Omaikäisten palsta on hiljainen

zakzak

Riidat näyttävät siirtyneen 50 -palstalle ja muut keskustelut 70 -palstalle.

Silloin, kun aikoinani liityin jäseneksi maaliskuussa, niin en osannut arvata sitä, että loputon nikkikeskustelu on sivujen pääaihe. Näyttää siltä, että joskus on tärkeämpää se, kuka kirjoittaa kuin se mitä kirjoittaa.

Täällä on ollut monia hyviä keskusteluja. Sen vuoksi liityinkin jäseneksi, kun ajattelin, että olisi hauska kirjoitella samanikäisten kanssa.

36

3293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitus kavereita.

Itse en ole vielä kuuttakymmentä,mutta haitanneeko tuo?Onko niin iällä väliä,vai voiko kirjoittaa eriikäiset?

• Reetta

Uskon palstan vilkastuvan kunhan syys todenteolla alkaa. Olen pitkään kirjoitellut ja havainnut kesäkauden hiljaiseksi.

Onneksi kirjoittajien henk. koht. panettelut ovat miltei poissa, minusta on piristystä jos on sitä pientä vääntöä asian tiimoilta.

• kirjoittelee kaikenikäisiä ihmisiä.
      Nykyään on aivan turvallista kirjoitella täällä,
      siitä pitää seriffimme huolen.
      Riidanhaastajat lentävät pellolle alta aikayksikön.

• Mikä on todistettu. Siis viimeinen lauseeni edellisessä viestissä :DDD

• Rauha

Näyttää lentävän vaikka ei riitaa haastakkaan,
        miksi on näin?

• Rauhaa rakastava

Näyttää lentävän vaikka ei riitaa haastakkaan,
        miksi on näin?

• fiiuliN

Minäkin olen hieman ihmetellyt kun tämä 60 palsta on melkein taantunut.
      Olen itse kirjoitellut enimmäkseen tuolla 70 palstalla, mutta nyt kun vanhenen päivä päivältä en osaa kirjoittaa nuorempien tavoin.

Ajattelinkin jospa minun olisi aika siirtyä 80 palstalle, kun "nuorisokin" on siirtynyt "vanhuksien" joukkoon.

Mutta mikset sinäkin poikkeaisi 70 palstalle, sinnehän siirtyneet ovat useimmat sinun ikäluokkaasi.

• Anu.1

Poikkean nyt minäkin tänne,vaikka on jo aika myöhäinen ajankohta.

oottelin tuossa nukkumattia silmäkulmaan,vaan
        ei se hyväksynyt vielä tulla.

Muuttoa olen tässä tehnyt ja mökkielämää viettänyt,nyt alkaa muuttokin olla jo oorningis.

Toivottelen kaikille nyt vain hyvää yötä
        ja kauniita unia omankullan kuvia.

• fiiuliN
        Anu.1 kirjoitti:

Poikkean nyt minäkin tänne,vaikka on jo aika myöhäinen ajankohta.

oottelin tuossa nukkumattia silmäkulmaan,vaan
        ei se hyväksynyt vielä tulla.

Muuttoa olen tässä tehnyt ja mökkielämää viettänyt,nyt alkaa muuttokin olla jo oorningis.

Toivottelen kaikille nyt vain hyvää yötä
        ja kauniita unia omankullan kuvia.

Joku mainitsi meidän kirjoittavan törkyyksiä.
        Minä en huomannut mitään törkeyttä näissä kirjoitusissa, en omissani, enkä luonnollisesti sinunkaan.

Mitä sanoa?????

• zakzak
        fiiuliN kirjoitti:

Minä en huomannut mitään törkeyttä näissä kirjoitusissa, en omissani, enkä luonnollisesti sinunkaan.

Mitä sanoa?????

...tästä hävisi viestejä. Ilmeisesti ne töryt olivat niissä.

• fiiuliN
        zakzak kirjoitti:

Et kai päättele niin että ne olivat meidän syytettyjen kirjoittamia viestejä?

Olen jo tosin vaha muija, mutta omasta mielestäni en törkyviestejä kirjoita.

• zakzak
        fiiuliN kirjoitti:

Et kai päättele niin että ne olivat meidän syytettyjen kirjoittamia viestejä?

Olen jo tosin vaha muija, mutta omasta mielestäni en törkyviestejä kirjoita.

En ole koskaan nähnyt sinulta törkyviestejä. Mitähän minä mahdoin kirjoittaa, kun sait tuollaisenkäsityksen?

• zakzak kirjoitti:

Heti kun olin kirjoittanut viestin "Näillä ikäihmisten palstoilla"... kirjoitti hajupoika litanian häirikköviestejä.

Olin omassa viestissäni maininnut että seriffi poistaa häirikköviestit alta aikayksikön ja niin teki...

joka puolestaan antoi minulle aiheen kirjoittaa
        viestin m.o.t (mikä oli todistettava)!

• vaillinainen lukutaito
        fiiuliN kirjoitti:

Mitä sanoa?????

Monesti vakituisesti kirjoittavat lukevat mielipiteistä jotain salattua rivien välistä. Joskus hämmästelen, mitä "törkeyksiä" joku on löytänyt ketjusta. Palaan alkuun ja luen joka viestin, mutta en käsitä mistä on kysymys. Kirjoittajat ovat olleet niin kauan mukana, että vihjaisemalla johonkin vanhaan nimimerkkin päin annetaan viesti, jota satunnainen lukija ei ymmärrä ollenkaan. Asiaa voidaan vatkata uusin vihjauksin, ja jos se satunnainen lukija esittää kysymyksen päästäkseen jyvälle, ei saa vastausta.
        Joskus erehtyy vastaamaan juuri sellaisen mustan lampaan kirjoitukseen, ja saa huomata viestinsä kadonneen taivaan tuuliin!
        Joskus kaipaisi poistoihin selvennystä, sillä moni ei tajua, ketä on vahingossa mennyt sohaisemaan.

• En ole nyt kirjautunut
        vaillinainen lukutaito kirjoitti:

Monesti vakituisesti kirjoittavat lukevat mielipiteistä jotain salattua rivien välistä. Joskus hämmästelen, mitä "törkeyksiä" joku on löytänyt ketjusta. Palaan alkuun ja luen joka viestin, mutta en käsitä mistä on kysymys. Kirjoittajat ovat olleet niin kauan mukana, että vihjaisemalla johonkin vanhaan nimimerkkin päin annetaan viesti, jota satunnainen lukija ei ymmärrä ollenkaan. Asiaa voidaan vatkata uusin vihjauksin, ja jos se satunnainen lukija esittää kysymyksen päästäkseen jyvälle, ei saa vastausta.
        Joskus erehtyy vastaamaan juuri sellaisen mustan lampaan kirjoitukseen, ja saa huomata viestinsä kadonneen taivaan tuuliin!
        Joskus kaipaisi poistoihin selvennystä, sillä moni ei tajua, ketä on vahingossa mennyt sohaisemaan.

Joskus on aivan ymällä, kun lukee viestin, jossa ei ole mitään selväkielistä sanomaa. Sellainen saattaa olla tarkoitettu vain jollekin tietylle kirjoittajalle piikiksi, ilkeydeksi, roskaksi hampaankoloon.

• Hintriika
        vaillinainen lukutaito kirjoitti:

Älä muuta viserrä (kuten nuoriso sanoisi)! Alkuun minäkin ihmettelin, onko minulla joku vika luetun tekstin ymmärtämisessä. Pari kuukautta kun opettelin, niin jo alkoi valjeta, ettei täälläkään eletä suloisessa sopusoinnussa. Puhumattakaan iän tuomasta arvokkuudesta! Ei me taideta koskaan kasvaa aikuisiksi...

• ellumari

mihin tästä lähtisi, mutta kaikilla palstoilla on "omanikäisijäni."

Eikö se olisikin aika tylsä poppoo, missä kaikki olisivat noin viiden vuoden marginaalilla saman iäisiä?

Pöhköimmät kirjoittajat mielestäni löytyvät 50 - joukosta. Siellä sitten on typerää porukkaa!

• zakzak

50 -palstalla on näköjeen eri sheriffi, joka kyllä poistelee kaikkein omituisimmat kirjoitukset.

Kuten kirjoitin aloituksessa, se iänikuinen nikkikeskustelu on sellaista, jota en oikein jaksa lukea. Siksi olen jo vähentänyt käyntejäni. Suomi24 ei ole minun elämäni sisältö, mutta ihan näyttää siltä, että se joillekin on.

60 -palstalla on tällä hetkellä kovin hiljaisen oloista.

70 -palstalla on ollut ihan hyviä keskusteluja. Sinne minäkin etupäässä näytän kirjoittaneeni.

• Mimmu

50 palstalaisilla menossa etsikkoaika, ne on nyt siirtyneet siihen myöhäisteini-ikään, ja ovat hiukan hukassa! Kunhan niillä on korvantaustat kuivuneet, niin niistä tulee yhtä terävää joukkoa kuin me aikuiset!!
        Kesä kun vanhenee myös tarpeeksi, niin palstat täyttyvät kirjoittajista.
        Jaksetaan vaan odottaa...

• ellumari
        Mimmu kirjoitti:

50 palstalaisilla menossa etsikkoaika, ne on nyt siirtyneet siihen myöhäisteini-ikään, ja ovat hiukan hukassa! Kunhan niillä on korvantaustat kuivuneet, niin niistä tulee yhtä terävää joukkoa kuin me aikuiset!!

vielä pikkuisen jossain vaiheessa järjen kipinä välähtää...toivon mukaan!

Kyllä kuitenkin tätä nykyä on pöhköä jengiä!!!!!

Kysytään oman olemattoman 'kunnian' perään ja piileskellään puskissa laukomassa arvioita nikeistä.

Parin sanan kirjoitukset ovat enemmän sääntö kuin poikkeus ja keskinäisen kehun kerholle on tunkua.

Viisikymppiset ovat eläkkeellä, tai "tekevät työtä kotona":DDDDDD

VOi että olisi kirveellä töitä!

Hurjimmat "asuvat ulkomailla" ja kaikkein hurjat vaihtavat nikkiä parilla kirjaimella , kuvitellen olevansa taas uusi....niinkuin jänis pää pensaassa piilossa omalta typeryydeltään.

Tuollaiset pitäisi panna pakkotyölaitokseen tekemään jotain hyödyllistä yhteiskunnan hyväksi.

• Pensasleikkuri
        Mimmu kirjoitti:

Osa on kertonut ikänsä: alle 50. Osa on ilmeisen tuttuja 60-70 palstoilta. Siellä on myös joitakin ihan nuoria kirjoittajia.

Olen aina ihmetellyt sitä, miksi nuoret naiset pitävät viiskymppistä naista naurettavana! Sehän tulee jonakin päivänä itselle eteen. Onko se silloin hauskaa, jos joku muistuttaa aikaisemmasta mielipiteestä? - En ole huomannut samanlaista miesten keskuudessa. Voi olla, että sitäkin on, mutta ei yhtä näkyvää.

Vai onko niin, että elämme sellaisia maailmanlopun aikoja, ettei kukaan nuori usko tulevansa tähän ikään? Vai onko niin, että kasvojenkohotuksilla ja rasvaimuilla ollaan ikuisesti nuoria?

• käynyt 50,ppisten palstalla ja riitaa on tullut,kenessä lienee syy, minkä ikäisiä siellä ne puhujat olivat, olisko ikäkään syy typeriin kirjoituksiin, poikani mollasi netin käyttäjät ettei kehtaa edes sanoa , ja että suomi 24,käyttäjät ovat jotain yhteskunnan yksinäisimmät jotka aukovat suutanansa kun kala verkossa, että siinä minun motiivit kirjoittaa, pitää antaa mennä yli hilseen toisten arvostelut, ja luottaa vaan omaan ,arvostelukykyyn,

• särkikala
        pääsky kirjoitti:

käynyt 50,ppisten palstalla ja riitaa on tullut,kenessä lienee syy, minkä ikäisiä siellä ne puhujat olivat, olisko ikäkään syy typeriin kirjoituksiin, poikani mollasi netin käyttäjät ettei kehtaa edes sanoa , ja että suomi 24,käyttäjät ovat jotain yhteskunnan yksinäisimmät jotka aukovat suutanansa kun kala verkossa, että siinä minun motiivit kirjoittaa, pitää antaa mennä yli hilseen toisten arvostelut, ja luottaa vaan omaan ,arvostelukykyyn,

?????

• särkikala kirjoitti:

?????

särjen ruotoja,vaan kysytkö jotain,

• särkikala
        pääsky kirjoitti:

särjen ruotoja,vaan kysytkö jotain,

tarkoittavat sitä että en ymmärtänyt kirjoituksesi. Se meni ns yli hilseen!

• olet jo
        särkikala kirjoitti:

huomannut onko ikäiselläsi palstalla hiljaista , jos tarkoitat 70 palstaa. Neuvoni olisi, kierrä kaukaa äläkä ainankaan rekatulla kirjoita.

• Kaukaa, ei kukaan.
        olet jo kirjoitti:

huomannut onko ikäiselläsi palstalla hiljaista , jos tarkoitat 70 palstaa. Neuvoni olisi, kierrä kaukaa äläkä ainankaan rekatulla kirjoita.

60 on aika hiljainen, sananvaihto vähäistä ja hyvä niinkin, parempi kaksi hyvää kuin viisi huonoa.

Tuo 70 riitaisa joukko saisi kyllä hieman jäähdytellä tunteitaan ja lukea pariin kertaan mitä tuli sanottua-, vai auttaneeko tuo mittään?

Ei tee mieli mukkaan ja ei ainakaan omalla nimellä, niin hävettää toisten toilaukset vaikka pois oon ollu paikalta, sotiminen ei kiinnosta pätkääkään.

• Tutustu nimimerkkeihin
        Kaukaa, ei kukaan. kirjoitti:

60 on aika hiljainen, sananvaihto vähäistä ja hyvä niinkin, parempi kaksi hyvää kuin viisi huonoa.

Tuo 70 riitaisa joukko saisi kyllä hieman jäähdytellä tunteitaan ja lukea pariin kertaan mitä tuli sanottua-, vai auttaneeko tuo mittään?

Ei tee mieli mukkaan ja ei ainakaan omalla nimellä, niin hävettää toisten toilaukset vaikka pois oon ollu paikalta, sotiminen ei kiinnosta pätkääkään.

Samat nimimerkit siellä kirjoittelevat pitkissä ketjuissa. Nälvivät toisiaan eikä ulkopuolinen ymmärrä mitään.
        Vähitellen on pakko jäädä pois. Ensin kirjoittelin joukkon omia, ihan hirveän viisaita mielipiteitäni, mutta eihän niitä kukaan kommentoinut. Siirryin sitten vain lukijaksi ja myöhemmin kokonaan pois muille palstoille. Välillä käväisen katsomassa, josko joku uusi nimimerkki olisi alkanut tuoda uudempia tuulia.

Ehkäpä sinä olet sellainen, jos jaksat olla sinnikäs.

• Viisaus päde
        Tutustu nimimerkkeihin kirjoitti:

Samat nimimerkit siellä kirjoittelevat pitkissä ketjuissa. Nälvivät toisiaan eikä ulkopuolinen ymmärrä mitään.
        Vähitellen on pakko jäädä pois. Ensin kirjoittelin joukkon omia, ihan hirveän viisaita mielipiteitäni, mutta eihän niitä kukaan kommentoinut. Siirryin sitten vain lukijaksi ja myöhemmin kokonaan pois muille palstoille. Välillä käväisen katsomassa, josko joku uusi nimimerkki olisi alkanut tuoda uudempia tuulia.

Ehkäpä sinä olet sellainen, jos jaksat olla sinnikäs.

Täytyy olla vähän kaheli, mahtuakseen joukkoon. Ja siihen ei kannata lähteä.

• Viisaus päde kirjoitti:

Voi aikoja voi tapoja.
        Tuntuu todella tuo 70 riiteleminen olevan lähtemätön virus joka jyllää joukossamme.

Naurettavaa, jos suoraan sanoo, tuollainen kinaaminen ja oman voitontunteen etsiminen toista moittimalla.

Koskevatko säännöt kaikkia, sitä tässä jo epäilee ja ei tee mieli tuonne joukkoon mitään kirjoittaa, koska silittämiseen ei ole aihetta ja raapimaan en ala, ei sitten kumpaakaan puolta.

Riittäisihän se vähempikin. Ja joka ensiksi lopettaa, on viisaampi.

• kirjar kirjoitti:

Voi aikoja voi tapoja.
        Tuntuu todella tuo 70 riiteleminen olevan lähtemätön virus joka jyllää joukossamme.

Naurettavaa, jos suoraan sanoo, tuollainen kinaaminen ja oman voitontunteen etsiminen toista moittimalla.

Koskevatko säännöt kaikkia, sitä tässä jo epäilee ja ei tee mieli tuonne joukkoon mitään kirjoittaa, koska silittämiseen ei ole aihetta ja raapimaan en ala, ei sitten kumpaakaan puolta.

Riittäisihän se vähempikin. Ja joka ensiksi lopettaa, on viisaampi.

70 palsta siivotaan, jahka seriffi tulee paikalle.
        Palstalla oli avattu leikkimielessä erikoinen
        "Kahinakanava", johon saisi purkaa aggressionsa ja ketju tyhjennettäisiin kun oli saatu närät pois.

Valitettavasti oli jotkut käsittäneet että nyt ollaan kuin pellossa muissakin ketjuissa, mutta seriffi tulee poistamaan suurimman osan asiattomista viesteistä.

Olemme nähneet että ei kannata edes kokeilumielessä antaa liikoja vapauksia näillä palstoilla.
        Seriffiä tarvitaan että voidaan keskustella rauhassa!

• fiiuliN
        Kaukaa, ei kukaan. kirjoitti:

Miksi ihmeessä useampi kirjoittaja väittää "toisten" mollaavan.
        Kuinka tuntuukin siltä, ettei kukaan omi itseänsä toilailijaksi.
        Olemme jokainen samanlaisia, joka ainoa "iikka".

Kerran jo mainitsin "enhän minä , mutta nuo toiset".

• särkikala kirjoitti:

kuunnella ,vaan antaa mennä yli hilseen, se arvostelu on niille tavallista, 20 ovat eri maailmassa ja mollaavat huvikseen, me jotain tiedämme sentään, nyt muuten sataa ja on harmaja päivä siinä ettei pinna palanut ,onneksi pääsin koneelle höyryä päästämään ,toivottavasti ei satu hankalaa tekstiä eteen,saattaa tulla rumia silloin,

• Viisaus päde kirjoitti:

sinulla on jotain viisaampaa saa tyhmempääkin sanoa,minä säilyn viisaitten kirjoissa kun en pääse koneelle kun harvoin,eikä silloin ehdi kaikkea pöljyyttä kertoa

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe