APUA!

Uusi taekwodolainen

Auttakaa!!! Onko täällä kajaanilaisia taekwodon harrastajaa? Olen kajaanista kotoisin tyttö, 11-vuotias. Täytän joulukuussa 12. Haluaisin alkaa harrastamaan taekwondoa (tai kendoa), niin onko kajaanissa missä päin keskus? Entä voiko näin nuori aloittaa sitä???? Auttakaa!

12

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lajin harrastaja

      En ole Kajaanista.Et ole ainakaan liian nuori aloittamaan taekwondoa(minun mielestäni ainakaan)
      Laita googleen hakusanaksi kajaani taekwondo(tai jotain sinne päin)
      Ei varmaan mitään apua,mutta kirjoiitin kuitenkin

      • Minä...

        Olihan apua. Tiedän, että en ole liian nuori. Kiitos!


      • lajin harrastaja
        Minä... kirjoitti:

        Olihan apua. Tiedän, että en ole liian nuori. Kiitos!

        Pitää vielä lisätä että meidän seuran aloittelijoiden ikä on n.6 vuodesta ylöspäin..joten et ole liian nuori.Seurasta se tosin riippuu kuinka nuoria otetaan,mutta sinulla ei tod.ole mitään hätää sen suhteen.


      • Nimetön
        lajin harrastaja kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä että meidän seuran aloittelijoiden ikä on n.6 vuodesta ylöspäin..joten et ole liian nuori.Seurasta se tosin riippuu kuinka nuoria otetaan,mutta sinulla ei tod.ole mitään hätää sen suhteen.

        Joo..!


    • xxx

      ..siis wtf-taekwondon suuntainen. Eli Kajaanista ei valitettavasti löydy ko. seuraa!

      • Ihmettelijä

        Oliko jossain määritelty että halus nimenomaan WTF? Kajaanissa on käsittääkseni NFTA:n järjestämää ITF TK-D-toimintaa.


      • espoon mies
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Oliko jossain määritelty että halus nimenomaan WTF? Kajaanissa on käsittääkseni NFTA:n järjestämää ITF TK-D-toimintaa.

        WTF:ssä ei ole hanskoja käsissä, ei jalkapöytäsuojia ja päässä ON kypärä. ITF:ssä taas on hanskat käsissä, jalkapöytäsuojat ON ja päässä EI ole kypärää.

        WTF:ssä SAA potkia päähän, mutta EI lyödä. ITF:ssä EI saa potkia päähän, mutta SAA lyödä päähän.

        toivottavasti helpottaa valintaa;-) M29 Espoo


      • flamm'ee
        espoon mies kirjoitti:

        WTF:ssä ei ole hanskoja käsissä, ei jalkapöytäsuojia ja päässä ON kypärä. ITF:ssä taas on hanskat käsissä, jalkapöytäsuojat ON ja päässä EI ole kypärää.

        WTF:ssä SAA potkia päähän, mutta EI lyödä. ITF:ssä EI saa potkia päähän, mutta SAA lyödä päähän.

        toivottavasti helpottaa valintaa;-) M29 Espoo

        "WTF:ssä SAA potkia päähän, mutta EI lyödä. ITF:ssä EI saa potkia päähän, mutta SAA lyödä päähän. "

        EI pidä paikkaansa. ITF:ssä saa myös potkia päähän.

        "..ITF:ssä taas on hanskat käsissä, jalkapöytäsuojat ON ja päässä EI ole kypärää"

        No alempivöiset saa käyttää kypärää kisoissa. Treenatessa muutkin.

        "WTF:ssä ei ole hanskoja käsissä, ei jalkapöytäsuojia ja päässä ON kypärä."

        Ja käyttävät myös vartalopanssaria.

        Onhan niitä muitakin eroja. Ymmärtääkseni WTF-treeneissä treenataan hieman enempi potkuja, kun ITF:ssä on kisoissa käsien käytöllä enemmän merkitystä.


      • Nimetön
        flamm'ee kirjoitti:

        "WTF:ssä SAA potkia päähän, mutta EI lyödä. ITF:ssä EI saa potkia päähän, mutta SAA lyödä päähän. "

        EI pidä paikkaansa. ITF:ssä saa myös potkia päähän.

        "..ITF:ssä taas on hanskat käsissä, jalkapöytäsuojat ON ja päässä EI ole kypärää"

        No alempivöiset saa käyttää kypärää kisoissa. Treenatessa muutkin.

        "WTF:ssä ei ole hanskoja käsissä, ei jalkapöytäsuojia ja päässä ON kypärä."

        Ja käyttävät myös vartalopanssaria.

        Onhan niitä muitakin eroja. Ymmärtääkseni WTF-treeneissä treenataan hieman enempi potkuja, kun ITF:ssä on kisoissa käsien käytöllä enemmän merkitystä.

        hrr.... rupee jo vähän pelottamaan.. mutta nyt myös kertoa, millaisia asioita KENDOSSA tehdään?? se ei varmaan ola yhtä paha.. xD


    • JeKo

      Mäkin oon kajaanista ja meinaa aloittaa taekwondon harjoittelemisen nyt syksyllä siskon kanssa=) Kajaanissa järjestetään alkeiskurssi ja jatkokurssi nyten syyskuussa. Jos haluat aloittaa sen niin ilmottautumis ohjeet löytää Kansalaisopiston syysohjelmistosta (niitä saa kajaanin infosta jos teille ei oo jaettu sitä kotiin). Näkyiläämpä sitten harkoissa jos aloitat.
      Ps. Kursien ilmoitettiin olevan tarkoitettu "nuorille" elikkä melko varmasti pääset mukaan tuolla iällä. Mä ite olen 15^.^Vamaan pyörin siellä vanhimpana...

      • Nimetön

        Kiitoksia kiitosksia. onneksi on tallainen palsta, joka auttaa mua.. xD Kiitos kiitos. iitan ja kumarran, xD


      • wondoilija
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitoksia kiitosksia. onneksi on tallainen palsta, joka auttaa mua.. xD Kiitos kiitos. iitan ja kumarran, xD

        Meidän seurassamme ikäraja on 14-vuotta. Keski-ikä keltaisilla on n.20 vuotta, ylemmillä vöillä enemmän.

        Yleensä lapset jaksaa sen peruskurssin käydä ja siihen se into hyytyykin. Peruskurssin jälkeen treeneissä kasvaa kovuus, kuri ja kunto liian paljon.

        Mutta onpahan sitten jokin alusta lähteä vanhempana jatkamaan. Suosittelen jokatapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3726
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      225
      3244
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2633
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2135
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2132
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1977
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1785
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1752
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      297
      1491
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1382
    Aihe