Miten teette erilaisia viskicocktaileja? Kokeilin tehdä pari erilaista mahdollisimman tarkkaan ohjeiden mukaan ja niistä tuli yllättävän hyviä, vaikka viski oli halpaa Jim Beam bourbonia ja vermutti myös halvinta mahdollista.
Old fashioned 6 cl bourbon, 2 baarilusikkaa sokerisiirappia, 3 ravistusta Angostuuraa ja 4 tippaa suolavettä. Sekoitetin miksauslasissa runsailla ja isoilla 3x3x3 cm jääpaloilla ja viskilasiin sitten iso 5x5x5 cm jääpala. Juoma oli yllättävän hyvä. Sokeria tuli vähän liikaa eli yksi lusikallinen riittää.
Manhattan 6 cl bourbon, 3 cl vermutti, 2 ravistusta Angostuuraa ja suolavettä 2 tippaa. Sekoitetin jäillä ja lasiin ilman jäitä. Tämä oli myös hyvä, mutta jostain syystä suola ei sovi Manhattaniin.
Miten tekisitte muita viskicocktaileja? Innostaisi kokeilla Sazerac, Vieux Carre ja a la Louisiane. Minulta löytyy nyt myös ruisviskiä, konjakkia, absinttia ja Peychaudin bitteriä, mitä noihin tarvitaan. Mitä muita hyviä viskicocktaileja on?
Olen pitänyt aina jenkkiviskejä huonona, mutta ne sopii cocktaileihin hyvin. En voisi kuvitella, että teen savuisesta skottiviskistä cocktaileja. Niitä voisi käyttää korkeintaan tukevana makuna vähän samaan tapaan kuin absintti Sazeracissa eli lasi huuhdellaan sillä ja loput heitetään viemäriin.
Viskicocktailien ohjeita
1
<50
Vastaukset 1
"...samaan tapaan kuin absintti Sazeracissa eli lasi huuhdellaan sillä ja loput heitetään viemäriin."
Minä teen Sazeracin näin:
1. laita viskilasiin jäitä sisään ja pakastimeen kylmenemään.
2. Ota lasi pakastimesta ja sumuta lasiin suihkepullosta absinttia 4 suihkausta. Suihkepullo eli atomizer on baarimikkojen salainen ase, jolla absinthe rinsen voi tehdä niin, ettei hukkaan mene yhtään absinttia.
3. Sekoita muuta aineet jäiden kanssa sekoituslasissa: 6 cl Sazerac -viskiä, 1 tl sokerisiirappia ja 4 dash Peychaud bitteriä.
4. Kaada jääkylmään ja absintilla sumutettuun viskilasiin. Purista sitruunaöljyä sitruunankuoresta. Älä pudota sitruunankuorta cocktailiin.
5. Nauti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 119783
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.20716- 39685
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32639Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38567Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 76517
- 63491