Maabongaus on suosittu matkailuharrastus, jossa pyritään vierailemaan mahdollisimman monessa maailman maassa tai alueella. Harrastajat pitävät kirjaa matkoistaan ja laskevat usein omaa "maakerrointaan" tai vertailevat saavutuksiaan muiden matkailijoiden kanssa.
Oletko sinä bongaillut kuinka monessa kunnassa ole käynyt ?
Mikä Suomen alue sinulle tutuin ja mikä on jäänyt vieraimmaksi
vai tunnetko melko hyvin koko Suomen ? Mista alueesta pidät eniten ja miksi ?
Tunnetko hyvin Suomea ?
16
<50
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Suomi on iso maa, varsinkin Lappi on jäänyt paria poikkeusta lukuunottamatta näkemättä, Rovaniemi ja Aavasaksa vain.
- Anonyymi00002
Aika vähälle on jäänyt Suomen kiertely. Meikäläisen nuoruudessa
ei paljon matkusteltu ja myöhemmin työiässä lomilla teki mieli
Suomen sateisia kesiä karkuun etelämmäksi aurinkoon
omatoimilomille, ei turistireservaatteihin niinkään.
Pohjoisessa olen kerran ollut kaksi päivää Rovaniemellä.
Se oli mukava paikka. Samoin yön yli Kuopiossa. Sekin oli mukava paikka.
Turun suuntaan ei tee mieli. Porvoossa olin luokkaretkellä.
Viehättävä kasupunki. Kerran tuli päiväseltään käytyä Maarianhamissa lentäen.
Ei siisole kehumista Suomen tuntemuksessani, mutta ei se itseäni haittaa.
PK-seudulla on elämä vierähtänyt. - Anonyymi00003
Aika köyhää on eri paikkakuntien tuntemus. Nuorena ajettiin lähinnä synnyinseudulla ja pysähdyttiin joskus sillä välillä oleviin paikkoihin. Aina oli kiire sinne kotikonnuille. Nyt Uudellamaalla asuvana lähinnä Tampereelle on joskus asiaa, joku retki tai Pyynikin teatteri. Aikaisemmin tehtiin retkiä Rauman pitsiviikoille, Hangon eteläsisimmälle alueelle, Jurmoon ja Öröön. Luostaripaikkakunnalle mikä liekään Itä-Suomessa. Onhan niitä useita kun kaikki muistaisi vuosikymmenien varrella. Lappiakin vaellettu eri puolilla muutamia reissuja, ainakin Hossa ja Ylläs.
Helsinki on paras kohde Suomessa, siellä on kaikki, teatterit ja tapahtumia, vaatetus- ja kenkäliikkeet. - Anonyymi00004
Ei ole tullut paljon reissattua kotimaassa eikä ulkomaillakaan.
Jokainen suomalainen paikkakunta on suunnilleen samanlainen
käpykylä. Kun on nähnyt yhden on nähnyt kaikki.
Ei Suomessa ole mitään suuria nähtävyyksiä.
Ulkomaalaisetkin kehuvat pääasiassa luonnon rauhaa
ja eräs japanilaisryhmä ihmetteli sitä, että kun Suomen pääkaupungissa
menee sunnuntaiaamuna ulos ei näe yhtään ihmistä,
miten se on mahdollista ?- Anonyymi00005
Käpykylä on maailman paras paikka.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Käpykylä on maailman paras paikka.
Käpyläkylässä on paljon sosdemia ja sossua
rakennittiin tyväen asuntoja 1920-luvulla
Punainen vyöry valtasi Helsingin vihreän linnakkeen
Vihreillä ja vasemmistoliitolla on Helsingissä yhteinen ydinkannatusalue, jossa voimasuhteet muuttuivat kuntavaaleissa. Lähdimme kävelylle Käpylään kaupunginvaltuutettujen kanssa.
5.5.2025 7:27 - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Käpyläkylässä on paljon sosdemia ja sossua
rakennittiin tyväen asuntoja 1920-luvulla
Punainen vyöry valtasi Helsingin vihreän linnakkeen
Vihreillä ja vasemmistoliitolla on Helsingissä yhteinen ydinkannatusalue, jossa voimasuhteet muuttuivat kuntavaaleissa. Lähdimme kävelylle Käpylään kaupunginvaltuutettujen kanssa.
5.5.2025 7:27Sun "kaupunginvaltuutetut" on samassa hoitopaikassa ja pääsette
hoitajan kanssa kävelylle.
- Anonyymi00008
Kävin katsomassa Salpausselän hyppyrimäet, kun ne oli aika uusia.
Olin silloin hyvin pieni ihminen auton takapenkillä. - Anonyymi00009
Tunnen aika hyvin Suomea, ja muutakin maailmaa. Maantieto koulussa oli 10.
- Anonyymi00010
Maantiedossa oli helppo saada kymppi, Ei tarvitse mitään lahjoja,
Vain hyvän muistin. - Anonyymi00011
Mikä paikka Suomessa kannattaa nähdä ?
- Anonyymi00012
Perseensuti.
- Anonyymi00013
Euroopassa on tullut pääasiassa matkusteltua, vain muutamassa Euroopan ulkopuolisessa maassa olen käynyt. En ole koskaan laskenut kuinka monessa maassa olen käynyt, se ei ole minulle tärkeää, olen aina valinnut matkakohteeni sen mukaan mikä paikka/maa tuntuu sillä hetkellä kiinnostavalta.
Suomea on tullut kierreltyä nuoresta saakka, mutta Lappiin en ole tuntenut minkäänlaista kiinnostusta ja olenkin käynyt siellä vain Lofooteille mennessä. - Anonyymi00014
Suomeen tutustuminen on rajoittunut työpaikkakuntiini jotka ovat sijainneet eteläisessä Suomessa. Lyhyt keikka Outokummussa ja Forssassa. Muut sillä välillä mutta paikkakunnat jäivät vieraiksi.
Avioiduin 1969 ja vaimollani oli "levottomat jalat" kuten minullakin.
Ensimmäinen, Skandinavian ja Baltian ulkopuolelle tehtu matka oli 1971 omalla autolla, varusteena soputeltta, Välimeren rannoille suuntautunut 4:n viikon matka.
Kohteenamme väli Kroatiasta Ranskan Rivieralle. Osa ranta- ja osa kaupunkilomailua.
Tuonkin jälkeen omatoimimatkoja alkuun omalla autolla, sittemmin lento, auton varaus ja kiertely Euroopan mantereella lukuun ottamatta itäisiä osia.
Myöhemmin järjestettyjä kiertomatkoja ja risteilyjä kolmella, lämpimällä merellä.
Oman auton reisuilla vaimo oli kartturina ja teki muistiinpanot karttakirjaan.
Aiheena paikkakuntien tarjonta ml. yksityismajoitukset.
Liikuimme pikkukaupungeissa ja maaseudulla paikallisilla teillä. Pitemmät siirtymiset motareilla.
Vaimoni terveydellisistä syistä emme ole liikkuneet muutamaan vuoteen.
Kertymä. 4 maanosaa ja 52 valtiota joihin lasken vain yöpymiskohteet.
Risteilyillä satamavaltiot koska yön aikana paatti vaihtoi paikkaa. - Anonyymi00015
Kaikissa Suomen rannikkokaupunkeissa on tullut käytyä Haminasta Tornioon.
- Anonyymi00016
Eipä ole tullut mieleen kirjaa pitää kun on paljon kuntia joiden läpi vain kulkenut valtatietä pitkin joko autolla tai pitkillä bussimatkoilla. Paria poikkeusta lukuunottamatta matkustanut vain kotimaassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan77936Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.66747- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt44689Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9516Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25505
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79457
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421