Nykyinen kokoonpano on Vator 14 jossa on 25 hp Johnson vm 2003. Kyseisessä koneessa taitaa olla aika sama elopaino kun kolmekymppisessä 2t Yamahassa. Toi Yamaha kun kiinnostaisi kuitenkin enemmän. Miten on, kestääkö vatorin perä 5 hp:n lisätehoa? Se on nyt jo siinä rajoilla että keula alkaa lyömään jos on liikaa painoa ahterissa, mutta Johnsonissa kun ei ole trimmiä niin ehkä yamaha kuitenkin toimisi. KOkemuksia tänne jos löytyy ja kiitos etukäteen vastauksista!
Vator 14R + Yamaha 30 2t
11
3285
Vastaukset
- Tomppa
prkl, nyt taisin laittaa väärään kategoriaan. Voisiko admin siirtää jos näkee tämän
- Tomppa
Tai ehkä se on ihan hyvä täällä...
- H.D.
Mulla on kanssa vator 14R ja helvetin takapainoinen vaikka on tohatsun 30hv motti. Painoa sillä vain 50kg akku. Aion vaihtaa tankin keskituhdon eteen, muuta en keksi. Moottorin asentoa ja korkeutta on vaihdeltu, mutta vika on takapainoisuudessa eikä kulmissa tms. Liukuunlähtö takkuaa ja yksin ajettaessa hakkaa keulaa. Olisi kiva saada sellainen lituskan mallinen tankki joka mahtuu keskituhdon alle, olen kerran nähnyt sellaisen, lieneekö sitten itse tehty...
- Tomppa
Oma Johnson painaa tietääkseni about 56 kg ja Yamahan paino pitäisi olla 66 kg. Ei mikään hirveän suuri ero mutta kuitenkin :-( Miten on pystyyko trimmilla kuitenkin korjaamaan takapainoisen veneen hakkamista vai? Yksi juttu joka on mulle on pikkaisen epäselvä on että onkohan mun Johnson lyhytrikinen? Ilmeisesti taitaa olla...Yammu taas on pitkä joten se taitaa jäädä vain haaveeksi. Oliko se sun tohatsu lyhyt vai pitkä?
- vatoristi
no nii... 40 hp 2-t yamaha sähkötrimmillä vator 14r:n persiissä... kyllä kulkee.. ja perälauta kestää jne..
- VatorFani
Meillä oli samasessa vatorissa evikan 55hp 2pyttynen 2t. Perälauta orkkis ja hyvin kesti. Rungon ominaisuudet vaan loppuvat 30solmun jälkeen. 40solmun jälkeen meno oli jo erittäin vaarallista, woblausta ja muuta mukavaa!
- Jipijipijipi
Mitenköhän toimis 14R 15 hv moottorilla? Uutta konetta meinasin niin riittääkö teho liukuun 200kg kuormalla?
Sain tuollaisen veneen joka on luultavasti yksi parhaiten säilyneistä, luukkujen altakin on kuin uusi. Ei naarmuakaan. Säilytetty tallissa koko ikänsä.- Säästäjä
30hv on hyvä teho 14R Vatoriin. Kovaan vastatuuleen (ilmanvastus) ja aallokkoon ajo vaatii tehoreserviä.
- Jipijipijii
26 hv on ison mitä kilpi sallii.
25 hp on siihen sitten laitettava, aattelin vaan säästömielessä pienempää.
- OnkoALOITTAJA
lÖYTÄNY sopivaa ratkaisua ongelmaansa ?
Vai oliko pelkkää haaveilua koko juttu ?
KUN mulla loikki keula liian kevyenä 4 metrinen vene johnssonin 20hv 30 solmun vauhdissa, laitoin veneeseen alumiinisiivet perään, ja ostin pari tuumaa jyrkemmän potkurin. nyt kulkee parisolmua nopeammin, eikä loiki yhtään, ja edelleen nousee pintaan kymmenen metrin matkalla . - Meilöäsamavene
Vator 14R:än suurin sallittu moottoriteho on 20 hv ei 20 Kw!
Tyyppikilvessä on Kw, mutta 20 perään on painettu hv. Eli aika outo merkintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161