vanhasta osuuskassasta

Anonyymi-ap

Melliläpäivillä kuulin näin vanhana melliläläisenä huhun, että siinä keskustassa olisi talo myyty. Kysymys olisi kai vanhasta osuuskassasta. Ostaja oli pettänyt myyjät ja virallisen kaupanvahvistajan ja osuuspankkiakin. Kaupaat tehtiin, panttivelkakirjat, useita kymmeniä tuhansia, vaihtoi omistajaa mutta rahaa ei liikkunutkaan. Asia liukui viranomaisille, mutta mikä tilanne siellä nyt on? Ei tienneet melliläläiset keskustassa asuvat tuttavani mitään. Ostaja lienee sama, joka osteli muutakin siitä vierestä. Miten on mahdollista myydä kiinteistö ilman että ostaja maksaa siitä mitään?

22

206

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oletko joskus tavannut täysijärkisen ihmisen kunnan tai järjestön valetyöpaikoista. Ei sellaista ole.

• Anonyymi00002

Mitä pulputat? Juotko paljon kärpässienimehuasi? Tässä on kysymys törkeästä kiinteistökaupan petoksesta, jos et ymmärtänyt.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mitä pulputat? Juotko paljon kärpässienimehuasi? Tässä on kysymys törkeästä kiinteistökaupan petoksesta, jos et ymmärtänyt.

Kyse oli myyjän tyhmyydestä. Kauppakirjan mukaan omistusoikeus siirtyi heti ja kauppasummalle oli maksuaikaa.

Vaikutat virkapummilta, tyhmyytesi perusteella.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kyse oli myyjän tyhmyydestä. Kauppakirjan mukaan omistusoikeus siirtyi heti ja kauppasummalle oli maksuaikaa.

"...omistusoikeus siirtyi heti ja kauppasummalle oli maksuaikaa."
        Oi voi sentään, miksi noin!🥹

Olen siinä käsityksessä, että monet vanhukset luottavat vähän liikaakin ihmisiin. En tiedä miksi näin, mutta olisi hyvä osata myös epäillä. Nykyäänhän on melkein niin päin, että älä luota keneenkään kunnes toisin on osoitettu.

Luulis elämänkokemuksenkin tuoneen vähän oppia tässä mielessä. Dementikot sitten asia erikseen. Hyvä yleissivistys, ajan hermolla pysyminen, paranoidisen ajattelun opettelu, huolellisuus ja tarkkaavaisuus, mikroilmeiden opettelu ja niiden suhde puheeseen ainakin ovat eduksi ja noita voi enemmän tai vähemmän kehittää

lajijasuris

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Vaikutat tyhmältä maajussin pojalta

• Anonyymi00003

Samaa mietin,kun perinteisesti kauppoja tehty pankissa ja siellä raha siirtyy todistettavasti tililtä toiselle reaaliajassa ts. ei nimiä ennen kuin on rahat siirretty.
      Olisko käytetty Mobilepayta ym. ja valekuitti tms.? Niin tai näin, pitää aina tsiikata se tilin saldo ennen kuin lyö kaupat lukkoon. Jotain on jätetty tarkastamatta tai menty liikaa luottamuksella tms.

Mä myin kyllä itse kerran yhden halvan auton mobiimaksulla pelkästään kuittia vastaan. Saman nettipankin sisällä kai rahat liikkuu heti, ainakin muutaman kerran on näin ollu. Tämä olisi käyny mutta ostajalla eri pankki. Mä olin periaatteessa ajatellut, että se on käteiskauppa ja oletin, että noi pikkurahat olisin ollutkin mutta eihän enää, tosin ostaja ei ollu ns. diginatiivi-sukupolvee. Joku herätti luottamuksen, että tehdään kaupat vaan.

lajijasuris

• Anonyymi00004

Osaava eestiläinen ostajako???

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Osaava eestiläinen ostajako???

Ei ollu, sellaselle en varmaan olis myyny kuin käteisellä. Mä en oikein muista ihan tarkkaan tuota kauppaa, mutta ihan sillai se ei menny että vaan pikaseen vilkaisin kuittia.

Mä en tiedäkään miten noissa voi huijata, kun itsellä ei vieläkään ole kännyssä noita maksutapojakaan. Kumminkin eräs tapa on siirretty maksuajankohta. Mutta mutta... verkkomaksuissa näkyy kuitissa kellonaika ja jos maksu on siirretty, ei kai se voi näyttää mitään maksun kellonaikaa? Kyllä se vaan paras on katsoo tiliä ja mobiilisti ainakin Siirto siirtää rahat heti mutta käsittääkseni vain jos molemmilla on se käytössä.

Vielä tuohon itse aloitukseen eli miten ihmeessä ostaja voi huijata sekä kaupanvahvistajaa että pankkia?! Jospa on joku korruptiokytky?
        Miten mahtaa viranomaisten resurssit ja halukaan riittää tämmösen suht pienen asia käsittelyyn, ja hups juttu pääsi vanheneen. Toivottavasti näin ei käy mutta onhan näitä.

lajijasuris

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei ollu, sellaselle en varmaan olis myyny kuin käteisellä. Mä en oikein muista ihan tarkkaan tuota kauppaa, mutta ihan sillai se ei menny että vaan pikaseen vilkaisin kuittia.

Mä en tiedäkään miten noissa voi huijata, kun itsellä ei vieläkään ole kännyssä noita maksutapojakaan. Kumminkin eräs tapa on siirretty maksuajankohta. Mutta mutta... verkkomaksuissa näkyy kuitissa kellonaika ja jos maksu on siirretty, ei kai se voi näyttää mitään maksun kellonaikaa? Kyllä se vaan paras on katsoo tiliä ja mobiilisti ainakin Siirto siirtää rahat heti mutta käsittääkseni vain jos molemmilla on se käytössä.

Vielä tuohon itse aloitukseen eli miten ihmeessä ostaja voi huijata sekä kaupanvahvistajaa että pankkia?! Jospa on joku korruptiokytky?
        Miten mahtaa viranomaisten resurssit ja halukaan riittää tämmösen suht pienen asia käsittelyyn, ja hups juttu pääsi vanheneen. Toivottavasti näin ei käy mutta onhan näitä.

lajijasuris

..."Miten mahtaa viranomaisten resurssit ja halukaan riittää tämmösen suht pienen asia käsittelyyn..."

Sinusta kiinteistökauppa on pieni asia? Sinusta kymppitonnien petos ei ole mitään marketpihistäjän jutun rinnalla tai 13 km ylinopeussakoissa?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

..."Miten mahtaa viranomaisten resurssit ja halukaan riittää tämmösen suht pienen asia käsittelyyn..."

Sinusta kiinteistökauppa on pieni asia? Sinusta kymppitonnien petos ei ole mitään marketpihistäjän jutun rinnalla tai 13 km ylinopeussakoissa?

Ei ole kyse mun mielipiteestä,vaan jutturuuhka on valtava ja isompiakin on pitkässä jonossa, joskin syitä on muitakin kuin ruuhka ja on myös epäilyttäviä unohduksia ja vanhenemisia. Toisaalta tää on aika selvä tapaus.

Sen sijaan olen vähän yllättynyt, jos useammasta kymppitonnista kyse, nimittäin mun mielikuva Mellilän keskustasta on, että kaikki purkukuntoisia rötisköjä, Pippuria lukuunottamatta. En ole tuskin 10 kertaa ollu keskustassa ja mä en muista mitään ellei jotenkin erotu ympäristöstään, lähinnä ysitietä ja jonkin verran Kosken-Someron suuntaan ajellu. Yhtälailla Ypäjältä ja Oripäästä saisi purkaa melkein kaikki keskustasta

lajijasuris

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei ole kyse mun mielipiteestä,vaan jutturuuhka on valtava ja isompiakin on pitkässä jonossa, joskin syitä on muitakin kuin ruuhka ja on myös epäilyttäviä unohduksia ja vanhenemisia. Toisaalta tää on aika selvä tapaus.

Sen sijaan olen vähän yllättynyt, jos useammasta kymppitonnista kyse, nimittäin mun mielikuva Mellilän keskustasta on, että kaikki purkukuntoisia rötisköjä, Pippuria lukuunottamatta. En ole tuskin 10 kertaa ollu keskustassa ja mä en muista mitään ellei jotenkin erotu ympäristöstään, lähinnä ysitietä ja jonkin verran Kosken-Someron suuntaan ajellu. Yhtälailla Ypäjältä ja Oripäästä saisi purkaa melkein kaikki keskustasta

lajijasuris

Vihaatko paljon maaseutua ja vanhoja rakennuksia?

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Vihaatko paljon maaseutua ja vanhoja rakennuksia?

Riippuu vähän miljööstä ja rakennuksista. Jos voi kohtuu kustannuksin kunnostaa ja mieluusti arkkitehtuuriltaan erottuu muista niin aina parempi, puhumattakaan jos esim. renessanssi, barokki tai jugend tyylisiä.

lajijasuris

• Anonyymi00005

..."Olisko käytetty Mobilepayta ym. ja valekuitti tms.? Niin tai näin, pitää aina tsiikata se tilin saldo ennen kuin lyö kaupat lukkoon."

Sisäpiiristä virastotalosta on tieto.
      Juuri näin on toimittu. OP:n opetteluohjelmalla tehty "lähes aito kuitti". Sitä ostaja väitti maksusta todisteeksi. Vanhalta myyjältä jäi huomaamatta yksi pankkimaailman numerosarjojen jutuista. Arkistointinumero puuttui kuitista.
      Tästä kuitista tuli poliisiasia ja nyt syyttäjällä mietitään.

• Anonyymi00008

Ok, ja hyvä että jo syyttäjällä.
        Sitten ei varsinaisesti ole pankkia tai kaupanvahvistajan huijattu. Eikä heille muodollisesti kauppojen maksuvalvonta kuulu edes. Minusta olisi hyvä, jos kaupanvahvistajalla olisi velvollisuus vastata maksutapahtuman aitoudesta ja laillisuudesta.

lajijasuris

• Anonyymi00017
        UUSI

Sinun sisäpiirisi taitaa olla kaupanvahvistaja

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ok, ja hyvä että jo syyttäjällä.
        Sitten ei varsinaisesti ole pankkia tai kaupanvahvistajan huijattu. Eikä heille muodollisesti kauppojen maksuvalvonta kuulu edes. Minusta olisi hyvä, jos kaupanvahvistajalla olisi velvollisuus vastata maksutapahtuman aitoudesta ja laillisuudesta.

lajijasuris

"Minusta olisi hyvä, jos kaupanvahvistajalla olisi velvollisuus vastata maksutapahtuman aitoudesta ja laillisuudesta."

Kaupanvahvistaja on MML:n puolesta juuri tapahtuman aitouden ja laillisuuden virkamies. Hän tarkistaa kauppakirjan sisällön ja jättää vahvistamatta jos siellä on lakiin sopimatonta tekstiä. Hän tarkstaa läsnäolijoiden henkilöllisyyden. Hänen pitää myös tarkastaa että kauppakirjassa on kaikki kiinteistön ja tontin viranomaistiedot, kesken olevat lohkomiset, lainhuudatukset, kiinnitykset, rasitteet ja muut virkatyöt.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

"Minusta olisi hyvä, jos kaupanvahvistajalla olisi velvollisuus vastata maksutapahtuman aitoudesta ja laillisuudesta."

Kaupanvahvistaja on MML:n puolesta juuri tapahtuman aitouden ja laillisuuden virkamies. Hän tarkistaa kauppakirjan sisällön ja jättää vahvistamatta jos siellä on lakiin sopimatonta tekstiä. Hän tarkstaa läsnäolijoiden henkilöllisyyden. Hänen pitää myös tarkastaa että kauppakirjassa on kaikki kiinteistön ja tontin viranomaistiedot, kesken olevat lohkomiset, lainhuudatukset, kiinnitykset, rasitteet ja muut virkatyöt.

Juu tuo on tuttua, ku on muutamassa kaupassa ollu osallisena.

Mutta jos kaupanvahvistaja valvoisi maksun toteuttamisen, ei tätä olisi käynyt. Tietty menee hankalaksi sillon, kun maksu maksetaan myöhemmin. En vaan usko että kovin paljoo yksityishenkilöiden välillä tehdään noin.

lajijasuris

• Anonyymi00007

"Ostaja lienee sama, joka osteli muutakin siitä vierestä"
      Mitähän muuta ostettavaa siinä vieressä muka on ollut?

• Anonyymi00015
        UUSI

Kiinteistöjä

• Anonyymi00010

Antakaa kun ennustan. Kun roisto-ostaja esittää Maanmittauslaitokselle panttivelkakirjan ja myyjän, sekä kaupanvahvistajan allekirjoittamat paperit, hän saa lainhuudatuksen nimiinsä. Se on siinä sitten. Kiinteistö meni ilman sentin hyrrän liikettä ja Suomen viranomainen siunaa ja varjelee jutun.

• Anonyymi00011

A big man can quickly trigger a situation in the house and garden. The buyer understands how to handle the smallest problem in a few moments.

• Anonyymi00020
        UUSI

Saako näitä vielä liikkeelle parilla vahvalla nuuskapurkkipötköllä ja litran Kossumuovipullolla, vaikkapa Auran kokoontumispaikasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      165
      1414
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      705
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      657
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      548
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      506
    6. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      496
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      112
      473
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      470
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      463
    10. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      50
      434
    Aihe