"Orpo sanoi A-studiossa, ettei hän ole nähnyt Vapaavuoren viestiä Garden Helsinki -hankkeen ”runttaamisesta”. Viesti oli lähetetty myös pääministerin henkilökohtaiseen osoitteeseen.
Pääministerin kabinetista selvennettiin IS:lle keskiviikkoiltana, ettei Orpo pysty lukemaan kaikkia viestejä, joita hänelle tulee. Viestejä lukevat pääasiassa sihteerit ja Orpon avustajakunta. Vapaavuoren viestiin ei vastannut kukaan."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012143768.html
Tämä ainakin minua häiritsee: Onko oikeasti niin, että joku muu lukee pääministerin sähköpostia ja kuittaa viestin luetuksi ilman, että PM saa tietää asiasta mitään?
Ja toki erityisen ongelmallista se on, kun Vapaavuoren viesti oli erityisen tuttavallinen ja selkeästi aiemmin käytyjen keskustelujen pohjalta laadittu. Ja sisälsi vielä erikseen laadittuja sanamuotoja asian kirjaamiseksi. Eikö kumpikaan avustajakaan nähnyt tarpeelliseksi mainita Orpolle asiasta?
Orpo ei siis tiennyt mitään, muuten vain hyväksyi 35M€ tuen ohituskaistalta ilman hakemusta pelkkien huimien työllisyysvaikutusten takia?
https://images.sanoma-sndp.fi/7c61242939c323f4ba273ab536a15da4/normal/978.avif
Eikö Orpo lue sähköpostiaan?
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Kun on 35 miljoonasta kyse ei ole mitenkään uskottavaa, etteikö
pääministeriä informoitaisi jos hän ei itse lue kaikkia sähköpostejaan.- Anonyymi00002
Samaa mieltä. Ja sitten on se kysymys, että sähköpostissa puhutaan 30 miljoonasta. Miten ja missä se muutti 35 miljoonaksi? Eikö siinäkään Orpolla ole mitään osuutta asiaan?
- Anonyymi00003
SIHTEERISTÖ EI MUISTANUT INFORMOIDA PETTERIÄ.
TEKOÄLYKÄÄN EI OSANNUT VIESTIÄ! - Anonyymi00006
ONKO NÄKÖONGELMIA.
PITÄISI PALKATA NÄKEVÄ AVUSTAJA. - Anonyymi00007
JO 0ON AIKOIHI ELETTY.
PÄÄTÖKSIÄ SYNTYY KUIN KANEJA TAIKURIN HATUSTA.
- Anonyymi00004
Vaikka Orpo olisikin lukenut sähköpostiviestinsä, hän ei olisi muistanut sitä tai olisi elänyt toisessa todellisuudessa, eikä ymmärtänyt lukemaansa. Näin ilmeisesti on käynyt, sillä ei sihteeri niin tyhmä ole, etteikö olisi seulonut Orpolle Vapaavuoren viestit.
- Anonyymi00005
Siinä nähdään miten laiska pääministeri meillä on. Nyt pitäis saada sorkittua vaalituloskin ettei porvareiden ketkuilu tule julki. Nykyhallitus on rikollisuuden pääkonttori. Hallitus on rikkonut jopa ihmisyyttä vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3411369Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan77936Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.69816Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt45702- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9526- 25525
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32492Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485- 79457
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447- 44425