Hallituksen yksityisten lääkärien kelakorvauksen korotus jäi kahteen vuoteen 2024-2025. Tähän tärvääntyi 120 miljoonaa.
Terveystalo kerkesi olemaan vajaa
2 vuotta selvä osinkoyhtiö, tämä vuosi on heikompi. Eikö yli 65-vuotiaiden kokeilu tuotakaan tulosta?
Epäonnistuiko yli 65-vuotiaiden kokeilu
25
97
Vastaukset 25
Menikö se kaikki 120 miljoonaa? Jos meni niin eikö se silloin ollut onnistuminen kuin iäkkäät pääsivät nopeammin lääkärille?
Eihän sitä maksettu klöntissä vaan aina se tietty hyvitys potilaskäyntiä kohden! Oletkohan arvon -Anaali-ap edes ymmärtänyt mistä on kyse ollut?- Anonyymi00001
Oli jossain ohjelmassa jossa ei ollut poliitikoita niin tuo summa oli se joka oli tarkoitettu että julkisella puolen pääsen nopeammin lääkäriin. Mutta se poistettiin ja siirrettiin yksityiselle puolen. Siis osinkojen maksuun
- Anonyymi00002
Kai olet selvillä nykyisen hallituksen toimista soten suhteen ja siihen liittyvästä rahoituksesta. Miksiköhän tämän hallituksen aikana käynyt niin ettei julkiselle puolen enää saa aikaa lääkäriin kuten ennen?
Anonyymi00001 kirjoitti:
Oli jossain ohjelmassa jossa ei ollut poliitikoita niin tuo summa oli se joka oli tarkoitettu että julkisella puolen pääsen nopeammin lääkäriin. Mutta se poistettiin ja siirrettiin yksityiselle puolen. Siis osinkojen maksuun
Jos noin kadehdit osinkoja niin ei muuta kuin ostamaan lääkäriasemien osakkeita. Et liene koskaan edes osannut ajatella, miksi osinkoja maksetaan, se on tyypillistä teidän Anaali kerhollenne!
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kai olet selvillä nykyisen hallituksen toimista soten suhteen ja siihen liittyvästä rahoituksesta. Miksiköhän tämän hallituksen aikana käynyt niin ettei julkiselle puolen enää saa aikaa lääkäriin kuten ennen?
Mainitsemasi on sote uudistuksen aikaansaama asia. Sote uudistushan on sosialistien aikaansaama, joten ei sen edes voi kuvitella toimivan!
Jo pelkästään sote piirien julma määrä yli 20 kpl on sellainen rahasyöppö, jotta aika paljon korjaantuu kun lasketaan määrä viiden alueen hujakoille.- Anonyymi00003
YXKAXEX kirjoitti:
Jos noin kadehdit osinkoja niin ei muuta kuin ostamaan lääkäriasemien osakkeita. Et liene koskaan edes osannut ajatella, miksi osinkoja maksetaan, se on tyypillistä teidän Anaali kerhollenne!
En ole kade noista osingoista. Vaan kysehän oli nykyisen hallituksen toimista ja julkisen puolen terveydenhoidon tuhoamisesta ja verovarojen siirrosta pois terveyspalveluista. Etkö oikeasti ymmärrä???????????
- Anonyymi00004
YXKAXEX kirjoitti:
Mainitsemasi on sote uudistuksen aikaansaama asia. Sote uudistushan on sosialistien aikaansaama, joten ei sen edes voi kuvitella toimivan!
Jo pelkästään sote piirien julma määrä yli 20 kpl on sellainen rahasyöppö, jotta aika paljon korjaantuu kun lasketaan määrä viiden alueen hujakoille.No kerro nyt syy "Miksiköhän tämän hallituksen aikana käynyt niin ettei julkiselle puolen enää saa aikaa lääkäriin kuten ennen?" tuohon.
Anonyymi00003 kirjoitti:
En ole kade noista osingoista. Vaan kysehän oli nykyisen hallituksen toimista ja julkisen puolen terveydenhoidon tuhoamisesta ja verovarojen siirrosta pois terveyspalveluista. Etkö oikeasti ymmärrä???????????
Kyllä olet kateellinen, osinkojahan maksetaan korvaukseksi siitä, että on sijoitettu toimintaan omaa rahaa. Jos sijoittajat eivät saisi korvausta osinkojen muodossa, niin miksi arvelisit heidän sijoittavan ansaitsemiaan pääomia kaupalliseen toimintaan? Jos taas pääomia ei sijoitettaisi niin mistä pääomia löytyisi yrityksille? Tuosta luopuminen olisi suuri takaisku koko taloudelle koska pääosahan tuottavista yrityksistä on oy muodossa tai kommandiitti yhtiöinä, jolloin niihin on sijoitettu runsaasti yksityistä pääomaa. Jos sitten vaikka 50'000€ käyttäisit jonkun yhtiön osakkeisiin mutta se ei maksaisi osinkoja vaikka tekisi tulosta niin sehän olisi vastaava tilanne kuin jos olisit ostanut auton ja joku muu vain ajelisi sillä etkä itse pääsisi rattiin koskaan. Siis omistaisit palan tehdasta tai auton mutta et mitenkään itse hyötyisi niiden omistamisesta. Mielestäni varsin kuolleena syntynyt ajatus kun sitä oikein ajattelee!
- Anonyymi00005
YXKAXEX kirjoitti:
Kyllä olet kateellinen, osinkojahan maksetaan korvaukseksi siitä, että on sijoitettu toimintaan omaa rahaa. Jos sijoittajat eivät saisi korvausta osinkojen muodossa, niin miksi arvelisit heidän sijoittavan ansaitsemiaan pääomia kaupalliseen toimintaan? Jos taas pääomia ei sijoitettaisi niin mistä pääomia löytyisi yrityksille? Tuosta luopuminen olisi suuri takaisku koko taloudelle koska pääosahan tuottavista yrityksistä on oy muodossa tai kommandiitti yhtiöinä, jolloin niihin on sijoitettu runsaasti yksityistä pääomaa. Jos sitten vaikka 50'000€ käyttäisit jonkun yhtiön osakkeisiin mutta se ei maksaisi osinkoja vaikka tekisi tulosta niin sehän olisi vastaava tilanne kuin jos olisit ostanut auton ja joku muu vain ajelisi sillä etkä itse pääsisi rattiin koskaan. Siis omistaisit palan tehdasta tai auton mutta et mitenkään itse hyötyisi niiden omistamisesta. Mielestäni varsin kuolleena syntynyt ajatus kun sitä oikein ajattelee!
No miksi nuo rahat ei käytetä ihmisten terveyden hoitoon? Miksi ne pitää käyttää yksityisen puolen voittoihin. Siis kyse suomalaisten terveydenhoidosta.
Ymmärrätkö? No et ymmärrä kuten et mitään.
Pieni kysymys sinulle. Kumpi tulee kaikkiaan halvemmaksi julkinen puoli vai voittoa tekevä yksityinen puoli. - Anonyymi00007
YXKAXEX kirjoitti:
Jo pelkästään sote piirien julma määrä yli 20 kpl on sellainen rahasyöppö, jotta aika paljon korjaantuu kun lasketaan määrä viiden alueen hujakoille.Onko se kansallissosialistien, eli natsipersujen aikaansaama?
Anonyymi00005 kirjoitti:
No miksi nuo rahat ei käytetä ihmisten terveyden hoitoon? Miksi ne pitää käyttää yksityisen puolen voittoihin. Siis kyse suomalaisten terveydenhoidosta.
Ymmärrätkö? No et ymmärrä kuten et mitään.
Pieni kysymys sinulle. Kumpi tulee kaikkiaan halvemmaksi julkinen puoli vai voittoa tekevä yksityinen puoli.Mitä tarkoitat voitolla? Voitot kuuluivat urheilukilpailuihin ja liike elämässä tehdään tulosta. Tulos on vain pieni osa liikevaihdosta koska kuluja on yleensä aika lailla ja kilpailu pitää hintoja kurissa.
Olen useampaan kertaan täälläkin kirjoittanut, jotta julkisen ja yksityisen sairaanhoidon kokonaiskustannuksia en ole nähnyt vertailtavan, onko kyse sitten siitä, että julkinen ei halua osoittaa olevansa tehottomampi vai mistä on kyse?
Saattaisi olla kokonaisedullisempaa jos julkinen alkaisi samaan tyyliin hoitamaan talouttaan kuin yksityinen puoli. Nythän julkisen puolen talous ei ole samalla tavoin budjetin varassa kuin yksityisen, koska aina voi pyytää lisää verokassasta apua kun on tullut liikaa tuhlailtua!Anonyymi00007 kirjoitti:
Onko se kansallissosialistien, eli natsipersujen aikaansaama?
SDP ja Vasuriliittohan ovat ne meidän sosialistimme, ehkä kansallisiakin mutta persut eivät siihen joukkoon kuulu, jos osaat oikeasti ajatella! Mikä tietysti, siis tuo ajattelu, on harvinaisuutta Anaalien joukossa!
- Anonyymi00015
YXKAXEX kirjoitti:
Mitä tarkoitat voitolla? Voitot kuuluivat urheilukilpailuihin ja liike elämässä tehdään tulosta. Tulos on vain pieni osa liikevaihdosta koska kuluja on yleensä aika lailla ja kilpailu pitää hintoja kurissa.
Olen useampaan kertaan täälläkin kirjoittanut, jotta julkisen ja yksityisen sairaanhoidon kokonaiskustannuksia en ole nähnyt vertailtavan, onko kyse sitten siitä, että julkinen ei halua osoittaa olevansa tehottomampi vai mistä on kyse?
Saattaisi olla kokonaisedullisempaa jos julkinen alkaisi samaan tyyliin hoitamaan talouttaan kuin yksityinen puoli. Nythän julkisen puolen talous ei ole samalla tavoin budjetin varassa kuin yksityisen, koska aina voi pyytää lisää verokassasta apua kun on tullut liikaa tuhlailtua!Selvästi huomaa ettet edes ymmärrä mistä tässä ketjussa on kyse.
Anonyymi00015 kirjoitti:
Selvästi huomaa ettet edes ymmärrä mistä tässä ketjussa on kyse.
Kerro nyt sitten mistä on kyse, kun kerran väität tietäväsi, niin katsotaan sen jälkeen!
- Anonyymi00008
Minä olen 72 vuotias, enkä ole kertaakaan käyttänyt yksityistä lääkärietuani. Mitä minä säästän pelkällä lääkärissäkäynnillä? Korkeintaan jossain reseptiasioissa, mutta nekin hoituvat omakannassa. Minulla ei ole ikinä varaa niihin todellisiin kustannuksiin eli tutkimuksiin ja hoitoihin, kuten kuvantamiset, verikokeet, kaihileikkaukset yms. yksityisellä puolella. Tuiki tarpeellinen lonkkaleikkaus siirtyy joka vuosi jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Ei tuo silmänkääntötemppu mitään jonoja lyhentänyt, eikä pelkän lääkärin näkeminen auta ikääntyneitä. Hyvinvointialueille nekin miljoonat olisi pitänyt laittaa, siellä meitä hoidetaan.
- Anonyymi00009
Huonoa lainsäädäntöä. Kysehän liian alhaisen toimeentulon paikkaamisesta. Näiden palvelujen hintojen olisi syytä olla samat iästä rippumatta, mutta alimpia sosiaaliturvamuotoja olisi korotettava jotta rahat peruspalveluihin riittäisivät. Eläkeikäisyyden saavuttaneiden terveydentila olisi kyllä syytä tutkia, jotta investoinnit terveyspalveluihin voistaisiin suunnitella ja kohdistaa oikein. Ehkä niin tehdäänkin.
- Anonyymi00011
Ne, jotka meistä eläkeläis-loisista eniten pitävät älämölöä, ovat itse nuoria ja meneviä ja näkevät meidät vain menoeränä. Sillähän ei ole heille merkitystä, että minä ja moni muu ikätoveri olemme tehneet 50-vuotisen työuran. Esim persujen Tiku ja Taku ovat kynnet ojossa valmiina käymään eläkkeiden kimppuun. Tuossa iässä vanhuus näyttää kovin kaukaiselta, mutta kukaan eikä mikään siltä välty. Mutta tuo lääkärietuus kylläkin nostatti kulmakarvoja. Hyöty on pikkuruinen ja sitä pientäkään ei ole kaikkien ikääntyneiden ulottuvilla. Ei jatkoon, rahat julkiseen terveyden- ja sairaudenhoitoon.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ne, jotka meistä eläkeläis-loisista eniten pitävät älämölöä, ovat itse nuoria ja meneviä ja näkevät meidät vain menoeränä. Sillähän ei ole heille merkitystä, että minä ja moni muu ikätoveri olemme tehneet 50-vuotisen työuran. Esim persujen Tiku ja Taku ovat kynnet ojossa valmiina käymään eläkkeiden kimppuun. Tuossa iässä vanhuus näyttää kovin kaukaiselta, mutta kukaan eikä mikään siltä välty. Mutta tuo lääkärietuus kylläkin nostatti kulmakarvoja. Hyöty on pikkuruinen ja sitä pientäkään ei ole kaikkien ikääntyneiden ulottuvilla. Ei jatkoon, rahat julkiseen terveyden- ja sairaudenhoitoon.
Kyllä, julkiseen terveydenhuoltoon. Ikääntyneitä auttaisi paljon enemmän sellaiset terveyspisteet, missä lääkäri olisi tavattavissa vaikka kolme kertaa viikossa. Näitä vähäväkisempiinkin paikkoihin, jotta niihin olisi helpompi kulkea. Terveyskeskukset saattavat olla useille satojen kilometrien päässä ja ne kehutut yksityiset lääkäriasemat vielä harvemmassa,
- Anonyymi00010
Kela korvauksen korotus lopetettiin, koska Kelan selvityksen mukaan hoitojonot eivät lyhentyneet, vaan korotus valui hyvätuloisille jo muutenkin yksityisiä käyttäville. Yli puolet korotuksesta meni hinnankorotuksiin.
Hallitus hukkasia n. 60 miljoonaa vuodessa eli 120 miljoonaa vuodessa. - Anonyymi00013
Eikö se ole korruptiota, kun sotesta leikataan rahaa ja lahjoitetaan
se yksityisille terveysjäteille, että ne pelastusivat asiakkaiden puutteessa ?
Ei se kuitenkaan auttanut. Terveystalokin taitaa mennä konkaan.
Senkin takana on kokoomus.- Anonyymi00014
Mehiläisellä, Terveystalolla ja Pihlajalinnalla on satojen yrityskauppojen jäljiltä hallussaan miltei kaksi kolmannesta yksityisen terveydenhuollon markkinoista. Terveysjäteillä on lisäksi läheiset kontaktit nykyhallitukseen.
Henrietta Hassinen, Elli Tervo / Yle
- Anonyymi00016
Yksinkertaisesti sanottuna, se kokeilu oli tuomittu epäonnistumaan jo kokeilua luodessa. Kenen hemmetin idea sekin oli?
- Anonyymi00017
Yksityisen puolen laboratoriokokeet ja hoitotoimenpiteet ovat todella kalliita, joihin vain rikkailla on varaa.
Julkinen puoli on pienituloisen eläkeläisen ainoa mahdollisuus saada hoitoa. - Anonyymi00018
Kokoomuslaiaten Terveystalon osakekaupat olisi hyvä selvittää.
- Anonyymi00019
Se yli 65-vuotiaiden yksityislääkärikokeilu pitää haudata ja mieluummin perustaa silläkin rahalla julkisia terveysneuvoloita meille ikäihmisille. Kuka keksi tuollaisen kokeilun? Joku päättäjä Arkadianmäellä ilmeisestikin omistaa reilusti osakkeita yksityisistä terveysasemista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän49956Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15848Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501788- 46717
- 42654
- 37599
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan56487