ - Anonyymi00005
"Suomalaisten velkaongelmat näyttävät kasautuvan.."
KIITOS SSDP:n kauhukabinetti 2019-2023!!!!!!!
https://www.sijoittaja.fi/438831/suomi-on-ollut-taantumassa-kaksi-vuotta-ostovoima-sukelsi-ja-kansa-koyhtyi/ - Anonyymi00007
RAHAA EI OLE PETTERILLÄKÄÄN.
ILMOITTI SEN EDUSKUNNASSA! - Anonyymi00010
Velkaa ei pankeilta enää saa, joten velkojaan ei voi järkeistää, jolloin joutuu maksamaan suuria korkoja vipeistä.
- Anonyymi00013
Tämä Paskiaishallitus aiheutti tilanteen täysin!
Eräs emeritus proffa totesi jo yli vuosikymmen sitten että piruparka Se poliitikko ja
byrokraatti joka Sohaisee ihmisten toimeentuloon leikkaamalla!
Sanoi että siitä pykälähelvetistä ei selviä poliitikko eikä byrokraattien hengissä!
Taviksista puhumattakaan.- Anonyymi00014
Täällä sekä mies että naisvouti jäi kiinni vrekseltään kiinni väärikäytöksista ja virkarikoksista
Kumpikin luisti alta. AKKA jäi eläkkeelle ja Ukko siirtyi muihin tehtäviin.
Pomonsa vain levitteli käsiään.
Valitus maksullinen!
Viranomaisen vääriinkäytösten oikaisuvaatimus pitäisi itse Kustantaa! - Anonyymi00022
"Tämä Paskiaishallitus aiheutti tilanteen täysin!"
Aikas tylysti sanottu 2019-2023 kauhukabinetista, mutta noinhan KAIKKI TILASTOT OSOITTAVAT käyneen!!!!! - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
"Tämä Paskiaishallitus aiheutti tilanteen täysin!"
Aikas tylysti sanottu 2019-2023 kauhukabinetista, mutta noinhan KAIKKI TILASTOT OSOITTAVAT käyneen!!!!!Orpo päätti sitten vissiin tahallaan jatkaa laskusuhdannetta, tai ei vain osaa tehdä toimivaa politiikkaa.
Ei toimeentuloa ole leikattu, kaikki mitä ansaitset toimeentuloosi on sinun käytettävissäsi verot vähennettynä. Niin se on aina ollut ja on edelleen. Toimeentulo pitää vain ansaita jolloin elämäsi helpottuu etkä ole muiden harmina!
- Anonyymi00018
KATSOTAANPA MITÄ NETTI SANOO:
Vuonna 2019 Suomessa oli käynnissä arviolta yli 200 000–300 000 ulosottoasiakasta
Vuoden 2023 lopussa ulosottovelallisia oli yhteensä noin 259 000 henkilöä.
Vuoden 2025 lopussa ulosotossa oli yhteensä noin 256 000 henkilöä.- Anonyymi00025
Orpon hallituskauden ennätyksiä:
"Ulosottovelallisten yhteismäärä ylitti vuonna 2025 ensimmäisen kerran 600 000 eri velallisen rajan."
"Perintätulos saavutti viime vuonna kaikkien aikojen ennätyksen 1,477 miljardia euroa. Kasvua vuoteen 2024 oli noin 19 prosenttia."
https://www.ulosottolaitos.fi/ajankohtaista/tiedote-ja-uutisarkisto/ulosottolaitoksen-viime-vuoden-tilastot-julki-ulosottomyyntien-maara-edelleen-kasvussa/ - Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Orpon hallituskauden ennätyksiä:
"Ulosottovelallisten yhteismäärä ylitti vuonna 2025 ensimmäisen kerran 600 000 eri velallisen rajan."
"Perintätulos saavutti viime vuonna kaikkien aikojen ennätyksen 1,477 miljardia euroa. Kasvua vuoteen 2024 oli noin 19 prosenttia."
https://www.ulosottolaitos.fi/ajankohtaista/tiedote-ja-uutisarkisto/ulosottolaitoksen-viime-vuoden-tilastot-julki-ulosottomyyntien-maara-edelleen-kasvussa/Kotinsa tai asuntonsa menettäneen on sama ottaa elinkautinen.
Kerran viranomaiset käyttää tappavaa voimaa kannattaa kuitata potut pottuina.
Ei ole mikään Sattuma että näin käynyt.
Juurisyy on hallituksen talousohjelma ja Arvovalinnat.
Yksittäinen tavis pelkkä vero orja sekä hallintoalamainen. - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Kotinsa tai asuntonsa menettäneen on sama ottaa elinkautinen.
Kerran viranomaiset käyttää tappavaa voimaa kannattaa kuitata potut pottuina.
Ei ole mikään Sattuma että näin käynyt.
Juurisyy on hallituksen talousohjelma ja Arvovalinnat.
Yksittäinen tavis pelkkä vero orja sekä hallintoalamainen.Riisto Riikka ja Kokoomus sen teki.
Ulosotto kertoo vain sen, että SINÄ et ole hoitanut talouttasi huolella! Se ei ole muiden vika, ei edes hallituksen!
Olen itse omat asiani hoitava työeläkeläinen, minulle ei ole ulosottoja kasaantunut, koska olen hoitanut asiani. En myöskään osta velaksi mitään vaan kaikki maksan käteisellä, niin maksoin auton vaihtonikin ja välirahaa maksoin 9'000 € yhdellä tilisiirrolla! Noin pitää toimia ja tappaa ulosottajat nälkään!
- Anonyymi00030
Olitko miten useasti lomautettuna tai työtön?
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olitko miten useasti lomautettuna tai työtön?
Vain viralliset lomat kuten kesälomat olin lomautettuna ihan mielikseni. Työtön olin kerran 3 viikkoa kuin olin irtisanoutunut täistä Lontoossa ollessani, enkä päässyt silloin -60 luvulla netin kautta uutta työtä hakemaan, vaan haun pääsin alkamaan vasta kun irtisanomisajan jälkeen olin koti Suomessa uudelleen. Kerran sain potkut mutta kun kilpailevan yrityksen paikallinen pomo kuuli siitä, hän soitti ja kutsui hommiin. Työssä noudatin omaa älliä ja jätin ay toimijat syrjään. Ainoa oikea lakkonikin on tupakkalakko, työssäni en koskaan lakkoillut vuosikymmenten aikana joina työelämässä olin!
- Anonyymi00031
YXKAXEX kirjoitti:
Vain viralliset lomat kuten kesälomat olin lomautettuna ihan mielikseni. Työtön olin kerran 3 viikkoa kuin olin irtisanoutunut täistä Lontoossa ollessani, enkä päässyt silloin -60 luvulla netin kautta uutta työtä hakemaan, vaan haun pääsin alkamaan vasta kun irtisanomisajan jälkeen olin koti Suomessa uudelleen. Kerran sain potkut mutta kun kilpailevan yrityksen paikallinen pomo kuuli siitä, hän soitti ja kutsui hommiin. Työssä noudatin omaa älliä ja jätin ay toimijat syrjään. Ainoa oikea lakkonikin on tupakkalakko, työssäni en koskaan lakkoillut vuosikymmenten aikana joina työelämässä olin!
Eli kun elämä on "vastustanut" taloudellisesti noinkin paljon, on varmaan ollut hyvin vaikeaa pitää talous tasapainossa, vaatinut jopa mitä, useamman pankkitilin?
- Anonyymi00036UUSI
Sdp tuhoaa.
- Anonyymi00037UUSI
Joudutko makamaan verojakin?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 731182
- 1011150
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔751017Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen24993Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i23983Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t126900- 131850
Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m6828- 58805
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke27781Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol46691- 45686
Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka145671Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok132662Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.66659Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast48640- 19637
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.80612Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi12609- 48604