Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mustasilmäsusanna

kesäpuutarhuri

Ostin ihanan mustasilmäsusannan joka meni melkein heti, nähtävästi kuivui. Onko se siis hyvin tarkka kastelun suhteen. Edellisenä kesänä se kukki mahtavasti.
Haluaisin vielä kokeilla sitä ns. köynnöksenä, kuinkahan korkeaksi se kasvaa??? Vyöhyke IV?

7

9279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menehtynyt kukka

      Kokeileppa googlen haulla. Tänä kesänä kuuma paahde nitisti minun kelloköynnökseni, vaikka vettä saikin. Epäilen siis paahdetta. :(

    • pipsax

      minäkin ekaksi suunnittelin laittaa susat ulos vaan olipahan tuuria kun en laittanut se kuumuus ja kuivuushan se sinunkin kasvisi vei.minä kasvatin siemenestä itse niitä on 5 purkkia joissa on se 3 aina yhdessä kyllä ne ovat kukkineet aivan täynnänsä.sehän muuten kasvaa 1-1.5m pituutta.ne ovat kuule hyvän näköiset kun ne ovat sellaisella korkealla kukkalaudalla ja saavat riippua alaspäin ..minun piti ottaa niistä ihan kuvakin kumpa voisinkin laittaa sen tänne vaan ei onnistu ..

      • jollakulla

        Ikkunalla sisätiloissa! Kukki oikein kauniisti!! Pitäisköhän ens kesänä kokeilla ihan tuossa ikkunalaudalla sitä kasvattaa.


    • pari kesää

      mustasilmäsusanna. Kasvoi ihan kauheasti lasitetussa eteisessä. Jouduin antamaan sille joka päivä litran ja vähän enmmänkin vettä sekä muutaman kerran viikossa substralia ja merileväuutetta. Pisimmät köynnökset olivat ihan oikeasti viisimetrisiä. Kesän loppuvaiheessa kuitenkin alimmaiset alkoivat mennä vähän huonoksi.

      Talvetin sen sisällä keittiössä kasvilamppujen alla. Selvisi hengissä. Talvella tosi niukasti vettä. Leikkasin sitten noin kolmikymmensenttiseksi helmikuun lopulla. Pitkään näytti siltä (muutaman viikon), että nyt se kuoli. Alkoi kuitenkin tekemään uusia versoja ja jo pääsiäisenä kukki. Ja sitten taas lasieteiseen kun pakkaset ohi. Sehän kuolee jo nollassa.

      Superhyvä ja helppo kasvi.

      • vielä

        ei siedä yhtään tuulta.

        Eteiseni on itäänpäin.


      • ei-vielä-tätä-kokeillut
        vielä kirjoitti:

        ei siedä yhtään tuulta.

        Eteiseni on itäänpäin.

        Eli siis kestääkö se paahdetta auringossa mikäli ei kuitenkaan kuivumaan pääse?


      • Örri
        ei-vielä-tätä-kokeillut kirjoitti:

        Eli siis kestääkö se paahdetta auringossa mikäli ei kuitenkaan kuivumaan pääse?

        Ei kestä hirmuista suoraa paahdetta, vaikka auringosta nauttiikin:) Mitä enemmän aurinkoa, sitä enemmän kukkaa. Varjossa tykkää puskea vihreää... Laitoin itse semmoiseen paikkaan ettei kuumin paahde osu, mutta aamuaurinko ja kolmen jälkeen paistava osuu..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe