Nurmeksen helluntaiseurakunnan toiminta ei ole raamatullista. Kaikki jäsenet eivät ole saman arvoisia. Toisia jäseniä kohdellaan paremmin kuin toisia. Heikompiosaiset ovat syrjittyjä. Jeesus oli aina heikkojen ja sorrettujen puolella. Kyseisessä katutemppelissä ihmisiä luokitellaan eriarvoisesti. Itse olen herkkä ihminen ja olen joutunut koulukiusatuksi. Olen yrittänyt etsiä kyseisestä yhteisöstä tukea. Tänään olin kokouksessa ja siellä oli laitettu ruokaa. Ruoka tarjottiin puhujille ja sitten muille valikoiduille. Kaikilta muilta huoneessa kysyttiin, haluavatko he ruokaa. Itse olin huoneessa ainut, jolta ei kysytty, vaikka tulin kokoukseen töistä ja asun yksin ja teen harvoin itselleni kunnon ruokaa. Lähdin sieltä itkien ja jouduin ottamaan 4 Opamox tablettia, koska oli niin epätoivoinen olo. Eli tulin kokouksesta ja olin kotona paljon huonommassa kunnossa kuin ennen kokoukseen menoa. Perjantaisin kokoontuu kauppalan talolla hengellinen kokous, jossa ihmiset ovat samanarvoisia. Tulevaisuudessa ryhmä tulee kokoontumaan Itä-kaupungin seurakuntakodilla. Ruokajakelu jatkuu entisellään. Tervetuloa sinne! Katutemppeliä ei ole tarkoitettu heikoille ja sorretuille ihmisille, vaikka Jeesus itse oli aina kyseisten henkilöiden puolella.
Vastaukset 23
- Anonyymi00001
Pysykää erossa hellareista ja muista lahkoista, ne tappavat yksilön ihmisyyden ja alistavat omiin tarkoitusperiinsä.
- Anonyymi00002
Eräs hellareista nimeltään Elsa suhtautui kielteisesti siihen, kun esim. kauppalantalolla kokoontuu kristillinen yhteisö. Hän sanoi, ettei hän ymmärrä, miten kristittyjen ihmisten pitää kokoontua monissa paikoissa. Kauppalantalon kokouksissa käy myös hellareita. No yksi syy on se, että hellareissa ihmiset luokitellaan eri kasteihin. Se ei ole raamatun mukaista, vaan Jumala on luonut kaikki ihmiset samanarvoiseksi. Itselläkin on mielenterveysongelmia ja kyllä tällainen syrjiminen, mitä hellareissa tehdään, pahentaa sitä. Itse olen aina, kun olen syönyt siellä maksanut sen. Nyt muille ihmisille tarjottiin ruokaa ilmaiseksi ja minä olin ainut, jota ei pyydetty syömään. Tällaista toimintaa on ollut monta kertaa.
- Anonyymi00003
Kotiin tullessani en osannut kuin itkeä ja jouduin ottamaan 4 Opamoxia eli rauhoittavaa lääkettä.
- Anonyymi00008
Voisikohan tuo kyseinen Elsa sanoa, mikä sitten on oikea usko? Onko oikein, että vain yhtä seurakuntaa pidetään oikeana? Uskon, että taivaassa on eri uskonnoista kokoontuva joukko. Olen aina vastustanut ajatusta, että "vain me ollaan oikeassa ja muut väärässä. Taivaassa ei ole enää raja-aitoja eli eri uskontoja, vaan olemme kaikki yhtä."
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Voisikohan tuo kyseinen Elsa sanoa, mikä sitten on oikea usko? Onko oikein, että vain yhtä seurakuntaa pidetään oikeana? Uskon, että taivaassa on eri uskonnoista kokoontuva joukko. Olen aina vastustanut ajatusta, että "vain me ollaan oikeassa ja muut väärässä. Taivaassa ei ole enää raja-aitoja eli eri uskontoja, vaan olemme kaikki yhtä."
Korjaus: "Mikä on oikea uskonto tämän kyseisen ihmisen mielestä, joka arvostelee muita kristillisiä yhteisöjä"? Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muuta kuin minun kautta." Jeesuksen sanoissa on kyse uskosta ei uskonnosta.
- Anonyymi00004
Seurakunnasta kyllä kannetaan ilmaiseksi ruokaa Loimupellon asukkaille. Muistan, kun itse pidin äitini hautajaiset siellä, niin sen sijaan, että olisin saanut viedä tähteet kotiin, seurakunnan vanhimmistoon kuuluva henkilö otti täytekakun+leivonnaiset+ piirakat ja vei ne Loimupellon asukkaille. Eli Loimupeltoon kyllä kannetaan ruokaa, mutta oman seurakunnan jäsenelle ei anneta. Oman seurakunnan mielenterveyshenkilöitä ei huomioida lainkaan.
- Anonyymi00005
Seurakunnassa ei huomioida omia mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä. Kerrankin ala-salissa oli kahvittelu. Keittiössä oli samaan aikaan ruokailu. Muistan, kun tämä em. seurakunnan vanhimmistoon kuuluva ihminen kävi kaikille muille salissa oleville ihmisille sanomassa, että keittiössä on ruokaa, mutta minulle ei. Siksi on ristiriitaista, että Loimupellon asukkaita paapotaan, mutta oman seurakunnan mielenterveysongelmaisia ei.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Seurakunnassa ei huomioida omia mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä. Kerrankin ala-salissa oli kahvittelu. Keittiössä oli samaan aikaan ruokailu. Muistan, kun tämä em. seurakunnan vanhimmistoon kuuluva ihminen kävi kaikille muille salissa oleville ihmisille sanomassa, että keittiössä on ruokaa, mutta minulle ei. Siksi on ristiriitaista, että Loimupellon asukkaita paapotaan, mutta oman seurakunnan mielenterveysongelmaisia ei.
Helluntaiherätykseen on syntynyt kastijako.
- Anonyymi00007
Muistan, kun kerran vein Katutemppeliin ison määrän kahvia, ehkä noin 30-40 pakettia. Sitten kerran menin sinne töistä suoraan. En ollut kerinnyt sinä aamuna syödä mitään. Kun saavuin Katutemppelille ja siellä oli valmista kahvia termospullossa. Satuin nälkäisenä ottamaan kahvia ja ajattelin, että olen vienyt sinne niin paljon kahvia, että voin ottaa siitä kahvia. Tästäpä sitten seurakunnan vanhimman vaimo tulistui ja kielsi minua jatkossa ottamaan kahvia ensimmäiseksi. Tämä siksi, että Loimupellon ihmisille pitäisi antaa mahdollisuus ottaa kahvia ensimmäiseksi.
- Anonyymi00010
Höpö höpö
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Höpö höpö
Minä olen samaa mieltä.. Höpö höpö. Rahat ja omaisuus kyllä kelpaa uskonnon varjolla ottaa oman liiketoiminnan pyörittämiseen.
- Anonyymi00012
JEESUKSEN KRISTUKSEN PERKELE,,,TUNTEMATON SOTILAS,,,tää on kyllä feikki juttu minäkin syön 2-3 panadolia MENE JUTTELEMAAN ASIAINOSAITEN KANSSA ,,niin voi asiat selvitä ai niin panadol ,,
- Anonyymi00013
Kyllä siellä on kaikki ystävällisiä kaikkia kohtaan. Tuossa on varmaan tapahtunut väärinkäsitys, kyllä siellä ollaan tasapuolisia kaikkia kohtaan.
- Anonyymi00014
??????????????????????
- Anonyymi00015
Aivan höpö höpö juttu, eräs mentaalitapus tekee näitä tän tyyppisiä juttuja milloin mistäkin.
- Anonyymi00016
Kyllä ruokajakelussakin on kassit ja antimet lajiteltu pärstäkertoimen mukaan. Itse saan kuivaa leipää ja sisäelimiä tai jauhomakkaraa eikä tarjota mitään ylimääräistä. En tiedä mistä se johtuu. En tunne heitä edes. Siksi arvoisin johtuvan pärstäkertoimesta. Ei olla kaikki sittenkin samasta synnytty näköjään.
- Anonyymi00017
höpö höpö höpö
- Anonyymi00020
Ruokajakelun tuotteet tulevat kaupan myymättä jäämistä tuotteista. Niissä voi olla lähellä viimeinen käyttöpäivä tai tuotteissa voi olla viimeinen myyntipäivä lähellä tai jo mennyt. Vapaaehtoiset työntekijät pussittavat tuotteet. Koska kävijöitä on useita kymmeniä, ei kaikille voi saada samanlaista tuotepakettia. Minullakin on joskus ollut kaksi leipäkassia ja joskus on ollut vähän arvokkaampaa, kuten kyljyksiä, jauhelihaa jne.
- Anonyymi00018
Näin se vain on, tasan ei käy onnen ja järjen lahjat useimmiten.
- Anonyymi00019
höpö höpö
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
höpö höpö
Helluntaiseurakunnassa on aina ruoka kaikille ilmaista ja kahvit myös.
- Anonyymi00022
Ei ole aina ruoka kaikille! Vain harvat ja valitut saavat ruokaa!
- Anonyymi00023
Taidat olla psykoosissa tai harvoissa.suosittelen lääkityksen ja hoidon tarkistamista että olisiko tarvetta käydä psykiatrisessa osastolla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3681423- 64952
- 116905
- 86893
- 66860
- 94701
- 45681
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50609En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.56604Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku112564