Odotan esikoistani syntyväksi lokakuussa. Kertokaahan miten kauan teillä ensisynnyttäjinä kesti avautumisvaihe ja ponnistusvaihe?
Synnytyksen kesto
27
3683
Vastaukset
- Elli
Synnytys oli 9h ja ponnitusvaihe 12min.
- Äiti
Minulla kesti avautumisvaihe esikoiselta 4h 25 min ja ponnistusvaihe 4min.
- kesti
avautumisvaihe 6h ja ponnistus 30min..
toiselta 4h ja 8min.. että vähenemäänpäin.. :) - Esikoinen
Esikoisen kanssa avautumisvaihe kesti 10 tuntia ja ponnistusvaihe 58 minuuttia (paino 4200 g ja pituus 54 cm). Sain epiduraalin, mutta täytyy myöntää että ponnistaminen sattui h...sti. Näin jälkikäteen ei tarkalleen muista sitä kipua, vaikka se oli hirveää.
- poika 02/05
avautumisvaihe kesti 5h 50min ja ponnistusvaihe 10min eli koko homma oli ohi 6h :)
- laittaa..
..joukkoon yksi "pahempikin"(: avautumisvaihe 17h40min ja ponnaaminen 20min.. eli koko hommaan hupeni huikeat 18h, auts!
- 2XÄITYLI
Esikoinen avautuminen 2h 10min ja ponnistusvaihe 10min.Toinen käynistämisen jälkeen ulos tunnisssa.
- jenni
esikoisesta koko synnytys kaksi tuntia josta ponnistusvaihetta tunti...:)
ja tokassa synnytys puoli tuntia ponnistusta n 10 min..(isompi hymy)- isi..
huomanneet lapsella oppimisvaikeuksia? meillä kesti ykkösellä ponnistus vaihe tunnin ja tyttö ei puhu kuin yksittäisiä sanoja vaikka on jo 2v 2kk.. jostain olen lukenut että pitkä ponnistusvaihe voi aiheuttaa niitä... kakkonen sentään tuli yhdellä ponnituksella ;)
- Midwife
isi.. kirjoitti:
huomanneet lapsella oppimisvaikeuksia? meillä kesti ykkösellä ponnistus vaihe tunnin ja tyttö ei puhu kuin yksittäisiä sanoja vaikka on jo 2v 2kk.. jostain olen lukenut että pitkä ponnistusvaihe voi aiheuttaa niitä... kakkonen sentään tuli yhdellä ponnituksella ;)
Ei pitkä ponnistusvaihe aiheuta aivovauriota, vaan mahdollinen hapenpuute. Tämän vuoksi lapsen napaverestä otetaan pH (syntymän jälkeen), jolla pystytään saaman vastaus siihen onko lapsi kärsinyt hapenpuutteesta. Vaikka lapsi olisi puserrettu maailmaan minuutissa, voi olla että hän on kärsinyt hapenpuutteesta... Eli asia ei ole ihan noin yksioikoinen...
- jenni
isi.. kirjoitti:
pojalla mitään häikkää,oppi puhumaan 1.5v sanoja ja 1v 10kk puhetta.nyt 5v aika aikas skarppi poju.ei ehtinyt tulla hapenpuutetta eika muutenkaan ollut "ahdingossa" mahassa ollessaan.mulla vaan heikkeni hetkellisesti supistusten intensiteetti.hapenpuutteen riskihän kyllä just tuollaisissa tilanteissa on, meillä oli onnea matkassa. mulla on ollut oppilaita(olen erit ope)joilla on hyvin vaikeita
, häiriöitä juuri synnytyksenaikaisen hapenpuutteen vuoksi.olen itseasiassa itse syntynyt niin että hapenpuute ollut suurena uhkana(ahdas lantio äidillä)onni oli silloinkin mukana, ei mitään vikaa...vikaa...vikaa:)
mutta 2v2kk ei kuullosta viela pahalta jos sanoja kuitenkin tulee, voi olla pieni viivästymä, jos sekään ja jonka lapsi ottaa pian kyllä kiinni!
- iio
Neljä viikkoa sitten synnytin esikoisen,Synnytys kesti yht.10,15h.Jotain puol tuntii tein töitä...
- Senni
avautumisvaihe 17h ja ponnistus reilun tunnin!
- äiti
11.05 synnytin tytön. Avautumisvaihe n.20h ja ponnistusvaihe 1h18min.
- Mursu
Esikoisen avautuminen 6 h ja ponnistus 9 min. Toisella avautuminen 2 h ja ponnistus 1 min. Kolmatta odotellaan ja vähän jännittää, että kuinka nopea toimitus siitä tulee.
- äippäx2
Eka synnytys kesti kaiken kaikkiaan 17h35min, ponnistusvaihe venyi 1h15min pitkäksi. Imukupilla sitten autettiin kun ei enää voimat riittänyt.
Toinen sitten syntyikin nopeemmin eli 4h30min ja ponnistusvaihe oli 5min.
Iloista odottelua!! - viivi
koko synnytys kesti 2h 30min josta ponnistusvaihe kesti n. 15min.
- onnellinen
Avautumisvaihe papereissa 18 h 25 min. Tosin jos se olisi laskettu siitä kun supistukset säännölliset 5 min välein niin avautumista noin 33 h. Ymmärtääkseni siitä se usein lasketaan. Ponnistusvaihe 1h 35 min. Imukupilla lopulta avustettiin ja hyvä niin. Oli voimat jo aika lopussa. Rankka kokemus, mutta lähtisin uudestaan. Kipulääkitystä sain hyvin. Tosin ponnistin ilman, eikä se juuri sattunut. Tsemppiä koitokseen!
- ven
Avautumisvaihe n. 9 tuntia
Ponnistusvaihe 45 min. - Kati
Avautumisvaihe noin 5 h ja ponnistusvaihe 15 minuuttia. Luomuna synnytin eli ilman puudutusta. Minä hullu en heti ottanut puudutusta kun tarjottiin ja sitten se olikin jo myöhäistä. Ponnistusvaihe sattui niin sairaasti ettei mikään koskaan. Mutta se onni mikä sieltä sitten syntyy korvaakin kaiken kivun. Mutta jos toisen menen vielä punnertamaan niin puudutusta otan ja kaikkia mitä vaan tarjolla on, suosittelen.
- luomu
synnytys kesti 35 minuuttia josta ponnistelin 2 minuuttia. Tyttö painoi 4250g. Nyt lapsia kuusi ja yhtä helppoja.
- esikoinen
Supistukset alkoi kotona 21.00, sairaalaan 02.30, täysin avautunut aamulla 9.00 ja ponnistamaan sai alkaa.. 10.16 oli tyttö sylissä.
Synnytys oli upea kokemus ja ainakin itsellä tuskaisemmalta tuntui se avautumisvaihe (kun kipua ajallisesti pidemmän aikaa kuin ponnistusvaiheessa), mutta tottakai suurin kipu oli pään ja hartioiden synnyttäminen... tämä kipu ja tilanteen kesto kuitenkin niin lyhytaikainen ja palkkio lopuksi upein mahdollinen, joten hyvin sen kestää ja jaksaa.
Voimia synnytykseen!
- Nimetön
avautumisvaihe kesti 17h 55min ja ponnistusvaihe 19 minuuttia. Imukupilla poika tuli, kun sydänäänet laski. En kyllä muista että tuo ponnistusvaihe olisi suuremmin kipuja aiheuttanut. Sain kylläkin epiduraalin ( joka heitti tehonsa hyvin äkkiä ) ja pudedaalipuudutuksen. Avautumisvaihe oli kylläkin aika helvettiä,, mutta voisin kyllä ottaa synnytyksen uusiksi!!
- typyli
kesto 13h ponnistusvaihe 1h 15min
- jenni
typyli kirjoitti:
kesto 13h ponnistusvaihe 1h 15min
Ensimmäinen lapsi.Synnytyksen kesto 5h,ponnistusvaihe 20min.
- kidutusta
Mulla avautumisvaihe kesti 37 tuntia ja ponnistusvaihe 30 min. Yhtä helvetin tuskaa koko homma. Kalvot puhkaistiin ja keinosupistukset kehiin. Kuume nousi ja koko aikana tarjottiin puoli kuppia haaleaa teetä. Paleli niin saatanasti, kun kuume nousi ja pyysin lisää peitteitä ja lakana vain heitettiin päälle. Enkä edes ollut se hankala potilas, huutamatta kestin koko homman. Ainoastaan pientä uikutusta, jota en pystynyt estämään tuskan takia.Tyttö syntyi kasvot mustelmilla, silmät mustana. Vetänyt pitkän synnytyken takia lapsivettä keuhkoihin, siitä johtuen kehukokuume. Hoidettiin terveeksi OYS:ssa. Joten tervetuloa vain Kemiin synnyttämään, todella ainutlaatuinen ja mieleenjäävä tilanne. Ei koskaan enään lapsia.
- äizkä
ensimmäisen kohdalla avautumisvaihe 6h ja ponnistus 30min, toinen tulikin sitten vauhdilla koko setti 55min, yhdellä ponnistuksella ja olikin sitten tod ""kivat repeytymät. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841