Ostin ihanan mustasilmäsusannan joka meni melkein heti, nähtävästi kuivui. Onko se siis hyvin tarkka kastelun suhteen. Edellisenä kesänä se kukki mahtavasti.
Haluaisin vielä kokeilla sitä ns. köynnöksenä, kuinkahan korkeaksi se kasvaa??? Vyöhyke IV?
Mustasilmäsusanna
7
9543
Vastaukset
- menehtynyt kukka
Kokeileppa googlen haulla. Tänä kesänä kuuma paahde nitisti minun kelloköynnökseni, vaikka vettä saikin. Epäilen siis paahdetta. :(
- pipsax
minäkin ekaksi suunnittelin laittaa susat ulos vaan olipahan tuuria kun en laittanut se kuumuus ja kuivuushan se sinunkin kasvisi vei.minä kasvatin siemenestä itse niitä on 5 purkkia joissa on se 3 aina yhdessä kyllä ne ovat kukkineet aivan täynnänsä.sehän muuten kasvaa 1-1.5m pituutta.ne ovat kuule hyvän näköiset kun ne ovat sellaisella korkealla kukkalaudalla ja saavat riippua alaspäin ..minun piti ottaa niistä ihan kuvakin kumpa voisinkin laittaa sen tänne vaan ei onnistu ..
- jollakulla
Ikkunalla sisätiloissa! Kukki oikein kauniisti!! Pitäisköhän ens kesänä kokeilla ihan tuossa ikkunalaudalla sitä kasvattaa.
- pari kesää
mustasilmäsusanna. Kasvoi ihan kauheasti lasitetussa eteisessä. Jouduin antamaan sille joka päivä litran ja vähän enmmänkin vettä sekä muutaman kerran viikossa substralia ja merileväuutetta. Pisimmät köynnökset olivat ihan oikeasti viisimetrisiä. Kesän loppuvaiheessa kuitenkin alimmaiset alkoivat mennä vähän huonoksi.
Talvetin sen sisällä keittiössä kasvilamppujen alla. Selvisi hengissä. Talvella tosi niukasti vettä. Leikkasin sitten noin kolmikymmensenttiseksi helmikuun lopulla. Pitkään näytti siltä (muutaman viikon), että nyt se kuoli. Alkoi kuitenkin tekemään uusia versoja ja jo pääsiäisenä kukki. Ja sitten taas lasieteiseen kun pakkaset ohi. Sehän kuolee jo nollassa.
Superhyvä ja helppo kasvi.- vielä
ei siedä yhtään tuulta.
Eteiseni on itäänpäin. - ei-vielä-tätä-kokeillut
vielä kirjoitti:
ei siedä yhtään tuulta.
Eteiseni on itäänpäin.Eli siis kestääkö se paahdetta auringossa mikäli ei kuitenkaan kuivumaan pääse?
- Örri
ei-vielä-tätä-kokeillut kirjoitti:
Eli siis kestääkö se paahdetta auringossa mikäli ei kuitenkaan kuivumaan pääse?
Ei kestä hirmuista suoraa paahdetta, vaikka auringosta nauttiikin:) Mitä enemmän aurinkoa, sitä enemmän kukkaa. Varjossa tykkää puskea vihreää... Laitoin itse semmoiseen paikkaan ettei kuumin paahde osu, mutta aamuaurinko ja kolmen jälkeen paistava osuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232453Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531733Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111024Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2951012- 259972
- 146893
- 56844
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46735
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718