1970 Lieksa heinäkuu.

Anonyymi-ap

Ostin Yamahan kevarin Koneliike Ikoselta. Velaksi. Käsirahahksi tosin Tunturi mopedi kaiken nähnyt ja kokenut.
Yamaha nosti minun elintasoni huomattavasti korkeammalle, koska pääsin sillä paljon paremmin metsätyöpalstoille, joilla silloin työskentelin. Ajokortin kävin juttelemassa eräässä koneliikkeesä, jossa autokouluakin pitivät siinä jossain Esa-Takomon alapuolella.
Siitä lähettiin ja seuraavana vuonna ajoin henkilöauton ajokortin saman liikkeen kalustoilla. Ajokkeina Fiat 125 ja 128.
Sitten ostin auton Pielisen Kumista ja lähin pöllintekoon Venäjän rajalle. Sitä sitten riittikin, kunnes häivyin muille maille vierahille.
Mut olivat ne hienoja aikoja. Kyllä sitä nuorena ihminen jaksaa, ihan vaikka ja mitä.
Kyllä kesät Lieksan seuduilla olivat hienoja ja hyviä aikoja silloin kun nuoren miehen mieli soi sitä uljainta aikaa ja uskoa tulevaisuuteen.
Hyvin on elämä kantanut täällä maailmalla. Kiitos kotiseutu.

16

169

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sinä kuulut Lieksan työmiehiin, lorviskot saisi katsoa mallia ja ottaa esimerkkiä. Kyllä työnteko kannattaa 💪

• Anonyymi00002

Sinä olisit oiva esimerkki, miten kelan tuilla mennään läpi elämän ja valitetaan, kun rahaa ei tule tarpeeksi!
        Aloittajalle hatunnosto ja hyvää kesän jatkoa!

• Anonyymi00003

Työtön luisuu voittajaksi, aina! 🏆

• Anonyymi00004

Niin on, työtön on vapaa kuin taivaanlintu.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Niin on, työtön on vapaa kuin taivaanlintu.

Ja onneksi taas vähentävät korvauksia ja seuraava hallitus leikkaa lisää.

• Anonyymi00006

Hienoja muistoja sinulla.
      Minä oli kylläkin silloin jo "Syvässä Etelässä" siihen aikaan.
      Liekö aikalaisiani enää montakaan elossa, ehkä joku, ei ainakaan ketään joka tuntisi?

• Mikä ihme tällä on kun ei hyväksyä minun nimimerkkiäni, nimittäin kirjoitin äskeisen, ja toisen sen perään, mutta se ei ilmestynyt

• Anonyymi00013
        kamuttaja kirjoitti:

Mikä ihme tällä on kun ei hyväksyä minun nimimerkkiäni, nimittäin kirjoitin äskeisen, ja toisen sen perään, mutta se ei ilmestynyt

Se pitää kirjautumisen jälkeen vielä aktivoida erikseen. Kysyy puhelinnumeroa, jonka voi ohittaa. Jos avaat toisen välilehden, nimimerkki ei tule automaattisesti sinne. Kannattaa muistaa varmistaa että nimimerkki näkyy tuolla yläkulmassa, ennen kuin kommentoi.

• Anonyymi00007

Onneksi lähdit maailmalle. Pohjoiskarjalssa on täysin mätä kateellinen ja pahansuopa ilmapiiri. Kaikkien pitäisi muuttaa nuorena kauas itäsuomesta missä ei tarvi sietää kyttäystä ja juoruiluja

itäsuomi on katkeruuden sävyttämää aluetta. ihmispelon takia valitaan pahuus ja heitetään ystävätkin bussin alle että saataisiin laumalta näennäistä suojaa.

moni itäsuomessa häpeää kotiseutunsa mentaliteettia.

• Anonyymi00008

Onneksi lähdit muuten sinut olisi viety houruulaan.

• Anonyymi00009

Minä ostin -79 vuonna käytetyn polkupyörän ja siitä saakka olen ollut työtön ja sittemmin ns. hullun eläkkeellä.

• Anonyymi00010

70- luvulla oli töitä, enää ei ole.

• Anonyymi00011

ja jos olisikin, joku kadehtisi sitäkin

alueella on on lapsellista kateutta niin suunnattomasti. kaikki mitä on toisela koetaan uhaksi itselle. se on lapsellisuutta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

ja jos olisikin, joku kadehtisi sitäkin

alueella on on lapsellista kateutta niin suunnattomasti. kaikki mitä on toisela koetaan uhaksi itselle. se on lapsellisuutta.

Minä otin kokoomuksen jäsenkirjan ja olen tosi laiska ja työtävieroksuva? Koska en ole sosialisti, niin ei työttömyyteni tunnu syyllistävältä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Minä otin kokoomuksen jäsenkirjan ja olen tosi laiska ja työtävieroksuva? Koska en ole sosialisti, niin ei työttömyyteni tunnu syyllistävältä.

Minäkin otin Kokoomuksen jäsenkirjan ja aloin saamaan sijoitusvinkkejä ja nyt elän mukavasti sijoitusten tuotoilla, eli en tarvitse töitä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minäkin otin Kokoomuksen jäsenkirjan ja aloin saamaan sijoitusvinkkejä ja nyt elän mukavasti sijoitusten tuotoilla, eli en tarvitse töitä.

Se on sama onko työläinen vai porvari, yhtä laiskoja molemmat! Molemmat loisii yhteiskunnan varoilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      63
      1959
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      27
      1535
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      99
      1092
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      45
      840
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      783
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      612
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      600
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      538
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      31
      533
    10. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      119
      494
    Aihe