Prinsessaa kaipaavat

Anonyymi-ap

Tuli tuossa jostain ketjusta mieleen, että mitä tarkoittaa prinsessa ja prinsessamainen käytös naisella (tai vaikka miehellä, jossain aloituksessa mainittiin miesprinsessa)?
Miksi jotkut miehet kutsuvat naista prinsessaksi? Tai naiset itseään?
Pidätkö prinsessa- nimitystä negatiivisena vai positiivisena? Miksi?
Kerro vielä sukupuolesi, kiitos.

45

241

Vastaukset 45

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Naisen tulee olla punahiuksinen ja tarvii osata laulaa

• Anonyymi00018
        UUSI

Harmi etten se ole minä, vaik noi osuukin muhun.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Voit ollakki..😊

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ootkohan nyt 2 km päässä?

• Anonyymi00002
      UUSI

Ajattelen, että prinsessalla tarkoitetaan sellaista hienostelijaa. Jolla on tekoripset, kumihuulet ja silikonit. Sellainen, joks nyrpistelee ruuille,miehille ja asioille, joista ei pidä. Ei ole onneksi kukaan sanonut prinsessaksi.

• Anonyymi00003
        UUSI

Ja kenties vanhempiensa ainoa lapsi, joka on jo pienestä pitäen saanut kaiken ja aikuisena jatkaa prinsessamaista käytöstä.

• Anonyymi00012
        UUSI

Kirjoitit, Sellainen, joks nyrpistelee ruuille,miehille ja asioille, joista ei pidä.

Tuo tarkoittaa sitä että nainen tietää mitä hän haluaa. Pitäiskö vaan syödä ruokaa josta ei pidä, hyväksyä sellaisia miehiä elämään joista ei pidä? Jne...

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ja kenties vanhempiensa ainoa lapsi, joka on jo pienestä pitäen saanut kaiken ja aikuisena jatkaa prinsessamaista käytöstä.

Miksi aikuisena pitäisi laskea elintasoa ja standardeja?

• Anonyymi00004
      UUSI

Pidän prinsessa-nimitystä positiivisena, kun sanon sen hänelle. 😍 Se on hellittelysana. Prinsessani on toki myös kaunis: hänellä on kirkas katse, ihanat silmäripset ja pehmeät huulet.

Kirjoitin hänelle kerran jouluisen sadun: https://keskustelu.suomi24.fi/t/19206812/joulusatu-prinsessalle

Prinsessani tietää sukupuoleni. Muiden ei tarvitse sitä tietää. Hän tietää myös, että käytän prinsessa-sanaa positiivisessa merkityksessä, vaikka ei se kaikille ole positiivinen sana.

• Anonyymi00005
      UUSI

Ajattelen, että sellainen nainen kaipaa erityiskohtelua, esim. sukupuolensa takia. Ulkoisesti usein hyvin naisellisesti pukeutuva, koristautuva: laittaa kynsiä, pistoshoitoja tms. pukeutuu pitsiin ja röyhelöihin, korkeisiin korkoihin.
      En pidä siitä, jos joku kutsuisi prinsessaksi. Olen halunnut selviytyä ja pärjätä miehisillä aloilla tai harrastuksissa, ja selvinnytkin. En halua olla vaivaksi ja vaatia itselleni mitään, mitä muutkaan eivät saa, etenkään sukupuolen takia. Koen prinsessa- nimityksen loukkaavana ja alentavana. Pahinta on, jos sillä viitataan vanhempien varallisuuteen. Eli johonkin, mikä ei ole edes omaa ansiota.
      Naiselta

• Anonyymi00014
        UUSI

Minä ajattelen toisin. Prinsessakohtelu pitäisi olla perustaso miten kaikkia naisia kohdellaan. Miksi jotkut naiset alentavat arvoaan sanomalla, en minä halua olla vaivaksi ja vaatia itselleni mitään...?

• Anonyymi00015
        UUSI

Et halua vaatia mitään erityisesti sukupuolen takia? Juuri sen takia kannattaa vaatia. Esim. naisten ja miesten erot ja hoitokäytännöt terveydenhuollossa. Kivunhoito, tiettyjen sairauksien diagnosointi viivästyy naisilla tutkitusti, koska suhtautuminen naisten terveyteen on usein että nämä on nyt näitä muotidiagnooseja ja oireita.

Älä alenna arvoasi

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Et halua vaatia mitään erityisesti sukupuolen takia? Juuri sen takia kannattaa vaatia. Esim. naisten ja miesten erot ja hoitokäytännöt terveydenhuollossa. Kivunhoito, tiettyjen sairauksien diagnosointi viivästyy naisilla tutkitusti, koska suhtautuminen naisten terveyteen on usein että nämä on nyt näitä muotidiagnooseja ja oireita.

Älä alenna arvoasi

Ymmärrän tuon ja sympatiseeraan naisten vaivoista kärsiviä. Totta kai heidät pitää ottaa tosissaan ja huomioida. Minulla vain on ollut aikoinaan tilanteita, joissa olen ollut ainoa nainen työyhteisössä. Silloin sukupuoleni korostaminen ja prinsessakohtelu on tuntunut väärältä. Haluan olla yhtä hyvä tai parempi. Mutten sukupuoleni takia. Sitä kun ei voi valita.

• Anonyymi00006
      UUSI

Pistoshoidoilla ei ole mitään tekemistä naisellisuuden kanssa. Niitä ottavat myös miehet. Enemmistö ihmisistä onneksi taitaa vielä pysytellä luomuna. Luonnollisuus on todella viehättävää ainakin omaan silmään.

• Anonyymi00007
      UUSI

Minusta tyttökoirat ovat usein prinsessoja. Se on hellittelynimi tyttökoirille. En kutsuisi ihmistä prinsessaksi, jollei se ole arvonimi.

• Anonyymi00009
        UUSI

Prinsessa on hieno hellittelynimi. Silloin toinen haluaa olla sinun prinssi.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Mut jos ei tykkää prinsseistä valkeilla ratsuillaan? Mieluummin vaikka miesprinsessasta.

• Anonyymi00029
        UUSI

Okei, mihin tässä kommentissa ollaan menossa, tähtäämässä jäbä

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ai niinku eaim burger kingissä?

• Anonyymi00008
      UUSI
    • Anonyymi00011
      UUSI

Prinsessahan on alunperin kiva sana, kuninkaan tytär, saduissa kaunis hahmo. 👸🏼Sittemmin sitä on alettu käyttää haukkumasanana hemmotellusta tyypistä. Jos joku kutsuu prinsessaksi, se voi olla yhtä hyvin hellittelynimi tai haukkumasana. Eiköhän jokainen osaa päätellä muusta viestinnästä, kumpaa puhuja tarkoittaa.

• Anonyymi00025
        UUSI

Kaksi siskopuolta ja kasvatti äiti kalskahtaa kylläkin pahalta ja ei ole tuulesta temmattu tuokaan prinsessa satu missä on nämä pahasieluset temmeltää prinsessan pään menoksi.

• Anonyymi00016
      UUSI

Jos mies nimittelee naista ivallisesti prinsessaksi, hän tietää ettei itse yllä sille tasolle ja sekös häntä harmittaa. Huono itsetunto saa alentavasti puhumaan toisista.

• Anonyymi00023
        UUSI

Olisin mieluusti prinsessa.

• Anonyymi00031
        UUSI

Joo se on sitä mikroaggressiota

• Anonyymi00017
      UUSI

Hyvää käytöstä.
      Kaikkien ihmisten tulisi osata hyvät käytöstavat ja myskin noudattaa niitä.
      Ei se ole mitään raketti tiedettä vaan itse kuria ettei sano mitä sylki suuhun tuo.
      Moukamaisuus pitää kitkeä kuin rikkaruohokasvimaasta itse kurilla se onnistuu.
      Käytöstapojen alkeet opitaan jo lapsena tai sitten ei.
      Kusipäisyys on sitkeä tauti joka riivaa ihmisiä.

• Anonyymi00019
        UUSI

Ei kurilla vaan mallintamalla.

• Anonyymi00020
        UUSI

Vainoajat pääsee liian helpolla tuolla linnoissa silloin ei muisteta hyviä tapoja kun sellaisen kitaan joutuu.Semmoisia "hyvin "kasvatettuja kilttejä ne predaattorit metsästää.

• Anonyymi00021
        UUSI

lapsistani kasvaa melko helposti ylimielisiä:)

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ei kurilla vaan mallintamalla.

Ei edes 4Dta

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

lapsistani kasvaa melko helposti ylimielisiä:)

Joskus pitää haistattaa vtut

• Anonyymi00022
      UUSI

Prinsessa nimitys on heikko keino yrittää laittaa nainen alisteiselle jalustalle, sopiva synonyymi voisi olla "hempukka". Kertoo miehen heikosta itsetunnosta jos pitää aikuisia naisia nimitellä lässytyksillä.

• Anonyymi00024
        UUSI

Juuri noin! Samaa mieltä.

• Anonyymi00034
        UUSI

Pitää nostaa ryysyistä seinälle heti jos yrittää

• Anonyymi00027
      UUSI

Miesprinsessat:

- Odottaa, että nainen tekee paljon aloitteita ja järjestelyjä, mutta ei itse panosta samalla tavalla.
      -Tarvitsee paljon ihailua ja vakuuttelua (“olenhan minä kiinnostava/haluttu?”).
      -On hyvin valikoiva tai vaativa, mutta ei välttämättä tarkastele omia odotuksiaan.
      -Keskittyy paljon omaan mukavuuteensa (esim. tapaamiset, aikataulut, palvelut), eikä huomioi yhtä paljon toisen tarpeita.
      -Haluaa tulla kohdelluksi erityisenä, mutta ei aina vastaa samalla huomaavaisuudella.
      -Voi vältellä epämukavia tilanteita tai vastuuta suhteessa.

• Anonyymi00028
      UUSI

Sen ainakin tiiän, että oon ihan liian vanha tämmösiin gallupeihin

• Anonyymi00035
      UUSI

Shakirasta voi katsoa kuinka isin pikku prinsessa käyttäytyy lapsenlapseni on papan prinsessa lyö nyrkillä jos pappa liikaa kiusaa perinteinen prinsessa riittää kun kahtotten disneyn prinsessa piirrettyjä vaihtoehtoja ja valinnanvaraa on vaikka kuinka käytökselle lapseni isälleen aina sanonu rakas jos tytöstä haluaa prinsessan pitää kohtelun olla sen mukaista pojasta kuninkaan niin hyvä muistaa että kuninkaalla ei ole kuin palvelijoita ja alamaisia ja piiat on ymmärtääkseni sitä varten kun ei vaimolta saa kaunis historia miksi miehet ihannoivat mennyttä aikaa naisen paikka oli nyrkin ja hellan välissä isännälle ei vastaan sanottu kotona ei akka eikä lapset hyvä muistaa ettää liikkeelle ollaan lähdetty samasta kuin ihan mikä tahansa muukin eläinlaji naaraan on astunu juoksuaikaan lauman vahvin uros ja kaiketi siihen aikaan taistot on käyty kuolemaan asti jos ei toinen ole ymmärtäny karkuun lähtä tulkinnallisesti ihminen ei silti ole laumaeläin ihminen pitää huolen omistaan nyky käsityksellä läheisistään sisäsiittoisuus ollu ihan yhtä yleistä kuin mitä on luonnonvaraisilla eläimillä vielä tänäkin päivänä

• Anonyymi00037
      UUSI

Prinsessa on ujo ja herkkä. Häntä pitää osata kohdella oikein, että pääsee näkemään suojamuurin taakse. Se on arvokasta eikä jokainen pääse sinne näkemään. Prinssin pitää osata olla turvallinen prinsessalle, vaikka prinsessa on ujo ja herkkä. Moni prinssi ei ole tarpeeksi kärsivällinen ja syyttää sitten prinsessaa "nirppanokaksi".

Prinsessa on elegantti käytökseltään. Hän ei pidä itsestään mitään esitystä tai oleta olevansa keskipiste. Hän myös luottaa että prinssinsä osaa lukea tämän eikä laita häntä sosiaalisesti pahoihin ja noloihin tilanteisiin.

Prinsessa on semmoinen josta halutaan pitää huolta ja hemmotella. Hänen seurassaan on aina mukava olla ja hänellä on rauhallinen aura ympärillään.

Se on siis molemmin puoleinen tunneside. Todellisen prinsessan tuntee siitä ettei käytä hyväksi toista. Hänellä on lämmin sydän joka arvostaa prinssiään samalla tavalla kuin prinssi prinsessaansa.
      Prinsessa on siis todella puhdas ja aito, mikä tekee hänelle vaikeaa avautua prinssille. Kun prinssi pitää prinsessasta oikeasti ja hän jaksaa odottaa, niin silloin hän saa elämänsä tärkeimmän ihmisen.

Oma tuleva prinsessani on täydellinen pitkä hiuksinen blondi. Fiksu ja luonnonkaunis söpöliini.
      Hän on vielä tuossa ujo vaiheessa, mutta sekin on mukava vaihe, kun hänestä oikeasti välittää. Hänet on aina mukava nähdä ja huolehtia siitä, että hänellä on kaikki hyvin.

• Anonyymi00040
        UUSI

Tuollainen "prinsessa" voi olla alle 30- vuotiaana, mutta sitä vanhempi prinsessa alkaa olla jo raskas.
        Ei enää prinsessa n

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Tuollainen "prinsessa" voi olla alle 30- vuotiaana, mutta sitä vanhempi prinsessa alkaa olla jo raskas.
        Ei enää prinsessa n

Joo hyvä huomio. Olisi pitänyt lisätä että puhutaan nuoresta neidosta. Prinsessamaisuus katoaa hiljalleen, kun prinssi käyttäytyy oikein ja prinsessa alkaa luottamaan häneen kunnolla.

• Anonyymi00038
      UUSI

Kahden tunnin päästä viihteelle, minä juon nyt kahvia, torilla nähdään.

• Anonyymi00039
      UUSI

Olen mies prinsessa varo etten loukkaannu ja mene rikki ps olen nuorekas ja komea 😭😭

• Anonyymi00042
      UUSI

Olen yrittänyt pitää siitä huolen, että kenenkään ei tarvitse kutsua mua prinsessaksi. Joskus joku tuntematon vielä erehtyy, mutta yritän kauniisti palauttaa hänet maan pinnalle. En ole prinsessa, vaan itsenäinen toimija, ulkoisista ominaisuuksista huolimatta.

• Anonyymi00045
      UUSI

Mulla on syvempi kiinnostus lopahtanut niitä miehiä kohtaan, jotka näkevät mut jonain prinsessana. Tulee tunne, että tuo tykkää nyt ihan muunlaisesta ihmisestä, kuin mikä minä olen. Ja että tulen tuottamaan hänelle pettymyksen.

• Anonyymi00046
        UUSI

Älä alenna itseäs

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      75
      1273
    2. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      60
      1263
    3. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      74
      1156
    4. Kyllä on ihmisillä paha olla

Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan
      Sinkut
      164
      847
    5. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      58
      720
    6. Festivaaliko?

Ei kunnon valoja tai mitään rakenteita, amatöörien puuhastelua äänentoistoa myöten.Yksi soittotaitonen bändi! Luisia kyl
      Kuhmo
      34
      720
    7. Olisko jo aika?

Voisitko jo viimein puhua tai avata edes yhteydet sen mahdollistamiseksi.
      Ikävä
      43
      713
    8. Ammoniakkivuoto

Oliko tämä Kiantaman tehtaalla? Ei heitä huonot uutiset Kiantamaa kiertämästä. Pitäsikkö jo laittaa lappu luukulle ja mu
      Suomussalmi
      18
      618
    9. Mustikanpoimintaa

Raskasta ja hidasta hommaa on vaikka kyllä pääsisi ihan hyville tuntipalkoille jos ämpärin tunnissa ehtisi hyvältä paika
      Maailman menoa
      76
      616
    10. Mies viimeinen viestisi..

Minkä verran panostit? Oliko jotain kokreettista. Pyysitkö treffeille? Ilmoititko halusta tavata? Epämääräisiin ei mon
      Ikävä
      123
      606
    Aihe