erittäin helppo päästä - varma työ - hyvä palkka

Heh!

Hammaslääkis. Ei tarvi lukea käytännössä lainkaan ja sisään pääsee. Varma työ ja hyvä palkka. Suosittelen.

20

7782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biletystä!

Totta turiset. Mäkin menin aikoinaan sinne vuodeksi roikkumaan kun en päässyt yliopistoon kemiaa lukemaan.

Kaiken lisäksi: kelpo bileet, ilmasta labraviinaa ja mimmejä ehtoja!

• Luonnontieteiden yo

No niinhän se on, että kemiaa tai biokemiaa tai vaikka biologiaa on huomattavasti vaikeampi päästä lukemaan kuin hammas"lääketiedettä". Tämän voin sanoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Itse hain sekä hampaalle että edellä mainittuihin, mutta hampaalle vain pääsin, vaikka siihen vähiten luin! Seuraavana vuonna pääsinkin sitten bilsaa lukemaan ja hyvin olen viihtynyt. Toinen juttu onkin sitten yleislääketiede, jota on noin sata kertaa vaikeampi päästä lukemaan kuin hammas"lääketiedettä". Yliopistomaailman vaikein pääsykoe on lääkiksen pääsykoe ja lääkikseen on suhteellisesti ottaen kaikkein vaikeinta päästä sisään (toisin kuin hammaslääkikseen).

• lisensiaatti, melkein

"Yliopistomaailman vaikein pääsykoe on lääkiksen pääsykoe ja lääkikseen on suhteellisesti ottaen kaikkein vaikeinta päästä sisään, toisin kuin hammaslääkikseen"

Yliopistosta on huomattavasti vaikeampi päästä ulos kuin sisään. Jos olet pääsykokeen vasta läpäissyt, olet väärä ihminen kommentoimaan eri tieteenalojen vaikeutta.

• Minä

Siis lääkis ei ole paikoista vaikein. Vilkaise vaikka korkeakoulujen sisäänottoprosentteja: esimerkiksi Tampereen tiedotusoppiin on ollut huomattavasti hankalampi päästä sisälle (hakijamäärä/otetut).

• vastineen antaja
        Minä kirjoitti:

Siis lääkis ei ole paikoista vaikein. Vilkaise vaikka korkeakoulujen sisäänottoprosentteja: esimerkiksi Tampereen tiedotusoppiin on ollut huomattavasti hankalampi päästä sisälle (hakijamäärä/otetut).

Hahhaah! Prosentit ei kerro mitään, vaan sisäänpääsyn SUHTEELLINEN vaikeus! VAi mitä luulet onko vaikeampi hallita tiedotusopin kokeessa vaadittavia asioita vai fysiikka, kemia , biologia ja matematiikka suveneeristi???;))).

Sinun logiikkasi mukaan vaikeinta olisi päästä esim. Sibelius-Akatemiaan tai Teatterikorkeaan , mutta tuskin kukaan voi kirkkain silmin väittää että ko. opinahjoihin tarvitaan enemmän tai edes yhtä paljon älyä kuin lääkikseen....lääkikseen pääsee vain ne KAIKKEIN lahjakkaimmat, siis matemaattisesti lahjakkaimmat. Ja niitä on vain muutama sata tässä maassa vuosittain. Käytännössä, hammaslääkistä lukuunottamatta, kaikki lääketieteen opiskelijat ovat kirjoittaneet pitkästä matikasta L:n ja samoin reaalista (fyssa, kemma).

• höpöhöpöhöpö
        vastineen antaja kirjoitti:

Hahhaah! Prosentit ei kerro mitään, vaan sisäänpääsyn SUHTEELLINEN vaikeus! VAi mitä luulet onko vaikeampi hallita tiedotusopin kokeessa vaadittavia asioita vai fysiikka, kemia , biologia ja matematiikka suveneeristi???;))).

Sinun logiikkasi mukaan vaikeinta olisi päästä esim. Sibelius-Akatemiaan tai Teatterikorkeaan , mutta tuskin kukaan voi kirkkain silmin väittää että ko. opinahjoihin tarvitaan enemmän tai edes yhtä paljon älyä kuin lääkikseen....lääkikseen pääsee vain ne KAIKKEIN lahjakkaimmat, siis matemaattisesti lahjakkaimmat. Ja niitä on vain muutama sata tässä maassa vuosittain. Käytännössä, hammaslääkistä lukuunottamatta, kaikki lääketieteen opiskelijat ovat kirjoittaneet pitkästä matikasta L:n ja samoin reaalista (fyssa, kemma).

Oulussakin opiskeli taannoin ja valmistuikin pelkkää A kirjoittanut. Ja jos et satu muistamaan, niin A on huonoin arvosana hyväksytyistä kokeista. Oma aktiivisuus ja motivaatio päästä sisään ja menestyä on huomattavasti yo-arvosanoja tärkeämpää.

• Rationalisti

Olen täysin eri mieltä. Kuka tahansa normaaliälyinen henkilö voi päästä lääkikseen, jos lukee tarpeeksi ahkerasti. Mutta taiteellisten alojen korkeakouluihin vaaditaan todellista lahjakkuutta, luovuutta ja itsevarmuutta.

• pikkuisen
        Rationalisti kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä. Kuka tahansa normaaliälyinen henkilö voi päästä lääkikseen, jos lukee tarpeeksi ahkerasti. Mutta taiteellisten alojen korkeakouluihin vaaditaan todellista lahjakkuutta, luovuutta ja itsevarmuutta.

Et sä voi noin sanoa. Taiteellisen alan kouluihin tarvitaan taiteellista lahjakkuutta, ja sitä ei kaikilla ole. Todellinen lahjakkuus kai jakautuu ihan kaikkialle. Kaikilla aloilla on todellista lahjakkuutta havaittavissa.

• totuus on toinen

Höpö höpö. Lääkiksessä pärjää perusmatematiikalla, eikä sitäkään tarvita kahden ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen juuri lainkaan. Myös valmis lääkäri pärjää yleissivistysmatematiikalla. Poikkeuksena eräät suppeat erikoisalat, esim. isotooppilääketiede ja radiologia tietyin osin. Ihan vain maamme tulevaisuuttakin ajatellen toivoisin, että ne muutama sata matemaattisesti kaikkein lahjakkainta hakeutuisivat opiskelemaan jonnekin, missä voivat hyödyntää lahjojaan täysipainoisesti, ei siis välttämättä lääkikseen... ;)

• pyrkyripyrkyri
        totuus on toinen kirjoitti:

Höpö höpö. Lääkiksessä pärjää perusmatematiikalla, eikä sitäkään tarvita kahden ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen juuri lainkaan. Myös valmis lääkäri pärjää yleissivistysmatematiikalla. Poikkeuksena eräät suppeat erikoisalat, esim. isotooppilääketiede ja radiologia tietyin osin. Ihan vain maamme tulevaisuuttakin ajatellen toivoisin, että ne muutama sata matemaattisesti kaikkein lahjakkainta hakeutuisivat opiskelemaan jonnekin, missä voivat hyödyntää lahjojaan täysipainoisesti, ei siis välttämättä lääkikseen... ;)

itse olen motivoitunut, aina lukenut hyvin ja tehokkaasti (vuosikausia) ja omaan normaalin matikkapään, mutta neljännelläkään kerralla ei lääkiksen ovet auenneet...eli sen vuoksi esitän että vain matemaattisesti kaikkein lahjakkaimmat pääsevät lääkikseen.

Suurin osa hakijoista ei siis koskaan tule pääsemään lääkikseen, this is important fact.

• lääkiksen käynyt
        pyrkyripyrkyri kirjoitti:

itse olen motivoitunut, aina lukenut hyvin ja tehokkaasti (vuosikausia) ja omaan normaalin matikkapään, mutta neljännelläkään kerralla ei lääkiksen ovet auenneet...eli sen vuoksi esitän että vain matemaattisesti kaikkein lahjakkaimmat pääsevät lääkikseen.

Suurin osa hakijoista ei siis koskaan tule pääsemään lääkikseen, this is important fact.

No sitten vika on jossain muualla kuin matikkapäässäsi. Muistelepas sitä pääsykoetta, kuinka vaativaa matematiikkaa tarvitsit fysiikan ja kemian kokeissa? Perusjutut ja -kaavat pitää tietysti muistaa, mutta se ei vaadi lahjakkuutta vaan ulkoaopettelua. Lääkikseen pääsyssä tärkeintä on hyvä muisti ja kyky omaksua suuria asiakokonaisuuksia, ja muistaa myös ns. nippelitiedot.

• opiskelija

Ei sitä nyt hammaslääkikseenkään nyt ihan heittämällä sisälle mennä. Se riippuu tietenkin minne päin hakee..Ouluun luultavasti pääsee helpommin ja samoin tavallisen lääkiksen puolelle Kuopioon. Itse pääsin kemiaa lukemaan ilman pänttäämistä mutta hampaalle en kahdesta yrityksestä huolimatta ole päässyt..ja olen lukenut lukiossa pitkät matikat, kemiat, fysiikat sun muut ja ihan ok paperitkin kirjoitin!

• tukiviidakossa
        opiskelija kirjoitti:

Ei sitä nyt hammaslääkikseenkään nyt ihan heittämällä sisälle mennä. Se riippuu tietenkin minne päin hakee..Ouluun luultavasti pääsee helpommin ja samoin tavallisen lääkiksen puolelle Kuopioon. Itse pääsin kemiaa lukemaan ilman pänttäämistä mutta hampaalle en kahdesta yrityksestä huolimatta ole päässyt..ja olen lukenut lukiossa pitkät matikat, kemiat, fysiikat sun muut ja ihan ok paperitkin kirjoitin!

Minä taas pääsin hampaalle heittämällä, mutta lukuisista yrityksistäni huolimatta en päässyt luonnontieteelliseen....HAMPAALLE ON ERITTÄIN HELPPO PÄÄSTÄ!

• lässy

aika lässy on koko koe, ja naurettavan helppoa päästä sisään!

• Hammaslääketieteen yo

Niin, mutta näin siis vain hampaalle.

• Hamppulääkärifobia

Ja teille minun pitäisi tulevaisuudessa antautua purukalustoineni!

• hampaalle2012

Tämä ketju pisti silmään... Itse pääsin tänä vuonna hampaalle ja jouduin paljon hommia tekemään sen eteen, toisin kun kemiaa olisin päässy lukemaan suoraan E:n papereilla. Ovatko ajat muuttuneet vai olenko harvinaisen tyhmä:D?

• Tosiasiaa

Vanha vedätysketju, joka ei nyt olisi ansainnut esille ottoa.

• sdxdfcghbjnkgnm,

Minua lääkis ei kiinnostanut. Olin kiinnostunut aidosti luonnontieteistä. Tietty varma työpaikka kiinnostaisi, mutta en sen vuoksi ala tekemään vastenmielistä hommaa. Minulle raha on täysin samantekevää.

Luin jostain juttua, että joku oli keskeyttänyt lääkiksen, kun ei ollut tarpeeksi teoriaa. Hän oli kiinnostunut perustavaa laatua olevista tieteistä kuten fysiikasta ja kemiasta.

Kaikista nolointa oli, että yksi lääkäri kyseli minulta (kemisti) kerran lukiotason juttuja sitoutumisesta. En vastannut, niin paljon myötähäpeää tunsin.

Pääsisin varmaan leikiten sisään lääkikseen, onhan minulla opinnot kemiasta, fysiikasta ja biokemiasta yliopistotasolla tehty. Ja lukiostakin olisin varmaan sinne mennyt, jos kokeeseen olisin mennyt ja kiinnostus riittänyt opiskelupaikan vastaanottamiseen. Siis oikeesti jos ei pääse lääkikseen, niin mitä mennä pyörimään sellaisten asioiden kanssa yliopistoon, mistä ei näemmä mitään ymmärrä? Puolivillaisia kemian opiskelijoita riittää, tosin toisen vuoden kohdalla leikkuri leikkaa. Lääkiksessä ei ole mahdollista suorittaa kyseistä leikkausperiaatetta, koska alan opiskelijat paimennetaan läpi yhtenä ryhmänä kuin lauma lampaita. Johtuu kai alan opetustapojen eroavasta luonteesta. Luonnontieteellisellä puolella ei voi oikein kyllä puhua opetuksesta vaan opiskelusta.

• Kysyn vain

Entä tilanne, jossa lapset huutavat leipää ja vuokranantaja rästissä olevaa vuokraa? Vieläkö raha on samantekevää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe