Söin vahingossa

hometta

Söin tänään vahingossa homeista leipää..Saankohan mahdollisesti jotain mahavaivoja tms. Onko vaarallista?

22

39001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jared

      Minä maistoin eilen homejuustoa, ei tullut mitään vakavempaa. Tuskin leivästäkään.

      • EMOH

        Homejuuston ja leivän home ovat eri asia! Homeisen ruoan syönti jatkuvasti ei ole terveellistä (paitsi juuston), mutta kerrasta ei liene mitään haittaa.


      • Homeherkkä
        EMOH kirjoitti:

        Homejuuston ja leivän home ovat eri asia! Homeisen ruoan syönti jatkuvasti ei ole terveellistä (paitsi juuston), mutta kerrasta ei liene mitään haittaa.

        Tuli sitä aikoinaan herkuteltua homejuustollakin.

        Nyt homeallelrgikkona siitä on parasta pysyä erossa jos ei halua muutaman tunnin päästä saada ankaraa vatsakipua ripuleineen ja vielä naamaansa punaista pattia.


      • kaikkipelkoinen
        EMOH kirjoitti:

        Homejuuston ja leivän home ovat eri asia! Homeisen ruoan syönti jatkuvasti ei ole terveellistä (paitsi juuston), mutta kerrasta ei liene mitään haittaa.

        Ööh jos on syöny 2 kertaa tapahtuuks siit jotai


    • Homentikko

      Ennen homesairautta pidin homejuustosta. Vuonna 2001 söin viimeisen kerran homejuustoa pizzassa. Kitalaesta lähti "nahka" ja sain voimakkaan astmakohtauksen.

      Viineistä en pidä - inhoan viinejä. Nyt olenkin homesairauden aikana lukenut ja puhunut toisten homesairaiden kanssa, että homejuusto ja viinit SAATTAVAT AIHEUTTAA oireita joillekin homesairaille. Kaikille homejuusto tai viinit ei aiheuta samanlaisia oireita.

      Meillä homesairailla eri homelajitkin aiheuttavat erilaisia oireita. Olen käynyt joidenkin homesairaiden kanssa syömässä, kahvilla tai kaupoissa. JOISSAKIN KAUPOISSA yskin minä ja menen nopeasti ulos ja toinen homesairas "ei tiedä mitään" siitä homelajista. Toisissa kaupoissa TÄMÄ TOINEN HOMESAIRAS yskii ja minä "en tiedä mitään" tuon kaupan homelajista.

      Homeista leipää eikä muitakaan homeisia ruokia kannata syödä (homejuustoissa on erilainen home, jota saa syödä). Homeinen keitto tai marjasoppa kannattaa heittää pois. Home EI HÄVIÄ keittämällä eikä soppaa tai homeisia marjoja saa syödä. Jotkut kaivavat esimerkiksi homehtuneesta puolukkahillosta vain homeen poissa ja syövät. Home kuitenkin tekee rihmastoa ja home leviää koko puolukkaämpäriin tai -purkkiin vaikka kellarissa.

      Olen joskus syönyt vahingossa homehtunutta, ihan hyvän näköistä, salaattia tai paprikaa. Välittömästi kieli turposi ja siihen tuli hematooma (verenpurkauma). Me homesairaat reagoimme erilailla. Et kuole yhteen kertaan.

    • pöhölökustaa

      se parantaa vastustuskykyä.
      jatka samaan malliin.
      nykyihminen yliherkistää itsensä
      liiallisella hygienialla.
      Siedätyshoito on parasta.

      • veroinen

        Googlettaisitko aflatoksiinin, joka on aspergillus- homesienten tuottama todella voimakas homemyrkky. Aspergillusta on aina homehtuneessa leivässä. Sitä on myös homehtuneissa viljoissa.

        Aflatoksiinin sanotaan olevan voimakas maksamyrkky, joka voi jopa vaurioittaa maksaa pysyvästi ja joka vaurio havaitaan vasta parin kolmen viikon päästä.

        Eiväthän eläimetkään siedä homehtunutta leipää.
        Erään tuttavani koiralla oli tapana kätkeä isäntänsä antama leipäpala maahan ja syödä se sitten homehtuneena.
        Koira kuoli maksakirroosiin.

        Eli mihin lääketieteellisiin tutkimustuloksiin perustuu siedätyshoitoteoriasi ?


      • pöhölökustaa
        veroinen kirjoitti:

        Googlettaisitko aflatoksiinin, joka on aspergillus- homesienten tuottama todella voimakas homemyrkky. Aspergillusta on aina homehtuneessa leivässä. Sitä on myös homehtuneissa viljoissa.

        Aflatoksiinin sanotaan olevan voimakas maksamyrkky, joka voi jopa vaurioittaa maksaa pysyvästi ja joka vaurio havaitaan vasta parin kolmen viikon päästä.

        Eiväthän eläimetkään siedä homehtunutta leipää.
        Erään tuttavani koiralla oli tapana kätkeä isäntänsä antama leipäpala maahan ja syödä se sitten homehtuneena.
        Koira kuoli maksakirroosiin.

        Eli mihin lääketieteellisiin tutkimustuloksiin perustuu siedätyshoitoteoriasi ?

        Vedän osan sanoistani takaisin. On hyvä
        katsoa, mitä suuhunsa laittaa, mutta
        se lause liiallisesta hygieniasta on
        totta. On jo selvää näyttöä siitä, että
        liiallinen hygienia heikentää vastustuskykyä
        ja altistaa esim. astmalle ja allergioille.
        Antibakteeriset puhdistusaineet tulisi kieltää
        kokonaan.


      • Stp
        pöhölökustaa kirjoitti:

        Vedän osan sanoistani takaisin. On hyvä
        katsoa, mitä suuhunsa laittaa, mutta
        se lause liiallisesta hygieniasta on
        totta. On jo selvää näyttöä siitä, että
        liiallinen hygienia heikentää vastustuskykyä
        ja altistaa esim. astmalle ja allergioille.
        Antibakteeriset puhdistusaineet tulisi kieltää
        kokonaan.

        Niinhän sitä allergiagurumme sanovat, että siivoamme lapsemme allergikoiksi.
        Eli käyttämällä antibakteerisia pesuaineita hengitettävässä sisäilmassa ei olsi tarpeeksi viruksia ja bakteereita immuunijärjestelmän kehittymistä varten.
        En ole löytänyt tilastotietoja kuinka monta prosenttia kotitalouksista käyttää tämänkaltaisia aineita. Ja kuinka paljon tämänkaltaisten aineiden käyttö vähentää sisäilman mikrobipitoisuutta.

        Mitä kosteusvauriorakennusten, joita on maassamme 60-70 % rakennuskannastamme, sisäilmaan tulee, mikrobialtistustahan ei puutu.
        Jokaisella homeelahan on omat bakteerinsa ja jokaisella bakteerilla omat viruksensa.
        Toinen sisäilman mikrobikyllästäjä on ilmastointiputkistot, jollei niitä pidetä puhtaana ja suodattimia vaihdeta tarpeeksi usein.

        Mitä ilman atooppista perimää syntyvään allergisoitumiseen tulee eihän se tule kuin salama kirkkaalta taivaalta. Sitähän edeltää vuosikausiakin jatkunut ns. "flunssakierre".
        Kysymyshän on siitä kuinka lääketiede pystyy erottamaan onko "flunssan" aiheuttajana home vai virus. Jostain syystä oletusarvona on aina virus ja keuhkoputkitulehdukseen antibioottikuuri.
        Miksihän karsastetaan vaikkapa nenän ja yskösten limatutkimusta ?


    • Stp

      Homeisen ruuan syöntiin sisältyy aina omat vaaransa olkoonpa se sitten eläin- tai kasvikuntaan kuuluvaa.

      Maksamme on todella herkkä homemyrkyille, jotka myrkyt saattavat vaurioittaa sitä pysyvästi.

      Joidenkin tutkimustulosten mukaan hepatiitti- ja kirroositapauksissa ilmenee aina aflatoksiinia, joka on aspergillus homelajien tuottama myrkky.
      Tätä homesientä on aina homehtuneessa leivässä.

      Aflatoksiinia on löydetty hiutaleissa, leivissä, pastassa, pähkinöissä, vaahterasiirapissa, appelsiininimehussa, etikassa, viinissä jne.
      Ja kun on löydetty se tarkoittaa jo raaka-aineperäistä homehtumista.

      Saatamme siis saada aflatoksiinia tietämättämme.
      Miksi rasittaisimme maksaamme syömällä hometta jonka on havaintokykymme piirissä.

      • Liisa

        Aflatoksiini on koko maailman mittakaavassa suurin yksittäinen maksakirroossin aiheuttaja.


      • miten ennen kun ruua
        Liisa kirjoitti:

        Aflatoksiini on koko maailman mittakaavassa suurin yksittäinen maksakirroossin aiheuttaja.

        kellekä nii tä girrooseja ja syöpiä homeesta on tullut? ei kellekään suomessa. just luin verkkoklikknasivulta tai mikä lie oli. mullaki tuntuu kurkussa kummalle kun vedin sämpyän joka oi out semmonse nuppineunapään kokosen homepilkkusämpylän vieressä. nyt pelottaa....


    • lokika7

      Apua..:o
      Olen 11 vuotias tyttö ja minulla on koira Santtu . Sekin aina kätki leivät jonnekkin kun isi antoi palan ,mut eilen illalla kun santtu nukkui vierelläni hän veti ällöttävän homeleivän ja laittoi sänkyyni otin leivän pois ja heitin roskikseen ..pelkäsin että saan pahan sairauden tai ihottuman ..Mitä tapahtuu kun koskee tai hengittää tai menee vähän suuhun ? se mua pelottaa

    • juudas 68

      ei käy huonosti,mun mummo ja pappa söi niitä aina.ne kuoli yli 100 vuotiaina.

    • Saman-ikäisiä lokika

      Ei, vitsi oikeesti lokika7! ;) Ei se mitään haittaa itse 13v syöny varmaa satoja kertoja hometta, kun äiti on hamstraaja ja ei anna minulle puhdasta ruokaa, joten teen itse ruokani ja varmistan sen kunnon, onhan siinä töitä, mutta niin, ehkä masu vääntelee hetken, mutta jos oot syöny paljon hometta, ja tulee pahoja oireita, ei kuin terveyskeskukseen, se ei ole mitenkää vaarallista, varsinki jos oot vaa haistanut/maistanut pienen home jyvän, sulle ei tuu yhtään mitään.. :D

      • x-D relax

        Ja nii oli pakko sanoo 2014!


    • 3845

      parantaa lauluaanta. faija oli syntynyt 1910 ja viisas mies ja han sanoi niin. ensi pelotti syoda homentunutta leipaa mutta soin kuitenkin. kylla muuten kannatti , kansakoulun laulunumerot nousivat kahdella pykalalla 6sesta 8 sikkoon

    • lopuksirouvatykkää

      Herkästi kakkaa tulee paljon. Pierettää vihaisesti ja lopuksi panettaa vimmaisesti.

      • Huutistajokatuutista

        Huutikset lens


    • Khghkkkhj

      Tuskin se mitään vaarallista oo, maha voi vaan tulla kipeeks mut kaikki on yksilöllistä. Ite oon sen verta tarkka ruuan kans että ei oo tullu syötyä mielestäni koskaan pilaantunutta, en oo koskaan saanu oireita.

    • Anonyymi

      Sama juttu kävi minulle tänään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe