Maija Vilkkumaa- hyi helvetti!

Musikaalinen

Tämä nenänsä kautta "laulava" 35-vuotias "tyttölaulaja" alkaa jo ärsyttää isoa osaa suomalaisista jo niin pahasti, että monilla meinaa hermot mennä todella huonoon kuntoon. Aivan karmeaa skeidaa ja vielä pahempaa on kuunnella tämän "älykön" haastatteluita. No onneksi tv:n ja radion saa aina kiinni!

44

8739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsytä Maija Vilkkumaa ehkäpä vaan sinua..

      • =))

        on syntynyt myöskin 1973 kuten Jonna Tervomaakin.


      • Maija
        =)) kirjoitti:

        on syntynyt myöskin 1973 kuten Jonna Tervomaakin.

        Tässä on vähän sama juttu kuin vänäläisessä perseensuristimessa eli ei mahdu perseesee eikä myöskään surise.

        Laulaja joka ei osaa laulaa


    • on ihan jees

      Eipä ärsytä minua ainakaan niin hirveästi. Itse asiassa eräskin loistava biisi soi mielessäni.

      • on Suomen

        parhaita naisartisteja.
        Hyvät biisit joissa on
        hyvä meininki sanomaa ja huumoria


    • Kill-Master

      Siinä vasta seksikäs ja hyvä ääninen laulaja.

      http://www.maijavilkkumaa.net/nyt.php

      • Susu

        Maija on paras ja valovoimaisin live-esiintyjä!!


      • Kill-Master
        Susu kirjoitti:

        Maija on paras ja valovoimaisin live-esiintyjä!!

        kaikki vaan ei ymmärrä sitä.


    • Kill-Master

      Joo pitäis olla järkevä olla jo
      olla aikuinen mutten oo
      On anteeksi anto tärkeää
      mutta jos noin kusipää kuten sä
      näätkö mitään mun kädessä
      voi älä viitsi nyt itkeä
      niin kuin niinä päivinä
      joina sä syytit sun perhettä

      http://www.go2lyrics.com/M/Maija Vilkkumaa/162230.html

    • Ada

      Mun mielestä on aika hassua, että jos iso osa suomalaisista jo vihaa Maijaa, niin minkä takia EI-levyä myytiin enemmän kuin yhtäkään toista levyä Suomessa sinä vuonna? Edes ulkomaista??
      Kukaan ei ole väittänyt Maijaa "tyttölaulajaksi", aikuinen nainenhan se on! Ja kuten alla tulee ilmi, Maija ei ole 35-vuotias vielä.
      Maija ei todellakaan ole mikään tyhmä, haluaisin tietää, onko sinulla opiskelut kesken yliopistossa, niin kuin Maijalla on?
      En minäkään jokaisesta artistista, tai bändistä tykkää, mutten myöskään katso aiheelliseksi niitä haukkua!
      Voin olla kuuntelematta ja arvostaa toisten makua.
      Mua ei oikeastaan vituta muuta kuin sun kaltaiset oman mielipiteensä toitottajat, jotka eivät voi kuunnella mitä musiikkia haluaa JA antaa toisten tehdä samoin ilman esiintyjien parjaamista.
      Lisäksi tuo "alkaa jo ärsyttää isoa osaa suomalaisista" kertoo sinusta paljon.
      Kukaan muu kuin typerä, epävarma ihminen, ei yleistä oman sanansa taakse suurta joukkoa muita olemaan samaa mieltä.

      Mitä tahansa kuunteletkin, toivotan sinulle mukavia hetkiä lempibiiseistäsi nauttien.
      Minulla se on tällä hetkellä Maija Vilkkumaan Yksi-biisi.

      • Man

        Jo on fanit vakavissaan.
        Minusta Maija on narsistinen keskinkertaisuus. Oikeasti sillä ei ole ollut mitään sanottavaa/annettavaa suiomalaiselle pop-musiikille. Anna-lehdelle ehkä enempi.
        Jo tarharyhmässä nähtiin tuo wannabe-poppari, kauheeta honotusta ja huonoja biisejä. Jos poikaporukka ois tehny tollasta musaa, ne ei ois koskaan päässy levyttämään. Tyttöbändeille kun oli tuolloin tilausta, muoti-ilmiö.


    • pelkkää rääkymistä

      Ihan ekaks sen naisen kannattais ottaa laulutunteja oikein reippaasti (jos sekään nyt auttaa...). Toiseks ne kipaleet mitä se esittää, on toisen luokan musaa (jos musaks voi sanoa). Ihmettelen millaiset ihmiset voi kuunnella sitä nenä-ääni rääkymistä tylsistä melodioista puhumattakaan. No tämänmoista nuorisopoppia ehkä kuuntelee massanuoriso jonka mielestä on muotia kuunnella jotain typerää siks koska se on muotia. Heh-heh!

      • erimi

        Toisaalta voidaan sanoa, että Maija Vilkkumaa laulaa omalla tyylillään. Ehkä hän ei ole halunnut mennä laulutunneille. Epäilen vahvasti, että jos M. Vilkkumaa kävisi laulutunneilla ja alkaisi laulaa siloisesti, sitten kenties valitettaisiin siitä että hänen äänensä on niin kovin tavanomainen. Vilkkumaan ääni tavallaan sopii hänen kappaleidensa sanomaan.

        Käsitettä "musiikki" on tuskin järkevää yrittää määritellä, tai sitä, minkälainen melodia on tylsä. Se lienee makuasia.

        Itse kuuntelen M. Vilkkumaata, vaikken teini-ikäinen olekaan, ja voin teini-ikäisiä tuntevana sanoa, että en ole vielä törmännyt muoti- ja trenditietoiseen nuoreen, joka kuuntelisi Vilkkumaata. En myöskään ole törmännyt yhteenkään Vilkkumaa-faniin, joka kuuntelisi Vilkkumaata siksi, että pitäisi sitä muodikkaana. Saattaahan sellaisiakin tietysti olla.

        Mielestäni Vilkkumaalla on kuitenkin sanoituksissaan hyviä oivalluksia. Hänen kappaleistaan voi rivien välistä lukea asioita, joita hän ei suoraan niille riveille kirjoita.


      • sivullinen toinen
        erimi kirjoitti:

        Toisaalta voidaan sanoa, että Maija Vilkkumaa laulaa omalla tyylillään. Ehkä hän ei ole halunnut mennä laulutunneille. Epäilen vahvasti, että jos M. Vilkkumaa kävisi laulutunneilla ja alkaisi laulaa siloisesti, sitten kenties valitettaisiin siitä että hänen äänensä on niin kovin tavanomainen. Vilkkumaan ääni tavallaan sopii hänen kappaleidensa sanomaan.

        Käsitettä "musiikki" on tuskin järkevää yrittää määritellä, tai sitä, minkälainen melodia on tylsä. Se lienee makuasia.

        Itse kuuntelen M. Vilkkumaata, vaikken teini-ikäinen olekaan, ja voin teini-ikäisiä tuntevana sanoa, että en ole vielä törmännyt muoti- ja trenditietoiseen nuoreen, joka kuuntelisi Vilkkumaata. En myöskään ole törmännyt yhteenkään Vilkkumaa-faniin, joka kuuntelisi Vilkkumaata siksi, että pitäisi sitä muodikkaana. Saattaahan sellaisiakin tietysti olla.

        Mielestäni Vilkkumaalla on kuitenkin sanoituksissaan hyviä oivalluksia. Hänen kappaleistaan voi rivien välistä lukea asioita, joita hän ei suoraan niille riveille kirjoita.

        Sanoitko että sanoo hyviä juttuja lauluissaan..mutta mitä se sanoo kun ei saa selvää siitä kähinästä sorry


      • Wiivi

        No JUST NIIN! OLen 100% samaa mieltä kanssasi,sanasta sanaan,ja varsinkin tuo viimeinen lause,on kristallinkirkkaan tosi asia!Jesh.


    • ---------

      Maija Vilkkumaa laulaa ihan tarpeeksi hyvin. Enempi pidän kyllä biisien sanoituksista!

    • tuulikesa

      biisejä ja niiden sanoitukser on ihan huippuja, uusimmalla levyllä esim niinkuin muut on aivan tosi hyvä, kuin myös jääprinsessa ja se, missä ne menee katsomaan auringonpimennystä!

      • crazy.frog

        Maija oot paras!!!


    • male

      Maija on hiton hyvä, livenä loistava!! Tietysti bändikin toimii livenä eri hyvin.

      Mitä MV:n haastatteluja olen kuullut ja kirjan pariin kertaan lukenut, niin todella sympaattisen oloinen ja lahjakas nainen.

      Arvostan erittäin paljon jo senkin takia, että tekee itse biisit!! Suomihan on pullollaan "hyviä" muusikoita, jotka lauleskelee muiden tekeleitä (esim miss Sillanpää).

    • MarttiH

      Minä olen jo mennyt sille linjalle, että vaihdan aina asemaa siksi aikaa kun Maija tulee valittamaan ja inisemaan SuomiPopille.

      • henna

        Kanava vaihtuu mullakin. Kaikkein kauheinta kuultavaa oli ku se raiskas Peltirumpu-biisin. Ihan yhtä kauheelta kuulosti ku Anna mulle piiskaa-biisi Paula Koivuniemen esittämänä.


    • kuin

      vanhalla variksella! Aivan hirveää kuultavaa, onneksi voi aina vaihtaa kanavaa!

    • glitter

      Olen Vilkkumaa-fani jo vuodesta 1999. Levy levyltä Maijan ääni on kuitenkin alkanut kuulostaa mielestäni kamalammalta ja käheämmältä, mutta kun biisejä kuuntelee, niin "laulutaidottomuus" on aivan sivuseikka.

      Maija Vilkkumaa on mielestäni tämänhetken lahjakkaimpia singer/songwritereita Suomessa. Laulujen c-osien säveltäjänä hän on erinomainen ja Maijan musiikissa laitan painoa kaikkein eniten sanoille. Vaikka sävellyksiä kuinka syyttäisi plagioinnista, pääasia on kuitenkin oivaltava teksti, josta löytää monia eri kerroksia, pieniä tarinoita jotka kasvavat suurten ilmiöiden tulkeiksi.

      Ennen kaikkea kunnioitan Maijaa muusikkona.

    • ...

      Laulut tyyliin Prinsessa Jää ja Mun elämä ovat juuri sellaisia angstausbiisejä, jotka varmasti purevat teineihin tyyliin "Toi vois olla just ihanku mun elämästä".

      • glitter

        Maija Vilkkumaalla on crossover-kannattajakunta, eli se puree muihinkin kuin angstaaviin teineihin. Ja kyllä aikuisetkin (20v. --> )angstaavat välillä elämänsä kanssa, kun elämä ei ole ongelmatonta. Ja harvoin se elämän onnistuminen on omissa käsissä, sillä ihmissuhteissa, töissä, terveydessä tulee sellaisia mutkia matkaan mitä ei ole suunnitellut. Ja siitä huolimatta tää yhteiskunta on niin kiero että pitäis näyttää hymyilevää naamaa.

        Itse olen käsittääkseni teini-ikäni ohittanut (nainen, 23 v.)ja pidän Maijan tarinoista, oli ne synkkiä kuinka tahansa. Olen nähnyt Maijan faneja ikäskaalaltaan 10-65, joten ei pelkästään teinien juttu, vaikka monet biisit kerrotaan teini-ikäisen näkökulmasta (esim. "Ei", jossa tosin on myös äidin näkökulma).


      • Anonyymi

        aikamoista yleistämistä ja stereotyyppistä kirjoittamista tuo kommenttis jossa sanoit että prinsessa jää ja mun elämä on juuri sellaisia angstausbiisejä,jotka varmasti puree teineihin.


    • zum-pom

      Maija tuntuu menevän väärään suuntaan... Luuleko hän olevansa joku Alanis Morissette? Miksi pitää jokainen sana laulaa niin tolkuttomalla kiihkeydellä? Hän alkaa kuullostaa ihmiseltä, joka on matkalla kohti hysteeristä räjähdystä... Häntä kuunnellessa tulee sellainen tunne, että pitää pian soittaa ambulanssi.

      • tumppi

        tajunnan räjäyttävää ;)


    • tädää

      Tässäpä tosi asiallinen viesti,vaan onhan sen tietysti raapustanut MUSIKAALINEN...että tottahan toki tietää mistä puhuu....

    • taata_

      mua oikeesti ihmetyttää kun täällä väitetään jokaisessa maijaa koskevassa negatiivisessa viestissä, että "ketään ei kiinnosta..suurinta osaa ärsyttää..maija on kauhea rääkyjä.."..jos se on kerta noin niin vastatkaapa sitten kysymykseen, että minkä takia maijan levyt keikkuvat aina tosi pitkään virallisen listan kärjessä ja keikkapaikat on usein tupaten täynnä???? NII!!

    • on...

      oikeesti suomen paras naisartisti,sanoi suomi24 keskustelun provoilijat mitä tahansa...

    • ei kiinosta

      Jos meinaa mennä hermot niin ehkä voi olla kuuntelematta sen musaa niin kuten sanoit radion nappulan voi painaa kiinni ninku tv tai vaihtaa kanavaa. Ei luulis olevan niin vaikeeta. Tänne asti ku tollasta pitää tulla valittaa että "ku radio ja tv on niin vaikeeta laittaa kiinni"!

    • minni-hiirulainen

      Olet PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Mulla loppui Voice of Finlandin seuraaminen, kun Maija Vilkkumaa aloitti valmentajana. Kaikki aiemmat kaudet katsoin juuri mieluisien valmentajien vuoksi. Nyt jää jo toinen kausi väliin. Yök, ei voi muuta sanoa.

    • Anonyymi

      Tää sattuu sieluun lukea näitä negatiivisia kommentteja Maijasta. Itse pidän hänestä ja hänen musiikistaan PALJON.
      Mutta asiahan on näin ettei kaikkia voi miellyttää. Eikä tarvitsekaan.
      Kuitenkin on säälittävää, miten moni ihminen sanoo mielipiteensä Maijasta täällä tylysti anonyyminä. Pystyisitkö muka sanoa sen Maijalle suoraa päin naamaa? Kuvittele, jos susta kirjotettais tällä tavalla ja lukisit näitä itse.
      Olen myös nähnyt muita inhottavampia kommentteja Maijasta.
      Vaikkei kaikkia ei voi miellyttää, voisi silti pitää negatiiviset ajatukset pään sisässä.
      Näin pystyy ajatella 13-vuotias, miksei aikuinen ihminen sitten pysty? Ja vaikka pidänkin paljon Maijasta, mutten ehkä niinkään vaikka Lauri Tähkästä, en silti mene haukkumaan Lauri Tähkää anonyyminä tämäntyyppisille sivustoille.
      Kuitenkin eikö KAIKILLA OLE OIKEUS FANITTAA KETÄ HALUAA
      Kiitos ja hei

      • Anonyymi

        minua myös satuttaa nuo kommentit. Olen 41-vuotias mies. Vähän erityisherkkä olen ollu syntymästä asti ja neuroottisesti poikkeava yksilö jolla heikot hermot(syntymästä asti heikot hermot).

        Kommentoijat vois katsoa itseään peiliin jos laukoo kovia kommentteja, mut eri asia on sitten asiallinen kritiikki.


    • Anonyymi

      Maija Vilkku on selvästi käynyt leikkaamassa konkkanenänsä vekeen. Nenästä muotoiltu suora ja nöpö pää eli suomalainen tyypillinen pottunokka. On toki sievempi kuin juutalaismenä.

    • Anonyymi

      Oletteko huomanneet/tajunneet että lähes kaikki suomalaiset nais artistit laulavat nenän kautta?!!
      Ja just ne kuulostaa kaikki ihan samanlaista vinkumista ja paskaa biisiä, kopioivat toinen toisistaan ja pysyvät aina suomen suosituimpiin artisteihin!?!? WHAT A FUCK????

    • Anonyymi

      Eikö sen suuta ole leikattu vieläkään. Pystyy ottaan kolme k@rpaa shuihchin kerralla. Ei suu edes repee.

    • Anonyymi

      En voi kanssa sietää tätä nenäänsä määkijää, todella huono laulaja.

    • Anonyymi

      Tyhmät ei osaa vaihtaa kanavaa tai säätää volyymiä pienemmälle. Niinku aikoinaan tuli Emmanulle tv:stä niin kaikki kiimaset, uskovaiset vanhatpiiat töllötti silmät tapillaan ja seuraavana päivänä tiukka kommentti, olipa hirveetä katottavaa. Eli pitäiskö hankkia elämä eikä junkuttaa lapsellisia???

    • Anonyymi

      Joo, ei se ainakaan laulaa osaa.

    • Anonyymi

      Itseasiassa parantunut lauluaan ihan helvetisti etenkin livenä . Tai sitten sillä on vaan niin taitava bändi että sitä laulun huonoutta ei huomaa. Mut tosiaan monta vuotta jo ollut niin ettei laulussa ole rääkymistä tai honotusta. Yllättävän puhtaasti laulaa nykyisin.

    • Anonyymi

      Ehkä jopa huonoin laulaja mitä löytyy, kimittää kuin kuikka.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe