Lahden työllisyystilanne on huolestuttava

Anonyymi-ap

Minusta alkaa tuntumaan että mikään ei ole niin hankalaa tällä hetkellä kuin löytää työpaikka Lahdesta näillä kilometreillä mitkä minulla on. Ikää on mittarissa 57 vuotta ja kaksi ammattia. Ei vaan töitä löydy vaikka kuinka paljon laittais hakemuksia. Muutamaan haastatteluun olen vuoden aikana päässyt mutta aina sen paikan joku nuorempi nappaa. Alkaa jo mielenterveys kärsiä ja varsinkin kun joka paikasta saa vain lukea kuinka paska ihminen olen. Aina olen ollut aikaisemmin sitä mieltä että kyllä töitä tekevälle riittää mutta ei kyllä riitäkkään tällä hetkellä. Kiitos persut ja kokkareet. Kiitos oikein paljon että olette vetäneet maton jalkojen alta näinkin tehokkaasti. Olisin valmis tekemään ohi koulutuksenikin mutta kun niitä siivous alan paikkojakaan ei enää ole tarjolla. Tämä alkaa olemaan jo ihmis arvoa loukkaavaa toimintaa. Laitoinpa jopa työmarkkinatorille profiilin jossa minulla olisi muuttovalmius toiselle paikkakunnalle mutta sekään ei ole tuottanut tulosta. Olisi valmis pysyvään muuttoon mutta en voi lähteä kuukaudeksi paikkaamaan jonkun sairaslomaa. Ikinä vielä minun eläessäni ei ole ollut näin surkeaa tilannetta. Olen työskennellyt aloilla joissa pätkä työ ja määräaikaiset suhteet ovat olleen hyvin mahdollisia ja aina on ollut paikka vaan nyt ne loppuivat kuin taikaiskusta.

1

<50

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Entien harmittaa myös ne mahdolliset paikat joihin voisi muuten hakea mutta oletetaan että työttömällä olisi varaa pitää autoa. Olen katsellus siivoustöitä ja melkein kaikissa liikkuvissa töissä pitäisi olla oman auton käyttömahdollisuus. Tämähän näkyy olevan melkein sääntö kuin poikkeus nykyään. Onko työttömällä varaa pitää autoa ja jos on niin onko varaa pitää niin hyvää että siihen voi luottaa. Mitä jos hajoaa. Saanko potkut ja karenssin. Tämä on huutava vääryys että vaaditaan jo se oman auton käyttö. No tuleehan se halvemmaksi tietenkin työnantajalle kun ei tarvitse niitä muuttuvia kustannuksia maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      138
      897
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      657
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      588
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      573
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      542
    6. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      535
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      62
      530
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      488
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      486
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      25
      462
    Aihe